مینی

رونمایی از مینی کلاسیک الکتریکی

اگرچه مینی در حال حاضر روی نسخه‌ی الکتریکی از هاچبک مدرن خود کار می‌کند اما این خودروساز بریتانیایی مدلی کلاسیک که دارای قوای محرکه الکتریکی است را رونمایی کرده است.


ما درباره‌ی پروژه‌ای یک دستگاهی یا پروتوتایپی نمایشی صحبت نمی‌کنیم بلکه این خودرو واقعاً تولید شده است. خودروی مورد بحث Swind E کلاسیک مینی نام داشته و در نمایشگاه خودروی کلاسیک لندن پرده‌برداری شده است.


این هاچبک الکتریکی به تعداد ۱۰۰ دستگاه تولید خواهد شد و قیمت هرکدام از ۷۹ هزار پوند (۱۰۱۷۸۸ دلار) آغاز خواهد شد. این خودرو بر پایه‌ی بدنه‌ی بازسازی شده‌ی مینی اولیه ساخته شده و دارای پیشرانه‌ی الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری و باتری ۲۴ کیلووات ساعتی می‌باشد.


شرکت Swind ادعا می‌کند این خودرو با شارژ کامل باتری مسافت ۲۰۰ کیلومتری را طی می‌کند. شارژ باتری با استفاده از کاکنکتور تیپ ۲ حدود ۴ ساعت طول خواهد کشید. این مینی الکتریکی ظرف مدت ۹.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۳۰ کیلومتر در ساعت است که خیلی هم چشمگیر نیست.


خلاص شدن از شر پیشرانه‌ی درون‌سوز و استفاده از واحد الکتریکی و باتری باعث شده وزن خودرو ۸۰ کیلوگرم بیشتر شود. توزیع وزن خودرو بهبود یافته و از ۶۸/۳۲ به ۵۷/۴۳ رسیده است. همچنین حذف باک سوخت باعث افزایش محفظه بار به ۲۰۰ لیتر شده است. از دیگر تغییرات مینی کلاسیک مورد بحث می‌توان به سیستم ترمز احیا شونده و حفاظت از خوردگی پانل‌ها، ترمزها و سیستم تعلیق جدید اشاره کرد.


برای خودرویی که قیمت بیشتری در مقایسه با آئودی E-Tron دارد، مینی کلاسیک الکتریکی تجهیزات استاندارد زیادی ندارد. این خودرو از درگاه USB، گرمای کف خودرو، صندلی‌های چرمی گرم شونده و… برخوردار است. مشتریان برای استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی با ناوبری و حتی سیستم تهویه مطبوع و فرمان هیدرولیک پول بیشتری بپردازند! سقف پانورامیک، رنگ سفارشی و شارژ سریع هم از دیگر آپشن های این خودرو هستند.

تمامی ۱۰۰ دستگاه تولیدی از مینی کلاسیک الکتریکی با گارانتی یک‌ساله بدون محدودیت کیلومتر عرضه می‌شود. مونتاژ این خودرو در تأسیسات ویلت شایر انجام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Omid

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    ای کاش همین کار رو با یه موتور درونسوز بنزینی یا حداقل هیبریدی کار میکرد ، واقعا مسافت کم قابل ‌پیمایش و کاربرد صرفاً درون شهری پاشنه آشیل این کوچولوی تودل برو هستش!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      اصلاْ معلوم نیست این خودرو از نظر ایمنی مجوز تردد تو آزادراه رو گرفته باشه و مزیت اصلی این خودرو کوچیک بودنش هست مخصوصاْ برای شهری مثل لندن. صاحبان این خودرو هم ۹۹ درصد مواقع این رو برای رفتن به محیط کار یا سفرهای درون شهری استفاده میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. emad1990

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    قیمتش واقعا بالاس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا