میز خبر

میز خبر: اخم به فرانسوی‌ها، رکود در بازار داخلی

این روزها با حال و هوای دیپلماتیکی که تهران پس از توافق به خود گرفته است، بازار خودرو هم منتظر گشایش است و خبرهای خودرویی به‌شدت رنگ و بوی سیاسی پیدا کرده است. عصر امروز خبرگزاری ایسنا به نقل از رویترز خبری منتشر کرد که بسیار جالب‌توجه بود. رویترز از قول کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه خودروسازی پژو سیتروئن نوشته است: پژو پیشنهادات جدیدی برای شریک تاریخی خود ایران‌خودرو دارد اما انتقادات نسبت به مواضع سخت فرانسه در طول مذاکرات هسته‌ای میان تهران و کشورهای گروه ۱+۵ مانع پیشرفت مذاکرات شده است.

آینده خودروسازان فرانسوی در ایران
آینده مبهم خودروسازان فرانسوی در ایران
تاوارس گفت: مذاکرات در فضای غیردوستانه‌ای نسبت به فرانسه انجام می‌شود زیرا نقشی که این کشور در زمان تحریم‌ها داشت، موردانتقاد قرار گرفته است. وی در ادامه افزود: پژو سرگرم مذاکره با سایر شرکای ایرانی (غیر از ایران‌خودرو) است. جالب‌تر اینکه این اتفاق همزمان با حضور لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه در تهران و دعوت رسمی وی از رییس‌جمهور روحانی برای حضور در فرانسه اتفاق افتاده است. به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها میل شدیدی به حضور مجدد در بازار خودرو ایران دارند و پس از خبرهای خرید بخشی از سهام پارس‌خودرو توسط گروه رنو و پیشنهاد همکاری پژو و ایران‌خودرو این خواست رنگ و بوی دیگری گرفته است.

وزیر امور خارجه فرانسه
وزیر امور خارجه فرانسه
اشتیاق و تمایل تلویحی وزیر خارجه فرانسه به حضور مجدداً خودروسازان فرانسوی در ایران در حالی است که خودروسازان متعدد شامل شرکت‌های آلمانی، ژاپنی و آمریکایی برای حضور در ایران ابراز تمایل کرده‌اند. در این شرایط و با توجه به تمایل گسترده خودروسازان بزرگ بین‌المللی برای حضور در بازار ایران، دو خودروساز فرانسوی به دنبال پیشی گرفتن از رقبا و بازگشت سریع‌تر به ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آمارهای منتشر شده از عملکرد ماهانه خودروسازان نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان رضایت آن‌چنانی از خودروسازان داخلی ندارند. در این شرایط کارشناسان معتقدند که با توجه به تمایل خودروسازان بزرگ جهانی برای حضور در ایران، زنگ‌های خطر برای ایران‌خودرو و سایپا به صدا درآمده است؛ به‌گونه‌ای که این شرکت‌ها اگر نتوانند در آینده نزدیک کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند بخشی از بازار خود را به رقبای خارجی واگذار خواهند کرد؛ اتفاقی که در چند سال اخیر نیز در مواجهه خودروسازان داخلی با خودروسازان چینی رخ داده است.

207i
در این زمینه عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید:” متأسفانه مدت مدیدی است که ایران‌خودرو و سایپا خودروهای فعلی را با قیمت دلخواه تولید کرده و بدون توجه به خواست، نیاز و حقوق مصرف‌کنندگان، عرضه می‌کنند”. علی خاکساری تصریح می‌کند:” سیاست‌گذاران اقتصادی کشور باید دو خودروساز بزرگ را وادار کنند که از تحریم مصرف‌کنندگان دست برداشته و به انحصار در این صنعت پایان دهند”.

206-ikco
از دیگر سو خبرهای بسیاری از بازار خودرو به گوش می‌رسد که از رکود شدید بازار و امتناع ایرانیان از خرید خودروی نو حکایت دارد. به نظر می‌رسد انتظارات حاصل از توافق ایران و جامعه جهانی بر سر برنامه اقدام مشترک باعث شده تا مردم با احساس رسیدن روزهای بهتر و قیمت‌های ارزان‌تر از خرید خودرو پرهیز کنند. روزنامه دنیای اقتصاد در شماره دیروز خود از قول فعالان بازار خودرو نوشت: مشتریان تمایلی برای خرید خودرو ندارند و قیمت‌های موجود را بالاتر از توان خود می‌دانند. به دلیل همین رکود، قیمت بسیاری از خودروهای داخلی در هفته جاری با کاهش قیمت مواجه بوده است. کاهش قیمتی که فعالان بازار علت آن را بی‌رونقی بازار عنوان می‌کنند؛ به‌طوری‌که قیمت برخی خودروها کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی داشته است. به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، علت رکود موجود در بازار افزایش امید مشتریان به رفع تحریم‌ها و سروسامان گرفتن وضعیت خودروسازی در کشور با مناسب سازی قیمت‌ها است. این امید به‌اندازه‌ای در میان مردم رشد کرده است که هیچ قدرت رسانه‌ای دیگری نمی‌تواند نظر مشتریان را تغییر دهد.

auto-shop
جالب‌تر از همه اما اظهارات هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران‌خودرو بوده که جای تأمل دارد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو جدیداً گفته است: نه تنها اعتقاد ندارم که قیمت خودروهای داخلی کاهش می‌یابد بلکه اطمینان دارم قیمت خودرو افزایش می‌یابد. احتمال دارد جریان‌هایی پشت طرح کاهش قیمت خودرو در بازار باشد و شاید عده‌ای در بازار غیرواقعی تلقین می‌کنند که قیمت خودرو به سمت و سویی دیگر می‌رود. دولت درپی ثبات نرخ ارز است و وقتی ثبات ایجاد شود واحدهای تولیدی به‌تدریج فعال می‌شوند و درپی رونق تولید و اشتغال قدرت خرید افزایش می‌یابد اما اعتقاد ندارم کاهش قیمتی در حوزه خودروهای داخلی رخ دهد.

هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو
هاشم یکه زارع، مدیرعامل جدید گروه صنعتی ایران خودرو
خبر تلخ دیگر به تصادفات رانندگی و آمار بالای مرگ‌ومیر در جاده‌های ایران مربوط می‌شود. بنا بر گزارش صدای اقتصاد ایران بیشترین تلفات جاده‌ای ممکن در جهان را دارد و خودروهای ناایمن، راه‌های غیراستاندارد و شیوه رانندگی نامناسب باعث شده تا ما شاهد مرگ ۲۲۰ هزار ایرانی در تصادفات ۱۰ سال اخیر باشیم. دراین‌باره رییس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران می‌گوید: «موتورسیکلت با ۴ هزار و ۴۱۶ (۲۴.۸ درصد)، پراید با ۲ هزار و ۴۵۴ نفر (۱۳.۶ درصد) و پژو با هزار و ۸۳۲ نفر (۱۰.۱ درصد) مرگ‌بارترین وسایل نقلیه ایران در سال ۹۲ به شمار رفته‌اند. به گفته رحمت‌الله حافظی، سهم این خودروهای سواری در تصادفات منجر به مرگ ۶۹.۴ درصد است که خودروهای مرگ‌بار نام گرفته‌اند.

تصادف سمند
از آن سوی آب‌ها خبر می‌رسد کمپانی آمریکایی شورلت در نظر دارد تا با همکاری شرکت سایک موتور چین سرمایه‌گذاری بزرگی به میزان ۵ میلیارد دلار را برای طراحی و تولید خودروهای کوچک و خانوادگی انجام دهد. این سرمایه‌گذاری با هدف حضور در بازارهای نوظهور و ارائه مدل‌هایی جذاب برای مشتریان مشتاق این دست بازارها انجام می‌گیرد. شورولت پیش‌بینی کرده در صورت انجام صحیح برنامه‌ها، از این اقدام سود هنگفتی به‌دست آورد. خودروهای حاصل از این پروسه جایگزین مدل‌های موجود در بازارهای درحال گسترشی همچون برزیل، چین، هند، مکزیک و سایر بازارهای جهانی می‌شوند. این برنامه که قرار است تا سال ۲۰۱۶ اجرایی شود پیش‌بینی نموده تا سالانه بالغ بر دو میلیون دستگاه به ظرفیت تولید جنرال موتورز اضافه نماید. تولید خودرو به شکل منطقه‌ای به شورولت کمک می‌کند تا در عین کاهش هزینه‌ها، درآمد و سود بیشتری عاید جنرال موتورز نماید.

گروه صنعتی رنو نیسان با همکاری شرکت دایملر بنز در مکزیک کارخانه می‌سازد. این کارخانه که در نزدیکی تأسیسات نیسان در مرکز مکزیک احداث خواهد شد به صورت مشترک توسط نیسان و دایملر ساخته خواهد شد و ۱ میلیارد دلار نیز هزینه خواهد داشت. مالکیت این کارخانه که دو شرکت اسم آن را آگواکالینتیس نهاده‌اند به‌صورت ۵۰/۵۰ میان دو شرکت تقسیم می‌شود. این کارخانه قرار است محصولاتی از دو برند اینفینیتی و مرسدس بنز را تولید نماید. این تأسیسات که توانایی تولید سالانه ۲۳۰ هزار دستگاه خودرو را تا سال ۲۰۲۰ خواهد داشت قادر است بیش از ۳۶۰۰ شغل مستقیم در مکزیک ایجاد نماید. نیسان و مرسدس بنز امیدوارند با سرمایه‌گذاری در منطقه اقتصادی NAFTA بتوانند سهم بیشتری از بازارهای این منطقه را به‌دست آورند.

nissan-mexico
خبر دیگر اینکه به‌زودی نسل جدید خودروی جذاب ولوو V40 در ایالات‌متحده آمریکا عرضه می‌گردد. این هاچ بک مشهور در نسل جدید خود شاهد تغییرات گسترده‌ای خواهد بود و به‌شدت به بازار آمریکا توجه دارد. این خودرو به‌احتمال فراوان برای اواخر ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد. در این خصوص الاین ویسر مدیر بازاریابی ولوو در گفتگو با روزنامه تلگراف اظهار داشته است: “ولوو برای کسب سود بیشتر و رقابت با بزرگان بازار باید در کشورهاوبازارهای مختلف محصولاتش را در طیف وسیعی به فروش برساند”. نسل جدید خودروی V40 قرار است بر روی پلاتفورم مشترک با شرکت جیلی که مالک ولووی سوئد است تولید گردد. منابع نزدیک به ولوو از تولید یک کراس آور کامپکت خبر می‌دهند که طراحی نزدیکی به V40 دارد و فعلاً XC40 نام‌گذاری شده است. گفته شده ولوو قصد دارد در همه مدل‌های خود یک رده هیبریدی ایجاد کند. این منابع خبر داده‌اند که V40 به‌احتمال فراوان در گونه هیبریدی از یک موتور دیزلی و یک موتور الکتریکی بهره خواهد برد. گونه پولستار این مدل نیز برای مقابله با آئودی RS3 به خوبی مهیا شده است.

Volvo V40
Volvo V40
با توجه به اینکه نظرسنجی هیوندای موتورز از مخاطبان در رابطه با وانت‌بار سانتاکروز فراتر از انتظار و مثبت بوده، گویا این شرکت در انتظار چراغ سبز برای تولید وانت سانتاکروز است، تراکی که چندی پیش نسخه مفهومی آن در نمایشگاه خودرو پاریس معرفی گردید. دیو زاچوفسکی مدیر اجرایی این شرکت با بیان اینکه پروژه سانتاکروز باید سرعت بگیرد و به‌زودی تولید شود از قول هیئت‌مدیره هیوندای کره گفته است: هیوندای مترصد چراغ سبز برای تولید این وانت‌بار در ماه نوامبر است. نزدیک‌ترین رقیب سانتاکروز مدل ریجلاین هوندا است و به نظر می‌رسد طراحی متفاوت سانتاکروز بتواند با اقبال مناسبی روبرو گردد. هیوندای که در تعریف سانتاکروز از عبارت ماجراجوی شهری استفاده کرده، می‌خواهد از سیستم چهارچرخ متحرک و یک موتور دیزلی دولی‌تری و توربو با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و ۳۰۰ پوند فوت گشتاور برای مدل پایه استفاده نماید. در صورت تولید این مدل، هیوندای احتمالاً یک موتور قدرتمند بنزینی برای آن در بازار ایالات‌متحده آمریکا نظر خواهد گرفت.

Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept
برند دوج در یک اقدام بی‌سابقه از کنسل نمودن ۹۰۰ سفارش برای خرید مدل “هلکت” برای سال ۲۰۱۵ خبر داد. این شرکت البته قول داده است تا تولید مدل‌های مختلف خود با پسوند SRT Hellcat را در سال ۲۰۱۶ دو برابر نماید. مدل‌های ۲۰۱۶ هل‌کت البته قیمتی گران‌تر خواهند داشت اما به‌صورت استاندارد از تجهیزات بیشتری ازجمله چرم لاگونا، رادیو ماهواره‌ای سیریوس ایکس‌ام و سیستم ارتباطی Uconnect بهره می‌برند. دوج در مدل‌های ۲۰۱۶ از چرم لاگونا که ساخته شرکت المو سوئد است در اقصی نقاط داخل خودرو استفاده کرده است. دوج در سال ۲۰۱۵ بیش از ۴۰۰۰ دستگاه از رده SRT Hellcat را برای مدل‌های چارجر و چلنجر تولید نموده است.

2015 Dodge Charger SRT Hellcat
۲۰۱۵ Dodge Charger SRT Hellcat
و دست‌آخر اینکه روز گذشته یک دستگاه خودرو آستون مارتین DB5 در اطراف فرودگاه لندن دچار سانحه شد. به گزارش خبرآنلاین، این خودرو لوکس که قیمت آن دست کم ۱.۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود، تقریباً در این تصادف از بین رفت و دو سرنشین آن به بیمارستان منتقل شدند. این خودرو پیش از این در فیلم جیمز باند “گلد فینگر” توسط شون کانری استفاده شده بود.

تصویر روز:

تبلیغ ژیان 1349
تبلیغ ژیان ۱۳۴۹

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. armin

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    استارت دکمه ای …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامورایی

      ۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      حاضرم حتی به چینی ها سود برسه ولی به فرانسوی ها سود نرسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مروت

        ۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (57 ديدگاه)

        حاضرم به هرجایی‌ها سود برسه ولی به ایران‌خودرو و سایپا نه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهرداد فراهانی

          ۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (36 ديدگاه)

          گل گفتی، اران خودرو و سایپا عامل بسیاری از کشتار های جاده های ما هستن به امید روزی که به بدترین شکل ورشکست بشن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. نوید جهرمی

        ۹ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (3685 ديدگاه)

        کاش داشتم و هر چی میتونستم خرج میکردم تا پای فرانسویای نامرد دوباره ب این مملکت باز نشه.
        حیف آلمان و ژاپن ک ول کردیم و چسبیدیم ب این فرانسه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Behnam

        ۹ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (133 ديدگاه)

        خواهشا از این افکار و نظرات سطحی بیاید بیرون ، همین خودروسازای فرانسه که الان به دشمن شماره یک ملت ایران تبدیل شده ، بخش زیادی از بازار اروپا رو تو دست داره !
        نمیدونم شما چه انتظاری از این خودروسازهای فرانسوی داری ؟! خب این بدیهی که هر خودروساز دنبال تولید و سود بیشتر باشه ولی مردم ما عادت دارن بجای اینکه دنبال جواب باشن صورت مسئله رو پاک کنن و بی کفایتی مدیران و مسولین رو گردن این کشور و اون کشور بندازن .
        و جالب تر ازهمه اینکه نقش خودمونو در بوجود اومدن این شرایط کاملا نادیده میگیریم !!! :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید جهرمی

          ۹ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (3685 ديدگاه)

          بعله
          فرانسه بزرگترین خودروساز اروپا و دنیاست و هیچ خیانتی هم در حق ما نکرده. هر روز هم بیشتراز دیروز بازارهای اروپایی رو تسخیر میکنه.
          بقیه بدن و اون خوبه.
          فرانسه بیشتر از بقیه ایران رو حمایت کرد. دیرتر از همه تحریمارو اعمال کرد و ایدز هم از تو هوا وارد ایران شد.

          من نژادپرست و تعصبی نیستم اما متنفرم از این که اینهمه سنگ فرانسه رو ب سینه میزنن و عوضش برای بقیه مثل ژاپن و کره شاخ و شونه میکشن و میگن این دوتا کشور پارواز امریکا هم فراتر گذاشتن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مصطفی

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (12 ديدگاه)

          تو اول بگو آلمان توی صنعت خودروسازی حرف اول رو میزنه یا فرانسه؟؟؟؟ آلمان رو ول کردیم به دست چندم صنعت خودروسازی چسبیدیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. سعید

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (44 ديدگاه)

          تو خودت افکارتو عوض کن … این فرانسه انقد اشغال بود که در عرض 1 شب ایرانو ترک کرد … میدونی چند تیلیارد خیلی بیشتر از به ایران ضرر زد؟؟8000 نفر تو ایران از نون خوردن افتادن … من حاضرم واقعا به چینی ها با اون ماشینای اشغالشون سود برسه اما به فرانسه خبیث نه … فرانسه اشغاله … خیلی از خودرو هاش که تو ایران نسبتا به عنوان سوپر اوکس وارد میشن((بالای 2700cc)) گذر موقت خودشم . اینا تو امریکا حق تردد ندارن … از بس اشغالن .. اما باییمت گزاف میاد تو ایران … امیدوارم با المان و فولکس واگن سریعتر به نتیجه مثبت برسیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ارش

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      وقتی این مطلب رو خوندم واقعا اشکم در اومد
      زندگی‌نامه

      محمود خیامی، فرزند حاج سید علی‌اکبر خیامی است واصالتا مشهدی (طرقبه-جاغرق) می باشد. پدر او کامیون دار بود. ارتش روسیه که در دوران جنگ جهانی اول مشهد را اشغال کرده بود، کامیون های او را مصادره و پس از پایان جنگ به روسیه منتقل کرد. علی اکبر خیامی از آن پس مکان توقف گاه کامیون ها را تبدیل به تعمیرگاه کامیون نموده به کسب و کار ادامه داد. محمود که در آن زمان شاگرد «دبیرستان رضا» در مشهد بود بخاطر کمک به پدر به تحصیل شبانه در «دبیرستان رازی» ادامه داد. محمود و برادرش در سال ۱۳۲۸ به تهران رفته و در آنجا با دریافت مجوز اتوبوس سازی، اولین قدم را در راه خودروسازی برداشتند. [۴]
      پیش از انقلاب ۱۳۵۷

      وی شرکتهای ایران ناسیونال (ایران خودرو فعلی)، بانک صنعت و معدن و فروشگاه زنجیره‌ای کوروش (قدس فعلی) را پیش از انقلاب ۵۷ در ایران بنیانگذاری کرد.

      البته شرکت ایران ناسیونال و اکثر شرکتهای یاد شده توسط برادر بزرگتر، احمد خیامی تاسیس شده بود و در زمان جداشدن دو برادر از یکدیگر، ایران ناسیونال به محمود انتقال یافت. پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷، نظام جمهوری اسلامی ایران اموال وی را مصادره کرد و از آن زمان تاکنون وی مقیم انگلستان است.[۵] آن سالها (اواخر دهه ۴۰ خورشیدی) که سفر به عربستان از سفر به آمریکا هم دشوارتر بود و “حاجی شدن” مثل این روزها مد نبود، او به خاطر اعتقادات مذهبی اش حاجی شده بود. مدیرعامل، عادت داشت گاهی به کارخانه سر می زد و کارها را از نزدیک سرک می کشید. در یکی از همین بازدیدها، زمانی که سر ظهر در حیاط کارخانه قدم می زد، کارگری را دید که به جای حضور در بوفه، گوشه ای نشسته و مشغول خوردن “نان و پنیر و انگور” است. نزدیک شد و علت این کار را از او پرسید: – چرا بوفه نمی‌روی؟ – غذای کارخانه ۱۲ ریال است؛ نان و پنیر ارزانتر در می آید! اینطوری چیزی برای خانواده ام جمع می کنم. مدیر با شنیدن این سخنان دچار بهت شده بود؛ همیشه در مقابل کارمندانش و کسانی که از کار او امرار معاش می کردند، احساس مسوولیت می کرد. قبلاً هم این احساس مسوولیت را ثابت کرده بود؛ زمانی که دستور داد برای نخستین بار در تاریخ شرکت ها و موسسه های خصوصی ایران، شرکت او برای همه کارمندانش خانه بسازد و با وام های بلندمدت در اختیارشان قرار دهد (مجتمع آپارتمانی معروف به ۱۶ دستگاه). مدیرعامل در حالیکه سرش را به زیر انداخته بود، لبخندی زد و از کارگر دور شد. از هفته بعد، به دستور مدیرعامل، غذای کارگران در کارخانه های وابسته به شرکت او، رایگان شد. نام این مرد “حاج محمود خیامی” و شرکت او “ایران خودرو” بود. احمد و محمود خیامی به همراه خواهرشان، کارگاه مونتاژ خودروی ایران را سال ۱۳۴۱ تاسیس کرده بودند. زمانی که شرکت آنها با تشکیلات جدید و نام رسمی “ایران ناسیونال” در سال ۱۳۴۶ و با سرمایه ۴۰ میلیون تومان ثبت شد، تنها می توانست روزانه ۱۰ خودروی سبک و ۷ خودروی سنگین (اتوبوس و کامیون بنز) تولید کند. هفت سال بعد، ایران خودرو با افتخار اعلام کرد که سرمایه شرکت در همین مدت کوتاه، بیش از ۱۲ برابر شده و ایران ناسیونال از نظر کیفیت و کمیت تولید، در ردیف بزرگترین خودروسازان آسیا قرار گرفته است. پس از آن، در سال ۱۳۵۲، ایران ناسیونال اعلام کرد که خودکفایی در تولید قطعات یدکی را در راس برنامه هایش قرار داده است. بدین ترتیب، در همین سال، شرکت های بلبرینگ، پیستون و ایدم تبریز، شرکت ریخته گری، شرکت رضای مشهد و… توسط این کمپانی تاسیس شد. در همین سالها، حاج محمود خیامی با کمک گروهی دیگر از سرمایه داران ایران، بانک صنعت و معدن و فروشگاه های زنجیره ای کوروش را نیز بنیان نهاد. سال ۱۳۵۶، ایران ناسیونال اعلام کرد که می خواهد “پیکان” را از خط تولیدش خارج کند، با شرکت پژو وارد شراکت جهانی شود و تولیداتش را به کشورهای دیگر صادر کند. یکسال بعد، حاج محمود خیامی دستگیر شد، اموالش مصادره شد، همه دارایی ها، از جمله حساب های بانکی اش مسدود شد و خیلی محترمانه از کشور اخراج شد. اگر فکر می کنید به آخر داستان رسیده اید، باید بگویم که داستان تازه شروع شده است! حاج محمود خیامی به دلیل سابقه خوبی که در همکاری با شرکت مرسدس بنز آلمان داشت، از این شرکت اعتبار گرفت و در خارج از ایران، کارش را به عنوان فروشنده از صفر آغاز کرد. به دلیل نبوغ اقتصادی که داشت، این بار هم موفق شد و اکنون خانواده او، یکی از نمایندگی های فروش مرسدس در انگلیس و آمریکا را دارد.

      او با ثروتی که از فروش “مرسدس” در آمریکا به دست آورد، شروع به ساخت مدرسه در مناطق روستایی استان خود (خراسان) کرد و آنقدر به این کار ادامه داد تا به یکی از بزرگترین مدرسه سازان تاریخ کشور تبدیل شد. خیامی در سالهای گذشته نه‌تنها ۱۱۰ مدرسه به نام امام علی(ع) در روستاهای استان خراسان ساخته است، بلکه هشت مجموعه بزرگ آموزشی نیز به نام ثامن‌الائمه در مشهد احداث کرده است.خیامی ساخت هجده مجموعه کار و دانش را در استان خراسان به پایان رسانده که هجده میلیارد تومان هزینه دربرداشته است.[نیازمند منبع] خیامی بخشی از ثروت خود در انگلستان را نیز صرف برگزاری همایش هایی برای گفتگو میان پیروان اسلام و مسیحیت کرده است بخش دیگری از ثروت خیامی هم به خرید اشیای عتیقه ایرانی در حراجی های بین‌المللی اختصاص یافته و بالاخره او، اکنون یکی از یاری رسانان به برنامه های فرهنگی ایرانیان در خارج از کشور است[۶]
      پس از انقلاب ۱۳۵۷

      وی مدیر بنیاد خیامی است که در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط وی تأسیس شد. این بنیاد در کنار فعالیتهای خیریه در زمینه‌های بهداشت، کودکان و پناهندگان، فعالیتهایی را در زمینه گفتگوی بین ادیان را نیز در برنامه خود قرار داده است. این بنیاد در سال ۲۰۰۵ کنفرانس دو روزه‌ای تحت عنوان «آیا اسلام خطری برای غرب محسوب می شود؟» به منظور ایجاد تفاهم بین اسلام و غرب برگزار کرد.

      خیامی در سالهای اخیر صد و ده مدرسه به نام امام علی در روستاهای استان خراسان ساخته و هشت مجموعه بزرگ آموزشی نیز به نام ثامن‌الائمه در مشهد احداث کرده است. او همچنین ساخت هجده مجموعه کار و دانش را در استان خراسان به پایان رسانده که هجده میلیارد تومان هزینه دربرداشته است. [۷]

      او همچنین صاحب چندین نمایندگی اتومبیل‌های مرسدس بنز در کشورهای انگلستان و ایالات متحده است.[۸] وی در سال ۲۰۰۷ میلادی کمک یک میلیون پوندی را به حزب کارگر انگلستان اعطا کرد که قدردانی تونی بلر واکنش‌های گسترده‌ای را در رسانه‌های بریتانیا به همراه داشت.[۹

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۹ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (3685 ديدگاه)

        دمت گرم خوب مطلبی گذاشتی. تکان دهندس

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ahmad

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (136 ديدگاه)

        ایران ناسیونال شده بود الگویی برای کره جنوبی و 6 سال بعد از تاسیس ایران ناسیونال، کره ای ها به تقلید از ایران اقدام به ایجاد کارخانه هیوندای کردن.ولی ایران ناسیونال به دست یک عده بی سواد افتاد و تا سال 1380 به مونتاژ پیکان پرداخت و سپس به مونتاژ پژو 405 رو اورد ولی هیوندای به قدرت بین المللی خودروسازی تبدیل شد!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. saeed.shariati

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    دوستان کاش بیایم زیر این پست درمرود خودرو ساز های داخلی بحث نکنیم ازتون خواهش میکنم
    اینجوری هم اعلام تفر از خودروسازان داخلی میکنیم هم نشون میدیم برامون نه جذابیتی دارن نه اهمیتی
    بعدشم یه درخواست از مترجم های عزیز دارم که دوبله میکنین واحد هارو تبدیل کنید مثلا فک کنم واحد پوند فوت رو برای گشتاور هفتاد درصد ما نمیفهمیم بهتره از همون نیوتن متر استفاده بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سجاد

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (203 ديدگاه)

    جونم ژیان با رنگ های دلپذیر طبیعت !!!خدایی ماشین باحالی بود .. هرچند اکثر دهه هشتادیا اصن نمی دونن چی هست !!! :D :D :D
    ولی اون آستون مارتینه واقعاً قلبم رو درد اورد .. خیلی این ماشین رو دوست دارم .. حیف شد
    خبر های مربوط به ولوو ، هیوندای و دوج هم خیلی خوب بود ..
    با تشکر فراوان از آقای شاوردی عزیز
    راستی منم با نظر آقا سعید موافقم .. بحثی سر مطالب خودرو سازای داخلی نکنیم خیلی بهتره ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AHMADREZA

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      چرا بابا من پسرم بهم میگه ژیان بخر بزار توی خونه عاشقشه میخواد تو سن 13 سالگی رانندگی کنه همیشه هم توی پدال هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. شایان

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    ای مردم ساده لوح هنوز تویه فکر ارزون شدن اقلام و کالا و خودرو هستن امروز بخرین تا پراید نرفت بالاتر از بیست میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      چ برخ بالا چ بیاد پایین، نباید بخریم
      فعلا که با نخریدنا فهمیدن که آشغالاشون رو باید تغییر بدن و یه سروسامونی بدن ب اوضاع.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۹ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        کی فهمیده؟!!! شوخی نکن حوصله شوخی ندارم اینا این همه سال نفهمیدن اونوقت تازه فهمیدن داداشه من خودتو داری گول میزنی یا منو یا کاربرارو قیمت ها پائین نمیاد که هیچ بالاتر هم خواهد رفت الان این حرفو زدم هستیم و میبینیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. امیر

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    دوست من باید واقعیت را دید که با ماشین بی کیفیت وقیمت سرسام آور و انحصار در ایران . دارن به ما بی احترامی میکنند . یعنی شما لیاقت ندارید که ماشین خوب با قیمت واقعی سوار شوید. یعنی شما از کشورهای جنگ زده همسایه…… که به آنها پرشیا 18 میلیون میفروشیم و به شما 40 میلیون. یعنی،یعنی،یعنی…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمدی

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    ازتون دعوت میکنم این دو صفحه رو بخونید
    https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%AD%D9%85%D9%88%D8%AF_%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%85%DB%8C
    https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88
    و بدونید که چه تاریخچه ی جذابی صنعت خودرو سازی ما داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MjM

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (718 ديدگاه)

    چه رویی دارن اینا. عه عه عه..گرونترم بشه…عجبا….دزدا… این دوتا شرکت باید نیست و نابود بشن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (876 ديدگاه)

      با توجه به رکود پیش آمده اینا میخوان با هر ترفندی که شده به مردم شوک بدن که مردم برن سمت خرید ماشین .یه روز با طرح رسیدگی به شکایات،توقف تولید فلان ماشین،گرانی ماشن،فروش ویژه درازمدت،بهبود کیفیت، جنگ زرگری با وزیر و نماینده مجلس و…. تا شاید یکی از این راه ها مفید واقع بشه که اگه نشد بعد صد هزار صد هزار میارن پایین خلاصه در روزهای آینده خیلی ازاین خبرها خواهیم شنید . ولی ما کماکان ماشین صفر کیلومتر ایرانی نمیخریم تا زمانی که برای ما با بالا بردن کیفیت و قیمت واقعی ارزش قائل بشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. رهگذر

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    تصویر روز تصویر خیلی حسرت بر انگیزه در حالی که با کمی کفایت میشد بهترین ماشین رو وارد و مونتاژ کرد نه تحریمی بود نه این همه فاصله نجومی بین اتومبیل های دیروز و امروز بود مردم بدبخت دلشون باید به ژیان خوش بود که چی چپ نمیکنه! اصلا روش میشد چپ کنه؟ الان هم که.. اصلا صنعت اتومبیل در ایران از اول بر اساس دلالی و دزدی بنا شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رضا

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    لعنت به فرانسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. RAYAN

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    بابا جون مادرتون دست از سر ما بردارین دیگه حالمون از هرچی پژو مژو به هم میخوره…. کاسه کوزتونو جمع کنین برین یه جا دیگه ماشینا اوراقتونو بفروشین…باز سر و کله اینا پیدا شد????????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. lmbx

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    درود
    بنده در تنها جایی که میدونم اندکی دانش دارم و میتونم اظهار نظر کنم صنعت خودرو کشورهست.الان چند سال است همه اخبار خودرو رو دنبال میکنم و فقط میتونم بگم این ها همه سیاسی بازی و عوام فریبیه دوستان با سابقه سایت حتما تصدیق میکنن!اگه به خاطر داشته باشید مدتی نه چندان دور گزارش مجلس از تحقیق و تفحص در باره خودرو ساز ها که تو صدا وسیما هم پخش شد خیلی خبر ساز شد مصاحبه ای که پخش شد جوری بود که ادم فکر میکرد فردا نصف مدیران این صنعت رو وسط شهر داربزنن!خوب دیدیم چی شد؟!باز هم خودرو گران شد!همه میدونیم بیشتر بازارخودرو کشور تو رنج25-50 میلیون هست که همش هم دست این دوتا لگن ساز هست.حالا اینا بیان با فراری قرارداد ببندن فرقی به حال اکثریت جامعه میکنه؟تازه به نظر من بدتر هم میشه چون اینا میان یه سود کلان هم از واردات این خودرو ها می برن.در مورد فرانسه هم بگم که قصد طرفداری ندارم ولی نمیشه یه طرفه پیش قاضی رفت.اینا همه مشکلاتشون رو عادت دارن گردن این واون بندازن حالا این که چرا انقدر ضد فرانسه خدا میدونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محسن

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    وای قلبم… استون مارتین بیچاره! هر ماشین نویی این بلا سرش بیاد میشه یکی ازش ساخت ولی این… این بیشتر یه اثر تاریخیه تا ماشین. حیف!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. میثم

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    کاش خودروهای آلمانی و آمریکایی و ژاپنی تولید بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بابک

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (186 ديدگاه)

    فقط با استدلال اون چیزه مدیر عامل ایرانخودرو حال کردم که نوشته چون اقتصاد رشد میکنه و پول تو دست مردم بیشتر میشه ما هم خودرو رو ارزون که نمیکنیم هیچ گرون هم میشه
    آخه مرد ناحسابی جیب مردم به جنابعالی چه ربطی داره یعنی اگه جا داشته باشید و دست و بالمون باز بشه باید گرون تر بهمون بندازید؟؟؟؟؟!!!!!!
    یه پیشنهاد دارم آقای یکه زارع:
    هر مشتری که میاد پیشتون ماشین بخره؛ بدید سازمان اطلاعات کشوری کل داراییش رو در بیاره و در اختیار جناب شما بذاره و بعد بر حسب ثروت و موقعیت اون شخص قیمت ماشین رو مشخص کنید
    والا اینجوری برا شما بهتره میتونید بیشتر به مردم خدمت کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (50 ديدگاه)

      سلام بابک عزیز مطمئنم اگه خودرو های چینی در این چند سال اخیر در بازار ایران نبود این آقایون مونتاژ کار داخلی تندر90 رو بالای 70 میلیون به مردم میفروختن!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. s.class

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    عکس اخریه داغونم کرد.
    ژیـــــــــــــــــــــــــــــــــان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. RAYAN

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    خبر تلفات جاده ای خیلی ناراحت کننده است…به نظر من جدا از ماشین های نا ایمن و جاده های غیر استاندارد ، فرهنگ رانندگی مهمترین عامل در تلفات جاده ای میتونه باشه…متاسفانه اخلاق و گذشت در رانندگی ایرانی هیچ جایگاهی نداره و احترام به حقوق دیگران تو مملکت ما معنایی نداره…از سردبیر سایت پدال خواهش میکنم برای اولین بار ((کمپین راننده با فرهنگ)) رو راه بندازه…..به خدا اگر فرهنگ رانندگیمون بالا باشه حتی با همین ماشینای آشغال ایران خودرو و سایپا هم تلفات رانندگی به شدت میاد پایین….به امید روزی که ببینیم آمار تلفات تصادفات به صفر رسیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ARASH

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    یه لحظه دوستان دقت کنیید
    به گزراش خبر گزاری ایسنا مردم رضایت چندانی از لگنهای داخلی ندارند!!!!!!!!1
    جوابیه…مردم به طور کل رضایت ندارند نویسنده عزیز دقت کن رضایت چه کیفی چه هرچی ندارند چندان چمدان چینچان ننویس به نقل….
    دوستان من گفتم و باز هم میگم بیشتر جمعیت این کشور نسل جوان تشکیل داده امثال من و تو…ما نه عقب مونده ایم نه ابله فقط ارادها کمی ضعیف هست یکم ریز شید حالا وضع فروش الاغ سازا دور از جون الاغ بد شده دارن دست و پا میزنن تا ملت نامید شن باز بخرن ببینید مردم فقط کمی رو حقشون پا فشاری کردن حقی که به نا حق ازشون گرفتن ..دوستان صبر کنید نخرید جلوی اونهای که نمیدونن و زود باورند رو بگیرید دارن میسوزن اینا نخرین شما هستین که انتخاب میکنین بزارید هر کاری که میکنن بکنن کلید دست شماست بذارید دراشون واسه همیشه قفل بمونه..اینا بی وجدنانن با مرگ ملت با ارابهشون حال میکنن نذارید بخندن خواهش میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      آقا خودت اگه مجبور بشی اولین نفری هستی که میخری این همه ادعا نکن زودم قضاوت نکن اینا مطمئمنا به فکر من و شما نیستن مطمئنا نونه درستی نخوردن پس مطمئنا لج هم بیفتن قیمت و بالا میبرن چون دلشون نمیسوزه و اینم یه جور سیاسته که در کشوری مثل ایران خیلی خوب جواب داده و میده پس زود قضاوت نکن و شعارم نده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ARASH

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (89 ديدگاه)

        من شعار نمیدم تو خونم مریض دارم هر ساعتم حالش بد میشه 3 سال ماشین نمیخرم بیشتر از هر چیزی بهش احتیاج دارم ماشینو میگم …شایان تو نوشته خودتو بخون بعد دوباره بنویس خیلی راحت راجب من قضاوت میکنی بعد میگی قضاوت نکن…در ضمن سایت مال کیته شعار ندم شعار میدم تو چرا میسوزی تو نده … من مجبور نیستم نمیشم ولی مطمنم تو از اون دسته ای که دلت واسه لگن ملی ضعف میکنه..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          برادر من ان شاا… مریضتو خدا شفا بده من نمیسوزم فقط می خوام واقع بین باشم رویه جو کار نکنم الان ایران خودرو و سایپا فکر میکنی قیمت لگناشونو پائین میارن میزنن تویه سر مالشون بابا اینجوری نیست این نونشون تویه انداختن به مردمه چون نونه حق و درست و حلالی نخوردن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ARASH

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (89 ديدگاه)

        شایان من حالم این روزا خوش نیست تند رفتم ببخشید ولی داداش شما زود قضاوت میکنی راجبه من من 3سال نخریدم به شرفم قسم حق با تو هست اینا زرنگتر از این حرفان ولی شایان بغضم چیکار کنم اینجا ترکید نوشتم باز هم ماشین ارزش از دست دادن یه رفیق رو نداره حق با تو هست من شعار میدم.. دلم خیلی میسوزه شایان خیلی………..الان نیاز دارم شایان ولی پوی نگهداری گاری اینا از یه ژاپنی بیشتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. رافال

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    حالا که پژو حاضر شده امتیازات بی سابقه ای بده نباید عرصه خودروسازی و بازار رو به محل رفع کینه و تسویه حساب تبدیل کرد، ما اگر می خوایم پژو متوجه غلطش بشه با اینکار بهتر متوجه می شد، فولکس واگن هم که معلوم نشد قضیه ش به کجا رسید، فکر کنم آخر سر شریک ایران خودرو همین “فوتون” بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ارش

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به امید روزی که تمام خودرو سازهای بین المللی در ایران کارخانه بزنن و خودرو های متنوع با قیمت مناسب تولید کنن بدن دست ایرانی ها بعد اون موقع هست که ایرانی ها به ایران خودرو و سایپا بخندند به تلافی روزی که اونا تو تحریم خودرو بی کیفیت با قیمت نجومی به ما میدادن و تو دفترشون می نشستن به ملت میخندیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سیاوش

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    خدایا یعنی کشور ایران تا روز قیامت قراره مونتاژ کار باشه! کره، چین خودروساز شدن ما هنوز در فکر این هستیم که ماشین های کشور های دیگه رو مونتاژ بکنیم و با 5 برابر قیمت به مردم بفروشیم و چقدر هم به این کار افتخار میکنیم مسئولین مونتاژکارهای ما( سایپا ، ایران خودرو) این قدر دچار غرور شدن که هیچ شخصی به غیر از خودشون رو در اطرافشون نمیبینن !!! آخه غرور به خاطر مونتاژکاری اونم با پایین ترین کیفیت!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سیاوش

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    ما خودروهای لوکس بنز ، بی ام و ، مازراتی، آئودی و یا فلان شرکت اروپایی رو نمیخواهیم این ماشین های لوکس در کشور های تولید کننده اصلا فروشی نداره! این کمپانی ها با قرارداد بستن با کشورهای جهان سوم ماشین های لوکس رو برای قشر ثروتمند راهی این کشورها میکنن !!! از اون طرف ماشین های آشغال رنو و پژو رو هم نمیخواهیم خودروهایی که اصلا ارزش سوار شدن ندارن! ما نه خودروی لوکس میخاهیم و نه خودروی ارزان قیمت شرکت پژو و رنو!!! البته قیمت این خودرو ها در ایران به 5 برابر قیمت واقعی به فروش میرسد مانند تندر 90 که آقایون مونتاژکار داخلی با بستن قرارداد ترکمنچای دارن با قیمت 50 میلیون به مردم میفروشن!!! ما خودروهای سدان خانوادگی با کیفیت و کم مصرف مثل کیا اپتیما ، تویوتا کرولا ، تویوتا کمری ، هندا سیویک ، هیوندا آزرا ، هیوندا سوناتا و ….رو میخواهیم اونم با قیمتی عادلانه آقایون دقت بکنین با قیمتی عادلانه نه 5 برابر قیمت! عادلانه عادلانه عادلانه!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سیاوش

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    لعنت برخودروهای بی ریخت، بی کیفیت، زمخت و بد ترکیب فرانسه! مردم خودروهای شرقی رو بخرید ولی از فرانسوی ها خودرو نخرید!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. sunmartin

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    تنها کشوری که حاضر به همکاری با قوانین ضد مشتری و دادن امتیاز و حق واگذا ی و تبصره و تک ماده و شیتیل به آقایان و آقازادگان هست کشور دوست و شریک چین کمونیست با خودروهای یکبار مصرف و ناهماهنگ و بی کیفیت هست بعد از تمام این جلسات و کمسیون ها و میزگرد و میز لوزی و ..چند نمونه ضعیف از سوزوکی چند نمونه افتضاح از رنو و حجم بالایی از چینی های مجهول الهویه وارد چرخه مونتاژ میشه در مورد آلمانی های فولکس هم با تیگوان گران قیمت و یکی دومدل غیر قابل دسترس وارد میشه پس هیچ تغییر شگرفی متصور نیستم قیمت ها در این مملکت مهندسی شده و از پیش برنامه ریزی شده است که مشتری قدرت انتخاب نداشته باشه تنها با تحریم خرید خودروی صفر کیلومتر میشه اندکی قیمت ها را پایین آورد و این اندک قیمت های 100 تا 1 ملیونی که دبگه در این تورم ماهی 15 درصد و گرانی و فقر و فلاکت گره ای از مشکلات مردم باز نمیکنه قیمت ها باید واقعی پایین بیان و نه بصورت ناچیز این مهم ممکن و قابل پیاده سازی فقط بتوسط مصرف کنندگان است چون اون اشخاص شخیص و دیت اندرکاران خودرویی در حال حاضر حقوق های چند ملیونی دارن دریافت میکنند سوار بر خودروهای لوکس ژاپنی و آلمانی و باغ و ویلاشون میرن گه گداری هم اظهار فضل میکنن این صحبت ها دیگه اکسپیر و تاریخ گذشته شده لطفا تز ندین واسه مردم در این سالها ثابت کردید که نه وقعی به حال مردم و خواسته هاشون میزارن و نه در جهت احترام به مشتری هستید هیچ کس جز دوروبری های زینفع شما از عملکردتون رضایت نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. فقیر

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (168 ديدگاه)

    لعنت خدا به هرچی ظلم و ظالم….دوستان لطفا راهنماییم کنید الان با این وضعیت میصرفه ماشین دست دوم تا قیمت 20ت خرید یا ریسکه…اگه صبر کنم ارزون میشه گرون میشه…لطفا با دلیل توضیح بدن دوستان…ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (136 ديدگاه)

      ببین بهت اطمینان میدم قیمت ها به هیچ وجه به صورت محسوس تغییر نمیکنه به جز مقداری کاهش قیمت سطحی تغییر بزرگی رخ نمیده.
      چون از طرفی سود دولت در بالا نگه داشتن قیمت های داخلی و تعرفه واردات است.
      از طرف دیگه هم خودروساز های داخلی به بهانه افزایش کیفیت (ایربگ) و همینطور بیمه کارگر ها و خدمات پس از فروش و بهانه های مختلف دیگر قیمت ها رو حفظ میکنن.
      فقط اگر خودوسازان معتبر خارجی مثل فولکس و یا رنو بیان با خودروساز های داخل قرارداد ببندن و مدل های جدید و با تکنولوژی به روز در داخل تولید بشه (حدود 5 سال آینده) اون موقع به خاطر وارد شدن تکنولوژی جدید و خارج شدن خودرو های قدیمی (فعلی) از خطر تولید، قیمت این خودرو های ازخط خارج شده کاهش پیدا میکنه و خودرو های به روز جایگزین اونها میشن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقیر

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (168 ديدگاه)

        ممنون احمدجان…یه سورن مدل 88 نقره ای دوگانه به 110 کارکرد هست 22م ولی میترسم از افت قیمتها

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ahmad

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (136 ديدگاه)

          اصلا نگران نباش
          اگر قرار باشه طی ماه های آینده خیلی افت قیمت پیش بیاد فقط حدود یک میلیون تومن هست. اصلا نوسان غیر منتظره به بازار وارد نمیشه. یعنی اصلا اجازه نمیدن که شوک به بازار وارد بشه!

          فقط واسه خرید سورن 88 خیلی دقت کن اصطحلاک پیدا نکرده باشه. اگر اصطحلاک و یا تجربه تصادف شدید داشته باشه عین جارو برقی جیبیتو خالی میکنه!
          من قبلا یه ماشین 8 سال کارکرد گرفتم انقدر که خراب میشد و واسم هزینه پیش میاورد که کمتر از 3 ماه فروختمش!

          (مقالات و تحلیل های اقتصادی مختلفی موجود هست که خودت میتونی بخونی و مطمعن بشی که اتفاق خاصی نمی افته!)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  25. بهزاد

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    بر هیچ فرد اقتصاد دانی پوشیده نیست که بهترین راه حل ایجاد فضای رقابتی و عدم دخالت دولت میباشد ولی از اونجایی که فضای حاکم کاملا سیاسی بوده و رای کشورهایی که دارای حق وتو هستند و از نظر سیاسی کفه ی سنگین تری دارند بهترین گزینه برای انتخاب و جلب نظر و حمایت خواهند بود.
    به تعبیر دیگر اولویت قرارداد با کشورهایی هست که بتونند نفت ایران را بخرند و در تاسیسات نفتی سرمایه گذاری کنند و از طرفی صندوق های مالی و بیمه ای قوی تری داشته باشند و بدون شک کشور فرانسه که دارای این امکانات مالی قوی هست از نظر سیاسیون در اولویت خواهند بود.
    به عنوان نمونه شرکت بیمه axa فرانسه در صورت ورود و بیمه کردن کشتی ها عملا راه تجارت ایران به دنیا را هموارتر خواهد کرد.
    امیدوارم در روند قرادادها ما بتونیم فضای بیشتری برای آلمان و ژاپن باز کنیم چون حداقل از لحاظ انتقال دانش و فن آوری اونها نسبت به سایرین پیش قدم تر هستند و البته شرکای بسیار بهتری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. arash

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اینا مث اینکه هنوز تو خوابن
    آقای لگ ساز شما متوجه نیستی مردم آشغالای گرون شما رو نمیخوان دیگه ؟
    بابا این ملت با چه زبونی بگن بفهمید که مردم حالشون از شما دزدای بی دین و بی انسانیت به هم میخوره. من که خودم نسبت به این دوتا شرکت شرطی شدم وقتی اسمشون یا اسم فرقون هاشون میاد میخوام بالا بیارم
    یکی صدای این ملت رو برسونه به این نفهما.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. عبدالله

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اگر شرکت ایران خودرو به جای محصولات سی سال قبل پژو محصولات تویوتا و فورد و فولکس واگن را مونتاژ و تحویل ملت می داد و محصولات روز پژو مثل دیگر شرکتهای خارجی مستقیم از کشور مبداء وارد ایران می شد همین دوستانی که به خودروهای فرانسه و پژو بد و بیراه می گفتند الان کاملا وضعیت برعکس بود و به تویوتا و فورد و فولکس واگن بد وبیراه می گفتند و از محصولات پژو فرانسه تعریف می کردند.
    مطمئن باشید هر خودرویی که ایران خودرو مونتاژ کنه از هر شرکت خارجی باشه در مقایسه با خودروهای اروپایی و ژاپنی و آمریکایی حرفی برای گفتن ندارد.
    ایران خودرو آرم پژو را روی 206 و 405 و پارس می زند در واقع به اعتبار این شرکتها در دید ملت ایران لطمه وارد می کند.
    اگر دوستان عزیز به کشورهای اروپایی رفته باشند اکثر کشورهای اروپاییبه غیر از آلمان تمامی خودروهای نقیله عمومی مثل تاکسی و آمبولانس و ماشین پلیس و … از خودروهای فرانسه به خصوص شرکت پژو استفاده می کنند آن هم به علت توانایی فنی بالا و استحکام و طول عمر بالا و مصرف کم سوخت و قیمت مناسب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. interceptor

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    تا کی باید سر خودمون رو کلاه بذاریم؟؟؟
    مشکل ما پژو یا رنو یا فولکس واگن یا آمریکایی ها نیستن
    مشکل سیاستمدارامون هستن که از خودروسازی نفع زیادی می برن و نمی ذارن این وضعیت اصلاح بشه، بنابراین تا قیامت ایران و سایپا انحصار دارن عین قضیه تنباکو منتها اینبار میرزای شیرازی ای نیست.
    پــــژو هم می ره فولکس میاد ولی اینجا درست بشو نیست<

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Un4given

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (235 ديدگاه)

    آقا کدوم توافق. چی قراره بیاد پایین که مثلا ماشین هم بیاد. ملت عوام هم ساده فک میکنن میخواد خبری بشه و فردا s500 سوارن …
    ضمنا از فرانسه نامردتر خودشه. خاک بر سر خودروسازهای ما که بخوان دوباره باهاش کار کنن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Abbas

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (93 ديدگاه)

    با سلام . یه مدت مردانه همت کنیم از ایران خودرو و سایپا نخریم درش رو تخته میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد20

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      من پایم!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا