مینی

ارتقای قابل‌توجه پرفروش‌ترین محصول مینی

مینی این روزها مشغول معرفی خودروی جدید کوپر SE است که اولین محصول تمام الکتریکی تولید انبوه این برند به شمار می‌رود؛ اما هاچبک الکتریکی مینی تنها خودروی الکتریکی شده‌ی این خودروساز بریتانیایی نیست چراکه آن‌ها محصول دیگرشان را نیز کاملاً ارتقا داده‌اند.


علاوه بر نمایش کوپر SE در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹، مینی نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی کوپر S E کانتری من All4 را نیز در معرض دید بازدیدکنندگان خواهد گذاشت. این کراس اوور پلاگین هیبریدی از مجموعه باتری بزرگ‌تری سود برده و ظرفیت آن با افزایش ۳۰ درصدی از ۷.۷ به ۱۰ کیلووات ساعت رسیده است.


این باتری جدید علیرغم ظرفیت بیشتر خود دارای همان ابعاد باتری قدیمی بوده و در زیر صندلی‌های عقب جای گرفته تا تأثیر منفی روی گنجایش محفظه بار نداشته باشد. این باتری پیشرانه‌ی الکتریکی را تغذیه می‌کند. همکار این پیشرانه نیز نیروگاه آهنین ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو است که نیروی خود را به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک انتقال می‌دهد. قوای محرکه‌ی این خودرو قدرت ترکیبی ۲۲۱ اسبی داشته که اگرچه نسبت به قبل تغییری ندارد اما برد الکتریکی خود حدود ۵۶ کیلومتر است که ۳۰ درصد بیشتر از قبل می‌باشد. شارژ کامل باتری با استفاده از سوکت استاندارد ۵ ساعت طول می‌کشد اما اگر شارژ سطح بالا استفاده کنید این زمان به ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه کاهش خواهد یافت.


این کراس اوور هیبریدی علیرغم ابعاد بزرگ‌تر و وزن بیشتر سریع‌تر از محصول جدید سه درب مینی می‌باشد. درحالی‌که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مینی کوپر SE با قدرت ۱۸۴ اسب بخار برابر با ۷.۳ ثانیه می‌باشد اما شتاب کوپر S E کانتری من All4 برابر با ۶.۸ ثانیه است که نیم ثانیه سریع‌تر از برادر جدید خود است.


البته از آنجایی که هاچبک جدید مینی خودرویی تمام الکتریکی است بنابراین برد الکتریکی آن بیشتر از این کراس اوور هیبریدی می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا