مینی

پشت فرمان مینی کلابمن کوپر 2019 جدید

مینی کلابمن همیشه از بحران هویت رنج برده است. نسل اول این خودرو دارای درب عقب تکی بود که به سمت راننده باز می‌شود و طراحی عجیبی داشت. این نسل دوم که ملاحظه می‌فرمایید کمی هاچبک و کمی استیشن بوده و ۴ سال پس از عرضه روانه‌ی اتاق عمل شده است.


البته حداقل در ظاهر که تغییر زیادی رخ نداده است. مینی روش فیس لیفت مینور را انتخاب کرده بنابراین هویت گیج کلابمن باقی مانده است. چراغ‌های جدید و جلوپنجره‌ی بزرگ‌تر در بخش جلو به چشم می‌آیند و آینه‌های بغل نیز طراحی جدیدی دارند؛ اما در بخش عقب است که می‌توانید تغییرات بیشتری را ببینید.


چراغ‌های عقب از نوع تمام LED بوده و از طراحی پرچم بریتانیا الهام گرفته‌اند. این ویژگی اولین بار در مینی سه و پنج درب دیده شده بود. قطعاً آن دو خودرو با شکل پهن‌تر و مرسوم‌تر خود پذیرفتنی از کلابمن هستند.

به غیر از این موارد شاهد یک به‌روزرسانی عادی خواهید بود بنابراین سه رنگ جدید از جمله رنگ قرمز، رینگ‌های جدید و برخی آپشن های شخصی‌سازی دیگر وجود دارند. هم‌اکنون رنگ‌های بیشتری برای سقف خودرو در دسترس بوده و می‌توان حتی رینگ‌ها و پشت‌سری‌هایی با طرح پرچم کشور سازنده را سفارش داد. از جمله آپشن های دیگر این خودرو می‌توان به چراغ‌های جلوی ماتریکس LED هم اشاره کرد که بدون هرگونه تعجبی قیمت بالایی دارند.


داخل کابین هم همین داستان وجود دارد. هفت پوشش چرم با رنگ‌های متمایز قابل انتخاب می‌باشند. کیفیت متریال و چفت شدن ادوات به یکدیگر بسیار بالا بوده اما کلابمن هنوز هم در مقایسه با آئودی A3 خودرویی قدیمی حس می‌شود. البته طراحی کابین این خودرو متمایزتر از مرسدس A کلاس بوده و این در حالی است که از عمر مینی بیش از رقیب آلمانی می‌گذرد. هنوز هم فضاهای ذخیره‌ای زیادی در کابین وجود داشته و بخش عقب کابین جوابگوی دو فرد بزرگ‌سال است. البته نباید انتظار داشت فرد سوم احساس راحتی در اینجا داشته باشد. محفظه بار عقب نیز برای یک خودروی هاچبک مناسب بوده اما برای خودرویی استیشن چندان جالب نیست.


مدل پایه‌ی کلابمن کلاسیک دارای صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی، ناوبری ماهواره‌ای، اپل کارپلی، جست جوی خودکار، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، چراغ‌های LED و لامپ‌هایی با لوگوی مینی می‌باشد؛ اما قیمت این خودرو هم‌اکنون ۷۰۰ پوند بیشتر از قبل می‌باشد. مدل اسپورت هم دارای کیت بدنه‌ی جان کوپر ورکس بوده و از رینگ‌های بزرگ‌تر، صندلی‌های سطلی و پوشش چرم و تریم کرومی سود می‌برد.


علیرغم تمامی به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در ظاهر کلابمن، زیر کاپوت داستان متفاوت‌تری برقرار است. تنها یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۱۴۸ اسب بخاری دیزلی وجود داشته درحالی‌که سه پیشرانه‌ی بنزینی ۲ لیتری ۱۸۹ اسبی برای مدل کوپر S، پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۳۰۲ اسبی برای مدل جان کوپر ورکس و نسخه‌ی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۳۴ اسبی برای مدل کوپر وجود دارد.


کوپر مدت‌های زیادی است که مدل مورد انتخاب ما بوده و به دلیل جذاب خود که ترکیبی از پرفورمنس و عملکرد می‌باشد فروش بالایی در خانواده خود دارد. این مدل همچنین بهترین کار را در تمایز خود از هاچبک پنج درب مینی انجام داده بنابراین ما روی پیشرانه‌ی آن تمرکز می‌کنیم. فیس لیفت موردبحث تغییری در قوای محرکه انجام نداده بنابراین سواری آن همچون قبل است.


پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری در کل دورهای خود قوی بوده و البته آرامش و رفاه آن مشابه پیشرانه‌ی ۲ لیتری کوپر S است. حتی اگر پیشرانه را تحت‌فشار هم قرار دهید صدای ناهنجار و زیادی را نخواهید شنید. خودروی حاضر در تست از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه استپ ترونیک سود برده (گیربکس ۶ سرعته دستی به‌صورت استاندارد وجود داشته و ۱۶۰۰ پوند ارزان‌تر است). این گیربکس نرم بوده اما هرگز احساس اسپورت واقعی را در زمان تعویض دنده‌ها ایجاد نکرده و بسیار برای رانندگی ریلکس طراحی شده است. همین موضوع را می‌توان درباره‌ی سواری هم گفت. کوپر نرمی خوبی در شهر داشته ولی خب تکان های بدنه نیز بیشتر است.


اگرچه مینی کلابمن همیشه تلاش داشته تا خودرویی راحت‌تر از یک هاچبک باشد اما هنوز هم شاسی آن خاص محصولات مینی است. شاسی خودرو برای یک هاچبک-استیشن به‌طور سورپرایز کننده‌ای پاسخگو بوده و چابک‌تر از مرسدس A کلاس یا حتی ب ام و سری ۱ حس می‌شود. تنها جای شرمساری این است که فرمان خودرو اگرچه مستقیم بوده اما هرگز وزن خاص سایر محصولات مینی را نداشته و از نظر احساس هم خیلی درست عمل نمی‌کند.


دومین نسل مینی کلابمن هم‌اکنون خودرویی ۴ ساله بوده و بنابراین زمان به‌روزرسانی آن فرا رسیده است. تغییرات ظاهری این خودرو کاملاً ملایم بوده و بزرگ‌ترین تفاوت آن به دو چراغ عقب مربوط می‌شود. مینی از نظر انتخاب پیشرانه هم خیلی سخاوتمندانه عمل نکرده اما ما همچنان مدل کوپر را به سایر نسخه‌ها ترجیح می‌دهیم. کلابمن هنوز هم انتخاب عجیبی در مقایسه با دیگر هاچبک های لوکس مرسوم‌تر در بازار بوده و باب میل همه‌ی خریداران نیست.

مشخصات مینی کلابمن کوپر Exclusive

  • قیمت: ۲۴۱۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۳۴ اسب بخار/۲۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. kian. 70

    ۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بی ریخت با کیفیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهردادكمال

    ۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    بی نهایت زیباس
    ?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Farzad

    ۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    هر چی آپشن بیشتر بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Malt hill

    ۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    مینی باس دو در باشه.
    دو در و قرمز با سقف و ستون های سیاه.?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Alireza

    ۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    چرا پشتشو این شکلی کردن اخه
    انگار نمای بغلشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. KAMY

    ۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (686 ديدگاه)

    احتمال خیلی زیاد هیچوقت دلم نخاد که یه دونه از این ماشینو داشته باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مانی

    ۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    خیلی‌ خوشگل و با کیفیته
    جای پراید باید مینی میخریدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نام

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (215 ديدگاه)

    جلو پنجره مینی کوپرهای قدیمی قشنگتر بود. عرض بازشو جلو پنجره زیاد است.
    طراحی پشت اصلا جالب نیست. در باید یک تکه باشد.
    نمای بغل و چراغهای جلو و عقب قشنگ هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Khosrow

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    ( مینی کلابمن همیشه از بحران هویت رنج برده است ) / دقیقا مثل همین بالایی / چراغ عقبه یا ابرنگ مالیدن ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا