آئودینیسان

مهندسی آلمانی در برابر جادوی ژاپنی: نبرد آئودی R8 و نیسان GT-R

در مقایسه‌ای سخت و فشرده به بررسی دو خودروی اسپرت و محبوب یعنی آئودی R8 V10 Plus و نیسان GT-R Track Pack خواهیم پرداخت. این خودروها به‌صورت بی‌رحمانه‌ای اشک هر رقیبی را در کف خیابان درمی‌آورند!

2014-Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack

تأمین نیروی مداوم و بی‌وقفه در این خودروها به همراه سیستم چهارچرخ متحرک و سیستم گیربکس دو کلاچه حس دلپذیری از رانندگی را به وجود می‌آورد. در این میان اگر خواستار خودروی AWD سریع‌تری هستید گزینه‌های پیش روی شما لامبورگینی آونتادور ۴۰۰ هزار دلاری و بوگاتی ویرون میلیون دلاری هستند. بنابراین دلیلی ندارد تا این دو خودرو را با توجه به سابقه و عملکرد و صد البته قیمتشان، متواضع و فروتن ندانیم.

2014-Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack

GT-R با موتور ۵۴۵ اسبی و قیمت ۱۱۶.۷۱۰ دلاری، به نظر معاملهٔ خوبی به نظر می‌رسد. این‌طور نیست؟! پکیج Track دارای موارد اضافی شامل مجراهای خنک‌کنندهٔ سیستم ترمز، سیستم ضربه‌گیرهای اصلاح‌شده و… می‌باشد. در این مدل همچنین صندلی‌های عقب حذف شده و چرخ‌های فورج کاری شدهٔ آن نیز از مدل Black Edition به عاریت گرفته شده‌اند. اما موارد جدید برای R8 نیز شامل سیستم انتقال قدرت ۲ کلاچه و مدل V10 Plus است. برای هرچه کمتر شدن وزن این خودرو آئودی تمهیداتی اندیشیده است که دربردارندهٔ مخزن سوخت کوچک‌تر، ضربه‌گیرهای اصلاح‌شده، صندلی‌ها با تنظیم دستی و استفاده از قطعات فیبر کربنی می‌باشد. مجموع این موارد باعث کاهش ۵۹ کیلوگرم وزن خودرو شده است که در ترکیب با افزایش ۲۵ اسب بخاری قدرت موتور عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد.

2014 Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack

نوع عملکرد موتور این دو خودرو و همچنین تفاوت بازهٔ قیمتی آن‌ها قابل توجه است اما ما نمی‌توانیم در برابر وسوسهٔ مقایسهٔ این دو خودرو مقاومت کنیم! پس برای یک مقایسهٔ جانانه به دل جاده و پیست می‌زنیم!

2014 Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack

ابتدا با یک درگ موافق هستید؟ سریع راندن برای این دو خودرو بسیار آسان است. هر دو خودرو دارای روش لانچ کنترل هستند اما جان کلام این است: ترمز، گاز، ناپدید شدن! در زمان حدود ۱۱ ثانیه، مسابقه تمام است. نیسان با اختلاف ۰.۳ ثانیه برنده می‌شود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۷ ثانیه‌ای نیسان، آن را در ردیف بزرگانی همچون ویرون و پورشه ۹۱۱ توربو قرار می‌دهد.

2014 Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack

کدام‌یک سریع‌تر است؟! خب به جواب این سؤال رسیدیم اما سؤال اساسی‌تر این است: کدام یک بهتر است؟ برای مشخص شدن پاسخ به چیزی بیش از یک مسابقهٔ درگ نیاز داریم. پس راهی جاده و پیست می‌شویم.

2014 Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Nissan GT-R Track Pack
در جاده‌های کوهستانی ما به همراه آقای Edward Loh تلاش می‌کنیم تا سرعت خودروها را از حد مجاز فراتر نبریم. R8 در اینجا اصرار می‌کند که شما به‌صورت تدریجی از هر پیچ عبور کنید ولی GT-R هرگز از سرعت کم ابراز رضایت نمی‌کند و شما را به خاطر این کار سرزنش می‌کند.

آقای Loh می‌گوید: من فکر می‌کنم در پیچ‌های تند،GT-R آئودی را شگفت‌زده می‌کند. نکتهٔ جالبی که دیده می‌شود دودهای خاکستری است که از اگزوز GT-R خارج می‌شود.

2014 Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Nissan GT-R Track Pack
تایرهای دانلوپ به GT-R اجازه می‌دهند که با سرعت بالا وارد پیچ شود و به نظر می‌رسد این خودرو به طور مداوم طالب سرعت بیشتری است. شما می‌توانید همیشه زودتر از آن چیزی که فکر می‌کنید پایتان را بر روی پدال گاز فشار دهید البته چالش واقعی پیدا کردن زمان این کار است. پاداش این کار نیز شتاب گیری مسلسل‌وار و دیوانه کنندهٔ آن است که همراه با صدای خشن موتور و نالهٔ گیربکس، لرزه بر اندام هر رقیبی می‌اندازد.GT-R نیروی g چشمگیری را تولید می‌کند بنابراین باید منتظر خوشامدگویی صندلی‌های محکم مناسب و آبی و خاکستری رنگ آن باشید! در موقع رانندگی، حتی با وجود مجموعهٔ Bilsteins و همچنین حالت Comfort، به نظر می‌رسد که هر گونه نقص و عیب جاده به شما منتقل می‌شود.

2014 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus
حال به سراغ آئودی R8 می‌رویم. در رابطه با این خودرو شما احساس فراگیری از تصفیه و پالایش را پیدا می‌کنید. این خودرو به طرز عالی هنر و مهارت خود را نشان می‌دهد و در برابر خشونت موجود در GT-R می‌تواند موفق‌تر باشد. نمای ظاهری و بیرونی آن و احساس کنترل و تو دست بودن آن به نظر می‌رسد که بهتر و مستقیم‌تر است. تقسیم وزن R8 بهتر احساس می‌شود و شما به آسانی خواهید فهمید که چگونه بتوانید خود را با قدرت موتور و پدال گاز هماهنگ کنید. ضربه‌گیرهای اصلاح‌شدهٔ آئودی رانندگی نسبتاً راحتی را در مقیاس یک سوپرکار ارائه می‌دهند. راندن R8 شما را از محیط بیرون ایزوله نمی‌کند و شما هنوز احساس می‌کنید که خودرو در حال انجام چه کاری است اما باید ذکر کرد که از صداهای ناخواسته خبری نیست.

آقای Loh متذکر می‌شود که: آئودی احساس خاص‌تری دارد و همچنین مرغوب‌تر دیده می‌شود.

2014 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus
در نبرد سیستم‌های انتقال قدرت،R8 احساس به‌مراتب بهتری دارد. تعویض دنده‌های آن سریع‌تر و روان‌تر احساس می‌شود و بهترین صدای موتور V10 را ارائه می‌دهد. گیربکس GT-R نیز چیزی از رقیب کم ندارد اما شیفت‌های آن در برابر آئودی قدری کم می‌آورد.
پس از آزمایش‌های جاده‌ای که با محدودیت سرعت همراه بود به پیست می‌رویم، جایی که آقای Randy Pobst بسیار مشتاق تست این دو خودرو بدون هر گونه محدودیت غیرعادلانهٔ سرعت است.
او ابتدا سوار R8 می‌شود. زوزه‌های موتور V10 آئودی حتی پس از ناپدید شدن و از فواصل دور به گوش می‌رسد. پس از این تست، Randy مجموعهٔ فنی و موتور خودرو را ستود اما از مقداری بیش فرمانی در خودرو گله‌مند بود.
شما باید دربارهٔ قدرت بیش فرمانی فکر کنید، این مورد کنترل‌پذیر است و می‌تواند لذت زیادی را به ارمغان آورد اما اگر بخواهید که سریع حرکت کنید باید دقت کافی را دراین‌باره به خرج دهید.

2014 Nissan GT-R Track Pack Interior
۲۰۱۴ Nissan GT-R Track Pack Interior
اما در رابطه با نیسان GT-R مزیتی وجود دارد. ورای نشان “Track Pack” که بر کنسول مرکزی آن نقش بسته است، تنظیمات خاص نیسان در این مدل قرار داده شده است. پس از طی چندین دور در پیست،Randy این چنین می‌گوید:

من آرزو می‌کنم که خودروی مسابقه‌ای خودم همانند GT-R باشد. او این گونه ادامه می‌دهد: بیش فرمانی وجود ندارد. هنوز هم این خودرو خیلی خوب وارد پیچ‌ها می‌شود. شما می‌توانید لحظه‌های قطبی و متضاد بیشتری را در این خودرو احساس کنید اما این نیسان بالانس شده است و قسمت عقب آن دقیقاً در جایی که به آن تعلق دارد باقی می‌ماند.

در حالی که زمان ۱:۲۱.۹۵ ثانیه طی یک دور پیست برای R8 بسیار قابل احترام است (۰.۴ ثانیه سریع‌تر از فراری ۴۵۸) اما زمان ۱:۱۹.۵۵ ثانیه‌ای نیسان GT-R حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. این زمان حتی ۰.۱۷ ثانیه سریع‌تر از دوکاتی ۱۱۹۸s است.

2014-nissan-gt-r-track-edition-front-end
۲۰۱۴ Nissan GT-R Track Pack
اما راز GT-R چیست؟! تورک و کشش، آن هم به مقدار زیاد! برای این خودرو بسیار سهل است که از پیچ‌ها با سرعت خارج شود و در این میان هیچ زمانی را تلف نمی‌کند. در نتیجه این خودرو سطحی از اعتماد و اطمینان را به وجود می‌آورد که به شما اجازه می‌دهد بیشتر بر روی پدال گاز بفشارید.
Randy به شوخی بیان می‌دارد که شما برای طی یک دور پیست با آئودی فقط به یک دست نیاز دارید ولی ما در موقع راندن آن خیلی لبخند نمی‌زنیم! پس از اندکی تفکر عمیق به این نکته پی می‌بریم که راندن آن لذت زیادی دارد.
یک مباحثهٔ متقاعدکننده برای هر دو خودرو وجود دارد. GT-R مشخصاً احترام زیادی را به خاطر برتری چشمگیر در سرعت برمی‌انگیزد اما در رابطه با دقت و لطافت کمی غفلت کرده است. البته عناصر لذت رانندگی را داراست ولی جاده را از دست می‌دهد. R8 عمیق‌تر است. استفاده از این خودرو آسان است و راحتی بیشتری دارد به این معنی که شما می‌توانید هر روز با آن رانندگی کنید و هنوز هم زمانی که با آن سریع برانید مانع لذت شما نخواهد بود. نکتهٔ مهم این است که برخلاف نیسان شما مجبور نیستید که در محدودیت مطلق باشید تا از آن لذت ببرید.

streets-of-willow-springs-map-track
R8 برنده است، نه به خاطر اصلاحات فنی بیشتر و صدای جذاب‌تر و نمای زیباتر، بلکه به خاطر این که همهٔ ما می‌خواهیم آن را برانیم…

axle-answers-front-rear-chart
مشخصات

آئودی R8

موتور وسط،AWD، مجهز به لانچ کنترل
قدرت: ۵۵۰ اسب بخار در ۸۰۰۰ rpm
تورک: ۵۳۵ نیوتن متر در ۶۵۰۰ rpm
شتاب صفر تا ۹۶: ۳.۲ ثانیه
مسافت یک چهارم مایل (۴۰۰ متر): ۱۱.۳ ثانیه با سرعت ۲۰۲.۴ کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی: ۰.۹۹ g
قیمت پایه: ۱۸۲,۵۹۵ دلار
قیمت در زمان تست: ۱۸۸.۹۹۵ دلار

نیسان GT-R

موتور جلو، AWD، مجهز به لانچ کنترل
قدرت: ۵۴۵ اسب بخار در ۶۴۰۰ rpm
تورک: ۶۲۷.۷ نیوتن متر در ۳۲۰۰ rpm
شتاب صفر تا ۹۶: ۲.۷ ثانیه
مسافت یک چهارم مایل: ۱۱.۰ ثانیه با سرعت ۲۰۱.۳ کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی: ۱.۰۴ g
قیمت پایه: ۱۱۶,۷۱۰ دلار
قیمت در زمان تست: ۱۱۶.۷۱۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷۹ دیدگاه‌ها

  1. MoahmmadTSR

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    خیلی خیلی ممنمونننن عالیه فقط r8 با gtr خیلی به هم نمیخورنا!!لاقل جی تی ار با911
    حالا به هر حال دمت مرسی شـــــــــــــاهین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vahid jinpachi

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (847 ديدگاه)

      نیسان gtr + + + + +

      ائودی r8 – – –

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MoahmmadTSR

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (323 ديدگاه)

        LIKE♥

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. MoahmmadTSR

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    ویدیو کو پس؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MoahmmadTSR

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    شـــــــــاهـــــین ویـــــــدیــــــوش یادت رفت!
    :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Carbonado Aventador

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    با تشکر از شاهین!
    می خواستم بگم که تقریبا در هر درگی که گایاردو و آئودی در آن حضور داشتن لامبورگینی گایاردو برده البته نه همیشه بلکه 70 در صد مواقع!!!!
    دلیل دیگم اینه که آئودی هیچ وقت برای لامبورگینی رقیب نمی تراشه و همیشه قدرت گایاردو بیشتر بوده!
    یه نمونه اش همین اسکادرا کورسا با قدرت 570 اسب بخار!!!
    مطمئن باشید آئودی جدید از هوریکان ضعیفتره حالا هرکی دلش می خواد دیس بده . مهم اینه که 4 تا آدم حسابی حرف منو می فهمه!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      محمد جان خب R8 قدرتشو از همون موتور گالاردو گرفته دیگه!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        احمد جان چرا شاس می زنی؟؟؟؟؟
        هیچ وقت آئودی هیچ مدلی رو قویتر از لامبورگینی نمی زنه!!!!
        چون باعث کم رنگ شدن کار لامبورگینی می شه!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          بله!!!

          من دیگه حرفی ندارم…. :|

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. vahid jinpachi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    یعنی ائودی r8 بهتره ….هرهرهرهر

    فقط gtr ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. vahid jinpachi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    r8 در حدی نیست که با gtr مقایسه بشه….

    مسخره بازی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MoahmmadTSR

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (323 ديدگاه)

      ولی جی تی ار تو شتاب گیری خیلی از بوگاتی فاصله نداره

      R8 در حد جی تی ار نی داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Arash66

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (87 ديدگاه)

      اتفاقا این جی تی ار هست که در حدی نیست که با آئودی مقایسه بشه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مرتضی

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      بله ار 8 در حد مقایسه با gtr نیست شانش خیلی بیشتر از این حرفاست!! مراحل تولیدشو ببین بفهمی مهندسی یعنی چی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        عزیزان!!! فیت شدن این دوتا در برابر همدیگه برای مشخص کردن این نبوده که کدوم “بهتره”!!!!!

        این رویارویی فقط دوئل بوده از نظر عملکرد شتاب، سرعت و مانور توی پیست

        بحث “برتر” بودن یا “بهتر” بودن رو نکنین تو این مطلب!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. vahid jinpachi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    من این رو اصلا قبول ندارم….

    چون r8 المانیه گفتن برنده است…

    می گی نه این خط و این هم نشون….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ALi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    خب الان رو چه حسابی این دوتارو باهم مقایسه کردی؟! خوب بودا اما اینا مقولشون جداست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. MoahmmadTSR

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    من یه اسباب بازی خریده بودم چند سال قبل بعد نیسان جی تی ار بود در اندازه حدودا کیبورد پی سی تون
    این موتورشو اینقدر بازی کردمم داغون شد بعد شلنگ رفتم از زاویه های مختلف
    اقا این ایرودینامیکی داشتا!!!به خدا عالی بود قشنگ ابرو هدایت میکرد حال کردم….!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. datsun

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    نیسان gtrاز هر لحاظ بهتره من عاشق صدای موتورشم ، موتورgtr شاهکار مهندسیه تعداد سیلندر پایین و حجم کم ،قدرت و شتاب فوق العاده قیمت مناسب
    زنده باد گودزیلا زنده باد نیسان زنده باد ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MoahmmadTSR

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (323 ديدگاه)

      کسایی که اینو unlike کردن واقعا هیچی از ماشین حالیشون نی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        اتفاقا اینقدر شعور داشتن که ار 8 کلاس کاریش بیش از در افتادن با این اشغاله!!! باز یه المانی برنده شد شما ژاپن پرستا دردتون اومد و زدین زیر صفحه شطرنج!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        mohamadTSR..

        اولاً مؤدب صحبت کن.

        دوماً شما که حالیته هنوز نفهمیدی عنوان مطلب چی هست!!!!!!!

        تیتر مطلب “نبرده” ، نه “انتخاب بهترین”

        الان شما توی پست نبرد پورشه کیمن و کاترهام، که چندی پیش رو سایت گذاشته شد، نشستی گفتی کدوم بهترینه؟؟؟؟

        یه چالشه فقط همین!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Arash66

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (87 ديدگاه)

      اصلا شما توربو میدونید چیه ؟
      نیسان اگه با موتور تنفس طبیعی این کار رو کرد، اون وقت میشه شاهکار !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MoahmmadTSR

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (323 ديدگاه)

        نفس طبیعی کیلو چنده!!!!!
        شتاب رو عقشه
        حلا مهم نی با توربوشارژ یا سوپر شارژ
        الان بوگاتی از توربو استفاده نمیکنه؟
        خ

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Lamborferri

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          تنفس طبیعی کیلو چنده؟؟؟؟؟؟؟؟
          خدایا…….!
          یه ماشین داریم 6 سیلندر به حجم 3.8 لیتر با توربو دوقلو!
          یه ماشین داریم 6 سیلندر به حجم 5 لیتر تنفس طبیعی!
          اگر وزن دو خودرو و قدرت هردو مساوی باشه و همچنین هردو Awd باشند کدوم یکی 0-100 رو کمتر می ره؟؟؟؟؟؟
          منتظر جوابت هستم!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Lamborferri

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          ضریب دنده می دونی چیه؟؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مرتضی

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          این همه کیفیت و مهندسی و پرستیز رو ول کردی شتابو چسبیدی؟؟؟ واقعا […] از یه ماشین در حد شتابه چند دهم سریع تره و یا حتی …… ویدئویی بود که پراید پانامرا رو شکست داد یعنی با این استدلال کیلوئیت تو پراید رو برتر میدونی اخه چرا این بچه ها این همه عشق ژاپنند؟؟ حسودیشون میشه که اقا چرا اینقدر بنز طرفدار داره و ژاپنی ها رو محل نمیزارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. CIFEX

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (81 ديدگاه)

          با عرض پوزش از همه دوستان
          ولی واقعا متاسف میشم وقتی این همه تعصب کور کورانه و بی منطق رو میبینم
          میاید این جا به جای اینکه از یک مقاله عالی استفاده کنید و لذت ببرید خیلی بچه گانه همدیگره مسخره میکنید
          خوب این یک مقایسه خوب بود بین دوتا ماشین از دو تا کمپانی عالی که اهداف ساخت هر کدوم و طرز فکر سازنده هاشون خیلی با هم فرق داره
          اینم که هر کس کدومو دوست داره یم علاقه کاملا شخصی هست چرا برای 1 مسئله به این سادگی همدیگرو مسخره میکنید .
          شمایی که ادهای ماشین باز بودن و ماشین دوست بودن میکنید بهتره اول برید صحبت کردن رو یاد بگیرید .
          بعد هم خدا وکیلی شما الان در چه جایگاهی هستید که اینقدر قاطع می آید دو تا شاهکار مثل audi r8 و gtr رو مسخره میکنید و اینقدر قاطع در باره اون ها نظر میدید .
          یک کم به خودتون بیاید این جا یک محیط دوستانه برای علاقه مندانه که با خوندن این همه مقاله و مطلب خوب حالشو ببرند نه اینکه مثل بچه های 2 ساله بپرید به هم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Lamborferri

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          داداش من که حرفی نداشتم!
          وقتی فرق بین موتور تنفس طبیعی با توربو رو در شتاب گیری خودرو نمی دونند انتظار داری ما در کمال انصاف صحبت کنیم؟؟؟؟؟؟
          بازم می گم GTR ماشین خوبیه ولی هم رده ای هاش بهترن!!!!!!
          اگر 10 تا آیتم رو در نظر بگیریم فوقش GTR تو 3-4 تاش برنده بشه!!!
          برای همین R8 برنده شد!!!!!!!
          در ضمن دیدگاه های من تحت برسی هست یکم طول می کشه تا تایید شه!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. صادق

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          اولا داش mohammadTSR اینو بدون که خرابی موتورای تنفس طبیعی از توربو کمتره، اینم یه مزیت دیگه موتورای تنفس طبیعی نسبت به توربو

          دوما، من موندم چه جوری میان GTR رو با بوگاتی مقایسه میکنن!! یعنی فقط به خاطر یه شتاب 2.6، شما دیگه میاید اونو با بوگاتی مقایسه میکنید؟؟؟!!

          بعدشم میدونید موتور بوگاتی مال چند سال پیشه؟؟؟!

          در ضمن، تنفس طبیعی همونه که 458 بعد 1/4 مایل، هستی و نیستیِ GTR رو در هم پیچید
          دلیل بهتر بودن 1/4 مایلش هم AWD بود!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Carbonado Aventador

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          البته صادق جان اینو هم می گفتی که راننده 458 بد لانچ کرد ولی با این حساب رسید!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. Arash66

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (87 ديدگاه)

    حال میکنم این بچه مچه ها حالشون گرفته میشه …
    آخه مگه همه چی شتاب، درگِ !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      آفرین آرش جان!
      حال می کنم که کوتاه بین نیستی!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MoahmmadTSR

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (323 ديدگاه)

        دوربین!!!!!!:)
        جی تی ار از ار8 چی کم داره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. vahid jinpachi

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (847 ديدگاه)

          جناب MoahmmadTSR افرین …افرین…

          حال می کنم که بی فکر و کوته بین نیستی….

          رحمت به شیری که خوردی…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          یه چیز کم داره به نام “مهندسی آلمانی”

          حالا برو سالها بدو دنبالش……..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. راستگو

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (9 ديدگاه)

          همین مهندسی آلمانیتون نتونسته تو هدف این کلاس خودرویی یعنی سرعت و شتاب حرفی جلو نیسان داشته باشه
          واقعا متاسفم برا بعضیا که فقط متعصبانه به آرزوشون پافشاری می کنن !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Carbonado Aventador

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          جوک گفتیا!!!!!!!!!!!
          911 توربو اس که همه جا شمارو پشت سر گذاشته!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Ahmad..F12

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          راستگو…!!!

          راست گو :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. MoahmmadTSR

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (323 ديدگاه)

      95 درصد شتاب گیریه چون همون اول از رقیب جلو میفته….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ROLLS R R ROYCE

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    اینجا یاد یک اصطلاح افتادم که برعکسش اتفاق افتاد!!!!!!!!!!!!!!

    هرچی پول بدی آش میخوری!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Behrooz

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (248 ديدگاه)

    پیشنهاد من به نویسنده محترم: یه GTR Track Pack بگیر برا وقتایی که از دست دنیا خسته ای و یه سدان لوکس فول آپشن برا وقتایی که میخوای با خانواده در کمال آرامش و راحتی از رانندگی لذت ببری ( 530 دیزل استیشن عالیه یا هزاران مدل بنز و ب ام و و لکسس و …) تازه یه چیزییم توجیبت میمونه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. vahid jinpachi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    همه می دونن که gtr بهتره ……

    بچه 1 ساله هم می دونه که gtr سرتره ……..گلم…

    نمی دونم که چرا شما نمی دونی …شاید هم {…}

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Arash66

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (87 ديدگاه)

      خوبه خودتونم اعتراف میکنید، بله بچه یک ساله میدونه !
      ولی کسی که تعصب نداشته باشه و یکمی اهل فن مطالعه باشه و کارش این نباشه که 4 تا کلیپ درگ ببینه بگه وای جی تی آر بهترین ماشینه، این حرف هارو نمیزنه !
      شخصیت آئودی، اونم آر 8 کجا و … کجا
      جی تی آر همون در حد کل کل درگ بین 4 تا بچه بهترین گزینه است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        آرش جان با بچه یک ساله ها بحث کردن نداره که؟؟ :)

        اینا هنوز نمیدونم مطلب فقط یه دوئله

        اونوقت چسبیدن شتاب GTR رو و همین رو ملاک همهی ابعاد قرار میدن

        GTR رو من قبول دارم، ماشین با اصالت و با جربزه‌ایه ولی اینطوری حرف زدن هم درست نیست
        یا بهتره بگم همه چی که شتاب نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. mahdi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود شاهین جان
    مقایسه جالبی بود
    انتخاب بین این دو خودرو واقعا سخته
    به نظرم اختلاف جزئی جی تی آر با R8 چیز محسوسی نیست که بخواهیم بگیم خیلی زیادی
    این اختلاف خیلی جزئیه بطوریکه افرادی این تست رو انجام دادند که از حداکثر توان ماشینها استفاده کردند و کوچکترین جزئیات رو در نظر کرفتند که بعضا کمتر از 1 ثانیه هست که این موضوع برای عموم مصداق و کاربرد پیدا نمیکنه و نکته اینجاست که تست کنندگان از کیفیت بالاتر R8 نسبت به جی تی آر گفتند که باعث برنده شدنش میشه
    اما اختلاف قیمت 70 هزار دلاری دارند و نکته در اینجاست که هر دو خودرو از کیفیت بالایی برخوردارند
    به نظرم جی تی آر توی فروش از مزیت قیمت کمتر نهایت استفاده رو میبره
    اما در اخر باید بگم شخصی که میخواد از رانندگی بهتری نسبت به جی تی آر بهرمند بشه میره سراغ R8 و نکته (سراغ R8 رفتن دلیل بر کیفیت رانندگی کمتر جی تی آر نیست)
    هر دو جزء بهترین خودروهای عصر حاضر هستند
    هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری
    116.710 دلار بدی GTR میخری
    188.995 دلار بدی R8 میخری
    در نهایت انتخاب من R8 هست
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vahid jinpachi

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (847 ديدگاه)

      وقتی که دو تا ماشین سوپر اسپرت کنار هم قرار می گیرند شتاب 0-100 مهم است …

      خوشبختانه کیفیت gtr خیلی پایین نیست….که این طوری حرف می زنید…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdi

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود جناب وحید دوباره کامنت منو بخون
        ((((هر دو جزء بهترین خودروهای عصر حاضر هستند))))
        جی تی آر محصول نیسان هست که از کیفیت بالایی برخوردار هست
        نیسان محصولاتش مطمئن هست و تونسته اعتماد بازار و مشتریان رو جلب کنه
        بیشتر بحث سلیقه و جزئیات اندک هست وگرنه به هیچ وجه فروش و وجه دو خودرو ساز با این حرفا پایین نمیاد
        سپاس
        مهدی (فرزند کوروش)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Lamborferri

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          بازم با این کامنتت …..!
          تو ماشین 0-100 مهمه؟؟؟؟؟
          اگه اینجوره سستو المنتو 2.5 هستش ولی لافراری 2.6
          پس نتیجه می گیریم سستو المنتو از لافراری خیلی بهتره!!!!!!!!!!!!
          خخخخخخخخخ

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. vahid jinpachi

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (847 ديدگاه)

          ببخشید mahdi جان بنده منظورم به شخص شخیص شما نبود بنده منظورم به اون ادم های بی تجربه بود….

          به هر حال شرمنده….

          چون دارن ژاپن رو زیر سوال می برن بنده موظف هستم که از ژاپن دفاع کنم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مرتضی

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          موظف میدونه خودشو!!!! فهمیدین موظف!!! واسه کشورت رگ گردنت باد کنه بهتر نیست؟ بعدش بخاطر باختن به اعجوبه ای به اسم ار 8 ژاپن!! میریه زیر سوال؟؟؟؟؟ عجب نگرشی!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mahdi

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          درود
          نه آقا وحید موردی نداره
          از انتقادها استقبال میکنم و خیلی خوشحال میشم بجای دیس بهم بگن کجای نظرم اشتباست
          به قول جناب زیگما( که یکی از دوستانیه که اطلاعات جالبی راجب خودرو داره ) دیس مبنای نقض گفتار یا ردصلاحیت و ……. نیست (کامنت)
          سپاسگزارم
          مهدی (فرزند کوروش)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. Carbonado Aventador

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    بچه ی یک ساله رو بیاری می دونه که GTR فقط 0-100 هستش!!!!
    تو یک چهارم مایل هم زیر ماشین هایی مثل 458 و مکلارن 12Cو پورشه 911 و فراری F12 و آونتادور قرار می گیره!!!!!
    شما که ادعای عقل می کنی باید بدونی که تکنولوژی آلمان قابل مقایسه با کره نیست!!!
    اگر آئودی کره ای بود می گفتم GTR بهتره چون ژاپنیه!!!!!
    من هیچ وقت ماشینایی مثل 458 و مکلارن 12C رو با ماشین بی هویتی مثل GTR عوض نمی کنم!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (19 ديدگاه)

      عزیزم بهتره یه سری به رکورد نیسان جی تی ارنیسمو توپیست نوربرتورینگ بزنی تاشاهد برتری رکوردش نسبت به 918!!باشی.من عقیده دارم هیچ کجای دنیا تکنولوژی موتورشان به پای آلمان نمی رسه ولی این یکی واقعا استثنا است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهرداد دریفت

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      ببین داداش شما فقط کلیپ دیدی من سوار شدم این ماشین رو توی اربیل عراق , بهتره بدونی وقتی گازش میدی چشمات میمونه پس کلت , اونجا 100 تا چی تی ار خالی میشه یک هفته ای فروش میره ولی ار 8 پشت ویترین کپک میزنه ببین جی تی ار فقط واسه کل خابوندن ساخته شده هرکی سوسوله بره ار8 بخره و پیرمردی رانندگی کنه مهم اینه با این قیمت کاری کرده که هیچکس به گردش نمیرسه دلیل گرونتر بودن ار8 هم بهتر بودنش نیست بلکه دانش اینو ندارن که بتونن درسطح نیسان باشن ولی باقیمت کمتر ببین رابطه مستقیمی هست بین قدرت شتاب کیفیت و قیمت که نیسان بهترین حالت رو داره , اصلا شما چی تی ار رو با لامبو و فراری و این چیزا مقایسه نکن چون تنها چیزی که واسم مهمه تو رانندگی دیذن این ماشیناس توی اینه که جاشون همونجاس با قیمتای بالاشون , شما هر وقت سولر شدی یا از نزدیک دیدی بیا صحبت کن ,کلا پدال شده پره بچه مچه ,قبلا بهتر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        ولی آمار نشون می ده که GTR خیلی کمتر از پیش بینی خود شرکت فروش رفته!!!!!
        داداش کم میارید چرا زوم کردید رو من؟؟؟؟؟
        دیگه چه حرفایی زدم که خودم خبر ندارم؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. راستگو

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (9 ديدگاه)

          آمار فروشش درسته از پیش بینی کمتره ولی خیلی از R8 بیشتره :)
          امسال سایپا هم طبق پیش بینی هاش پراید نفروخت !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Carbonado Aventador

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          وقتی پشت GTR چشمت می چسبه پشت کلت خدا میدونه پشت 458 یا 650 بشینی چشمت کجاها که نمی ره!!!!!
          منم اگه پراید داشته باشم بعد فردا برم سوار جنسیس بشم چشمم می چسبه پشت کلم!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (810 ديدگاه)

          کربونادو جان خیلی تند میری ها. اون GTR که شما ازش حرف میزنی برای شرکت نیسانه نیسان!!!
          بی هویت یعنی چی دوست عزیز؟
          آره آودی از نظر تکنولوژی سرتره ولی نیسانم بازار رو بد جوری تو دستش گرفته.
          هرچند من خودم R8 رو بیشتر دوست دارم ولی نباید تعصبی با این جریانات برخورد کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مرتضی

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        یکی از بچگانه ترین استدلال های دنیا مهرداد دریفت فرمودند!!!! مبارکه شر 2014

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Ahmad..F12

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      محمد جان یکم آروم تر داداش :)

      GTR اصلاً ماشین بی هویتی نیییست!!!!!!!!!!!!!

      این چه حرفی بود زدی؟؟؟؟

      یکی از قدیمی ترین خودروهای نیسانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        نه نسبت به بقیه ی هم ردیفی های خودش!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. صادق

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      من نمیدونم چرا این همه دیس لایک؟؟!!!

      یعنی الان این 30-40 نفر، میخوان بگن GTR توی 1/4 و بیشتر، میتونه کنار 458 و F12 و اونتادر و… وایسته؟؟؟!!!!

      بابا شما دیگه خیلی هوادارای خوبی هستید!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        اون وقت به ما می گن متعصب!!!!!
        حلا خوبه با مدرک حرف می زنیم!!!!!!!!
        فردا کلیپ هم می گذاریم می گن جعلیه!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (810 ديدگاه)

          F12 و اونتادور که جای خود دارند ولی 458 حداقل از نظر شتاب و سرعت ضعیف تر از GTR هست ولی از نظر تکنولوژی…بقیه رو خودتون میدونید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. راستگو

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      اگر اون 4-5 تا ماشینی که اون بالا گفتی هم قیمت نیسان بود مطمئن باش باید با گاری رقابت می کرد :) (البته توهین به هیچ کدومشون نباشه چون واقعا همشون عالین ولی خوب بعضیا هنوز فرق ماشینی مثل مک لارن با جی تی آر و نمی دونن و نارحتن که چطور یک ماشین مثل جی تی آر همشونو به چالش کشیده )
      تکنولوژی آلمان با کره قابل مقایسه نیست ولی با ژاپن چه طور ؟‌
      درسته که تکنولوژی آلمان ها سرآمده ولی ژاپنی ها هم مردم عهد حجر نیستن !‌
      اون آئودی فکر کنم یه ذره بیش فرمانی هم داشت یعنی سر می خورد درسته ؟‌
      بعد این ماشینارو برای چی میسازن ؟‌
      سرعت و شتاب یکی از مهم ترین فاکتور ها نیست ؟‌
      تازه فکر کنم جی تی آر قابلیت مانورشم بیشتره ولی آئودی فقط حس خوبی داره :) (توهین به آئودی نباشه چون واقعا خیلی ماشینه جالبیه و یه تجربی خاص از رانندگی براتون به ارمغان میاره – شخصا پشت یکیش نشستم واقعا عالیه ولی جی تی آر و ترجیح میدم)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        ماشین هایی مثل آئودی خودشون رو تو سرعت بالای 250 کیلومتر نشون می دن!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. vahid jinpachi

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (847 ديدگاه)

      جناب mahdi بنده هیچ وقت به شما دیس لایک ندادم…….

      زود قضاوت نکن…..
      بنده به شما لایک دادم …

      چون داری میانه روی می کنی….
      کاملا داری درست می گی….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. Arash66

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (87 ديدگاه)

    آخ که صدای موتور تنفس طبیعی آر 8 چقدر حرفه ای و مسابقه ایه !
    موتور توربو دار هم مگه صداش قشنگ میشه !؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MoahmmadTSR

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (323 ديدگاه)

      بیشتر صدای موتور به اگزوز وابستس….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Lamborferri

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        نه عزیز!
        بستگی به خود موتور داره!!!!!
        پراید رو نگاه نکن که سر اگزوزش رو عوض می کنند صدای موتور گازی می ده!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MoahmmadTSR

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (323 ديدگاه)

          بله اقای لامبورفراری
          فرمایش شما درست ولی بیشتر صدا از اگزوز میاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Arash66

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (87 ديدگاه)

          همین دیگه، آر 8 موتور وسط هست و صدای طبیعی موتور رو راننده میشنوه، حالا این بهترِ یا اون ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Lamborferri

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          ولی در سوپر اسپرت ها بر خلاف ماشین های ایرانی صداشون آنچنان فرقی نمی کنه!!!!!!
          در ضمن منظورت لامبورفری هستش؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. صادق

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          آقای MohammadSTR صدای اصلی ماشین از موتور میاد جانم

          اگه قرار بود از اگزوز باشه، شرکت فراری این همه حرف و حدیث رو در مورد صدای califonia T به جون نمیخرید، یه منبع عوض میکرد و قال قضیه رو میکند

          ببین توربو با موتور چیکار کرده که میگن California T دیگه صدای زیبای فراری رو نمیده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. mahdi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود به وحید
    دوست عزیز R8 از امنیت بالاتری نسبت به جی تی آر برخوردار هست
    من پشت صحنه یه فیلم رو دیدم که از R8 استفاده کرده بودند و قرار بود R8 تصادف کنه تقریبا شدید
    اما R8 مقاومت بالایی داشت و اون خسارتی رو که مدنظر کارگردان بود متحمل نمیشد
    در ضمن مراحل ساخت R8 رو دیدم
    شاهکاره
    بالاترین دقت و کیفیت
    و نکته در اینجاست که جی تی آر هم از بالاترین کیفیت برخورداره (راجب سمند که صحبت نمیکنم , راجب نیسان صحبت میکنم )
    به هر حال یه اختلاف قیمت 2/3 دارند که همین مقایسه رو سخت میکنه
    در نهایت اگه حال میکنی جی تی آر رو انتخاب کن (کیفیت بالای ژاپن)
    اگر نه R8
    من خودم شخصا R8 رو انتخاب میکنم
    چون این ماشین امتحانش رو پس داده
    بهش ایمان دارم
    نکته آخر
    توی دنیا خودرو آلمانها هستند که حرف اول و آخر رو میزنند (بنز)
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرداد دریفت

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      صرفا یه پشت صحنه دلیل کیفیت نیست شمد بیا من عکس ار8 نشونت میدم که چنان نابود شده که شناخته نمیشه ,, ببین جی تی ار ملقب شده به گودزیلا این درکش واسه شما انگار یکم سخته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        فقط یه R8 نبود!!!!!
        تو فیلم آیرون من , 4 عدد R8 رو نابود کردن ولی نتونستن آنچه که می خواستند رو در بیارن!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mahdi

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود
        یه پشت صحنه نبود
        یه تلاش مداوم بود که موفق نشدن نتیجه بگیرن
        اون عکس رو هم آدرس بده تا ببینم چیه
        به هر حال میتونه جالب باشه
        سپاسگزارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. راستگو

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      حتما راحع به همون R8 هایی صحبت میکنین که با سیستم تعلیق مغناطیسی اومد و یکی از بدترین سیستم های تعلیق رو این ماشین بود چون که تقریبا همه ی ضربات را به کابین منتقل می کرد و کمپانی هم زود دست به کار شد :)
      خوب اینجوری هم میشه امتحان پس داد !
      فکر نمی کنم یک برند یا خودرو مطلقا خوب باشه قطعا هر دوشون یه عیب هایی دارن و یه سری مزیت
      این رو هم بدونید که آلمانها درسته حرف اولو میزنن ولی تو بعضی چیزا ولی چون یه سری ها از تعصب کورن نمی خوان مزیت های دیگر خودروسازان را ببینند :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. اوه مای گاد

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      دوستان بیاید پولامونو بزاریم رو هم یه جی تی یا یه اوودی بخریم.دلتون خوشه به خدا.پرایدم شده ارزو دیگه از گرونی اوقت نشستین المان ژاپن میکنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. مرتضی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    داشبورد جی تی آر نوع تکامل یافته پیکان دولوکس خودمونه!!!!!! وحید جینپاچی؟؟؟ رو اینقدر پریشون و عصبی ندیده بودم کلا تا تو مقایسه میبازین یهو میزنین سیم اخر!!!!!!! کلا اینطوری هستین !!! هنوز نمیفهمین مهد صنعت اتومبیل جهان کجاست و هر تازه به دوران رسیده ای نمیتونه با دهم و صدم ثانیه با این همه فنآوری در بیفته هر چند شاید باعث ارامش روح پریشون بعضیا بشه که فرقی نمیکنه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Tesla ,Silicon Valley,

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      خیلی متعصبی.فقط همینو میتوتم بگم.شما همونایی هستین که نیسان رو اسم یه وانت آبی میدونین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        دقیقا!!!! یکی از موارد سیاه در کارنامه نیسان همین اشغالیه که سالانه خیلی ها رو به فر اخرت میبره!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. احمدرضا فقط آلمان فقط بنز

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    آوودی خیییلی قشنگ تره حالم از gtr بهم میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. راستگو

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      داداش شما اول یه بنز بخر بعد اینجا نظراتو بگو :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. I love Germany and Porsche

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    بین این دو تا انتخاب اول و آخرم gtr هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Lamborferri

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      نوشتی i love germany اون وقت می گی نیسان بهتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MoahmmadTSR

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (323 ديدگاه)

        مگه میشه ادم یه دونه ماشین رو فقط دوست داشته باشه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. MoahmmadTSR

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    حرف اخر GT-R و دیگر هیچ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Lamborferri

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    نشد!
    اگه می دونستید,الان موتور TWIN TURBO نیسان را با موتور V10 تنفس طبیعی آر 8 عوض نمی کردی!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. datsun

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    R8 در حد 370Z نیسان هم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      بیا اون وقت به ما می گن متعصب!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. حسین

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (248 ديدگاه)

    درود و سلام به همه بچه های گل پدال بالاخره بعد از 3 ماه اولین کامنت رسمیمو میزارم
    چه بحثی شد و یه عده چقد بی توجه به محیط …..
    رفقا هیچ کس در دنیا یه سوپر کار نمیخره که باهاش بره سر کار یا تو ترافیک پدر کلاچو دراره چه R8 و چه GTR هر دو دراین شرایط نابود میشن . میمونه کورس که باز اگر کنار GTR قرار بگبرید از هر مقدار پولی که بابت ماشینتون دادید پشیمون خواهید شد ، اونایی که LFA خریدن میدونن.
    2- در تأیید کامنت بالا با 73 هزار دلار بدبد یه تویون آلفا 12 پلاس یا سوئیتزر 1200 به بالا رو ماشین اجرا کنن ببینید چنتا ماشین در دنیا توان ایستادگی مقابلشو داره یا یه ماشین توپ دیگه بخرید!!!!!!!
    3- با احترام به آئودی که خودم یسری مدلاشو با هیچی عوض نمیکنم اما رقابت این حرفارو نمیشناسه .کلاس R8 م که کلارکسون یسره کرد (چراغای جلوش مثل چراغونیه شب عید فقرا میمونه )
    4- آلمانی باشه .. شما که اون فیلمو دیدید حتماً متوجه پیچیدگی تعمیرات احتمالی شدید در حالی که GTR یه ماشین موتور جلو و روتینه
    5- اصلالت ؟؟؟؟؟؟ GTR چندین سال پیشینه بیشتری نسبت به R8 داره با اجدادی که میتونه بهشون افتخار کنه اما R8 چی لابد گالاردو!!!
    زیاد شد کلام آخر.یه جای دیگه کلارکسون در مقایسه سری 1 با گلف گفت اگر یه سری 1 دم خونتون باشه مردم نمیگن ببین چه ماشین گرونی میگن حتما تا حالا یه گلف ندیده …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ali-gtr

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (493 ديدگاه)

    پورشه 911 هم توربو داره چرا به اون گیر نمیدید هی میگید نیسان توربو دارهه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      911 که ماهه!
      MP4 رو راحت می خوره!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد ، عشق ژاپن

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        کربونادو رفتارت بشدت شبیه زیگمای قدیم شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          من مشکلم با GTR نیست!
          من مشکلم با یکی دیگست!!!!!
          GTR و R8 همش بهونه است!!!!!!!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  27. mohammad8743

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    عاشق دو خط اول متنم واقعا حقیقته!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. yasin

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اول از همه از شاهین از بابت مقاله تشکر می کنم. دوما شما همه کارارایی

    جی تی ار رودیدید جی تی ار تو شتاب بابوگاتی مقایسه می شه ولی شما هاکه

    طرفدار ایودی هستید میشه بگید ایودی ار 8 اون موقع داشت چیکار می کرد؟

    بله داشت با458 وگالاردو مقایسه می شد!!.من دشمن ایودی والمانی نیستم و

    عاشق ظاهر زیبای ایودی هستم و همین طور صدای فوق العاده جذاب اگزوزش

    اما جی تی ار همیشه بهتر بوده چون با لکسوس ال اف ای لامبو اونتادور

    پورشه 911 و حتی بوگاتی ویرون مقایسه می شده ودر اخرهم باید بگم

    خواهش می کنم من از شما خواهش می کنم الکی تعصب نداشته باشین. دوستیتون

    رو به خاطر چار تیکه اهن به نزنید چون ارزششو نداره هم پراید هم ایودی

    هم نیسان از اهن ساخته شدند پس دوستیتون رو بهم نزنید به درک که بوگاتی

    وهنسی سریعن بدرک که ماشینای ایرانی وچینی اشغالن پس دوستیتون رو

    به هم نزنید به خدا ارزششو نداره بعضی ها مث بچه ها اینجا نظر میدن

    نکنین اینکارو نکنین……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Lamborferri

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      دوست عزیز من خودم کلا آدمی نیستم که خورده شیشه به دل بگیرم مگر در مواقع خاص!!!!!!!!
      من کلا در هیچ بحثی وارد نمی شم مگر اینکه بحر العلوم باشم و تمام حرف هام با سند و مدرک هست و تخصصی حرف می زنم که متاسفانه مغز بعضی ها نمی کشه و ارور می ده!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. راستگو

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        داداش اصلا لایک خوردی تو این پست ؟‌ :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          برای من مهمه که 7-8 تا آدم با فهم منظور منو بگیرن که گرفتن و همایت ها پشت پرده از من خیلی بیشتره تا رو در روی شما!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  29. yasin

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    برای اولین بار فکر کردم اشتباه اومدم تو یه سایت دیگه اخه این چه

    راهی شما پیش گرفتین الکی اقای لامبو فراری اومدی فضای دوستانه اینجارو

    تبدیل به میدون تعصب و جمگ کردی یه ذره واقع بین باشین فقط به خاطر

    دوتا ماشین دو تیکه اهن؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Lamborferri

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      من؟؟؟؟؟
      دوست گرامی حتما یه چیزی تو آئودی هستش که قیمتش حدود 70000 دلار گرون تر از GTR هستش!!!!
      متاسفانه در دیدگاه خیلی از ما GTR فقط 0-100 حساب می شه!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. راستگو

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        اینی میگی که کاری نداره
        یه پرایدم
        صندلیهاشو چرم سوسکمار کنید
        داشبوردشو الماس کنید
        شاسیشو طلا کنید
        کنترلر هاشو یاقوت کنید
        ببینین چه قیمتی پیدا می کنه
        اگه جی تی آر فقط 0 تا 100 هستش همون موقع آئودی کمتر از اون هستش !
        جالبه که این آئودی هم پر از ایراده اون که اون بالا گفته شده فقط کافیه تعصبو بذاری کنار یه ذره واقع بینانه باشی
        درسته که کلی تکنولوژی پیشرفته داره ولی آئودی هم داره سعی می کنه شتابشو بهتر کنه همونجور که نیسان رو زمینه های دیگه کار میکنه اگر هم دقت کنی پس میبینی که یکی از مهمترین هدفهای آئودی هم شتاب و سرعته !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مرتضی

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          اره مهندسی نیسان وانت برتر از ائودیه!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  30. mahdi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود کربنادو جان
    این صرفا یه مقایسه هست
    وگرنه اگه قرار به مقایسه R8 و آوانتادور باشه کار برای R8 خیلی سخت میشه و باطبع برای جی تی آر
    اصلا توی یه گروه قرار نمیگیرند (کلاس)
    اگر قرار به مقایسه باشه فقط طراحی آوانتادور میچربه به بقیه نقاط قوت جی تی آر و R8
    اوانتادور یه سوپر کار تمام عیاره
    عالیه
    و الانم که جایگزینش اوراکان اومده
    به نظرم ایتالیا توی سوپر اسپرت به خوبی نظر و خواسته مشتریان رو برآورده میکنه
    و خرید محصولات فراری و لامبو میتونه یه خرید مطمئن باشه و از تمامی جهات نظرت رو تامین کنه و احساس و لذت داشتن یه سوپر اسپرت رو داشته باشی
    و در یه کلام از یه فراری و یا لامبو نهایت لذت رو ببری و درکش کنی
    ای بابا کربنادو عزیز توی این مملکت پوسیدیم با پرایدو سمند
    لامبو و فراری رو باید توی خواب ببینیم
    پیشنهاد میکنم بیشتر تو آسمونها دنبالشون بگردیم
    ارادتمند
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Lamborferri

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      من که حرف آونتادور رو وسط نکشیدم داداش!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdi

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود کربنادو
        نه حرف آوانتادور رو وسط نکشیدی
        اما مثل اینکه یه نفر این ماشینو با آوانتادور مقایسه کرده بود من هم از این جهت گفتم
        وگرنه حواسم هست داداش گلم
        سپاسگزارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Tesla ,Silicon Valley,

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      هوراکان جایگزین گالاردو هست فرزند کوروش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        منظورشون اینه که پرچمدار لامبورگینی هستش و در ضمن قویترین موتور تنفس طبیعی لامبورگینی رو دارا می باشد!!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mahdi

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود
        ممنون بابت تذکر به موقع
        سپاسگزارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. k1

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (101 ديدگاه)

          مهدی فرزند کوروش!
          اون هم با عکس شیطان کجای ماجرا رو باور کنیم
          در ضمن گودزیلا همه رو به چالش میکشه با قیمت پایینش و کیفیت بالاش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahdi

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          درود k1
          از این عکس خوشم اومد به عنوان آواتار گذاشتم وگرنه اولین عکسم تقریبا عکس شبیه به مجتبی ساروی بود و فکر نکنم این عکس ،عکس شیطان باشه
          باید تحقیق کنم
          مسئله سر 0 تا 100 نیست که اون هم r8 چیزی کم نداره
          مسئله کیفیت هست که تو این زمینه تست کنندگان گفتند که r8 بهتره
          همه مسئله همینه
          درضمن هر دو خودرو با کیفیت بالا ارائه شدند حالا یکی کیفیتش بالاتره
          سپاسگزارم
          مهدی (فرزند کوروش)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. مک میسل

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      من فقط یه کامنت میذارم،چون اینجا خیلی شلوغ پلوغه.جی تی ار از یه نظر بهتره و ار8 از یه نظر،من جی تی ار رو میپسندم

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا