مسابقاتمینی

محصولات جدید مینی برای رالی داکار 2018

درست در چهلمین سالگرد برگزاری مسابقات رالی داکار، مینی و تیم آلمانی X-Raid یک‌بار دیگر با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا سبد محصولات بسیار مخصوصی را برای داکار ۲۰۱۸ تدارک ببینند. برای اولین بار در تاریخ، مینی با دو خودروی متفاوت در رالی داکار حضور خواهد یافت.


طبیعتاً پس از ۴ قهرمانی کلی در طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ و سه مرتبه حضور در بین ۱۰ خودروی اصلی، مینی به استفاده از خودروی رالی جان کوپر ورکس ادامه خواهد داد. خودروی مورد بحث از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی با قدرت ۳۴۰ اسب بخاری استفاده خواهد کرد. جان کوپر ورکس رالی در واقع نسخه بسیار اصلاح شده از مدل ۲۰۱۷ استاندارد است که ساختار شاسی جدید آن دارای سیستم تعلیق با فاصله حرکتی بیشتر و وزن کمتر است.


دومین خودروی رالی مینی برای داکار ۲۰۱۸ جان کوپر ورکس باگی است که از همان پیشرانه استفاده کرده اما نیرو تنها به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد. دلیل این تصمیم بنا به گفته مینی قوانین مخصوص مسابقه است که باعث می‌شود خودروهای دیفرانسیل عقب مزیت‌هایی داشته باشند.


باگی دارای فریم فولادی لوله‌ای ویژه با بدنه‌ای ساخته شده از پلاستیک تقویت‌شده فیبر کربنی و کولار است. طراحی خارجی این خودرو با همکاری مرکز طراحی مینی و تمرکز بر شاخصه‌های آئرودینامیک صورت گرفته است.


مینی و تیم X-Raid تعداد ۷ خودرو در زمان شروع رالی خواهند داشت و ۷ راننده نیز از جمله میکی هیروونن پشت فرمان این خودروها قرا ر خواهند گرفت.

رالی داکار سال آینده برای دهمین بار در آمریکای جنوبی برگزار خواهد شد. این رالی از لیما شروع شده و پس از ۱۴ روز در آرژانتین به پایان خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا