آئودینیسان

ژرمن در برابر سامورایی؛ جدال آئودی R8 با نیسان GT-R

اگر به دنبال یک سوپر اسپرت باشید که بتوانید از آن به‌صورت روزانه هم استفاده کنید، انتخاب‌های شما نسبتاً محدود خواهد بود. در ۱۰ سال گذشته یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه آئودی R8 بوده است که در حال حاضر نسل دوم آن قوی‌تر از همیشه به بازار آمده است. در سوی دیگر نیسان GT-R قرار دارد که همان عملکرد را با قیمتی ارزان‌تر ارائه می‌کند. ما در اینجا این دو سوپر کار را باهم مقایسه کرده‌ایم تا انتخاب برتر از میان آن دو مشخص گردد.

160626-001

طراحی خارجی

نسل اول آئودی R8 یکی از بهترین و چشم‌نوازترین طراحی را در بین محصولات آئودی داشت و حتی مدل TT هم دنباله‌روی آن بود. به همین دلیل آئودی در طراحی نسل دوم این خودرو رویکرد تکاملی را بکار گرفته است. چراغ‌های جلوی LED و جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی، ظاهری فوق‌العاده‌ به R8 جدید بخشیده است که در جاده‌ها فقط توسط فراری و لامبورگینی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

r8gtrstyling

نیسان GT-R برای نزدیک به ۱۰ سال است که به بازار عرضه‌شده و در این سال‌ها تقریباً بدون تغییر باقی‌مانده است. هرچند GT-R به لطف به‌روزرسانی‌های جزئی و به‌کارگیری فیبر کربن و رینگ‌های آلیاژی تا حدودی سعی در جدید نشان دادن خود دارد اما در برابر طراحی نوین و زیبای آئودی حرفی برای گفتن ندارد. بااین‌حال GT-R هنوز هم یک ماشین مطلوب است.

r8gtrverdict

طراحی داخلی

شهرت آئودی به ساخت فضای داخلی زیبا است که این رویه در R8 هم رعایت شده است. کابین این خودرو راننده محور بود و از مواد باکیفیتی در ساخت آن استفاده‌شده است که واقعاً حس کیفیت را منتقل می‌کند. در این خودرو سامانهٔ اطلاعاتی-سرگرمی MMI آئودی به همراه صفحه آمپر دیجیتال مجازی وجود دارد. هنگامی‌که وارد کابین GT-R می‌شویم می‌بینیم که فضای داخلی آن هرگز به مدرنی بسیاری از خودروهای این کلاس نیست. هرچند پوشش داخلی چرمی در این خودرو بکار رفته است اما در کل کابین آن بسیار ساده بوده و احساس پریمیوم را مانند رقبای خود ندارد.

r8gtrinterior

نگرانی اکثر خریداران سوپر اسپرت‌ها، کاربردی بودن آن‌ها است که هر دو خودروی مورد مقایسه ما کاربردی‌تر از بسیاری از رقبای خود هستند. R8 از شیوهٔ موتور وسط استفاده می‌کند و این بدین معنا است که در آن صندوق بار سنتی وجود ندارد؛ اما در این خودرو ۱۱۲ لیتر فضای بار در جلو و ۲۲۶ لیتر در عقب در پشت صندلی‌ها وجود دارد که برای بسیاری از خریدهای روزانه و سفرهای آخر هفتهٔ کوتاه کافی است. این در حالی است که GT-R برخلاف R8، موتور جلو بوده و ظرفیت حمل ۴ نفر را دارد. در این خودرو یک صندوق بار ۳۱۵ لیتری وجود دارد که بزرگ‌تر از صندوق بار فورد فوکوس است.

r8gtrengines

رانندگی

آئودی R8 به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک کواتروی آئودی ارائه می‌شود که سطح فوق‌العاده‌ای از توانایی‌های حرکتی را برای آن فراهم می‌کند. این سیستم به همراه موتور خشن و شتاب فوق‌العاده، همواره شما را به سریع‌تر رفتن تحریک می‌کند. حتی در پیش‌پاافتاده‌ترین سفرها. وجود سیستم تعلیق قابل تنظیم و حالات رانندگی گوناگون نیز یعنی هر وقت که بخواهید می‌توانید R8 را به پیست ببرید. در GT-R نیز سیستم چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود بنابراین خودرو تقریباً در هر آب و هوایی وظیفهٔ خود را به‌خوبی انجام می‌دهد. همچنین در این خودرو امکان تنظیم حالات رانندگی، سیستم تعلیق و هندلینگ وجود دارد و می‌توانید تنظیمات موردنظر خود را انتخاب کنید. R8 احساس سبک و سریعی دارد درحالی‌که GT-R سنگین‌تر احساس می‌شود اما ترکیبی از قدرت بالا و گیربکس اتوماتیک سریع، این ضعف را جبران می‌کند.

r8gtrdriving

پیشرانه

آئودی R8 مجهز به یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 دست‌ساز است که به‌صورت استاندارد ۵۳۳ اسب بخار و در نسخهٔ پلاس ۶۰۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. موتور پایه، خودرو را در تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به‌سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند درحالی‌که در نسخهٔ قدرتمندتر این رقم ۰.۳ ثانیه کمتر است. هر دو مدل مجهز به گیربکس ۷ سرعتهٔ DSG اتوماتیک هستند که عملکرد روان و سریعی را ارائه می‌کند. در هر دو نمونه از تکنولوژی‌های کاهش مصرف سوخت استفاده‌شده است اما اگر خواهان موتور کوچک‌تری هستید باید تا زمان عرضهٔ R8 با یک پیشرانهٔ V6 توربوشارژ ۴۵۰ اسب بخار که شایعه شده در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود صبر کنید.

نیسان GT-R نیز مجهز به یک پیشرانهٔ دست‌ساز ۳.۸ لیتری V6 با توربوشارژر دوقلو است که در نسخهٔ استاندارد ۵۴۲ اسب بخار و در مدل نیسمو ۵۹۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با توجه به اعداد و ارقام ممکن است GT-R کندتر از R8 به نظر برسد اما به لطف نسبت دنده‌های کوتاه و سامانهٔ چهارچرخ محرک قدرتمند، نسخهٔ استاندارد این سامورایی توانمند شتاب صفرتا صد باورنکردنی ۲.۷ ثانیه را ثبت کرده که آن را به یکی از سریع‌ترین خودروهای حال حاضر دنیا مبدل نموده است. نسخهٔ نیسموی GT-R رسماً آزمایش نشده است اما شایعه شده که این خودرو شتاب صفرتا صد کمتر از ۲.۵ ثانیه دارد. انتقال نیرو در GT-R نیز توسط یک گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد.

ارزش در برابر قیمت

جای تعجب نیست که هیچ‌یک از این دو خودرو قیمت ارزانی ندارند اما بااین‌حال آن‌ها مبلغ کمتری را از شما در مقایسه با سوپر اسپرت‌هایی از برندهای دیگر مطالبه می‌کنند. ارزان‌ترین R8 استاندارد قیمتی معادل ۱۱۹,۵۲۰ پوند دارد و نسخهٔ پلاس آن نیز ۱۳۴,۵۲۰ پوند قیمت دارد. بااینکه این مبلغ زیادی است اما همچنان کمتر از قیمت یک پورشه ۹۱۱ توربو S است. در مقابل نیسان GT-R گزینه‌ای بسیار وسوسه‌برانگیز است. هرچند ممکن است در این خودرو برخی از مواد ممتاز و باکیفیت بکار نرفته باشد و سیستم‌های سرگرمی فوق‌العاده و با تکنولوژی بالا را نداشته باشد اما می‌توانید آن را با قیمت مناسب ۸۰ هزار پوند خریداری کنید که تقریباً هم‌اندازهٔ قیمت یک ب‌ام‌و  M4است.

البته پکیج نیسموی آن ۴۵ هزار پوند قیمت داشته و قیمت کلی خودرو را به ۱۲۵ هزار پوند افزایش می‌دهد که اصلاً ارزان نیست اما با پرداخت این مبلغ خودرویی به دست می‌آورید که سریع‌تر از بسیاری از خودروهای مسابقه‌ای واقعی است. مصرف سوخت این خودروها طبیعتاً بالا است به‌طوری‌که آئودی R8 مصرف سوختی معادل ۱۱.۴/۱۲.۳ لیتر در صد کیلومتر در مدل‌های V10/V10 Plus دارد درحالی‌که مصرف سوخت GT-R از سوی نیسان ۱۱.۸ لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده است.

نتیجه

در حال حاضر تقریباً هیچ نیسانی توانایی به چالش کشیدن یک آئودی را ندارد بعلاوه که R8 اشتراکات فراوانی با لامبورگینی اوراکان دارد. بااین‌حال با سامانه‌های چهارچرخ محرک، موتورهای قدرتمند و فناوری‌های رانندگی، این دو خودرو بسیار نزدیک به هم عمل کرده و هر دو گزینه‌های شایسته‌ای برای خرید هستند. اگر فقط سرعت و عملکرد را می‌خواهید، نیسان GT-R گزینهٔ مناسبی برای شما است اما اگر ظاهر یک سوپر اسپرت واقعی و یک برند ارزشمند را ترجیح می‌دهید، آئودی R8 را انتخاب کنید. بااین‌حال در کل آئودی R8 با اختلاف اندکی توانست در این جدال پیروز شود.

r8gtrvalueformoney

امتیازات کلی
آئودی R8 ۹.۲
نیسان GT-R ۹.۱

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۰ دیدگاه‌ها

  1. soroush

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (45 ديدگاه)

    در حال حاضر تقریباً هیچ نیسانی توانایی به چالش کشیدن یک آئودی را ندارد…

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. آرین

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (59 ديدگاه)

      هیچ آئودی که چه عرض کنم پسرخالش لامبورگینی هم ( چه هوراکان و چه آونتادور) نتونستن جی تی آر رو تو پیست پشت سر بذارن.صرفا جهت اطلاع

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        چرا نداره؟؟؟
        ائودی تا حالا مشینی داشته که به طور استاندارد شتابش 2.5 باشه ؟؟؟
        از نظر هندلینگ هم نیسان فوق العاده هست
        حتی تو تخته گاز جرمی کلارکسون وقتی گودزیلا مدل 2012 رو تست میکرد این کلمات رو در وصف نیسان میکفت:
        ماشین معرکه ایه
        جعبه دنده جدیدش حرف نداره
        موتورش که اصلا موتور نیست بمبه
        پیچیدنش تمیز وعالیه
        و اگه شاسی جعبه دنده و کنترول کشس رو روی حالت اسپورت بزاریم
        چسبندگیش واقعا دیوانه کننده هست
        ???

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. سامان اذری

        ۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        http://www.aparat.com/v/URkEF/%D8%AA%D8%B3%D8%AA_%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86_GTR_2012_%D8%A8%D9%87_%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86_%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C
        پیشنهاد میکنم این کلیپ رو که جرنی کلارکسون گودزیلا رو تست کرده رو که به زبان فارسی ترجمه شده رو ببینیند

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. حبیب

          ۹ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (169 ديدگاه)

          نیسان واقعا سریع r8 تو خواب ببینه نیسانو شکست بده

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. ASTON MARTIN

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      زیاد مرعوب جی تی آر نشید
      درسته که توی پیست خیلی از بزرگان رو پشت سر گذاشته ولی مگه همه چی تو دراگه؟تک بعدی نگری نکنید
      خب اگر امثال ائودی و مالبو هم میخاسن صرفا تو دراگ موفق باشن فک میکردین نمیتونسن؟ خوبم میتونستن. حتی جی تی ار رو هم پشت سر میذاشتن
      ولی اونا از لاکچری بودنشون نگذشتن.
      راحتی و آپشنهایی که توی ائودی هست بیشتر از صرفا یه شتاب اولیه کاربردیه

      موافقم 0
      مخالفم 2
    3. رامتین

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3045 ديدگاه)

      مهندس آوانتادور براحتی جی تی آر را پشت سر میگذاره. اگر دلت خوشه به گودزیلا نسخه R، از اونطرف گالاردو سوپرلگرا در طی 1 مایل به سرعت 390 کیلومتر رسید که رکورد 375 گودزیلا بی معنیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMIN

        ۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (121 ديدگاه)

        رامتین جان بگو آونتادور تقریبا سه برابر نیسان قیمتشه… و اینکه کارش فقط سوپر اسپرت ساختنه و نه چیز دیگه…
        بعد هم توی شتاب بجز پورشه رقیبشه وگرنه حتی بوگاتی هم خواب نداره از این اعجوبه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رامتین

          ۱۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (3045 ديدگاه)

          من به شتاب صفر تا 100 کاری ندارم. حتی شنیدم یک خودرویی ساختند که شتاب صفر تا 100 برابر 1.2 ثانیه داره، چیزی که نیسان در خواب ببینه. اما مهم تاپ اسپیده. هر وقت نیسان تونست بالای400 کیلومترحرکت کنه، قابل تامله. نمیدونم چرا اینقد به شتاب گیر میدین!
          فعلا تاپ اسپید جی تی آر 330 کیلومتره- آونتادور 354 و هنسی 439. اختلاف وحشتناکه بین هنسی و جی تی آر.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مهرشاد

          ۲۲ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (5 ديدگاه)

          سال 2009 هم ثابت شد نیسان جی تی ار هیچ کارست وقتی رفت مقابل pontiac gto 2009 تو یک مسابقه که هم درگ بود و هم مسابقه زمان هیچ کاری نتونست بکنه (رسمی بود خود نیسان به چالش کشید فیلماشم هست تو یوتیوب بزنی ) و اما در مورد شتابش لامبرگینی شتابی معادل 2.5 داره نیسان جی تی ار 2.7 فورد موستانگ 2.9 و چلنجر 2.3 که نیسان در مقابل این ماشینا نمی تونه کاری بکنه تازه اصطحلاک خیلی بیشتری داره نیسان بخاطر فشار زیاد روی موتور و حجم کم موتورش تو سرعت بالا هم به خاطر 4 چرخ متحرکش نمی تونه کاری بکنه مقابل این ماشینا سواری خشک تری داره صدای مزخرف موتور (که این نظر منه شاید کسی دیگه ای خوشش بیاد ) هزینه نگهداریش هم زیاده و دریفت زدن باهاش نسبتا سخته چون 4 چرخ متحرکه تا اینجا هرچی گفتم مال صحبت های بوده که در سایت های خارجی دیدم

          موافقم 0
          مخالفم 1
  2. یو اس اس اینترپرایز

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    من هردو غول میبینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elemento

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    به نظر من صفر تا صد 1.5 ثانیه با 2 و 3 و 4 و حتی 5 ثانیه هیچ فرقی نداره. تاپ اسپید 250 یا 300 یا 350 یا 400 هم اصلا مهم نیست. زمان نوربرگ رینگ در 7 دقیقه یا 8 و 9 هم همینطور.چون از هیچ کدومش استفاده نمیشه. مخصوصا در یک خودروی صد هزار پوندی آدم هیچ وقت جرات نمیکنه با پدال تخته شروع به حرکت کنه. شتاب و تاپ اسپید فقط در اون حدی مهمه که ماشین خرفت نباشه. که اینا هیچ کدومشون نیستند. اینجا کم اهمیت ترین چیز همین مشخصات فنیه باید به چیز های دیگه توجه کرد. البته اگه ماشینو واسه خودتون و عشق ماشین بودنتون میخواین. نه ضایع کردن بقیه و پز دادن.
    من آئودی آر ایت رو انتخاب میکنم چون:
    تنفس طبیعیه پس اصطحلاک کمتر، صدایی که آئودی بهش معروفه، نبودن تربو لگ هر چند در جی تی آر در حد میلی ثانیه هست، چهره ی زیباتر، کیفیت ساخت بیشتر( تاپ گیر و مقایسه ی r8 vs mp412c vs 458که همه یادشونه) و تودوزی و داشبورد خیلی قشنگ تر رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. datsun

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3477 ديدگاه)

    هر دو خودرو در سطح بالای قرار دارند و عملکرد بسیار عالی از خودشون نشون میدن
    اما یه حقیقت وجود داره و اونم اینه که r8 هیچ شانسی توی پیست و درگ در مقابل گودزیلا نداره همونطور که بارها این دو خودرو در مقابل هم ایستادن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. محمد حسین

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    اختلاف ارزش شدید…. عملکرد تقریبا یکسان . با این وضع هیچ دلیل قانع کننده ای وجود نداره که آئودی انتخاب بشه(البته غیر از قیافه که اون هم قانع کننده نیست!) . خب دیگه … ! پس من رفتم 131sx 2018 رو پیش خرید کنم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آریا

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    نظر من چیزیه که تو یه مقاله ی دیگه خوندم…
    اگه قصد به زانو درآوردن بقیه رو تو پیست داری باید gtr انتخاب کنی و اگه هدف دیگه ای داری باید بری سراغ یه ماشن دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ائودی هم برای خودش شاخی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مهراب

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (60 ديدگاه)

    شتاب نیسان واقعا اعجاب اوره
    ولی خب8 Rموتور وسطه
    سیستم کواتروش یه چیز دیگست
    و تقسیم وزن و ایرودینامیک
    اینا واسه یه سوپراسپرت ملاک اصلی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. arash66

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    شما همین آر 8 رو هم تقویت کنی به شتاب حدود 2.7 میرسه.
    انتخاب بین این مدل ها به علاقه و هدف مشتری بر میگرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نویسنده عجب صحبت های قشنگی کرده:

    “هرچند GT-R به لطف به‌روزرسانی‌های جزئی و به‌کارگیری فیبر کربن و رینگ‌های آلیاژی تا حدودی سعی در جدید نشان دادن خود دارد اما در برابر طراحی نوین و زیبای آئودی حرفی برای گفتن ندارد. در حال حاضر تقریباً هیچ نیسانی توانایی به چالش کشیدن یک آئودی را ندارد”

    نیسان GT-R یک هیولاست، کی گفته از نظر طراحی در مقابل آئودی کم میاره، یه طراحی خاص و چشم نواز داره، از این حجم موتور، چنین قدرتی کشیدن بیرون. شتاب و سرعتش هم که معلومه، ولی نویسنده جوری این دو رو با هم مقایسه کرده که انگار نیسان، پراید هست و آئودی، تویوتا کمری. هر دوی این ماشینا در نوع خودشون بی نظیرن.
    واقعا تشکر می کنم که خیلی بی طرفانه و بدون هیچ تعصبی این مقالات رو می نویسید. احسنت. مرحبا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان دستگردی

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (689 ديدگاه)

      دوست عزیز
      این مطلب ترجمه هست و صرفاً برگردان فارسی متن اصلی انگلیسی. مطلب نوشته خود من نیست و من فقط بدون هیچ دخل و تصرفی اون رو به فارسی ترجمه کردم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      من وقتی تیتر ژرمن در برابر سامورایی رو دیدم موهام سیخ شد که وای حتما شاهد یه دوئل درست و حسابی هستیم ولی این تنها یه مقاله بسیار کوتاه از عملکرد موتور و اپشن و چندتا عکس که تو هر جایی میشه گیر اورد
      نه تو پیست امتهان کردند نه درگ انداختند هیچی
      بهتر بود مینوشتند رقابت نیسان جی تی ار با ائودی ار8 فقط روی کاغذ
      نه چیز دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در مورد پورشه هم همینکار رو می کنید، به جای اینکه بگید واقعا چیکار میتونه بکنه، اولین چیزی که می نویسید، اینه که اسطوره هست، افسانه هست، بی نظیره، بی بدیله، داشتم داشتم حساب نیست، دارم دارم حسابه، اون از طراحیش، اون از قیمتش و … یه دفعه بگید بقیه خودروسازها تعطیل کنن فقط پورشه ماشین قورباغه ای بسازه در دنیا تحویل جماعت بده، این همه خودروساز قوی داریم که هم ظاهر و هم تکنولوژی بسیار بالایی دارن و هر روز دارن پیشرفت می کنن، هیچی نیست، ولی پورشه داره همون ظاهر رو تولید می کنه، شتاب و سرعت رو افزایش میده، کلی تعریف و تمجید، پس حتما بقیه بیخودی دارن تلاش می کنن. وااسفا، واویلا از این متعصبین بی درد که حتی شهامت قبول واقعیات رو ندارن. مرسدس بنز، بی ام دبلیو، فراری، لامبورگینی و … ، حتی تویوتا دارن دنیا رو متحول می کنن با تکنولوژِی های جدیدی که هر روز دارن ارائه می کنن، ظاهرشون هر روز بهتر از دیروز، بعد، یه جماعتی فقط دلشون به این خوشه که فلان ماشین اسطوره هست، افسانه هست، دیگه خودتون باید از این حرفهای صد من یه غاز خسته شده باشید، برید بدون تعصب دو تا ماشین رو مقایسه کنید ببینید چیکار می کنید، این حرفها که فایده ای نداره، میخواد اسطوره باشه(حالا از قدیم تا الان داره با همون قیافه تولید میشه، باید هم اسطوره باشه) که باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arash66

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (433 ديدگاه)

      نکته جالب اینجاست که پورشه هم اسطوره هست هم از لحاظ فنی و کارایی بالاترینه.
      شما بجای بالابردن تعداد کامنتهاتون اطلاعاتتون رو بالاتر ببرید!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۱۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        ارش جان شما هم زیادی تند رفتی درباره اقای باقری
        ولی پورشه خوب گفتی اسطوره است

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. امیرحسین

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    حتی مدل افسانه ای نیسمو هم از R8 ارزون تره اگرچه مدل استاندارد 80 هزار دلاری نیسان هم حریف آئودی میشه.حرف آخر رو خود نویسنده زده اگر دنبال عملکرد و سرعت هستین نیسان ولی اگه دل تون ادا اطوار و قرتی بازی میخواد آئودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رضا

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    نیسان gtr اصن در حد آئودی نیست
    این مقایسه از پایه ایراد داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کاوه آهنگر

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    این چه نتیجه گیری بود؟!! چرا آیودی در پایان 0.1 بیشتر امتیاز گرفت؟!!! در کیفیت ماشین ژاپنی و نیسان که هیچ شک و بحثی نیست ـ نیسان دارای سیستم چهار چرخ محرک و قابلیت تنظیم سیستم تعلیق و هندلینگ است ـ قدرت و شتاب نیسان فوق العاده و کم نظیره ـ طراحی هم که سلیقه ایه و خیلی ها گودزیلای ژاپنی رو ترجیح میدن به خیلی از ماشینهای دیگه ـ هندلینگ و قدرت نیسان جی تی آر آنقدر خوب و بالا هست که در نوربرگ رینگ رکورد دار است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاشار

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      یک: تو خود متن گفت که کیفیت آیودی از نیسان بهتره.
      دو: در آیودی هم چهار چرخ محرک وجود داره.
      درمورد سیستم تعلیق خود متن گفته :((وجود سیستم تعلیق قابل تنظیم و حالات رانندگی گوناگون نیز یعنی هر وقت که بخواهید می‌توانید R8 را به پیست ببرید.))
      سه: در خوب بودن نیسان شکی نیست ولی بهترین نیست.
      شما متن مقایسه رو خوب نخوندی دوست من …..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کاوه آهنگر

        ۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (99 ديدگاه)

        یاشار جان , متن رو خوب خوندم, سیستم تعلیق جی تی آرهم قابل تنظیمه , در واقع در همه ی موارد برابر هستند (بماند که چسبندگی و هندلینگ جی تی آر فوق العادست و شاید بهتر از آر8) و فقط بطور کاملا مشخص شتاب جی تی آر بیشتر از آر8 هست یعنی جی تی آر یک برگ برنده بیشتر دارد . پس چرا نویسنده ی متعصب گفته که آئودی بهتره ؟!!!!!!!!!!!!! ضمنا اینو دیگه همه میدونن که نیسان جی تی آر پادشاه پیسته.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. یاشار

          ۹ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (15 ديدگاه)

          واقعا تو خوب بودن نیسان من شکی ندارم.
          ولی شما اگه قسمت 4 فصل 21 تخته گاز دیده باشین مرسدس amg gt به راحتی زمانش از نیسان gtr کمتر شد(تو پیست تخته گاز.) پس صرفا گفتن اینکه نیسان سلطان پیست هست من فکر نمیکنم. با احترام به شما.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کاوه آهنگر

          ۱۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (99 ديدگاه)

          یاشار جان. من برای بنز amg gt آرزو میکنم که یه روزی بتونه به رکورد جی تی آر در پیست نوربرگ رینگ برسه , و همچنین آروز میکنم که مانند جی تی آر بتونه در سرعت 305 کیلومتر در ساعت دریفت کنه. راستی یاشار جان جرمی کلارکسون وقتی که جی تی آر مدل 2012 رو تست میکرد این ماشین رو بی نظیر توصیف کرد, مطمعنا مدل 2017 جی تی آر یک شاهکار به تمام معناست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. یاشار

          ۱۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (15 ديدگاه)

          با احترم به دوست عزیز کاوه.
          من طبق گفته شما در مورد رکور نیسان در پیست نوربرگ رینگ جستوجو کردم ولی رکود تاپی نبود ماشین های مختلفی مثل پورشه 918 از نیسان زمان کمتری ثبت کردن.
          اما در مورد دریفت هم من فیلم دریفت نیسان دیدم بسیار عالی اما نیسان تقویت شده بود مخصوص دریفت پس فکر نمیکنم کار خیلی سختی برای یک سوپراسپرتی مثل نیسان با تیونینگ مخصوص بوده باشه.
          من یک قسمتی از تخته گاز رو دیدم((متاسفانه دقیقا یادم نیست کدوم فصل بود)) جرمی کلارکسون یک بی ا م و سری یک و ولکس واگن gti رو تست میکرد و به دلیل خیس بودن پیست در سرعت 195 کیلومتر تعادل ماشین بی ا م و از دست داد و ماشین چرخید و ازپیست خارج شد اما چپ نکرد یا مشکلی براش پیش نیومد. وقتی یک ماشین هاچ بک در این سرعت چپ نمیکنه دیگه از gtr تیونینگ شده انتظار دیگه ای نمیره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. کاوه آهنگر

        ۱۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (99 ديدگاه)

        یاشار جان درود به شما. رکورد نیسان در نوربرگ رینگ در میان ماشینهای تولید انبوه بهترین رکورد است. در مورد دریفت نیسان جی تی آر باید خدمتتون بگم که جی تی آر بخاطر چسبندگی و تعادل و پایداری بالا که در طراحی این ماشین به اوج رسیده میتواند در چنین سرعتی دریفت بزند و ربطی به تغییر اسپویلر و فلاپ و سپر نداره, ضمنا زمین خیس , لیز است و باعث میشود که احتمال چپ کردن کم بشود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یاشار

          ۱۲ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (15 ديدگاه)

          کاوه جان با درود.
          اما درمورد رکورد پیست نوربرگ رینگ شما میگین تولید انبوه بوده.
          اما طی تحقیقات من نیسان از اسپویلر های بزرگتر لنت ترمز های قوی تر و صندلی های مخصوص مسابقه BUCKET که 50 کیلوگرم سبک تر هستن و کمک فنر های متفاوت و تغییر برنامه در ECU ماشین تغییراتی بودن که در ماشینی که تست کرده انجام داده .
          خب آیا این امکانات در نسخه نیسمو و تولید انبوه نیسان وجود داره؟
          خیر وجود ندارد.
          (این از سایت Piston Heads)
          درمورد دریفت: چسبندگی ماشین به مهندسی مربوط می شود که به جز طراحی خطوط بدنه، از اسپویلر،دیفیوزر و اسپلیتر دربدنه، نوع جنس لاستیک و عرض لاستیک و عوامل دیگه ای که توضیح زیادی دارن حاصل میشه.
          اما نیسان نسخه دریف 1380اسب بخار قدرت داشت پس فکر نمیکنم نسخه ی تولید انبوه و جاده ای بتونه این رکورد رو (حداقل) بزنه.
          پس این یک نسخه خاص هست و فقط بحث فلاپ چند مورد جزیی نمیتونه حاصل این باشه.
          با احترام.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. parsa007

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مصرف سوخت بالا :)
    مصرف سوخت ندیدن :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. کاوه آهنگر

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    در مجموع این یک مقایسه تعصبی و جانبدارانه بود و این جمله دیگه خیلی خنده دار و بی معنی بود : (( در حال حاضر تقریباً هیچ نیسانی توانایی به چالش کشیدن یک آئودی را ندارد ))!!!!! , جی تی آر جان همه ی دنیا میدونن تو امپراطوری , پس به این مقایسه های پر از حسادت توجه نکن و هندلینگ و شتاب و سرعتت رو سال به سال افزایش بده و فکر کنم اگه با همین روش ادامه بدی هندلینگ تو دست نیافتنی و شتابت به 1 ثانیه برسد. درود به نیسان جی تی آر عشق همه ی ماشین بازا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هخامنش

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (37 ديدگاه)

      جالبه خیلی جالبه هر مقایسه ای که ژاپنیا توش شکست میخوره میشه نا معتبر
      به رنکینگ جی تی ار رو کار اند درایور دقت کردی؟؟
      به زور پنجم شده
      اونم نامعتبره؟
      اره همه نامعتبرن تو معتبری :)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (13 ديدگاه)

        خطاب به کاوه عزیز
        دوست گرامی جانبدارانه قضاوت نکن
        نیسان خصوصا مدل gtr خیلی خوبه اما مطمئن باش هنوز به امثال آئودی و بنز نمی تونه برسه
        همه چیز که شتاب نیست برادر

        با وجود اینکه خودم طرفدار خودرو های ایتالیایی و انگلیسی هستم اما باید قبول کنی آلمان همیشه حرف اول رو میزنه ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کاوه آهنگر

          ۹ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (99 ديدگاه)

          درود رضا جان. بهتره در واقعیت زندگی کنیم. این بزرگنمایی ها و اغراق ها در مورد آلمان بی نتیجه و بی معنی است. ما همچنان منتظریم که طرفداران متعصب ماشینهای آلمانی اشاره ای داشته باشن و توضیح بدن در مورد تکنولوژی های تخیلی و فرازمینی که در ماشینهای آلمانی بکار گرفته شده اند, ولی فقط بجز ادعای پوچ چیز دیگری نمیشنویم. بد نیست بدانید که مدیر عامل دایملر شخصا گفته اند که لکسس رقیب اصلی برای مرسدس بنز است و اینفینیتی هم رقیب مستقیم ب ام و است. ضمنا دوست عزیز مشخص است که همه چیز فقط شتاب نیست, بلکه عوامل دیگری همچون کیفیت, قابلیت اطمینان, دوام, استفاده از فناوری های مختلف , کیفیت سواری و هندلینگ , میزان محبوبیت و فروش و … هم مهم است که خداروشکر ماشین های ژاپنی تمامی این موارد را در سطح بالا دارا میباشند و حتی سرآمد هستند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. هخامنش

          ۹ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (37 ديدگاه)

          طرف تو مقایسه نیسان و ایودی شکست خورده بحث رو کشیده سمت لکسوس :))))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ferrari

          ۱۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          ارش خان اولا همه بهتراز شما میدونن توربو چیه. دوما ائودیr8 پلاس هم نمیتونه حریف GT_R معمولی بشه.سوما چطور وقتی بحث ماشینای انگلیسی میشه شما المانی باز ها میاین میگین استون از موتور 12 سیلندر 570 اسب نیرو میگیره اما مرسدس از موتور 2 لیتری 350 اسب و قاطعانه میگید این عظمت مهندسی المانیه. چطور اونجا بحث شتاب و سرعت رو کنار نمیذارید و فقط متعصبانه نظر میدین، مگه همه چیز شتاب و سرعته؟؟ از قدیمی بودن GT_R ایراد نگیرید لطفا با همین قدیمی بودنش هنوز داره حال گیری میکنه. بحث استهلاک رو هم پیش نیارید که چون ماشین های المانی همشون توربو دارن. موتورهای پورشه مجهز به توربو هستش. مرسدس و بی ام و و ائودی هم همینطور.من مهندسی ژاپنی رو به مهندسی المانی ترجیه میدم. ضمنا GR_R سوپر اسپرت فقیراست اما ماشینیه که ثروتمندان واسه شکست دادنش باید صدها هزاردلار هزینه کنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ferrari

          ۱۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          اینم بگم GT_R نسبت به قیمتش کیفیت بسیار بالایی داره.اگه کمپانی نیسان میخواست میتونست با همین اختلاف قیمت 40 هزار پوندی کیفیت GT-R رو به حدی بالا ببره که به راحتی از نظر متریال هم المانی هارو شکست بده. اگرچه کیفیت محصولات ژاپنی فوق‌العاده بالاست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Elemento

      ۱۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      turboooooooo. آئودی اگه توربو میذاشت نیسان باید گرد پای آر 8 رو میخورد.
      نمیفهمم تا کی میخوایم چهار تا عدد که از مجله ی ماشین حفظ کردیم رو تو سر هم بزنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ali

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    gtr از هر نظر بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      مطمئنا اینطور نیست و باید امتیاز آئودی باید بیشتر باشه برندش میرزه به کل وجود نیسان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Nissan...japan

        ۱۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (208 ديدگاه)

        بازم یه کامنت خنده دار از دوست قدیمی المانی بازمون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. موكا

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    به نظر من طراحی چشم نواز آئودی در کنار موتور وسط و لوکس بودن برندش میارزد به 100 نیسان ، شتاب هر ازگاهی به درد میخوره ولی فرم شیک خودرو همیشه چشمنوازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Sina

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (234 ديدگاه)

    نویسنده میگه از نظر طراحی اعودی یه چیز دیگست
    ولی یادمه من اولین بار که جی تی ار از نزدیک دیدم از بس با اوبوهت و قلدر ایستاده بود و چهره خاصی داشت نا خداگاه گفتم اوووف این دیگه چه موجودیه .در صورتی که با دیدن ار ۸ هرگز حس خاصی بهم منتقل نشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه آهنگر

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (99 ديدگاه)

      سینا جان همینطوره. جی تی آر با ابهت تر و قلدرتره البته من از نزدیک ندیدم ولی تو فیلمهای درگ که دو ماشین کنار هم هستن این موضوع کاملا مشخصه که جی تی آر چهره پویاتر و تهاجمی تری داره ولی آر8 تقریبا طراحیش خنثی است . یک نکته جالب, مقایسه های ژرمن ها و سامورایی ها مثل مسابقات رئال و بارسلونا یا مقایسه ببر و شیر در یوتیوب و آپارات(که البته ببر از هر نظر برتر و بهتره مثل ژاپن) , همیشه مقایسه ژرمن ها و سامورایی ها هم پرطرفدار و بحثش داغه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۱۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (623 ديدگاه)

        یه متعصبه واقعی
        هرکی عدله نمیتونه بیاره یا بهتر بگم کم میاره مثال میزنه
        رئال و بارسلونا جک و جونور جیمز و جو اسب و شتر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        باشه ژاپن پیروز در توهمت مارو هم فراموش نکن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Nissan...japan

          ۱۱ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (208 ديدگاه)

          خسته شده تو چطور روت میشه به همه تهمت متعصب بودن بزنی در حالی که خودت سرتا پا شبیه کلمه تعصبی!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  19. سجاد

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اینم توجه داشته باشید که نیسان با یه موتور 3/8 شش سیلندر ؛ آئودیه 5/2 ده سیلندر و به زانو دراورده که خود این یه امتیاز واسه این گودزیلای ژاپنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۱۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (712 ديدگاه)

      تو شتاب 0 تا 300 جی تی آر باید با گرد پای آر8 خودشو باد بزنه.
      بعدشم شما یه مطالعه ریز درباره تنفس موتور ها بکن به دردت میخوره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. ferrari

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    دیگه نمیدونم GT_R چیکارباید کنه که پیروز بشه. زده پدر r8 رو دراورده بازم میگن هیچ نیسانی توانایی شکست ائودی رو نداره. شاید توساخت خودروهای لوکس درست باشه اما تو دنیای سوپراسپرت ها به راحتی نتنها ائودی بلکه توانایی شکست تمام مدلهای سوپر اسپرت های المانی جز 918 رو داره. زنده باد GT_R.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      فقط توانایی شکست دادنه سوپر اسپورت های آلمانی و داره؟!!!!!!!!!!!!!!!!! اینجا پر شده از ضد آلمانی ها طرف میخواد آلمانی و بکوبه چون در میدان نبردتش میاد اینجا و ازش بد میگه این یه واقعیت که شما ضد آلمانی ها بهش رسیدین اینو بدون برند آلمانی از هر برندی با ارزش تره و در مسابقات هم برتر نمونش لمانز و فرمول یکه و مقایسه های مختلف اگر توش تعصب نباشه اینجا هم باید امیتاز آئودی بیتشر میبود فقط در طراحی داخل و خارج آئودی جی تی آر و قشنگ نابود میکنه بقیه موارد بماند ضمنا یادت باشه همین آر 8 لامبو رو شکست داد پس مطمنا خیلی قدرتمند هست بهتره اینقدر ضد آلمانی نباشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کاوه آهنگر

        ۱۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (99 ديدگاه)

        تو لمانز …. عزیزم تو لمانز دیدیم که آئودی و پورشه چقدر مشکلات و نقص فنی داشتن, ماشین تویوتا با بدشانسی در سه دقیقه پایانی یه مشکل براش پیش اومد و پورشه هم فقط با شانس اول شد ( این مشکل اگر زودتر برای ماشین تویوتا پیش میومد مطمعنا مقام اول رو از دست نمیداد ولی حیف که ماشینهای ژاپنی دیر خراب میشن و مثل آلمانی ها نیستن که از همون اول دچار نقص های مختلف بشن), ضمنا یجوری صحبت میکنی که انگار در این مسابقات ماشین های ژاپنی رتبه آخر رو کسب کردن!!!! نخیر دوست گرامی, ماشین تویوتا مقام دوم را کسب کرد و آئودی شما هم سوم شد و پورشه هم فقط با شانس اول شد. ضمنا در دسته LMP2 نیز تیم نیسان رتبه های اول تا سوم رو درو کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. arash66

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    طرفداران GTR افراد کاملا متعصب هستند!
    کامنت هارو بخونید متوجه می شوید، آخه داداش من اختلاف شتاب 0.3 ثانیه یا 0.5 ثانیه دیگه اینقدر حرص جوش داره !
    یکی از دوستان هم بالاتر اشاره کردن، فکر می کنید برند های دیگه نمیتونن شتاب زیر 3 ثانیه تولید کنن، مسائل فنی دیگه مهم نیست، آر 8 یک مدل لوکسه و آئودی باید به تمام مسائل یک خودرو توجه کنه نه فقط درگ.
    فرق موتور تنفس طبیعی رو با تروبو میدونید ؟
    اصطحلاک و هزینه بیشتر موتور توربو می دونید یعنی چی ؟
    شتاب ثانویه یا اولیه میدونید چیه ؟
    آر 8 شتاب ثانویه بالاتری نسبت به جی تی آر داره، تو شتاب اولیه بله ضعیف ترِ
    اختلاف رکورد توی پیست هر دول مدل در حد یک ثانیه یا یکم بالاتر هست به نظر شما این باعث میشه که نقاط مثبت یک مدل نادیده گرفته بشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      اینا طرفداران جی تی آر نیستن دوست گرامی اینا طرفدارانه بقیه برندهایی هستن که در مقابل آلمانی ها رسما کم آوردن مدرکشم هست از این کم آوردن ها طرف میاد میگه جی تی آر از هر لحاظ سرتره!!!!!!!!!!!!!! نمیدونم آدم چی باید بگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. arash66

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    نکته بعدی اینه که نیسان به جز مدل GTR مگه مدلی داره که اصلا بتونه با مدل های آئودی یا حتی فولکس هم رقابت کنه ؟
    در خوب بودن نیسان شکی نیست ولی اسمش و مدل هاش در حدی نیست، همین کافیه
    جوش نزنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه آهنگر

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (99 ديدگاه)

      مدل z370 سلطان دریفت .ضمنا دوست عزیز نیسان کمپانی نیست که فقط سوپر اسپرت بسازه (نیسان خودروهای اقتصادی میسازه) و همچنین کمپانی لوکس ساز هم نیست ( البته زیر مجموعه لوکس هم داره به نام اینفینیتی ) ولی خود نیسان ; همیشه در خط تولیدش حداقل 2 یا 3 سوپر اسپرت و خودروی اسپرت داره تا همه ی سلایق رو پشتیبانی کنه. همچنین فراموش نکنید که در لمانز در دسته LMP2 تیمهای نیسان مقامهای اول تا سوم رو کسب کردن. نیسان یعنی این , تماما افتخار.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. هخامنش

        ۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (37 ديدگاه)

        کاوه جان اولا بابت این شکست تسلیت میگم
        با وجود چند هزار دلار ارزونتر بودن بازم نتونست ار هشت رو شکست بده
        تسلیت میگم نگران نباش شکست مقدمه پیروزیه
        در مورد نیسان z370 *** برو رنکینگ کار اند درایور رو ببین تا بفهمی 370 z چندمه
        نیسان تماما افتخاره؟؟؟؟
        :)))))))))))
        ماشین لمانزش رو که معرفی کرد همه گفتن میترکونه فلان میشه خیلی خفنه
        ولی بنده خدا جوری شکست خورد دیگه کلا صداشو در نیاورد
        بابت اون قضیه هم تسلیت میگم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کاوه آهنگر

          ۱۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (99 ديدگاه)

          خداروشکر میکنم که مثل ژاپنی ها با ادب هستم. شما میتونی از صبح تا شب بری جدول های کار اند درایو رو نگاه کنی ولی من مثل شما بیکار نیستم. در واقعیت محبوب ترین ماشین سوپر اسپرت در دنیا نیسان جی تی آر است و آنقدر خوب است که به این سطح از محبوبیت رسیده است, آنقدر خوب است که جرمی کلارکسون برای این ماشین ذوق و شوق میکرد, آنقدر خوب است که شما و نویسنده این مطلب حسادت میکنید . در این مطلب با وجودی که جی تی آر و آر8 تقریبا دارای ویژگی های یکسانی مثل چهارچرخ محرک و قبلیت تنظیم سیستم تعلیق هستند و ضمنا شتاب و چسبندگی و هندلینگ جی تی آر بیشتر و بهتر هم هست اما در نهایت آر 8 را برتر دانسته !!!!! این فقط نشان دهنده حسادت و تعصب است. در مجموع سلطان دریفت Z370 و گودزیلا نیسان جی تی آر آنقدر شناخته شده هستند که نیازی به تعریف من ندارند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. arash66

        ۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (433 ديدگاه)

        دریفت ؟
        تو رو خدا حرف های خنده دار نیزنید بابا ….
        دوستان آلمانی باز من بیخیال با این دوستان متعصب کل کل نکنید، اطلاعات پایینی دارند و فقظ شلوغش میکنن !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. Kasra

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    جالبه نویسنده محترم خواب دیدی خیرباشه ائودی حرفی واس گفتن نداره درمقابل گودزیلا مدرکشم موتورترنده فیلماشوببینید جی تی ار همشونو خراب میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. sunmartin

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    صددرصد آئودی برند با کیفیت تر خاص تر بروز تر و دارای ارزش فنی ، کیفی بیشتری هست همه چیز سرعت در خط مستقیم نیست بلکه فاکتورهای دیگه ای مثل برند برتر آلمانی هندلینگ خاص آلمانی ها و کیفیت زبانزد آئودی و نیز طراحی بسیار خاص و یونیک و قرابت با اوراکان در آئودی ازین خودور یک زیبای وحشی با حس کاملا لاکچری و اسپرت ساخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. continental

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    فقط گودزیلا . هیچ ماشینی تو درگ به گرد پای نیسان 2278 اسبی الفا امگا نمی رسه بعد R8 اومده براش شاخ شده شوخی خنده داری بود.خخ

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. یاشار

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      عزیزم کسی ماشین تیونینگ شده رو جز آمار رسمی حساب نمیکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. mehdi

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    رقیب gtr فقط بوگاتیه..وسلام

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. sadegh

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (133 ديدگاه)

    دوستان،عزیزان…..جی تی آر درهر حالتی یک اعجوبست،نسبت اسب و بخار وگشتاور وحجم موتور به وزن و….رو با لامبوها وفراری ها وآئودی مقایسه کنید،اصلا ازنظر منطقی جی تی آرنمیتونه انقد خوب باشه،ولی تو عمل هست،نمیدونم رازش چیه،شاید طراحیشه،نمیدونم واقعا،ولی اعجوبست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      رازش توربوی قوی است والسلام

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. arash66

        ۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (433 ديدگاه)

        به خدا اگه این دوستان بدونن توربو چیه ؟
        بازم میگم شتاب اولیه و شتاب ثانویه نمیدونن یعنی چی ؟
        فقط 4 تا فیلم دیدن GTR شتاب 2.5 ثانیه زده دیگه چشممشون رو رو همه چی بستن !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. سجاد

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چه رو کاغذ چه تو عمل چه کیفیت ساخت چه طراحی و محبوبیت نیسان خودشو ثابت کرده دلیل نمیشه چون یه ماشین فقط اسمش ائودیه ازش طرفداری کنید خودتون که دیدید از هر نظر نیسان برنده بود آئودی فقط گرونتره ولی بازم تو خوب بودن آئودی شکی نیست اما اگه همه فاکتورهارو در نظر بگیرید حریف نیسان نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هخامنش

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (37 ديدگاه)

      تو این مقایسه شکست خورده
      تو کار اند درایور شکست خورده
      تو کار ادوایس شکست خورده
      همه جا شکست خورده بعد یه سری کارشناس بین المللی داستان سرایی میکنن :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. V.D.T

        ۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (29 ديدگاه)

        آی دیسگاست نیسان فن بویز اند آ دونت نو وای!!!
        یادم میاد مقایسه نسل قبلیشون هم همین داستان رو داشتیم تو کامنتا، که اونجا هم متن ترجمه شده آر 8 رو برتر دونسته بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. arash66

          ۹ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (433 ديدگاه)

          از کاربر کاوه آهنگر خواهش میکنم دادا اگه با آلمانیا مشکل داری خواهشا تو بحثی که یه آلمانی هست وارد نشوی و اطلاعات پایین خودتون رو به رخ نکشید !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کاوه آهنگر

          ۱۱ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (99 ديدگاه)

          آرش جان. من به ماشینهای آلمانی هم علاقه دارم و معتقدم اول ژاپن و بعد آلمان. دوست گرامی آرش جان که اطلاعاتت فوران کرده , این شما هستی که با ماشینهای ژاپنی دشمنی داری, پس بهتره که شما در مقایساتی که ماشینهای ژاپنی حضور دارن وارد بحث نشوی چون فقط باعث حرص خوردن و سرشکستگی شما میشود

          موافقم 0
          مخالفم 0
  29. بهزاد

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    اگر تصور استفاده روزمره یا آخر هفته برای این دو خودرو داشته باشیم انصافا آئودی از همه نظر شیک و تر و تمیز تر به نظر میرسه و بدون تعصب رخت کهنه بر تن نیسان کم کم باید عوض بشه و سالهاست علاقه مندانش منتظر چنین روزی هستند.
    یک نکته راجب برخی مقالات به خصوص مجلات خارجی وجود داره مبنی بر اینکه گویی نیسان GTR یک خودرو تازه وارد و بدون ریشه ای هست و اومده تا خودروهای اسپرت غربی را با قیمت کمتر به چالش بکشه و به غیر از شتاب زیر 3 ثانیه، امکانش کمه از سایر ویژگی هاش چیزی گفته بشه در حالی که نیاکان این خودرو سالهاست در صحنه حضور دارند و از دوران طلایی اسکای لاین تا به امروز در سراسر جهان کلوپ ها و هوادران این خودرو به صورت هفتگی گردهمایی های برپا میکنند که به غیر از کلوپ ماسل کارها رغیبی برای اون نیست و اینها همگی گواه بر محبوبیت نیسان GTR بین علاقه مندان داره و نیازی به رنکینگ و تحلیل مجلات نیست تا این خودرو به دنیا معرفی بشه و خیلی از برندها آرزوی چنین جایگاهی را دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیسان ژاپن

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داداش الان که من این پیام را مینویسم جی تی ار 50 سال را رد کرده ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. MohammadreZa

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    تورو قرآن ول کنید این شتابو و …
    همه چی که تو پیست نی همه چی سرعت نی .
    والا لذت رانندگی از همه اینا مهم تره . کیفیت خیلی برا من مهمه . هرچی جا خودش منم بدم نمیاد بگم ماشینم شتابش 2/5. انتخابم من R8 هستش . ظاهرش که اصلا حرفی برا گفتن نداره طراحی داخلشم که معرکس از همه مهم تر اون موتور 10 سیلندرش?????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا