مینی

معرفی رسمی مینی کوپر 2014 با قوای تازه

مینی با همان شکل و شمایل همیشگی و اندکی جراحی زیبایی و افزایش طول و عرض و ارتفاع و البته موتورها و گیربکس‌های جدید، راه خود را برای سال ۲۰۱۴ باز می‌کند.

2014 MINI Cooper S and MINI Cooper
۲۰۱۴ MINI Cooper S and MINI Cooper
مدلهای تازه MINI با افزایش ۹۸ میلی متری در طول، ۴۴ میلی متری در عرض و ۷ میلی متری در ارتفاع، تنومندتر شده‌اند و با افزایش فاصله محورهای جلو و عقب به میزان ۴۲ میلی متر یعنی مجموعاً ۲.۵ متر، حالا جادارتر نیز به نظر می‌رسند. فضای بار اکنون حدود ۲۱۱ لیتر گنجایش دارد که ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

2014 MINI Cooper S
۲۰۱۴ MINI Cooper S
در طراحی بیرونی مینی جدید تغییرات اندکی به چشم می‌آیند. چراغهای جلو و عقب از LED بهره می‌برند. درون کابین نیز نمایشگر بزرگ ۸.۸ اینچی در مرکز داشبورد خودنمایی می‌کند که با کنترلهایی مشابه سیستم iDrive ب ام و کار می‌کند. مواد مورد استفاده کابین هم ارتقا یافته‌اند.

2014 MINI Cooper Interior
۲۰۱۴ MINI Cooper Interior
مینی ۲۰۱۴ با پیشرانه های جدیدی عرضه خواهد شد. از جمله موتور سه سیلندر توربو شارژر با استاندارد یورو ۶ و تکنولوژی استارت-استاپ که می‌تواند از حجم ۱.۵ لیتری خود ۱۳۴ اسب بخار نیرو و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور بیرون بکشد. مصرف سوخت این موتور ۴.۴ لیتر در صد کیلومتر و میزان دی اکسید کربن تولیدی آن ۱۰۵ گرم در هر کیلومتر است. با این موتور در ۷.۹ ثانیه می توان به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یافت البته با گیربکس دستی.
در کنار این پیشرانه می‌توان یک انتخاب دیزلی ۳ سیلندر هم داشت. مینی کوپر D با این موتور ۱.۵ لیتری ۱۱۴ اسب بخار نیرو و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار خواهد داشت. مصرف سوخت این مدل تنها ۳.۵ لیتر در صد کیلومتر است و میزان آلودگی آن ۹۲ گرم در کیلومتر است.

کوپر S با موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربوی بنزینی قادر است ۱۸۹ اسب بخار نیرو و ۲۲۱ پوند فوت گشتاور در حالت اوربوست در اختیار راننده قرار دهد. این موتور نیز مصرفی معادل ۵.۶ لیتر در صد کیلومتر دارد. شتاب این مدل با گیربکس دستی ۶.۷ و با گیربکس اتوماتیک ۶.۸ ثانیه است. نهایت سرعت آن نیز به ۲۳۳ کیلومتر بر ساعت می رسد.

همه این پیشرانه ها نیروی خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل می‌کنند. از سویی یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و همچنین پدالهای شیفتر تعویض دنده دستی و سرعت بیشتر تعویض در مدلهای اسپرت نیز قابل سفارش اند.

MINI Cooper
MINI Cooper
مدلهای جدید مینی در دو ورژن انتخابی تعلیق راحت یا اسپرت قابل سفارش اند. چرخهای ۱۵ اینچی آلومینیومی به صورت استاندارد و چرخهای ۱۶ اینچی برای مدل S تدارک دیده شده‌اند و با پرداخت هزینه بیشتر تا ۱۸ اینچ نیز توسعه می‌یابند!

قرار گرفتن مینی جدید بر روی پلتفرم UKL1 ب ام و نوید دهنده یک سواری قابل قبول خواهد بود.

قیمت مینی جدید در انگلستان از ۱۵ هزار پوند در مدل استاندارد کوپر آغاز می‌شود. برای مدلهای دیزلی کوپر به ۱۶۴۰۰ پوند می‌رسد و در کوپر S نیز به ۱۸۶۵۰ پوند بالغ می‌گردد. فروش این مدلها نیز از بهار ۲۰۱۴ آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. زیگما

    ۲۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    1.زیبا عالی با کیفیت
    2.در کلاس خودش شماره 1 هست
    3.بازار یابی مینی در امریکا ضعیفه وگرنه خیلی بیشتر از این میتوه بفروشه
    4.در سال 2013 نمایندگی های فروش مینی بهترین نمایندگی های فروش در میان بقیه نمایندگی های فروش خودروساز ها شدند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محسن.د

    ۲۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    عجب موتورهای بهینه ای دارن! اون صفحه نمایش جدیدی که روش گذاشتن خیلی خوب شده. هرسال داره ابعادشون بزرگتر میشه کم کم دارن ازmini بودن درمیان :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۲۸ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.
      منم باهات موافقم محسن.

      عملکرد و بازده موتوراش حرف نداره.

      بی ام و یکی از بهترین تولید کننده های موتور است.

      ((( در هنر هم مانند زندگی ، هدف فقط ازادی و ترقی است )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حمادی

    ۲۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    این ماشینارو میبینم حسرت میخورم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. حمادی

    ۲۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    پشتش زشته ولی هرچی باشه حاظرم سوار این بشم سوار پراید نشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیانوش

      ۲ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (289 ديدگاه)

      دوس داشتم میتونستم یکیشو سوار شم اما خدایی 400 میلیون می ارزه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیما

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (77 ديدگاه)

        اگه خدا بخواد به زودی در ایران بیشتر میبینیشون :)
        با قیمت پایینتر ^_^ دعا از شما .. مذاکره رو من دارم میکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. moein

    ۲۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (894 ديدگاه)

    همه چیزش خوبه
    اما انصافا فیات 500 خیلی بیشتر چشم آدمو میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امین

    ۲۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    انصافا تو کف موتورش موندم
    با حجم 1.5 لیتری بدون توربو 134 اسب بخار تولید میکنه تازه مصرفش هم 4.4 لیتره

    واقعا مهندسن
    واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. amir.t.

    ۲۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    خدایش پر طرفدارترین مینی تو دنیاست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. عادل

    ۲۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (171 ديدگاه)

    یعنی عاشق این ماشین هستم
    صدای موتور بسیار خوبی داره و جوون پسند هست ،یه زیبایی خاصی داره، پولی زیادی می داشتم حتما یکی مینی می خریدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمادی

      ۲۹ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (303 ديدگاه)

      مگه صدای موتورش رو شنیدی!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Sina.fb

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    **مینی ماشین های اونا از ماشین های ما بهترن.بهتره ایران بره واسه رفتگراش فرغون بسازه تا راحت تر زباله هارو جمع کنند.یا روی پیکان جدیدش کار بکنه یا بدنه ی پراید و عوض کنه بگه ماشین زدم به نام تیبا و یا لگن بسازه تا بچه ها توحموم با اون رانندگی کنن و آرزو به دل نباشن.هههههه افسوس.**

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سام*

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    ماشین با اصالتیه و البته دوست داشتنی.در عین سادگی طراحی مینی باوقار هم هست والبته موتور خوبی هم داره و تجهیزات و امکانات رفاهی خیلی خوبی داره.کلا ماشینهای اروپایی از یک طراحی پیوسته بهره میبرن یعنی وقتی مدل جدیدی روانه بازار میکنن طراحیش با مدل قبلیش متضاد نیست.برعکس طراحان کره ای که تو هر طراحی جدید مدل قبلی ماشین کلا نابود میکنن و این بنظر من یک ضعف حساب میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    بچه ها به نظرتون ای ماشین آلمانیه یا انگلیسی؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیراتابک

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    ماشین انگلیسی تقریبا نداریم
    اکثرا تکنولوژی آلمان و مالکیت آلمانی یاغیر انگلیسی
    ولی من یه حال خاصی با برندهای اصیل انگلیسی میکنم (طراحی مختص خودشون)
    یه کلاس و لوول خاص دارن حتی اسماشون و مخصوصا قیمتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. جلال

    ۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    مینی هم طرفدارهای خودشو داره
    البته لیاقت معروف شدن رو هم داره
    یکی از دلیل های به معروف شدنش کمک کرد فیلم های مستر بین بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. usl

    ۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    هر کس سلیقه ای دارن
    من طرفدار مینی کوپر هستم ولی دلیل اصلی کسایی کهمینی رو علاقه دارن 1 کوچک بودنشه اینا دارن هر سال بزرگترش میکنن بدم میاد از گنده شدن مینی
    مثل این میمونه موستانگهر سال از عضلاتش بزنه این بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ehsan

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    محشره . نمیدونم ولی من این مینی کوپر رو از بنزو bmw ,kdshk,و……..
    خیلی بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مینی کوپر

    ۳۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گفتید قیمتش چقده تو ایران؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الفا رومئو جولیتا نسبت به این ارزش خرید بیشتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. میثم

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این انگلیسی ها نمی دونم چرا انقدر ماشیناشونو گرون میدن این ماشین انقد نمیارزه به نظر من با انقد پول میشه ۲ تا ماشین فولوکس بیتل کروک خرید که اپشناش ۴ برابر این ماشین هست هم اینکه زیباتر از این ماشین هست ماشینای انگلیسی الکی گرونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمایندگی نداره در ایران؟ اگر نداره میشه نمایندگی گرفت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا