میز خبر

میز خبر: کمپین و انحصار همچنان در رقابت!

حال‌وروز این روزهای صنعت خودروسازی ایران به کشتی شکسته‌ای می‌ماند که باد به هر سو می‌وزد، کشتی نیز به همان سو راه می‌پیماید، چون خار مغیلانی که اسیر دست بادهای بیابانی بی امید به ایستادن مدام در حرکت است، در صنعت خودروسازی ایران نیز نه از ناخدا خبری هست نه از جزیرهٔ گنج و نه از ملوانان زبل. تنها و تنها تا چشم کار می‌کند دریای گسترده است و مشتی راهزن دریایی که لحظه‌ای از این غنیمت سرگردان چشم برنمی‌دارند و مردمی که از ساحل، با نگاهی خیره به انتهای کار کشتی امیدوارند!
این روزها درحالی‌که بحث‌ها پیرامون کمپین نه به خودروی صفر ضدونقیض و قطبی ادامه می‌یابد کمتر تلاشی صورت می‌گیرد تا با ارائه راه‌حلی مدقن، انرژی مثبت موجود در جامعه برای تغییر در شرایط صنعت خودروسازی استفاده شود. از یک سو نماینده مجلس با هر نیتی از تولید خودروی بی‌کیفیت داخلی با عنوان خیانت به ملت یاد می‌کند و از سویی دیگر وزیر صنعت و معدن و تجارت و مشاوران کم تدبیرش این کمپین را حاصل نقشه افراد ضدانقلاب، مشتی مگس و ایضاً زالو قلمداد می‌کنند و در این میان چیزی که غم‌انگیز است نبود اراده لازم در دولت تدبیروامید جهت خاتمه ماجرا است.

cartoon-03
از آنجا که کمپین تحریم خودروی داخلی نیز با مخالفت و عصبانیت تولیدکنندگان داخلی خودرو و شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت روبرو شده، همچنان یکی از مهم‌ترین رویدادهای رسانه‌ای کشور است. این کمپین که علاوه بر گستره رسانه‌ای، نگاهی عمل‌گرایانه دارد نشان می‌دهد انبارهای شرکت ایران‌خودرو مملو از خودرو شده و عصبانیت مدیران این شرکت‌ها بی‌دلیل نیست. بر طبق آمار رسمی ایران‌خودرو از میزان تولید و فروش در مدت زمان سپری شده از سال ۹۴ تا پایان مردادماه، در کارخانه‌های ایران‌خودرو مجموعاً ۲۳۳ هزار و ۱۷ دستگاه اتومبیل تولید شده است که از این میان، ۱۸۶ هزار و ۹۲۶ دستگاه از تولیدات مذکور به فروش رفته و جمعاً ۴۶ هزار و ۹۱ خودرو نیز به فروش نرفته است.

ikco-sales
این در حالی است که به گزارش نظر، مخاطراتی در پس این کمپین کارگران ایرانی صنعت را تهدید می‌کند. این مخاطرات که در یادداشت حسین اکبری، تحلیلگر مسائل کارگری آمده به این قرار است:
هرگاه و به هر دلیل بحران در محیط‌های کار و تولید ایجاد می‌شود، آسیب‌پذیرترین حلقه در شرایط بحران کارگران خواهند بود. همچنان در شرایط جنگ هشت‌ساله این چنین بود. در سال‌های پس از جنگ و دوران به اصطلاح سازندگی که سیاست تعدیل ساختاری آغاز شد نیز کارگران بودند که اولین قربانیان این سیاست بودند. زمانی که واگذاری بخش‌های دولتی به بخش خصوصی هم شروع شد باز این کارگران بودند که از کار بیکار شدند.

akbari-1
نمونه‌های فراوانی در دست است که نشانگر این واقعیت دردناک است که کارگران چون مرغ سیاه هم در عروسی قربانی می‌شوند و هم در عزا و حالا هم که موضوع انبار بی‌حد خودرو و ظاهراً عدم تمایل خریداران تبدیل به موضوعی سیاسی شده است این احتمال را نیز پر رنگ کرده که شاید برای مقابله با این بحران باز هم کارگران از واحدهای خودروساز تاوان این بحران را بپردازند و سونامی این بحران آنان را با خود ببرد و بیش از همیشه امنیت کاری در این واحدها به مخاطره افتد. همچنین دنباله این بحران دامن‌گیر واحدهای تولیدی و خدماتی مرتبط با این صنعت به‌ویژه قطعه سازان و کارگرانشان را بگیرد. این سناریو هم محتمل است که بحران فعلی مصنوعی و پوششی باشد تا در ادامه آن بنا به توافقات احتمالی با سرمایه‌گذاران خارجی، پیش‌شرط تعدیل نیرو منجر به فرایند اخراج کارگران به بهانه مقابله با ورشکستگی ناشی از بحران گردد. این در حالی است که اعتصابات اخیر کارگران صنعت خودروسازی با سانسور خبری رسانه‌های حامی خودروسازان مواجه شده است. این رسانه‌ها این روزها به‌شدت از مونتاژکاران داخلی حمایت می‌کنند و تحت عناوین مختلف سعی می‌کنند کمپین ملی نه به خودروی صفر را ضد ملی و حاصل توطئه واردکنندگان جلوه دهند.

ana
در همین رابطه درحالی‌که گزارش‌های غیررسمی از موفقیت نسبی کمپین «خرید خودروی صفر ممنوع» در سرشکن کردن قیمت خودرو خبر می‌دهند، خودروسازی‌ها و مقام‌های ذینفع تبلیغات گسترده‌ای را علیه این کمپین در شماری از رسانه‌های وابسته به راه انداخته‌اند. این رسانه‌ها در حقیقت با دفاع غیرمنطقی از خودروسازان داخلی نه‌تنها علیه کمپین نخریدن خودرو بلکه علیه جان مردم هم بسیج شده‌اند. فارغ از چرایی حمایت از خودروسازان آن هم درست در اوج اعتراضات مدنی مردم، کاش گردانندگان این رسانه‌ها در گام نخست از خودروهای خارجی و لوکس خود دست شسته و با خرید محصولات سایپا و ایران‌خودرو حسن نیت خود در این حرکت سازمان‌یافته را نشان می‌دادند.
به گزارش نظر، طی چند ماهی که از آغاز به کار کمپین «خرید خودروی صفر ممنوع» می‌گذرد، قیمت خودروهای پرفروش داخلی علی‌رغم برنامه خودروسازی‌ها و دولت یازدهم برای افزایش قیمت، نه‌تنها ثابت مانده که کاهش هم داشته است. در حکم نمونه، بر اساس گزارشی که در هفته گذشته منتشر شد، قیمت خودروهای پرفروش داخلی و چینی تا سقف دو میلیون تومان کاهش پیدا کرده است و قیمت خودروهای وارداتی پس از افت نسبی در ماه‌های گذشته ثابت مانده است. ظاهراً تداوم این شرایط کارخانه‌های خودروسازی و مقام‌های ذینفع را به‌واسطه رسانه‌های وابسته به تکاپو انداخته است تا در ظاهر دفاع از نیروی کار و نگرانی از سرانجام اشتغال کارگران، کمپین تحریم خرید خودروی صفر را مغایر با منافع ملی نشان دهند.
اما ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که عملکرد همین رسانه‌ها در مواجهه با اعتصابات کارگران ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو زیر ذره‌بین قرار بگیرد و البته نیم‌نگاهی هم به گوشه و کنارشان انداخته شود، جایی که آگهی تبلیغاتی کارخانه‌های خودروسازی همواره خودنمایی می‌کند.

nobakht
نکته جالب اما اظهارات معاون رییس‌جمهور و سخنگوی دولت مبنی بر لزوم کاهش قیمت و افزایش کیفیت است. روزنامه شرق امروز در گزارشی نوشت: ماجرای ادبیات نعمت‌زاده به حاشیه هیئت دولت هم کشیده شد. آن‌قدر این موضوع برای مردم گران تمام شده که محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، هم از تأیید نشدن سخنان دور از شأن وزیر دولت تدبیر و امید گفت. نوبخت در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره لابی سنگین خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو در سال آینده و وعده ارزانی خودرو از سوی سخنگوی دولت گفت: نه‌تنها در صنعت خودرو بلکه درباره همه محصولات به میزانی که هزینه‌ها ناشی از کاهش قیمت دلار، کم می‌شود قطعاً باید کاهش قیمت را شاهد باشیم. وی تأکید کرد برای کاهش قیمت خودرو ناشی از کاهش قیمت دلار، شورای رقابت وظایف خود را به انجام خواهد رساند.

Cartoon-Salman-Taheri
از دیگر سو سایت فرارو در گزارشی پیرامون وضعیت این روزهای صنعت خودروسازی نوشته است: در روزهایی که باید خریدوفروش خودرو در اوج باشد، ایرانی‌ها هنوز هم با بازار خودرو کشور قهرند و این را می‌توان از دل اظهارات نمایشگاه داران خودرو فعالان بازار بیرون کشید. به گفته فعالان بازار، مشتریان تمایلی به خرید خودرو نداشته و برای این کار چند دلیل دارند؛ برخی از آن‌ها، توان مالی‌شان به خرید خودرو نمی‌رسد؛ برخی منتظر خودروهایی هستند که قرار است پس از لغو تحریم‌ها راهی کشور شوند و بخشی دیگر از مشتریان نیز رسماً روی دنده لج با خودروسازان داخلی افتاده و می‌خواهند تلافی رفتارهای آن‌ها (شرکت‌های خودروساز) را در این چند سال در بیاورند. تحریم بازار خودرو از سوی مشتریان اما در حالی است که نه قرار است قیمت رسمی خودروها پایین بیاید و نه محصولات خارجی به زودی‌ها روانه کشور خواهند شد و نه خبری از تسهیلات و وام برای بالا بردن توان خرید مشتریان است. البته دو سه ماهی از تصویب وام ۱۵ میلیون تومانی برای خرید خودرو می‌گذرد، اما ظاهراً این وام نیز آن‌طور که باید، در بین متقاضیان توزیع نشده و بنابراین اثر خاصی روی بازار نگذاشته است. از طرفی، آن‌طور که خبر می‌رسد، شرکت‌های خودروساز داخلی قصد افزایش قیمت محصولات خود را دارند و هرچند اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر «ضد انقلاب دانستن حامیان تحریم خودرو داخلی»، این کار را به تعویق انداخته، اما ظاهراً افزایش قیمت قطعی است. هرچه هست، در حال حاضر بازار خودرو در رکودی تاریخی و شاید بی‌سابقه به سر می‌برد و باید منتظر ماند و دید خودروسازان با این بحران بزرگ چه خواهند کرد.

taxi
همچنین معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از مذاکره با خودروسازان بزرگ برای تولید خودرو جهت به‌کارگیری در ناوگان تاکسیرانی تهران خبر داد. جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر ایران در مورد استفاده از “خودروهای باکیفیت” به‌عنوان تاکسی در تهران گفت: برای به‌کارگیری تاکسی در سیستم حمل‌ونقل شهری هر خودرویی که استاندارهای لازم را تأمین کرده و شرایط یک تاکسی مطلوب را داشته باشد مورد توجه قرار می‌گیرد. وی اضافه کرد: برای بروز رسانی ناوگان تاکسیرانی تهران با خودروسازان بزرگ دنیا در قاره آسیا و اروپا که امکان تولید محصولاتشان در ایران فراهم باشد مذاکره کرده‌ایم و به این ترتیب در نظر داریم تا از خودروهای باکیفیت بالا با مشارکت سازندگان داخلی استفاده کنیم. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سیاست ما در شهرداری تهران این است تا از شرکت‌هایی که تاکسی باکیفیت بالا را وارد ناوگان حمل‌ونقل کنند حمایت کنیم و لذا امیدواریم تا در سال ۹۴ و ۹۵ تاکسی‌هایی باکیفیت بالا را در تهران وارد عرصه حمل‌ونقل کنیم.
“بیش از هزار مینی‌بوس پایتخت در شرایط فرسودگی مطلق به سر می‌برند. » این را مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی پایتخت گفته و از عملی نشدن وعده‌های نوسازی این ناوگان فرسوده ابراز نارضایتی کرده است.

minibus-1
درحال‌حاضر مینی‌بوس‌های تهران بیش از ۱۵ تا ۲۰ سال عمر دارند و به اعتقاد مسئولان، به علت فرسودگی و آلایندگی، خدمات‌رسانی آن‌ها نمی‌تواند کیفیت لازم را داشته باشد. در آبان سال گذشته، ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت، سازمان حفاظت محیط‌زیست، شهرداری تهران و یک شرکت تولیدکننده وسایل نقلیه برای نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی تهران، قراردادی ۴ جانبه درزمینهٔ نوسازی ناوگان مینی‌بوس‌های پایتخت امضا کردند اما آن‌طور که مسئولان شهری می‌گویند، این نهادها هنوز بر سر چگونگی اجرای این قرارداد به نتیجه نرسیده‌اند و هنوز اعتباری برای این مسئله اختصاص نیافته است.

شرکت نیسان حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی ورسا و ورسا نوت را برای تعمیر قسمت پایین داشبورد فراخوان می‌کند. به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از اکونومیک‌تایمز، این خودروساز اعلام کرد گزارش‌هایی مبنی بر تصادف و جراحت در اثر مشکل قسمت پایین داشبورد دریافت کرده است. در برخی موارد کفش راننده به قسمت پایین داشبورد گیر می‌کند و راننده نمی‌تواند به سرعت ترمز بگیرد. نیسان موتور آمریکا اعلام کرد مالکان خودروهای دارای نقص را از این فراخوان مطلع کرده است. نمایندگی‌های نیسان داشبورد را تراش می‌دهند به‌گونه‌ای که لبه پایینی آن دورتر از پای راننده قرار بگیرد. بر اساس اعلام شرکت نیسان این کار به صورت رایگان انجام می‌شود. این فراخوان سدان‌های چهار در ورسا مدل سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ که از ژوئن ۲۰۱۱ تا مارس ۲۰۱۵ تولید شده‌اند و ورسا نوت‌های هاچ‌بک مدل سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ که از آوریل ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۵ تولید شده‌اند، را شامل می‌شود.

2014 nissan versa note
شرکت فورد موتور بهترین فروش ماه اوت خود را طی ۹ سال گذشته ثبت کرد. فروش فورد در ماه اوت نسبت به سال گذشته با افزایش ۵ درصدی روبه‌رو شد و به ۲۳۴ هزار و ۲۳۷ دستگاه رسید. این در شرایطی است که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند فروش این شرکت کاهش ۲/ ۰ درصدی را تجربه خواهد کرد. علت این افزایش فروش، رشد تقاضا برای وانت‌ها و شاسی‌بلندهای این شرکت عنوان شد. شرکت فورد اعلام کرد به‌دلیل کاهش قیمت بنزین، فروش خودروهای شاسی‌بلند این شرکت ۱۲ درصد افزایش یافت و به ۶۹ هزار دستگاه رسید. فروش خودروهای ون فورد نیز در ماه اوت نسبت به سال گذشته با جهش ۷۰ درصدی روبه‌رو شد. در میان برندهای فورد، فروش برند لینکلن ۶ درصد افزایش یافت و به ۸هزار و ۶۳۶ دستگاه رسید. در شرایطی که فروش خودرو در بازار چین در حال کند شدن است، ارقام منتشر شده از فروش فورد در آمریکا نشان می‌دهد بازار آمریکا رو به رونق است و چشم‌انداز مثبتی برای آن پیش‌بینی می‌شود.

2015 Ford Edge 2.7L EcoBoost AWD
۲۰۱۵ Ford Edge 2.7L EcoBoost AWD
همچنین سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات‌کرایسلر، گفت مدیرعامل برند فراری پیش از عرضه اولیه سهام فراری از سمت خود کناره‌گیری نخواهد کرد.
به گزارش رویترز، یک منبع آگاه به این خبرگزاری اعلام کرد آمدئو فلیسا، مدیرعامل شرکت فراری قصد دارد بازنشسته شود و ورود این شرکت به بازار سهام زمان مناسبی برای این کار است، اما هنوز تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده است. با این وجود سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات‌کرایسلر در حاشیه مسابقات فرمول یک به خبرنگاران گفت: «فلیسا پیش از عرضه اولیه سهام شرکت فراری از سمت خود کناره‌گیری نخواهد کرد و ما مسئله جانشینی فلیسا و دیگر سمت‌های کلیدی در این شرکت را بررسی خواهیم کرد و در زمان مناسب به راه‌حل درست خواهیم رسید.» منابع آگاه می‌گویند مارچیونه قصد دارد سمت مدیرعاملی شرکت فراری را به دست آورد، اما او می‌گوید صحبت دراین‌باره زود است. شرکت فیات کرایسلر که ۹۰ درصد از سهام فراری را در اختیار دارد، قصد دارد ۱۰ درصد از سهام این شرکت را در بازار بورس عرضه کند. مارچیونه معتقد است ارزش فراری دست‌کم ۱۱ میلیارد دلار است.

amedeo felisa
آخرین خبر هم اینکه همچنین بر طبق گزارش خبرگزاری ایسنا کیفیت ۶ خودروی داخلی کاهش یافت. گفته می‌شود کیفیت شش خودروی لیفان X60، ام‌وی‌ام ۱۱۰، پژو ۲۰۶، رانا، سایپا ۱۳۱ پارس‌خودرو و پارس تندر تولیدی در مردادماه امسال کاهش یافته است. بر اساس جدیدترین آمارهای رسمی کیفیت لیفان X60 با افت ۶.۷ درصدی همراه بوده است. به گزارش ایسنا کیفیت ام‌وی‌ام ۱۱۰ نیز معادل ۲.۶ درصد کاهش یافته است. کیفیت پژو ۲۰۶ نیز معادل ۱.۸ درصد کاهش یافته است. در میان خودروهای سواری تولیدی در مردادماه امسال کیفیت رانا نیز ۰.۷ درصد کاهش یافته است. کیفیت سایپا ۱۳۱ تولیدی پارس‌خودرو نیز ۰.۲ درصد کاهش یافته است. کیفیت خودروی پارس تندر تولیدی در مردادماه امسال نیز ۰.۱ درصد کاهش یافته است.

lifan x60 2012

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. فردین بهادری نژاد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    مطلب خوبی بود ولی آخرش عکسه این لیفان رو دیدم حالم خراب شد :|
    لگن :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      من دیگه خونمو کثیف نمیکنم که برای مدیران داخلی نظرم بدم!چون اونچیزی که باید گفته میشد ملت گفتن اگه ادم بودن مدیران عمل میکردن.حالا این مطلب رو بخونید.
      شرکت نیسان حدود 300 هزار دستگاه خودروی ورسا و ورسا نوت را برای تعمیر قسمت پایین داشبورد فراخوان می‌کند. به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از اکونومیک‌تایمز، این خودروساز اعلام کرد گزارش‌هایی مبنی بر تصادف و جراحت در اثر مشکل قسمت پایین داشبورد دریافت کرده است. در برخی موارد کفش راننده به قسمت پایین داشبورد گیر می‌کند و راننده نمی‌تواند به سرعت ترمز بگیرد. نیسان موتور آمریکا اعلام کرد مالکان خودروهای دارای نقص را از این فراخوان مطلع کرده است. نمایندگی‌های نیسان داشبورد را تراش می‌دهند به‌گونه‌ای که لبه پایینی آن دورتر از پای راننده قرار بگیرد. بر اساس اعلام شرکت نیسان این کار به صورت رایگان انجام می‌شود.
      تو ایران خودروهای داخلی خود به خود اتیش میگیرن و تو تصادف اتیش میگیرن ولی مسوولان به خودشون زحمت نمیدن ایراد رو پیگیری کنن چه برسه فراخوان بدن!! ولی اون ور دنیا جان انسان چقد مهمه که خطای مهندسی رو میخوان به صفر نزدیک کنن.اخر مقاله هم خوندید دیگه کیفیت خودرو های تولید داخل چقد افت داشته؟دیگه من سکوت میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (72 ديدگاه)

        چه انتظاراتی دارید!!!!
        رفتیم پراید تحویل بگیریم ، هنوز روشن نکرده دیدیم لاستیک دور شیشه مشکل داره .
        به مسئولش گفتیم ، در جواب گفت چیزی نیست ، بیار عوضش میکنیم . هزینه زیادی نداره . . .
        یعنی همینه که هست .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. HELL CAT

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (196 ديدگاه)

        در کشور های جهان سوم جان انسان مهم نیست این اصل همیشه بوده و هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. shahab

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        خون خودتو کثیف نکن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. asa

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      خوشحال میشم وقتی می‌شنوم شرکت هایی مثل کادیلاک و لینکلن که در استانه ورشکستی بودند افزایش فروش پیدا کردند ، اخه ماشین های فوق‌العاده ای میسازند ، حیف هستش که به بچه هامون بگیم زمان جوونیمون شرکت های بزرگی مثل این ها از میان خانواده گسترده خودرو ها رفتند. انشاالله خبر افزایش فروش کرایسلر رو هم بشنوم…….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SARD

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (106 ديدگاه)

        داداش برا کادیلاک و لینکلن هم دردی میکنی ؟!!!
        ما میگیم بجای ماشین سوار به فرغون سوار معروفیم بعد تو …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. SARD

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (106 ديدگاه)

          اصلا کارخونشون آتیش بگیره به ما چه ربطی داره که حالا به بعدیا بگیم ؟!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Vorsteiner

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    امیدوارم که این ایستادگی وتحمل تمام دوستان و هموطنانی که تا اینجای کار سعی کردن خودروی صفر نخرن ، تا آخر هم ادامه داشته باشه …
    انشالله نتیجه و تاثیر این کمپین و تلاش همه رو هر چه زودتر شاهد باشیم …
    به امید ورشکستگی این دو آشغال ساز به اصطلاح ملی ، و سرمایه دارانشون که خون مردم رو توشیشه کردن ….!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. متین

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (183 ديدگاه)

      جالب اینجاست که وقتی ماشین رو میفروشن میگن تولید داخله ولی وقتی دلار بالا میره میگن قطعه وارداتی پس باید قیمت ماشین هامون بالابره!!!!! معلوم نیس با خودشون چند چندن !!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Frankenstein

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (45 ديدگاه)

      سلام دوستان… شاسی سانتافه نیو شبیه این فورد ادج نیست؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. shahab

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      من چشم آب نمخیوره همه ماشینای ایرانخودرو و سایپا شاسی و موتورخیلی قدیمی ای دارن و مشکل ما بهبود کیفیت حل نمیشه (چیزی ک اینا دارن وعدشو میدن) این دو شرکت باید کل ماشیناشونو کنار بذارن
      و خودرو های جدیدی رو تولید کنن البته از کمپانی های بزرگ مثل فولوکس و… نه این چینی ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. AliZeus

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (420 ديدگاه)

    به امید تعطیلی خودرو سازهای داخلی، ورشکستگی واردکنندگان و ایجاد فضای رقابتی با کاهش تعرفه واردات… :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. متین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    خبر ها عالی و همیشه خوب ! … به یاری خدا این خودروساز ها رو سر جاشون میشونیم …این فرغون ساز ها باید بفهمن که مردم ایران میتونن هر چیزی (و حتی هر کشوری ) رو به زانو در بیارن … دیگه اونا که چیزی نیستن … مردم باید نشون بدن که به هیچ عنوان نباید زیر حرف زور رفت … انشا الله که به نتیجه میرسیم …
    شب خوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. HELL CAT

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    جرات دارین گمرک رو بردارین بعد ببینم کسی تولید داخلتونو میخره اونوقت هرجور دوس دارین ماشین داخلی تولید کنید تنها راه ماشین خوب سوار شدن جدی گرفتن تحریم همدلی مردم و ادامه دادنشه
    .
    باز ایستید و بدانید که من خدا هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان(احسان)

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    گوری بود که خودروسازا با دست خودشون برای خودشون کندن. ارمان گرایی های مسخره و برنامه های راهبردی تو خالی چیزی بود که خودروسازی و البته در کل مملکت رو لبه پرتگاه نابودی کشوند و تحریم ها فقط ضربه ای بود برای سقوط به درون نابودی.وقتی مسولین ایران حرف میزنن می دونم باید برم اصل سخنرانی هاشون رو از دهان سیاستمدارای شوروی در دهه 70 میلادی پیدا کنم و گوش بدم چون بخوبی میدونم به کجا می خوان برسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سامان از تبریز

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    چی میشه بجای تولید لگن
    خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب از برندهای مطرح بازار از جمله تویوتا فورد مزدا فولکس واگن و ….. تو ایرانخودرو و سایپا مونتاژ بشه ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      اخه سامان جان ما کلاسمون بالاتر از این حرف هاست که ماشینای غربتی جماعتو منتاژ کنیم. ما باید رو پای خودمون [ وچینی ها] بایستیم و ماشین های ملی اشغال تولید کنیم. بعد می دونی چی میشه ، از اون ور هم عرضه تولید ماشین نداریم نتیجش این میشه که افتابه لگن باید ملت سوار شن. البته تقصیر خودمونه ، اخه چرا لگن صفر میخرین ، داره زمستون میشه بزار بشه ، اصلا به لج همینا دور خودمون پتو بگیریم سوار موتور بشیم اما از ایییییییینا نخریم. باور کنید داره جواب میده ، وقتی ببینن توی اوج نیازمردم به ماشین اونم توی سرمای زمستون کسی از اینا چیزی نمیخره امیدشون بیشتر له میشه. به امید این که توی همین زمستون تک تک پیچ و مهره ها و چرخدنده ها شون یخ بزنه و بشکنه. همگی الهی امین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان از تبریز

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        ایول دمت گرم ❤????

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. asa

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (569 ديدگاه)

          سامان جان من هنوز مبهوت این ماستنگیم که باهاش عکس گرفتی ، فکر نمی کردم به این زیبایی و ابهت باشه. کاش از جلوشم عکس می‌گرفتی . چاکرتیم ، خداحافظ.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. mohsen

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      ماشین بلاد کفرو مونتاژ کنیم برادر توبه کن به سمت درگاه الهی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. hAmId

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ما هیچ وقت درهای کشور رو روی محصولات خارجی باز نمیکنیم
      یه کلام، ختم کلام
      البته تو پرانتز بگم، اگر خودروسازای اروپایی هنوز ماشین های دهه هشتادی دارن که میتونه جیب های خودروسازا رو پر کنه، میتونیم لای درو باز کنیم که سریع اون ماشینو بدن به ما و برن
      در غیر اینصورت، هیچ راهی نداره
      ما الان در تولید انواع خودرو کاملا خودکفا شدیم. چه نیازی به خارجی ها داریم
      روی پلت فرم روز دنیا (بخوانید 405 )، انواع خودرو رو میزنیم با قطعات کاملا اسلی ( از کشور دوست و کمونیست)
      ————————
      راستی، مگه این ماشین هایی که نام بردن، هنوز کیفیتی هم توشون مونده بود که باز افت کیفیت کردن؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. MPH

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (251 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ما همیشه میگیم که ایمنی خودروهای داخلی کمه ولی خدایی تا آدم تو شرایطش قرار نگیره اینارو درک نمیکنه.خودم هیچ وقت تو این شرایط نبودم (تا همین چند روز پیش) ولی وقتی در اون شرایط سخت و وحشتناک (تصادف) قرار میگیری اون وقته که دیگه خیلی چیزا بی اهمیت میشن (مثل مصرف سوخت بالا-کیفیت پایین-تکنولوژی عهد بوق-…) و ایمنی مهمترین فاکتور میشه(که خودروهای داخلی تو همه ی این موارد لنگ میزنند)….میخواستم بگم دوستانی که خودرو میخرن یه ذره به فکر جونشون باشند چون کسی به فکرشون نیست………. واقعا وقتی مردم به پراید میگفتن ارابه ی مرگ من میگفتم بهتره این قضیه رو بیخیال شید و زیاد تابش ندید ولی از الان میگم مهمترین عیب خودروهای وطنی ایمنیشون هست نه کیفیت نه آلایندگی.درسته همشون مهمه ولی هیچی جون آدم نمیشه و وقتی فکر میکنم هنوز یه عده گردن کلفت این اشغالا رو تولید میکنند و حیا ندارند ایمان دارم که اونها ذره ای به معاد و روز رستاخیز عقیده نداشته و فقط به فکر جیبهایشان هستند.البته من با فرغون های داخلی تصادف نکردم و با الطاف خداوند و ایمنی و جان سختی تویوتا الان دارم اینجا کامنت میذارم وگرنه شاید الان جایی دیگر بودم…..
    دوستان خودروی داخلی نخرید چه صفر چه کارکرده شخصا یک پیچ از خودروسازهای بزرگ رو به کل صنعت خودروسازی ایران ترجیح میدم……
    هزاران درود بر کسانی که کمپین تحریم خرید خودروهای داخلی و کمپین های امثال اون رو راه انداختند…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. وحید

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دم نویسنده گرم
    این طبیعیه به راحتی صحنه رو ترک نکنند رجز می خونند از جیره خوارهاشون واسه تغییر افکار عمومی استفاده می کنند
    ولی ما امید داریم کاری در حد انقلاب انجام بدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MPH

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (251 ديدگاه)

    این کامنتای من کجا غیبشون میزنه پدال جون؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALL CARS

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      متاسفانه این اتفاق برای منم چندباری رخ داده که بعضی بخاطر گذاشتن لینک یکی ازسایت های مربوط به خودرو بود(سایت داخلی که اگه باز اسمی ازشون میاوردم ، همین نظرم هم ثبت نمیشد) ، تا شما دوستان هم از مطالب خوب اون سایت ها بتونین استفاده کنین امااا… ، ومابقی رو نمیدونم چرا منتشر نمیکنن. بهمین خاطر چند روزی میشه دیگه مثل همیشه به پدال سر نمیزنمو نظری در مورد مطالب نمیزارم
      وسایت هایی که جدیدا ازشون استفاده میکنم شاید ظاهر دلچسبی نداشته باشن اما مطالبشون از پدال بهتر نباشه ! ، بدتر نیست
      پیشنهاد میکنم شما هم با یک سرچ ساده این دو سه سیاتو پیدا کنین و در کنار پدال ازشون استفاده کنین

      سپاس از محمدحسین شاوردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر.عارف

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (876 ديدگاه)

        این مشکل من هم هست . فکر کنم یه ایرادی پیش اومده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سردبیر

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (764 ديدگاه)

          سلام. وقت بخیر
          قبلا هم چندین بار عرض کردیم که اگر دیدگاهی فورا به نمایش درنیامد و به اصطلاح بعد از زدن دکمه “ارسال نظر” غیب شد، به صورت دستی بررسی و در صورت نداشتن توهین و مسائلی از این دست، حتما منتشر خواهد شد. یک نکته دیگر هم در مورد گذاشتن لینک سایتهای دیگر هست. از این بابت مشکلی وجود ندارد اما گاهی لینک ها به صفحات یا سایتهایی هستند که حقوق مولف را رعایت نکرده و مطالب ما یا سایر سایتها را بدون ذکر منبع و با نام خود منتشر می کنند. چند مورد سعی کردیم که این لینکها را با منبع اصلی مرتبط کنیم به هر حال قاعدتا صحیح نیست که از فضای این سایت برای تبلیغ و بالا بردن پیج رنک چنین سایتهایی استفاده شود. مورد دیگر هم بحث های سیاسی است که حتی در این مورد هم تا جای ممکن دخالتی نمی کنیم اما گاهی کلماتی به کار می رود که موجودیت سایت و گردانندگان آن را دود خواهد کرد که ناچار به تعدیل و یا در مواقعی حذف هستیم.
          ارادتمند و مخلص همه دوستان فهیم و ناب سایت پدال هم هستیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. افشین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    نصر من الله و فتح القریب….انشاالله تو پاییز و زمستون یه تگرگ و رگبار مشتی بیاد آشغال های اینا تو انبارها رو بترکونه…به امید روزی که با پول چینی بتونیم ژاپنی و کره ای سوار شیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. الف

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو فصل مسافرت کسی ماشین نخرید اطمینان داشته باشید که تا پایان سال هم کسی نمی خره. به امید پیروزی کمپین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیر.عارف

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    اگر مردم از این کمپین دست بردارن خودرو سازهای ما هیچ برنامه ای برای تولید ماشین روز با قیمت معقول ندارند . چرا که مدیر سایپا معذرت خواسته و گفته سعی میکنیم کیفیت رو بالا ببریم . یعی حالا حالاها میخوایم پراید تولید کنیم . نمیشنوند که مردم ماشین روز با قیمت معقول میخوان ؟ به دلیل سواد کم مدیران و انحصار در بیش از 30سال گذشته نتوانستن کاری بجز افزایش قیمت انجام دهند . در این دولت هم تیم اقتصادی تمام قد از اینها حمایت میکنند پس ما مردم بجز اتکا به خودمون امید بجایی دیگری نمیتوانیم داشته باشیم . تا آخر ایستاده ایم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. یه پسر

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    بخدا خیلی با مزه ان

    می گه کیفیت خودروی های …در مرداد ماه امسال کاهش داشته ؛ والا یکی از دوستام یه مدتی تو نمایندگی سایپا ( روم سیاه ) کار می کرد ، می گفت بخدا تو این مدت یه پراید ندیدم شبیه اون یکی باشه
    از مونتاژ گرفته تا معایبشون شخصی سازی شده است لامصبا
    حالا این تو ام وی ام ها ایکس 33 اسف باره
    اگه دقت کرده باشین ایکس 33 ها مخصوصا نسل قبل یه مورد هم نیست که فاصله جفت و بست شدن قطعات بدنه اش شبیه یکی دیگه باشه

    – در مورد اوضاع فعلی این کشتی شکسته خودروسازی داخل هم فقط می تونم بگم که اینقدر بیمار هست و مشکل بنیادی داره که یا مردم باید اعتراضات و خواسته هاشون رو یادشون بره یا نهایتا کارخونه ها برشکست بشن
    چون با شرایطی که اینا دارن مخصوصا تو زمینه مدیریت و با توجه به اینکه فروش خودرو یک ابزاری هست که تامین کننده بودجه خیلی از نهاد هاست !!!!! اصلاح صنعت خودرو غیر ممکنه :/

    فقط چیزی که منو می ترسونه اینه که امروز تو جامعه نگاه مثبتی به خودرو های چینی شکل گرفته
    حتی امروز چینی ها وجه بهتری نسبت به پژو هایی که تا دیروز فرانسوی فرانسوی بودنشون گوش فلک رو کر بود بدست آوردن
    البته اینکه کیفیت یا حداقل امکانات خیلی از چینی ها مثل جک از خودرو های ساخت داخل بیشتره قابل قبوله اما این دلیل نمیشه که مردم چینی ها رو جایگزین پژو ها کنن
    بلکه باید چینی ها رو هم سفت و سخت تحریم کرد تا شرایط مناسب و احترام به مشتری ایجاد بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. اشكان

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (258 ديدگاه)

    خودرو سازان مهمترین دلیل گران کردن خوردرو رو کمبود نقدینگی اعلام کردن، کمبود نقدینگی زمانی بوجود میاد که خودروساز خودرو رو به صورت لیزینگی و قسطی به خریدار بفروشه و از اون طرف هم پول قطعه ساز رو به صورت نقد و یا پیش پرداخت داده باشه نه اینکه از مردم بدبخت پول خودرو رو حداقل 45 روز(طرح به اصطلاح خرید نقدی خودروسازان) زودتر بگیره و تو برخی پیش فروش ها تا 3 سال آینده پیش فروش کرده و از اون طرف هم به بهانه های مختلف پول قطعه ساز رو با حداقل چند ماه تاخیر پرداخت می کنه یعنی این وسط چندین ماه پول دست خودرو ساز ها علی الحساب هست و اینو هم می دونیم که این پول رو واسه طراحی محصولات جدید هم نمی خوان( دلیل هم تولید 405 بعد ار 28 سال ، پراید بعد از 22 سال، وانت مزدا بعد از 37 سال ؛ وانت نسیان بعد از 39 سال و . . . . و جدیدترین خودرو پرتیراژ یا همون206 بعد از حدود 13 سال)
    فقط همت کنید و از این خدا بی خبرها (دلال ها ، واسطه ها و خودرو سازان)خودرو نخرید
    لعنت الله الا قوم الضالمین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. اشكان

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (258 ديدگاه)

    با سلام از همه مسولان خواهش میکنیم تعرفه واردات خودرو را حذف کنند و واردات خودرو را آزاد بگذارند تا مشکل گرانی خودرو حل شود . با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه توهم زده

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      داداش گلم اگه با خواهش کردن قرار بود تعرفه واردات حذف بشه و بطور کلی با خواهش کردن اینا کاری انجام بدن که ما الان تو این وضعیت نبودیم.تعرفه تبدیل شده به یه ابزار که بجای کمک به تولید داخل بیشتر در خدمت کسب درآمد برای دولت و نهادها و آقازاده ها و سرکیسه کردن مردم و تحمیل خودروهای مونتاژ داخل به مردمه!تا حالا فکر کردی چرا با وجود اینکه 35 ساله صنعت خودرو هیچ پیشرفتی نکرده دولت و مجلس همیشه از این به اصطلاح صنعت حمایت کردند؟با وجود اینکه خودشون هم می دونند مردم از این خودروها راضی نیستند!چون همشون تو این کار دخیلند و توش سهم دارند!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یه پسر

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      اشکان جان داداش با این در خواستت کمرم شکست !
      ——————-
      * ببخشید اگه شوخی کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. HELL CAT

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    “بود بقالی و او را خودرویی…”
    ????????????????????????????????

    بود بقالی و جان خود درید
    تا به ضرب و زور ماشینی خرید

    قرض و قوله کرد ؛ از اغیار و یار
    وام بستاند از فلان بانک و بسار

    بعد هجده ماه بی سامانی اش
    رفت تا بستاند از کمپانی اش

    “صفر” بود آن خودرو خوش آب و رنگ
    بود شکلش هم فریبا و قشنگ

    چون که آن خودرو به او تحویل شد
    قند شادی در دلش قندیل شد

    با دک و پز ، رفت و پشت رل نشست
    مثل بلبل بر درخت گل نشست

    چابک آمد توی ماشین و نخست
    صندلی را خواست بنماید درست

    دسته را بگرفت و سوی خود کشید
    ناگهان از بیخ ؛ آن دسته برید

    برد سوی شیشه و آیینه دست
    از قضا ، آیینه افتاد و شکست

    با تعجب ، نیت استارت کرد
    خودرو دلخسته قرت و قارت کرد

    هی زد و هی خورد و هی روشن نشد
    روشنای کار بی روغن نشد

    ریخت روغن در موتور ؛ بنزین به باک
    جنس آک است این برادر ؛ جنس “آک”!!

    پس دوباره کرد داخل آن سوییچ
    داد آن را با هزار امّید ؛ پیچ

    ناگهان برخاست دود از پیش و پس
    خسته شد مرد از تکاپوی عبث

    هول دادند از پس و پیش و بغل
    گشت روشن خودرو رند دغل

    خنده ای کرد و به صد ناز و غرور
    رفت سوی خانه با شور و سرور

    پیچ اول ترمزش ناسور شد
    زرت “ای بی اس” یهو قمصور شد

    پیچ دوم بود ؛ آمپر هنگ کرد
    پیچش سوم کلاجش سنگ کرد

    لاین چار و کوی پنج و پیچ شش
    گشت خاموش و بیفتاد از کنش

    مرد بقال از ندامت آه کرد
    برنشست و نعره ای جانکاه کرد

    فحشها می داد و می زد داد و جیغ
    «ریش بر می‌کند و می‌گفت ای دریغ»

    «دست من بشکسته بودی آن زمان»
    که زدم بر خاک ، پول بی زبان

    تا که باشد در تنم نای نفس
    خودرو بنجل نگیرم زین سپس

    رد شد از آنجا وزیری محترم
    گفت : آخر این چه حرف است ای ببم؟

    از چه رو با ما عداوت می کنی؟
    تو به این کشور خیانت می کنی

    ای رعیت زاده ی با چشم و رو
    هان ، مکن زین فکر خام ات گفتگو

    پس بخر ای خائن از این پس فقط
    خودرو ملی ؛ ولو بی کیفیت

    نشنوی گر پند نعمت زادگان
    میروی در زمره ی ول دادگان…

    چون ندانست آن وزیرِ پیر کیست
    گفت بقال و همی با خود گریست

    ای دریغا ای دریغا ای دریغ
    داد “نعمت زاده” ام فحشی عمیق

    من که خویش از بیست ماه ِ پیش تر
    پول دادم شش برابر بیشتر

    تا نیفتد پول ما بقال ها
    دست غربی ها و ” لی به رال” ها !

    همچو دیگر خلق هر ملیتی
    نیز خواهیم اندکی کیفیتی

    «از قیاسش خنده آمد خلق را
    کو چو خود پنداشت ، صاحب دلق را»

    رفت و استغفار کرد از لغو و سهو
    بعد با ماشین بشد در دره محو..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (251 ديدگاه)

      بسیار بسیار عالی………….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohsen

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      اینو بده سر قبرم چاپ کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. مسعود

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (72 ديدگاه)

    با عرض سلام و ادب خدمت دوستان، چند وقتی هست سوالی ذهن منو درگیر کرده، دوست داشتم نظر شما رو در مورد کمپین نخریدن خودرو بدونم،که آیا این واقعا یه کمپینه یا شرایط رکود عطش خریدو از مردم گرفته و اگر فردا خرید و فروش ماشین صفر سود آوری بالا برای خریدار داشته باشه مردم دیگه پراید نمیخرن؟
    نظر خودم: مردم اگه اهل کمپین بودن هزار و یک موضوع دیگه هم بود که لازمه تحریم بشه، متاسفانه مردم همه منفعت شخصی (مالی) رو به بقیه مسایل ترجیح میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر.عارف

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (876 ديدگاه)

      این کمپین هم باعث رکود شده . اگه بگیم همه مردم همراه هستند حرف درستی نیست . ولی به نظر من هر ایران که مردم و صنعت این کشور برایش مهم هست باید به این کمپین بپیوندد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. sunmartin

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    گزارش خوبی بود در کل تنها راه بیرون رفت از آلودگی ذهنی و جسمی ملت و دادن رنگ و لعاب به خیابان های کشور نهادینه کردن حقوق مشتری هست که در کشورهای اروپایی و حتی آسیایی مثل ترکیه و کره و ژاپن شکل گرفته بمنظور جلوگیری از حوادث رانندگی و داشتن هوایی پاک و خودروهایی بروز مدرن زیبا و ارزان و مردمی بازگشایی مبادی ورودی هست که با کاهش قابل توجه تعرفه ها کم کردن از باج گیری و تامین حقوق کارنندان و کارکنان از محلی بغییر از واردات خودرو میسر میشه با تعطیلی و ورشکستگی کامل این دوشرکت که عمری ملت را چاپیدن شور و نشاط مضاعفی بوجود میاد اگه دولت دست از حمایت های عجیبش برداره (که البته زینفع هست)شاید کورسوی امیدی بشه در این ظلمت و تاراج قرن که نصیب نسل خاکستری ماشد پیدا کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رضا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (242 ديدگاه)

    تولید کننده بی کیفیت محکوم به نابودی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Archi KHAN

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    بچه های پدال یه همت دیگه ای بکن ، %10 سهام فروشی فراری را همگی ، شریکی بر میداریم
    (-:

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      فکر خوبی ، الان سهم من چه قدر میشه برات کارت به کارت کنم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. پوریا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نه ایرانی میخوایم و نه چینی!، 5 ساله میخوام بخرم ولی نخریدم حتی اون موقعی که مثلا ارزون بود هم نخریدم!.، خوردوهای با تکنولوژی 30 سال پیش رو به قیمت چند برابر میدن و طلبکارم هستن!!من خودم یکی از کسانی هستم که خیلی وقته روی کمپین نخریدن خوردو کار کردم و هزینه کردم فقط چون نمیخوام سر مردم کشورم کلاه بره!، و تا اخرم به عنوان یکی از شخصیتهای اصلی کمپین باقی میمونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فريد

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اینها صنعت خودرو را عقب نگه داشتند این کمپین جهاد در راه خداست جهاد در راه پیشرفت صنعت خودروست خدا خیرت بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. ARASH//LANCER//EVO//1987

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    مطلب قبلی نویسنده را آیا خوانده بودید؟؟؟
    اگر بخونید متوجه تغییر ایشون در برابر انتقادها و خشم کاربران پدال میشید این مطلب کجا و اون کجا…. آقای شاوردی من شما رو با این مطلب دوست دارم حقیقت محض هربار تغییر نکنید….صبر پیشه کنیم کمر همشون میشکنه به جهنم کارگرا چی میشن مهمتر از جون مردم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام آرش عزیز
      حتما تا کنون با دنبال کردن سیر مطالب ما، متوجه دیدگاه های تیم پدال در مورد صنعت خودروی ایران شده اید. با این وجود هر دیدگاهی، تنها یک دیدگاه شخصی است. به همین دلیل مطلبی که بدان اشاره می کنید به عنوان دیدگاه موافقان صنعت خودروی ایران منتشر شد. این مطلب گرچه توسط آقای شاوردی منتشر شده اما به قلم آقای سعید لیلاز که یکی از روزنامه نگاران برجسته ایران هستند نگارش شده و از آنجا که بی طرفی رسانه حکم می کند دیدگاههای مخالف عقیده خود را نیز بشنویم، این مطلب را منتشر کردیم.
      به نظر حقیر، شنیدن استدلالهای موافقان خودروسازان و پاسخ مستدل و صحیح به چنین مواردی، می تواند بهترین شیوه روشنگری در فضای رسانه باشد.
      ارادتمند شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ARASH//LANCER//EVO//1987

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (89 ديدگاه)

        بابت قضاوت عجولانه ام عذر خواهی میکنم و آگاهم پدال در این جریانات کجا ایستاده و هم من و شما میدانیم این مسله خودروسازان به هر نحوی تمام شود نامی نیک از پدال در یادها میماند بر عکس مجله ماشین!!!!!!!!!!1
        اما سردبیر عزیز قبول بکنید دفاع از چه چیز خودروسازها مگر چه کرده اند مرگها و فلجها یا توهینهای ایشان و نوچهایشان آنچه من می اندیشم این است که هموطنان ما حق انتخاب دارند در غیر این صورت همان بهتر که نام کشورم مصر باشد…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    1. حسین . ش

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (28 ديدگاه)

      ممنون . لینک بسیار تاثیرگذاری بود. بنده چند جا این لینک رو به اشتراک گذاشتم. توصیه میکنم دوستان دیگر هم این لینک در جاهای دیگه منتشر کنن.
      شاید کمپینی هم واسه سوار نشدنِ اتوبوسهای اسکانیا شکل گرفت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. رضا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همش اسم کارگر اول مطالب میارین که چی؟ چرا با احساسات مردم بازی میکنین؟ مگه نمیشه با ورود کشور های خارجی حتی با شروع به ساخت یک کارخانه از اول هم کارگرهای بیشتر استخدام کرد که حقوق بیشتری هم بگرند؟مگه تو این شرایط که حقوق بالا بره مهندسای طراح داخل کشور نمیمونن داخل کشور به جای مهاجرت به خارج؟ مگه سطح اطاعات و امنیت همین کارگرا بیشتر نمیشه؟مگه تلافات ناشی از بی کیفیتی متر نمیشه؟و…چا از این مطالب نمینویسن؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. شایان

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    درود بر ایران خودروی بزرگ سایپای کبیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. DRIVER

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    در روزگاری نه چندان دور در کشورعزیزمان ایران. گوشی موبایل صاایران نیز تولید میشد
    ولی بعلت بی کیفیت بودن وهمگام نبودن با تکنولوژی روز به زباله دان تاریخ پیوست

    روزگاری نه چندان دور تلویزیون پارس گراندینگ نیز تولید میشد اما بعلت بروز نبودن به زباله دان تاریخ پیوست

    امروز با افتخار گوشی اپل در دست میگیریم و در خانه هایمان تلویزیون اولترا اچ دی سونی تماشا میکنیم

    سرنوشت خودرو نیز همین است یا باید با کیفیت جهانی و به قیمت جهانی عرضه شود یا به زباله دان تاریخ بپیوندد

    در هیچ قاموسی در دنیا نوشته نشده است که یک ملت و یک جمعیت ۸۰ میلیونی فدای اشتغال ۱۰۰ هزار نفر شود

    در هیچ کجای دنیا یک ملت به اسم حمایت از تولید داخل ذبح نمیشوند

    در هیچ کجای دنیا تاریکخانه یک گروهک مافیایی منافع ملی تعریف نمیشود
    ؛کمپین تخریم خرید خودروی صفر داخلی؛

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Rasool

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همیشه با خودم میگفتم مردم چرا صداشون در نمیاد از اینهمه انحصار، بی کیفیتی. الان خیلی خوشحالم توی پوست خودم نمیگنجم. قدرت اتحاد داره کمر خودرو سازهارو خورد میکنه.مردم لیاقت بهترین خودروها رو دارن نه این چند خودروی انگشت شمار تولید چند دهه قبل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ismaeil

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یکی از روش های قیمت گذاری خودرو بر اساس حقوق کارگران پایین دست است که اگر کارگر حقوق خود را جمع کند در کمتر از یک سال باید بتواند یک خودروی صفر در حد متوسط اون کشور رو بخره (البته جمع اسمی یعنی کارگر در این یک سال از حقوق خودش یک ریال خرج نکند ) بر اساس حقوق ایران با تمام مزایا کمتر از یک میلیون هستش که جمع سک سال ان میشه دوازده میلیون تومان که باید بتونه یک خودروی سمند یا glx صفر بخره این قانون در انگلستان 9 ماه در امریکا 10 ماه و فرانسه 11 ماه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. DRIVER

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوستان به نظر من همه اون عزیزانی که در تصادفات این ارابه های مرگ داخلی جونشونو از دست دادند باید توی قبرستان جدا دفن میشدند تا ملت بیشتر به عمق فاجعه (البته جنایت) این محصولات داخلی پی میبردن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا