مینی

تائید تولید مینی جان کوپر ورکس الکتریکی

از انتشار شایعات تا تائید رسمی دقیقاً یک ماه طول کشید. در دوم نوامبر سال جاری بود که خبرهایی مبنی بر علاقه مینی برای توسعه نسخه الکتریکی جان کوپر ورکس به گوش رسید و چند هفته بعد بود که ب ام و در مراسم رونمایی شاسی‌بلند الکتریکی iNext به این نکته اشاره کرد. حالا و در دوم دسامبر مینی به‌صورت رسمی تائید کرده نسخه بدون آلایندگی جان کوپر ورکس تولید خواهد شد و پیش از تولید نیز تصاویر متنوعی از نسخه پیش‌تولیدی و استتاری این خودرو منتشر شده است.

مینی خیلی وارد جزئیات نشده و تنها گفته که در حال آماده شدن برای قدم گذاشتن در فاز جدید توسعه نسخه الکتریکی این خودرو می‌باشد. البته تولید محصولات الکتریکی به معنی خاتمه نسخه‌های درون‌سوز نخواهد بود زیرا مینی می‌گوید مدل‌های بنزینی جان کوپر ورکس همچنان نقش مهمی در آینده ایفا خواهند کرد و بنابراین مینی می‌خواهد بهترین‌های هر دو جهان را باهم عرضه کند.

پروتوتایپ کاملاً الکتریکی جان کوپر ورکس اگرچه دارای پوشش‌های استتاری است اما چیز زیادی را پنهان نکرده است. این خودرو دقیقاً مشابه همان چیزی است که انتظارش را داریم و ترکیبی از نسخه‌های درون‌سوز این خودرو و نسخه الکتریکی کوپر SE می‌باشد. در این پروتوتایپ می‌توانیم گلگیرهای پهن و اسپویلر بزرگ در عقب را به همراه جلوپنجره‌ای بسته شده و حذف خروجی اگزوز ببینیم.

مینی اولین شرکتی نیست که می‌خواهد یک هاچبک الکتریکی کوچک را عرضه کند زیرا رنو در سال ۲۰۱۷ کانسپت Zoe E-Sport را با قدرت ۴۶۰ اسبی و گشتاور ۶۴۰ نیوتون متری رونمایی کرد. ما انتظار نداریم نسخه الکتریکی جان کوپر ورکس چنین قدرتی داشته باشد اما احتمالاً افزایش قدرت محسوسی را نسبت به کوپر SE تجربه خواهد کرد.

به عنوان یادآوری باید گفت نسخه عادی اولین خودروی الکتریکی مینی از قدرت ۱۸۴ اسبی و گشتاور ۲۷۰ نیوتون متری سود برده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد. فعلاً مشخص نیست که آیا جان کوپر ورکس الکتریکی از دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک استفاده خواهد کرد یا خیر اما درهرحال می‌تواند به عنوان محصولی نوین از این برند ارزیابی شود.

با ادامه توسعه باتری‌های جدید توسط گروه ب ام و امیدواریم برد حرکتی این خودرو نیز بهبود یابد هرچند جان کوپر ورکس الکتریکی بیشتر روی پرفورمنس تمرکز خواهد داشت تا شعاع حرکتی بالا. مجموعه باتری ۳۲.۶ کیلووات ساعتی کوپر SE برد ۱۷۷ کیلومتری را ارائه کرده و بنابراین فضا برای بهبود وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاSVJ

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    مینی فرم ماشیناشو خوب درمیاره.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  2. Ramin

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    تا الان 6 ساعت از این خبر میگذره فقط ارشیا svj نظر داده.

    نتیجه گیری. = کسی مینی دوست نداره. ????

    موافقم 3
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا