مینی

معرفی فیس‌لیفت مینی کانتریمن با ظاهر جدید و تکنولوژی‌های بروز شده

مینی فیس‌لیفت کراس‌اوور کانتریمن خود را معرفی کرده است. کانتریمن مدل ۲۰۲۱ با جلوپنجرهٔ بازطراحی شده که توسط چراغ‌های LED جدیدی احاطه شده، فوراً از نسخهٔ قبلی قابل‌تشخیص است. اصلاح سپرها، بازطراحی رینگ‌ها و طراحی منحصربه‌فرد چراغ‌های LED عقب نیز از دیگر تغییرات ظاهری این کراس‌اوور کوچک هستند. علاوه بر این، به لیست رنگ‌های کانتریمن هم رنگ‌های جدیدی شامل نقره سفید متالیک و سبز متالیک هم اضافه شده است. همچنین یک پکیج بیرونی جدید مشکی پیانو هم برای خودرو ارائه شده که ‌تریم کرومی دور چراغ‌های جلو، جلوپنجره و دستگیرهٔ درها را با تریم مشکی براق جایگزین می‌کند.

به‌روزرسانی‌های کانتریمن مدل ۲۰۲۱ در داخل آن‌هم ادامه یافته است زیرا حالا راننده می‌تواند از غربیلک فرمان اسپرت چرمی و صفحه آمپر دیجیتالی سفارشی بهره‌مند شود. علاوه بر این، تریم داخلی خودرو اصلاح و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن که از طریق یک نمایشگر ۸.۸ اینچی ارائه می‌شود بروز شده است و حالا از آمازون الکسا پشتیبانی می‌کند؛ و نهایتاً دو آپشن چرمی جدید با نام‌های قهوه‌ای مالت و آبی ایندیگو هم برای این کراس‌اوور بریتانیایی ارائه شده است.

زیر کاپوت کانتریمن جدید همان پیشرانه‌های آشنای قبلی قرار دارند که البته به‌منظور برقراری تعادل بیشتر بین رانندگی جذاب و مصرف سوخت، بروز شده‌اند؛ بنابراین هم‌اکنون موتورهای بنزینی به فیلتر ذرات مجهز شده‌اند و موتورهای بنزینی چهار سیلندر نیز به‌منظور بهینه‌سازی خنک‌کنندگی گازهای اگزوز و سیستم توربوشارژر، از منیفولد دود یکپارچه در سر سیلندر برخوردار شده‌اند.

نسخهٔ پایهٔ کانتریمن که کوپر نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی توربو با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و در نسخهٔ محرک جلو ظرف ۹.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در صورت سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک اما این عدد به ۹.۶ ثانیه افزایش پیدا می‌کند. نسخهٔ میانی کوپر S از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو با ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و بسته به نوع انتقال قدرت برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۷.۱ یا ۷.۲ ثانیه زمان نیاز دارد.

و نهایتاً نسخهٔ بالا ردهٔ JCW که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری ۳۰۵ اسب بخاری استفاده می‌کند و به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است، ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در خانوادهٔ این کراس‌اوور ساب‌کامپکت اما یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم با نام کوپر SE وجود دارد. این مدل به یک پیشرانهٔ بنزینی سه سیلندر مجهز است که چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد درحالی‌که یک موتور الکتریکی هم به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد. مجموع خروجی این سیستم ۲۲۷ اسب بخار است و خودرو را ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

هرچند پیشرانه‌های کانتریمن مدل ۲۰۲۱ بدون تغییر باقی‌مانده‌اند اما کانتریمن کوپر ALL4 (چهارچرخ محرک) حالا به‌صورت استاندارد به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مجهز شده است. گیربکس‌های قبلی یعنی شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ دوکلاچه نیز همچنان برای کانتریمن ارائه می‌شوند. مینی کانتریمن مدل ۲۰۲۱ تابستان امسال در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    همه چیز تمومه ?
    اون آپشن چرمیه قهوه ای مالت فوق العادس …

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. MASIHA

      ۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      دوستاتو جمع کنی با این
      بزنی شمال
      بری گردنه حیرون
      ای خدا حالم….

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. بهرام

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (5 ديدگاه)

        اون سبزه چه دلرباست. دقیقا رنگیه که میخوام.
        تنها برندی که از ته دل دوست دارم یکیشو داشته باشم.

        زیبایی از مملکت رخت بربسته. نه رنگی نه سلیقه ایی هیچی. همه هچی شده منفعت و سود.
        یه ادمی میشناختم چند سال پیش یه پژو پرشیا خریده بود رنگش از کارخونه یه جور قهوه ایی خوشرنگ بود. لند روور یه رنگ قهوه ایی میزنه مدلهای رنج روورش رو دقیقا اون رنگ بود. شیشه ها رو دودی کرده بود و همه چیش به هم میودمد. تنها ماشین زیبایی که چندساله دیدم همین پریشا بود.
        حتی تو ماشینای وارداتی همه چی سفید یا سیاه شده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مینی خیلی جذابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Malt hill

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    فانتزی ترین?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. parvaz

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (394 ديدگاه)

    یه ماشین دوست داشتنی و با ریشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Hadi

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    فقط چراغا عقبش…
    بریتانیای کبیر…

    موافقم 0
    مخالفم 2
  6. ز

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (18 ديدگاه)

    شخمی بود شخمی تر شد یکی از بد قیافه ترین ماشین هایی که دیدم اصلا جذاب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا