مینی

تجربه رانندگی با JCW GP، قوی‌ترین و گران‌ترین هاچبک تاریخ مینی

پیش از آنکه حتی نگاهی به جدیدترین محصول مینی داشته باشید یک عدد وجود دارد که همه‌چیز موردنیاز را به شما خواهد گفت: ۲۶۴ کیلومتر در ساعت. سومین نسل از مینی جان کوپر ورکس GP سریع‌ترین و دیوانه‌وارترین مینی تاریخ است.

مینی JCW GP

تنها ۵۷۵ دستگاه از ۳ هزار دستگاه تولیدی در بازار بریتانیا عرضه خواهد شد و بنابراین مینی می‌تواند قیمت بیشتری را برای این خودرو طلب کند و این‌گونه هم هست. با قیمت ۳۵۳۴۵ پوندی، مینی JCW GP 2020 گران ترین هاچبک تاریخ این خودروساز بوده اما خب شما با این پول چیزهای زیادی را به دست می‌آورید.

مینی JCW GP

جدیدترین نسخه از GP به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۳۰۲ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متر مجهز است. این پیشرانه در محصولات قبلی مینی نیز بکار رفته اما با سیستم چهار چرخ محرک همکار بوده است. این در صورتی است که خودروی موردنظر ما تنها دیفرانسیل جلو بوده و با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. خبری از گیربکس دستی حتی به‌صورت سفارشی نیز نیست.

مینی JCW GP

تغییرات ظاهری GP قطعاً چشمگیر است اما شاید باب میل همه نباشد. قوس‌های چرخ فیبر کربنی که مشابه استخوان خارجی هستند افزایش فاصله بین چرخ های روبرویی را به خوبی پوشش داده‌اند. این تغییر باعث شده چسبندگی خودرو بهبود یابد.

مینی JCW GP

اولین تجربه تست این خودرو در آلمان نشان داد که GP هاچبکی داغ و هیجان‌انگیز است اما سؤالاتی درباره کیفیت سواری این خودرو باقی ماند. تنها با چند کیلومتر رانندگی در جاده‌های بریتانیا مشخص می‌شود که سیستم تعلیق GP بسیار متمرکز بوده و خیلی بخشنده نیست. سیستم تعلیق بسیار خشک و سفت بوده و بنابراین در جاده‌های مخملی منتظر ناراحتی ستون فقرات خود باشید.

مینی JCW GP

چیزی که جای سوال باقی نمی‌گذارد پیشرانه‌ی ۳۰۲ اسب بخاری است. در دورهای زیر ۲۵۰۰ اندکی تأخیر در توربو دیده می‌شود اما پس از آن است که روی دیگر این نیروگاه نمایان شده و تا دور ۶۵۰۰ مینی چابک و سرحال به پیش می‌رود.

مینی JCW GP

مینی می‌گوید این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیه‌ای دارد که برای یک خودروی دیفرانسیل جلو خیلی سریع است؛ و GP دقیقاً همین حس را نشان می‌دهد. البته گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ظاهراً هماهنگی خوبی با کلیت خودرو ندارد. دنده‌ها با اندکی تأخیر تعویض می‌شوند و حتی استفاده از پدال‌های روی فرمان نیز چیزی را عوض نمی‌کند.

مینی JCW GP

میزان قدرت پیشرانه بسیار به محدودیت‌های مینی نزدیک است. با شتاب گیری سنگین و تلاش چرخ های جلو برای یافتن مسیری با چسبندگی بالا، خودرو به تقلا می‌افتد و از طرفی دیفرانسیل قفل شونده مکانیکی نیز قدرت را به‌صورت کاراتر بین چرخ های جلو توزیع می‌کند. اینجا شما هستید و فرمان اسپورت که در دستانتان حس خوشایندی ایجاد می‌کند.

مینی JCW GP

اما آنجایی که JCW GP 2020 می‌درخشد پیچ‌هاست. بخش جلوی خودرو چسبندگی زیادی داشته و خبری از کم فرمانی نیست. این خودرو با سرعتی بالا پیچ‌ها را پشت سر می‌گذارد و این امر نشان می‌دهد که مینی محصولی برای پیست طراحی کرده و بهتر است از آن در رانندگی‌های روزمره استفاده نکنید.

مینی JCW GP

این حقیقت که خبری از صندلی‌های عقب نیست بر گفته‌های ما صحه می‌گذارد. البته بقیه کابین مشابه دیگر محصولات مینی بوده و از جمله موارد برجسته کابین می‌توان به صندلی‌های چرمی، پشت آمپرهای دیجیتال و صفحه مرکزی بزرگ اشاره کرد.

مینی JCW GP

مینی پکیج تورینگ را نیز در نظر گرفته که شامل سیستم تهویه مطبوع خودکار، صندلی‌های گرم شونده و پکیج ناوبری با قیمت ۲ هزار پوند است.

مینی JCW GP 2020 خودرویی است که لذت و ناامیدی را به یک اندازه تلقین می‌کند. پرفورمنس پیشرانه خودرو استثنایی بوده ولی سیستم تعلیق بسیار سفت عمل می‌کند. نقطه‌ضعف دیگر این خودرو گیربکس کند است. مشخص است که شما باید با این موارد کنار بیایید و اگرچه مینی خودرویی هیجان‌انگیز تولید کرده اما به راحتی نمی‌توان از کنار موضوعات یاد شده عبور کرد.

مشخصات مینی جان کوپر ورکس GP

  • قیمت: ۳۵۳۴۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۳۰۲ اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۶۴ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Mohsen. G

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (180 ديدگاه)

    قیمت اش حدود قیمت یه تلوراید فول آپشنه… شاید به اندازه اون کاربردی نباشه ولی چقدر جزئیات زیبایی داره… به هر حال کسی که این ماشین رو می خره نیاز های کاربردی اش رو قطعا با خرید خودروهای دیگه برآورده کرده و سطح رفاه بالاش باعث میشه این قبیل خودروها رو بخره… تو آشنا هام که خارج از ایران زندگی میکنند آدم های مرفهی رو میبینم ولی هیچکدومشون در این سطح نیستند… حتی پزشکان متخصص….. خواستم بگم حداقل حسرت اینها رو نخوریم… ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      این قیمت تو انگلیسه که خودرو خیلی گرونتر از آمریکاست. تو انگلیس با این پول بجای تلوراید، کیا سید معمولی فول آپشن میشه خرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (41 ديدگاه)

      به نظرم این حرف شما خیلی درست نیست و خیلی از مردم در کشور های توسعه یافته توانایی خرید چنین خودرو ای رو دارن و براشون چیز عجیبی نیست . برای فهمیدن این موضوع هم کافیه یه نگاهی به متوسط در آمد افراد توی کشور های توسعه یافته بندازید

      ۳

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Car lover

        ۲۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (688 ديدگاه)

        نخیر بهتره خودت بری از نزدیک و زندگیو تجربه کنی با عددو رقم هیچی نمیشه فهمید
        حتی با سفر توریستیم چیز خاصی دستگیرت نمیشه،از اوضاع
        یکم پول جمع کن برو چند ماه زندگی بصورت شهروند در غرب رو تجربه کن *** بنظرم ی سال تو مونترال کار کنی دیگ کلا اسم کانادا بیاد جیغ میکشی فرار میکنی. هزینتم شاید ۲۰۰ ۳۰۰ تومن بشه ولی میارزه
        باورم نمیشه ینفر تو سال ۲۰۲۰ متوسط درامد براش ی ملاک باشه😑😑
        الانم کسایی ک پاشونو از دیزین اونورتر نزاشتن میان دیسم میکنن ولی خوش باشید و همینجوری حسرت بخورید و درصد مالیات بر درامد تو المانو حفظ کنین😊

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. رحیم

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (103 ديدگاه)

    یکی از آخرین انتخاب هامه .
    رقبای فرانسوی وآلمانی به مراتب برتر هستن و ارجحیت دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرید

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    داخل کابینش جا کمه و راحت نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سلطان

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عوضش ماهم کوئیک R رو داریم?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. AMIR-REZA

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      ????
      تازه خبر نداری که ساینا آر هم در راهه ????(بخندم یا گریه کنم؟)

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. AMIR-REZA

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    یکی از جذاب ترین هاچ بک های دنیا ….
    ولی نمیدونم چرا ماشینای مینی یه مقدار از اون چیزی که هستن گرونترن (تقریبا اکثر ماشینای انگلیسی همینجورین فکر کنم چون استراتژیشون در فروش کم و حاشیه سود بالایه ولی خب اکثرشون هم واقعا با عشق ساخته شدن و خیلی دلبری میکنن??)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MehdiTurbo

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1899 ديدگاه)

      منم همیشه این حسو به ماشینای انگلیسی دارم که چیزی که داری تحویل میگیری که ما نمیگیریم ارزون تر از قیمتیه که داری پرداخت میکنی که ما بازم پرداخت نمیکنیم ولی نمیدونم فقط من این حس دارم یا برای بقیم همینطور.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Car lover

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (688 ديدگاه)

      تاحالا از بغلش رد شدی ک میگی نمیارزه؟?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMIR-REZA

        ۲۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (333 ديدگاه)

        چه ربطی داره الان نصف ماشینایی (بیش از نصف)تو پدال داریم نقدشون میکنیم فقط عکسشونو دیدیم اگه بخوای اونجوری حساب کنی پس چون تو سوار لامبورگینی نشدی نباید در موردش نظر بدی!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Mf1

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    هاچبکی زیبا لوکس تند تیز با هندلینگ مناسب بخاطر همینه قیمتش نسبت به رقبا بیشتره مینی و پورشه کلا خوب خودرو تکراری درست میکنن از لحاظ طراحی که کسی هم نمیرسه بهشون ازین لحاظ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. جواد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    چه جالب طراحی چراغ های عقبش میشه پرچم بریتانیا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا