ایستگاه خبرمیز خبر

همایش بین‌المللی صنعت خودرو و اخبار تازه

مهم‌ترین اخبار دنیای خودرو در این روزها در کشورمان حول پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو می‌گردد.

مدیرعامل رنوپارس از برنامه این شرکت برای توسعه همکاری با قطعه سازان ایرانی برای بهبود کیفیت و داخلی سازی بیشتر خبر داده است.
اسماعیلی اضافه کرد:

قطعه سازان ایرانی باید رقابت‌پذیری را ارتقا دهند، این کلید موفقیت در صنعت خودرو ایران است.

مدیرعامل رنوپارس با اشاره به زیرساخت‌های مهم در ایران گفت:

انرژی ارزان و نیروی انسانی ماهر ثروت است، اما برای رسیدن به رقابت‌پذیری باید پروسه‌ها تقویت شوند. مدیریت کیفیت و همچنین داخلی سازی عمیق بسیار مهم است.

او با بیان اینکه رنوپارس با برنامه‌های جامع حمایتی در کنار قطعه سازان قرار دارد گفت:

مسلماً ما نیز به‌عنوان خودروساز برای تولید خودروهای باکیفیت به حمایت قطعه سازان نیاز داریم.


پاسکال فلتن، مدیر منطقه‌ای رنو در ایران در سخنرانی پنجمین همایش صنعت خودرو ایران هم گفت:

برنامه داریم تا در آینده نزدیک پلتفرم جدید را برای تولید در ایران و صادرات از آن به کشور بیاوریم. اصول این پلتفرم‌ها در کنار داشتن ایمنی مناسب و آلایندگی پایین، قابلیت رقابت‌پذیری آن‌ها است. با آغاز برنامه جدید رنو در ایران، دانش تکنولوژی قابل‌توجهی تا سال ۲۰۲۰ به ایران می‌آید و از طرفی قرار است از این کشور قطعات، محصول کامل، مواد خام و دانش فنی به مناطق هدف رنو و ایران صادر شود. در حال حاضر فعالیت تیم رنو در ایران برای توسعه پیشرانه‌ها و گیربکس‌های جدید آغاز شده است.

به گفته مدیر منطقه‌ای رنو با عملیاتی شدن دور جدید همکاری‌های رنو در ایران، فرصت‌های شغلی حدوداً ده برابر خواهد شد. همچنین حجم کل سرمایه‌گذاری رنو در ایران به ۸۰۰ میلیون یورو می‌رسد.


مدیرعامل ایران‌خودرو در این همایش خواستار خصوصی‌سازی خودروسازی در ایران شد و خواست تا دولت در این مسیر مانع ایجاد نکند. هاشم یکه زارع گفت:

واقعیت آن است که برخی مسئولین می‌خواهد از صفر تا صد را یک شبه طی کنند و ناگهانی تصمیمات جدیدی می‌گیرند که با واقعیت فاصله دارد. این سطح از سختگیری به شکلی است که باعث شده تا بنز هم نتواند استانداردهای جدیدی ایران را پاس کند. شاید بهتر باشد برای پیشتازی در صنعت خودرو جهان، ابتدا خود را به بازار جهانی و بزرگان این صنعت نزدیک شویم و بعد به سمت برتری و پیشتازی حرکت کنیم.


قاسم جهرودی، مدیرعامل سایپا نیز قول خودکفایی حداقل ۵۰ درصدی در این شرکت را داد. به گفته جهرودی سایپا در هر سال از یک پلتفرم ایرانی رونمایی خواهد کرد. مدیرعامل سایپا همچنین خروج سایپا از خط تولید را در آینده نزدیک منتفی دانست. وی همچنین از معرفی یک خودروی مشترک با رنو با قیمتی زیر ۳۰ میلیون تومان خبر داد که طبیعتاً رنو کویید خواهد بود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم گفت:

مجلس و کمیسیون صنایع در مقابل زورگویی‌ها و حتی درخواست‌های غیرمنطقی برخی از نمایندگان خواهد ایستاد و پشتیبان صنعت خودرو خواهد بود

عزیز اکبریان در ادامه افزود:

متأسفانه کیفیت محصولات داخلی و به دنبال آن قطعات تولید داخل مورد رضایت مردم کشور نیست و باید در راستای رشد کیفیت تلاش کنیم.

انجمن واردکنندگان خودرو در یک نامه به رئیس دیوان عدالت اداری، خواستار ابلاغ دستور قطعی برای تعیین تکلیف قیمت خودروهای وارداتی شد. در این نامه با انتقاد از نقش دولت مخصوصاً از ابتدای سال ۱۳۹۶ در برهم زدن نظم بازار و افزایش غیر قابل تصور قیمت خودروها و رفتارهای خلاف منافع مصرف‌کنندگان، خواستار تعیین تکلیف قطعی موضوع برای رهایی از رکود جاری و بلاتکلیفی واردکنندگان و مصرف‌کنندگان شده است.


در همین حال همچنان دولتی‌ها ساز مخالف را کوک کرده و از دستور دیوان عدالت اداری ابراز بی‌خبری می‌نمایند. دولت در طرح جدید خود می‌خواهد تعرفه‌ای را که تا ده برابر افزایش داده بود به میزان ۲۰ درصد برای خودروهای هیبریدی کاهش دهد.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد دستور توقف افزایش تعرفه خودروها لازم‌الاجراست و دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرایی تعرفه واردات خودرو مصوب دی ماه هیئت دولت به دفتر حقوقی هیئت دولت ابلاغ شده است و اگر به دستور دیوان عدالت اداری عمل نکنند مستنکف محسوب می‌شوند.

در حاشیه این همایش نیز از نسخه پلاگین هیبریدی دنا پلاس نیز رونمایی شد. این مدل دنا مجهز به یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر است که در مجموع توان پیشرانه را در حالت ترکیبی به ۲۰۰ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر می‌رساند. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس اتوماتیک استفاده شده است. دنا پلاس هیبریدی قادر است تا با تکیه بر نیروی ذخیره شده در باتری‌ها مسافت ۹۰ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی نماید. قیمت این نسخه از دنا بیش از ۷۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

دنا پلاس پلاگین هیبریدی
نسخه پلاگین هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر نیز بالاخره به خیابان‌های ما پای گذاشت. این مدل اوتلندر یکی از دلایل استقبال بالا از آن در اروپا و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی جهان محسوب می‌شود. اوتلندر پلاگین هیبریدی با قیمت ۳۱۷ میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی
ورود اینفینیتی به بازار ایران نیز خبر آخر ماست. برند لوکس زیرشاخه نیسان می‌تواند به بازار خودروهای پریمیوم کشور تنوعی تازه ببخشد. یکی از واردکنندگان معروف کشور به تازگی، مذاکراتی برای کسب مجوزهای نمایندگی رسمی اینفینیتی را در ایران آغاز نموده است. احتمال می‌رود اینفینیتی با مدل QX30 ورود خود را به بازار ایران جشن بگیرد. مدلی که با اشتراکات زیادی با مرسدس GLA تولید می‌شود و احتمالاً قیمتی در بازه زیر ۴۰۰ میلیون خواهد داشت.

2017 Infiniti QX30

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    “در حاشیه این همایش نیز از نسخه پلاگین هیبریدی دنا پلاس نیز رونمایی شد”???

    حتما اغای روحانی اینو به عنوان یه خودروی هیبریدی واقعا قبول داره؟?ولی پریوس و سوناتا هیبرید رو هیبریدی واقعی نمیدونه?

    دنا پلاس توربو رو اوردن با قیمت ۶۲ میلیون
    بعد تازه با اونی چیزی که تو نمایشگاها هم بوده فرق داشته با اونی چیزی که دادن دست مردم

    جمع کنید بساطتون رو ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      حالا خنده دار تر قیمتشه. با یه موتور الکتریکی و یه باتری بزرگ و 200 اسب بخار (البته 200 اسب بخار ایرانی که الاغ بخار هم حساب نمیشه) قیمتشو قول میدم بالای 100 میذارن. گرچه عمرا به نظرم حالا حالا ها تولید شه. اینم زر میزنن ساختن به نظرم. یه آشغال نشون دادن به مسئولین و ملت رو *** :) . باتریش احتمالا 1 ساله به فنا میره. کلا هم موتور بنزینی سرویس خواهد بود احتمالا. 90 کیلومتر هم برن عمشونو خر کنن. حتما تا تونستن باتری چپوندن توش تا بگن میتونه 90 کیلومتر بره. بعد احتمالا 40 کیلومتر بیشتر نمیره، میگن کیفیت برق ایران خوب نیس :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahin

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (13 ديدگاه)

        منتظر باش ببین همین ملت چطوری برن بخرن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. تیاگو

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (99 ديدگاه)

          خوش حال بودیم که امنیت داریم
          بعد هر اتفاق بدی می افتاد تو ذهنمون این بود که امنیت داریم
          ولی متاسفانه امنیت فقط این نیست که دشمن به خاکمون تجاوز کنه
          حالا کم کم میبینیم توی هیچ چیزی امنیت
          نداریم
          ماشین امنیت نداریم
          سرمایه گذاری امنیت نداریم
          شغل امنیت نداریم
          همه جا پر از دزده
          توی بازار توی پزشکی توی ادارات توی کارخانجات دولتی
          فقط جوان ایرانی یا باید بمیره یا مغزی چیزی بشه فرار کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. SQ12

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام دوستان پدالی عزیز.امیدوارم که همتون سرحال و قبراق باشین و روز و شبتون خوش و خرم باشه.میخواستم بگم این ها ملت رو بازیچه ی خودشون فرض کردن.یه ماشین بی کیفیت با عنوان هیبریدی میدن بیرون تا مردم رو سرگرم کنن و بپیچونن مردم ما هم متاسفانه زود گول میخورن و گلیمشون هم از آب بیرون کشیده نمیشه.در کل باید بگم که دنا هیبریدی و پراید برقی و ساینا برقی و… در واقع وسیله ای شدن برای سرپوش گذاشتن روی گندکاری این به اصطلاح خودروسازان داخلی و ما نباید فریب این شرکت هارو با اون تبلیغاتشون بخوریم.بابا به خدا یه بنز قدیمی بیشتر از این فرغون ها کیفیت داره و دووم میاره.اگه از لفظ بدی استفاده کردم عذرخواهی میکنم.
          با تشکر از شما و دوستان عزیز پدالی
          SQ12

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. بهراد

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      خجالت نمی کشیدن مصرف سوختشم میگفتن یک دهم لیتر در هزار کیلومتر!
      پالونش عوض شده ، تاوقتی که ایرانخررو دست از پلفترم و شاسی ۴٠ ساله ی ۴٠۵ ورنداره آفتابه مونتاژ کن هم نیس،
      هنر اون نیس که فلان ماشینت با ۴٠ میلیون قیمت ینی ٣ و ۴ برابر واقعیش،فروش ۴٠٠ هزارتایی داشته باشه،هنر اونه کنار غول های تکنولوژی ماشین نصف اونو با همون قیمت بفروشی.
      بعد ساینا برقی دنا قدر مطلق توربو پلاگین هیبریدی هم اومد، فک کنم آقای کلید ساز زِمینه رو برای ورود این آماده میکرد دغدغه ی هیبریدی واقعی که فقط تو سرعت های بالا از موتور برقی استفاده نکنه هم حل شد خدا رو شکر، یه زمانی فقط خودروی هیبریدی وارد میشد اونم قطع امید شد، امید وارم از بقیه ی چیز های موجود هم قطع امید بشیم علی برکت الله، البت میگن باتریشون خارجیه بخاطر دلار ١۴٠ میلیون قالب می کنن.
      سنگ پای قزوین جلوی اینا کم آورد، خیلی رو میخواد خودتو بزنی به نفهمی ادعا کنی ماشین میسازی! من خبرارو میخونم بجز قسمت تراوشات ذهنی این آقایون که سریع از روش رد میشم ، حتی ارزش وقت گذاشتن و خوندن چرندیاتشونو هم ندارن.چون کنتور نمیندازه این شکلیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. رامين

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بابا مهم نیست چی میخوان بدن بیرون مهم اینه که حداقل یه قدمی برداشتن یه چیزی از ماشین های هیبریدی فهمیدن الان بحث پیشرفته مهم اینه که بتونن تو آینده یه کاری بکنن به هر حال اگر ماشین هارو با کیفیت و طراحی های کاملا متفاوت و زیبا و ماشین ایمن بسازن قیمت بخواد اینطوری باشه بازهم مشکل ما با خودروسازامون شروع میشه ٧٠ تومن برای این ماشین خیلی زیاده کمری و سوناتا یا اپتیما(همه هیبریدی)با دلار همین حالا زیر ١٠٠ تومن در میان این یهنی بازم ظلم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        خیلیم مهمه، چیزی که شما سوار میشی دوست داری گاری باشه یا پورشه؟ اگر مهم نیس پس گاری رو انتخاب کن.
        استفاده از لفظ “خودرو ساز” برای اینا حرااامه
        مونتاژ پراید و پژو هم برای اینا زیادیه،
        قبل از خودرو سازی ،فروشنده باید انصاف داشته باشه ، واقع بین باشه به مشتریش احترام بزاره، مشتریش حق انتخاب داشته باشه، جنس خرابشو پس بگیره و در مواقع لزوم حتی معذرت خواهی و جبران خسارت هم بکنه، گارانتی و خدمات محصولاتشو بی قید و شرط قبول کنه، تحویل فوری ٣٠ روزش زیر ٢٠ روز انجام بشه، نه ٣٢٠ روز بعد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حامد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    پدال جان لطف کن وقتی این خبرا رو میزاری عکس منحوس و نکبت بار این *** نزار،حالم بد شد وقتی قیافه کثیفشو دیدم
    با تشکر از پدال عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      حامد جان، من چرندیات اینا رو نمی خونم اما این تیتر “سنگ پا” خیلی توجهمو جلب کرد.
      “مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، هاشم یکه‌زارع در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران گفت: خودروهای بنز و هیوندای استانداردهای جدید را پاس نمی‌کنند و با آنها که صحبت می‌کنیم می‌گویند این استانداردها را نمی‌توانیم پاس کنیم.”
      بازم جریان اسب و الاغ و سخن معروف چرچیل.
      خوبه کنتور نمیندازه وگرنه ورشکست میشدن اینا،یکی نیس بگه بابا شما که بخوای نخوای لگنتو میسازی لااقل کم * بگو ،باشه!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Jake

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    پلاگین هیبریدی دنا پلاس با برد ۹۰کیلومتر؟ماشالاه به این پیشرفت اگه با همین فرمون پیش بریم فکر کنم چند سال آینده که مردم کشورهای همسایه سوار هلیکوپتر و هواپیما شخصی می شن و با اونا جا بجا می شن،ما هنوز پژو و پراید برقی سوار بشیم!بابا خجالت بکشید اون موقع که مهندس آرین خودروی برقی ساخته بود با برد ۳۰۰کیلومتر اجازه تولید بهش ندادین ولی الان تازه بعد از چند سال ور داشتین یه خودروی مندرآوردی داخلی هیبریدی کردین اونم با برد ۹۰کیلومتر!!!بابا خجالت بکشید با چه رویه اینو به مردم بیچاره میچپونین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جهانگیر رومی

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (147 ديدگاه)

      بهترین خبر همین ورود ایفینیتی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (831 ديدگاه)

        مهم نیست چی وارد میشه
        مهم اینه همشون با قیمت فوق العاده بالا وارد میشن
        چه فایده داره ایفینیتی وارد بشه ولی قیمتش ۴۰۰ ۵۰۰ میلیون باشه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. morteza

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (278 ديدگاه)

        واردات چیز خاصی نیست.کاری نداره.البته اگه یه ماشین 100تومنی 400 تومن نشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. M

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    به والله این فرغون سازی های وطنی که من میبینم تا 2050هم اشغال تولید میکنن….

    وای براونایی که میخوان دل به ایران خودرو وسایپا خوش کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      یعنی 2050 به بعد ممکنه خوب بشه؟ خوشحالم کردی داداش :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حسين

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    حرفها و امید دادن‌های پوچ همیشگی….

    نمیدونم این وسط یهو دانش ساخت ماشین پلاگ‌این هییرید رو چجوری به دست اوردن اونم با برد ۹۰ کیلومتر!!!! کم نیستا.. پلاگین‌هیبرید ۹۰تا بره؟؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      به قول خودشون میگن ما که میتونیم فلان موشک (***) درست کنیم دانش ساختن بهترین ماشینای دنیا هم داریم😂بعد هم میگن ماشین ک کاری نداره ما موووووشک درست کردیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. سورنا

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    عجب :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (599 ديدگاه)

    خیلی وقته زمزمه ورود اینفینیتی هست…
    و چقدر خوشحال بودم از حضورش در ایران….
    اما الان که قوانین اجازه ورود مدلهای پرچمدارشو نمیده،،،، نیاد بهتره
    امروزم که اعلام کردن ورود خودروهای لوکس، حتی به صورت موقت ممنوعه
    اسمم بردن… مازراتی… هامر… بوگاتی… و و و
    .
    البته همه اینا در مقابل چیزی که از برکت وجود مسوولان دلسوز و جان برکف داریم… هیچه
    .
    امنیت داریم… امنیت!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      بعد دلیل منطقی داشته با همینجوری شخمی شخمی یه چیزی گفتن اینا!؟
      با این رویه ارز،تعرفه واردات و قوانین مریخی ، تا سال ١۴٠٠ فک کنم ماشین فقط صادر کنیم واردات اصلا نداشته باشیم
      نوه هامون هم همینارو سوار شن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حمید

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    کاش تو یک کشور دیگه به دنیا اومده بودیم
    اخه برا ماشین دوست‌ها اینجا مناسب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پرسپولیس

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    این مال دیشب تواخبار بود خیلی شلوغش کرده بودن مصاحبه وسخنرانی وعکاسان وکارشناسان چه خبره انگار خودرو تمام ایرانی رقیب ژاپن وکره ساختین مدیر رنو فرانسوی ها خوب مارا به استعمار گرفتن اینفینیتی میادانگار به قیمت جهانی میاد اینقدر گرانه که هموطنای ما تلفظ درستش راهم نمی خوان یادبگیرندایناهمه اش مانور بودبازارخودرو خبراترهم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    باشه
    بهش میگم
    این همایشهارو برا عمه هاتون بگیرین که قربون صدقتون میرن نه امثال منی که دیگه حناتون برامون رنگ نداره
    همایش یونجه باشه بهتره تا خودرو
    حداقل شاید یه بهره وری برای چهارپایان داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Arash

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    هموطنای گلم بیایید خودمون رو گول نزنیم ، این خودروسازهائ داخلئ حالا چه سایپا چه ایرانخودرو ، هرقدر هم که بیان الکی به این ماشین ها با همون پلت فرم أولیه پراید و پژو آب و تاب بدن ، نه تنها قدمئ در راه پیشرفت صنعت خودرو برداشته نمیشه ، بله تنها مردم مظلوم و بیگناه که واقعا حقشون این أسباب بازئ ها نیست ، ضرر میکنن ،مالی که به کناربغضا جانی !!من خودم یکی از مدیر های مالئ ایران خودرو هستم و واقعا وقتئ قیمت ها و این تسهیلات مضحک برأی فروش و … از زیر دستام رد میشه عذاب وجدان میگیرم . اما چه میشه کرد که مردم هم انتخاب دیگه ای ندارن و أینا بهشون تحمیل شده ، شما واقعا فکر میکنید ، کسئ که ۵٠میلیون تومان دنا میخره ، راضیه !؟ نه ته دلش خبرائ دیگه ای هس ، از یه طرف نه به محصول چین اعتماد داره و نه میتونه از ماشینائ خارجی چیزئ بخره ، حالا بنز و بی ام و مد نظرم نیست ، اما کره و ژاپنئ رو هم قدرت خریدش رو نداره ، پس یه چیزئ تو این مایه ها بهش تحمیل میشه . حالا أصلا کاری به خودرو داخلئ ندارم ، میخوام نگاهی سطحئ به خودرو هائ خارجئ کنیم . از خودم شروع کنم ، ۴ سال پیش تصمیم گرفتم که ماشینم رو که سمند بود رو عوض کنم و بدلیل شرایط مالئ من و همسرم و عدم نیاز به درامد من ، تونستم هر سال تقریبا ٨٠میلیون کنار بزارم و تو دی ماهی که گذشت، ٣٣٠داشتم و سریع اقدام به خرید یه تویوتا راو۴ کردم و خیلی خوشحال بودم که بالاخره دارم چیزیو سوار میشم که ارزشش رو داشتم . خوب شاید همین طور به نظر بیاد و تو خیابون ماشینئ ٣٠٠ میلیونئ ببینید و دلتون بخواد، اما عزیزان در واقعیت پیداست که به من و أمثال من هم ظلم شده، شما چهار سال پول جمع کنئ و آخر سر پول چیزئ رو بدئ که قیمّت مدل فولش تو آمریکا ٣٢ هزار دلاره ،که با دلار روز دئ تقریبا صد و پنجاه تومن میشد!پس بقیه پول من و أمثال من کجاس !؟! چرا با احتساب گمرک آنقدر باید ملت پول بدن !؟! ٣٣٠میلیون تومان ارزشی معادل ۵٢هزار پوند داشت ، که اگه شهروند انگلیس بودم ، میتونستم یه جگوار شاسئ بلند F pace بخرم ، که حالا عظمت اون ماشین رو برید جستجو کنید ، در کل این بحث رو از خودم باز کردم که بگم( به من و أمثال من ، به هرکئ که پراید و پژو سوار میشه و حتئ به اونی که مازاراتئ یک و نیم میلیاردئ سوار میشه ظلم شده و ماشینئ به ارزش واقعی نداریم)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا