آئودینیسان

مهندسی آلمانی در برابر جادوی ژاپنی: نبرد آئودی R8 و نیسان GT-R

در مقایسه‌ای سخت و فشرده به بررسی دو خودروی اسپرت و محبوب یعنی آئودی R8 V10 Plus و نیسان GT-R Track Pack خواهیم پرداخت. این خودروها به‌صورت بی‌رحمانه‌ای اشک هر رقیبی را در کف خیابان درمی‌آورند!

2014-Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack

تأمین نیروی مداوم و بی‌وقفه در این خودروها به همراه سیستم چهارچرخ متحرک و سیستم گیربکس دو کلاچه حس دلپذیری از رانندگی را به وجود می‌آورد. در این میان اگر خواستار خودروی AWD سریع‌تری هستید گزینه‌های پیش روی شما لامبورگینی آونتادور ۴۰۰ هزار دلاری و بوگاتی ویرون میلیون دلاری هستند. بنابراین دلیلی ندارد تا این دو خودرو را با توجه به سابقه و عملکرد و صد البته قیمتشان، متواضع و فروتن ندانیم.

2014-Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack

GT-R با موتور ۵۴۵ اسبی و قیمت ۱۱۶.۷۱۰ دلاری، به نظر معاملهٔ خوبی به نظر می‌رسد. این‌طور نیست؟! پکیج Track دارای موارد اضافی شامل مجراهای خنک‌کنندهٔ سیستم ترمز، سیستم ضربه‌گیرهای اصلاح‌شده و… می‌باشد. در این مدل همچنین صندلی‌های عقب حذف شده و چرخ‌های فورج کاری شدهٔ آن نیز از مدل Black Edition به عاریت گرفته شده‌اند. اما موارد جدید برای R8 نیز شامل سیستم انتقال قدرت ۲ کلاچه و مدل V10 Plus است. برای هرچه کمتر شدن وزن این خودرو آئودی تمهیداتی اندیشیده است که دربردارندهٔ مخزن سوخت کوچک‌تر، ضربه‌گیرهای اصلاح‌شده، صندلی‌ها با تنظیم دستی و استفاده از قطعات فیبر کربنی می‌باشد. مجموع این موارد باعث کاهش ۵۹ کیلوگرم وزن خودرو شده است که در ترکیب با افزایش ۲۵ اسب بخاری قدرت موتور عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد.

2014 Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack

نوع عملکرد موتور این دو خودرو و همچنین تفاوت بازهٔ قیمتی آن‌ها قابل توجه است اما ما نمی‌توانیم در برابر وسوسهٔ مقایسهٔ این دو خودرو مقاومت کنیم! پس برای یک مقایسهٔ جانانه به دل جاده و پیست می‌زنیم!

2014 Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack

ابتدا با یک درگ موافق هستید؟ سریع راندن برای این دو خودرو بسیار آسان است. هر دو خودرو دارای روش لانچ کنترل هستند اما جان کلام این است: ترمز، گاز، ناپدید شدن! در زمان حدود ۱۱ ثانیه، مسابقه تمام است. نیسان با اختلاف ۰.۳ ثانیه برنده می‌شود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۷ ثانیه‌ای نیسان، آن را در ردیف بزرگانی همچون ویرون و پورشه ۹۱۱ توربو قرار می‌دهد.

2014 Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack

کدام‌یک سریع‌تر است؟! خب به جواب این سؤال رسیدیم اما سؤال اساسی‌تر این است: کدام یک بهتر است؟ برای مشخص شدن پاسخ به چیزی بیش از یک مسابقهٔ درگ نیاز داریم. پس راهی جاده و پیست می‌شویم.

2014 Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Nissan GT-R Track Pack
در جاده‌های کوهستانی ما به همراه آقای Edward Loh تلاش می‌کنیم تا سرعت خودروها را از حد مجاز فراتر نبریم. R8 در اینجا اصرار می‌کند که شما به‌صورت تدریجی از هر پیچ عبور کنید ولی GT-R هرگز از سرعت کم ابراز رضایت نمی‌کند و شما را به خاطر این کار سرزنش می‌کند.

آقای Loh می‌گوید: من فکر می‌کنم در پیچ‌های تند،GT-R آئودی را شگفت‌زده می‌کند. نکتهٔ جالبی که دیده می‌شود دودهای خاکستری است که از اگزوز GT-R خارج می‌شود.

2014 Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Nissan GT-R Track Pack
تایرهای دانلوپ به GT-R اجازه می‌دهند که با سرعت بالا وارد پیچ شود و به نظر می‌رسد این خودرو به طور مداوم طالب سرعت بیشتری است. شما می‌توانید همیشه زودتر از آن چیزی که فکر می‌کنید پایتان را بر روی پدال گاز فشار دهید البته چالش واقعی پیدا کردن زمان این کار است. پاداش این کار نیز شتاب گیری مسلسل‌وار و دیوانه کنندهٔ آن است که همراه با صدای خشن موتور و نالهٔ گیربکس، لرزه بر اندام هر رقیبی می‌اندازد.GT-R نیروی g چشمگیری را تولید می‌کند بنابراین باید منتظر خوشامدگویی صندلی‌های محکم مناسب و آبی و خاکستری رنگ آن باشید! در موقع رانندگی، حتی با وجود مجموعهٔ Bilsteins و همچنین حالت Comfort، به نظر می‌رسد که هر گونه نقص و عیب جاده به شما منتقل می‌شود.

2014 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus
حال به سراغ آئودی R8 می‌رویم. در رابطه با این خودرو شما احساس فراگیری از تصفیه و پالایش را پیدا می‌کنید. این خودرو به طرز عالی هنر و مهارت خود را نشان می‌دهد و در برابر خشونت موجود در GT-R می‌تواند موفق‌تر باشد. نمای ظاهری و بیرونی آن و احساس کنترل و تو دست بودن آن به نظر می‌رسد که بهتر و مستقیم‌تر است. تقسیم وزن R8 بهتر احساس می‌شود و شما به آسانی خواهید فهمید که چگونه بتوانید خود را با قدرت موتور و پدال گاز هماهنگ کنید. ضربه‌گیرهای اصلاح‌شدهٔ آئودی رانندگی نسبتاً راحتی را در مقیاس یک سوپرکار ارائه می‌دهند. راندن R8 شما را از محیط بیرون ایزوله نمی‌کند و شما هنوز احساس می‌کنید که خودرو در حال انجام چه کاری است اما باید ذکر کرد که از صداهای ناخواسته خبری نیست.

آقای Loh متذکر می‌شود که: آئودی احساس خاص‌تری دارد و همچنین مرغوب‌تر دیده می‌شود.

2014 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus
در نبرد سیستم‌های انتقال قدرت،R8 احساس به‌مراتب بهتری دارد. تعویض دنده‌های آن سریع‌تر و روان‌تر احساس می‌شود و بهترین صدای موتور V10 را ارائه می‌دهد. گیربکس GT-R نیز چیزی از رقیب کم ندارد اما شیفت‌های آن در برابر آئودی قدری کم می‌آورد.
پس از آزمایش‌های جاده‌ای که با محدودیت سرعت همراه بود به پیست می‌رویم، جایی که آقای Randy Pobst بسیار مشتاق تست این دو خودرو بدون هر گونه محدودیت غیرعادلانهٔ سرعت است.
او ابتدا سوار R8 می‌شود. زوزه‌های موتور V10 آئودی حتی پس از ناپدید شدن و از فواصل دور به گوش می‌رسد. پس از این تست، Randy مجموعهٔ فنی و موتور خودرو را ستود اما از مقداری بیش فرمانی در خودرو گله‌مند بود.
شما باید دربارهٔ قدرت بیش فرمانی فکر کنید، این مورد کنترل‌پذیر است و می‌تواند لذت زیادی را به ارمغان آورد اما اگر بخواهید که سریع حرکت کنید باید دقت کافی را دراین‌باره به خرج دهید.

2014 Nissan GT-R Track Pack Interior
۲۰۱۴ Nissan GT-R Track Pack Interior
اما در رابطه با نیسان GT-R مزیتی وجود دارد. ورای نشان “Track Pack” که بر کنسول مرکزی آن نقش بسته است، تنظیمات خاص نیسان در این مدل قرار داده شده است. پس از طی چندین دور در پیست،Randy این چنین می‌گوید:

من آرزو می‌کنم که خودروی مسابقه‌ای خودم همانند GT-R باشد. او این گونه ادامه می‌دهد: بیش فرمانی وجود ندارد. هنوز هم این خودرو خیلی خوب وارد پیچ‌ها می‌شود. شما می‌توانید لحظه‌های قطبی و متضاد بیشتری را در این خودرو احساس کنید اما این نیسان بالانس شده است و قسمت عقب آن دقیقاً در جایی که به آن تعلق دارد باقی می‌ماند.

در حالی که زمان ۱:۲۱.۹۵ ثانیه طی یک دور پیست برای R8 بسیار قابل احترام است (۰.۴ ثانیه سریع‌تر از فراری ۴۵۸) اما زمان ۱:۱۹.۵۵ ثانیه‌ای نیسان GT-R حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. این زمان حتی ۰.۱۷ ثانیه سریع‌تر از دوکاتی ۱۱۹۸s است.

2014-nissan-gt-r-track-edition-front-end
۲۰۱۴ Nissan GT-R Track Pack
اما راز GT-R چیست؟! تورک و کشش، آن هم به مقدار زیاد! برای این خودرو بسیار سهل است که از پیچ‌ها با سرعت خارج شود و در این میان هیچ زمانی را تلف نمی‌کند. در نتیجه این خودرو سطحی از اعتماد و اطمینان را به وجود می‌آورد که به شما اجازه می‌دهد بیشتر بر روی پدال گاز بفشارید.
Randy به شوخی بیان می‌دارد که شما برای طی یک دور پیست با آئودی فقط به یک دست نیاز دارید ولی ما در موقع راندن آن خیلی لبخند نمی‌زنیم! پس از اندکی تفکر عمیق به این نکته پی می‌بریم که راندن آن لذت زیادی دارد.
یک مباحثهٔ متقاعدکننده برای هر دو خودرو وجود دارد. GT-R مشخصاً احترام زیادی را به خاطر برتری چشمگیر در سرعت برمی‌انگیزد اما در رابطه با دقت و لطافت کمی غفلت کرده است. البته عناصر لذت رانندگی را داراست ولی جاده را از دست می‌دهد. R8 عمیق‌تر است. استفاده از این خودرو آسان است و راحتی بیشتری دارد به این معنی که شما می‌توانید هر روز با آن رانندگی کنید و هنوز هم زمانی که با آن سریع برانید مانع لذت شما نخواهد بود. نکتهٔ مهم این است که برخلاف نیسان شما مجبور نیستید که در محدودیت مطلق باشید تا از آن لذت ببرید.

streets-of-willow-springs-map-track
R8 برنده است، نه به خاطر اصلاحات فنی بیشتر و صدای جذاب‌تر و نمای زیباتر، بلکه به خاطر این که همهٔ ما می‌خواهیم آن را برانیم…

axle-answers-front-rear-chart
مشخصات

آئودی R8

موتور وسط،AWD، مجهز به لانچ کنترل
قدرت: ۵۵۰ اسب بخار در ۸۰۰۰ rpm
تورک: ۵۳۵ نیوتن متر در ۶۵۰۰ rpm
شتاب صفر تا ۹۶: ۳.۲ ثانیه
مسافت یک چهارم مایل (۴۰۰ متر): ۱۱.۳ ثانیه با سرعت ۲۰۲.۴ کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی: ۰.۹۹ g
قیمت پایه: ۱۸۲,۵۹۵ دلار
قیمت در زمان تست: ۱۸۸.۹۹۵ دلار

نیسان GT-R

موتور جلو، AWD، مجهز به لانچ کنترل
قدرت: ۵۴۵ اسب بخار در ۶۴۰۰ rpm
تورک: ۶۲۷.۷ نیوتن متر در ۳۲۰۰ rpm
شتاب صفر تا ۹۶: ۲.۷ ثانیه
مسافت یک چهارم مایل: ۱۱.۰ ثانیه با سرعت ۲۰۱.۳ کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی: ۱.۰۴ g
قیمت پایه: ۱۱۶,۷۱۰ دلار
قیمت در زمان تست: ۱۱۶.۷۱۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷۹ دیدگاه‌ها

  1. yasin

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اصلاح می کنم جنگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهزاد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    متاسفانه جو جوری شده که نمیشه راجب مسائل فنی صحبتی کرد اما چه کنیم!
    شرکت نیسان ید طولایی در خودروهای اسپرت داره و برای دونستن بهتر کافیه به آکادمی های این شرکت به خصوص نیسمو سری بزنیم و از همه مهمتر پیشینه ی اون هست که نشان میده از نظر ریشه اگر بالاتر نباشه کمتر هم نیست و این ریشه ها در z و اسکای لاین یا همین gtr نمود پیدا میکنه.
    اگر از دید سازنده اینو بررسی کنیم خواهیم دید که فقط یک هدف داشته و اونم وسیله ای برای سریع راندن و تو این مسیر خیلی چیزها فدا شده تا قیمت نهایی معقول دربیاد!
    تمام تکنولوژی های به کار رفته در سوپر کارها برای رسیدن به سرعت و دقت و هیجان بیشتر هست و نمیدونم چطور این موارد در GTR تکنولوژی حساب نمیشه و برای خودرو کندتر میشه آخر فن آوری!
    فیلم ساخت GTR در یوتیوب موجوده یا ساخت LFA و دوستان اگر حالشون بد نشد یا کمی شک دارن یا فکر میکنند این محصول در گاراژی فرسوده تولید میشه برن ببینند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      ید طولایی داره در ساختن خودرو های اسپرت!
      نه در ساختن خودروی اسپرت جهانی که همه جا قبولش داشته باشن!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. rapbaz

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    ما که فنای نیــسان بودیم و هستیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ، عشق ژاپن

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      با درود ، محمد هستم ، یکی از قدیمیای پدال که از اوایل سال 92 در سایت دنبال اطلاعات و بحث هستم ، ما قدیم که با بچه ها بحث میکردیم یه رفاقتی بود یه خنده ای بود یه ادبی بود ، متاسفانه پدال جدیدا بشدت افت کرده ، بچه ها منتظر مطلب جدید من باشید ، تجربه ی 5 سال رانندگی با گاومیش ژاپنی ؛ تویوتا لندکروزر پرادو 4000 سی سی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        منتظریم محمد جان…سرور و سالار تویوتا لکسوس رو هم مطلبی داری بزار…
        ایمیلتم بده بهم یه سری مطالب بهت بدم بهت کمک میکنه درمورد لکسوس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. صادق

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    همونجوری هم که تو متم گفته شد، r8 تو خیلی از موارد بهتره، ولی یه مشکل داره که گاهی رانندگی توی شهر رو هم باهاش سخت میکنه

    اونم اینه که گشتاورش توی دورخیلی بالایی به دست میاد

    البته موردای زیادی داریم که 3/4 گشتاور توی دورای کمتر از 4000 به دست میان، شاید ایودی هم یه همچین حالی داشته باشه، که در این صورت دیگه مشکل خاصی نداره

    و اما gtr, راستش ماشین بدی نیست، توی درگ ماشین فوق العاده ایه، ولی از طرفی هم گشتاور زیادش گاهی دردسر ساز میشه براش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mahdi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    کربنادو عزیز
    متاسفانه صحبت در این مورد بی فایدست
    یه نفر میاد میگه توی عراق من این کار رو کردم 100 تا وارد میکنن هنوز نیومده فروش میره
    r8 برای پیرمردها و سوسول هاست
    نمیدونم توی عراق چطوری سوسولها رو پیدا کرده
    کلا از سر باد معده حرف زدن مد شده
    جزئیات رو نمیخونن بعد میان طوری از یه ماشین صحبت میکنن که انگار سرعت نور رو هم شکونده
    بی خیال اختلاف کمتر از 1 ثانیه هست
    هم نیسان خوبه هم r8
    منتها بحث سلیقه هست
    من دوستانی دارم که عراق میرن
    باید بپرسم ازشون ببینم میتونن به قول مهرداد دریفت چندتا R8 کپک زده بیارن فکر نکنم به ماشین کپک زده گمرک بخوره
    بعد در مورد فروش جی تی آر توی عراق و 100 تا 100 فروش رفتنش ازشون سوال کنم ببینم چه خبره اونجا
    فکر کنم زدن رودست عربستان و امارات
    بعید هم نیست فکر کنم گروه داعش از نیسان جی تی آر برای عملیات انتهاری استفاده میکنن آر 8 ها که کپک زدن به درد نمیخورن
    جناب دریفت بیا لطف کن چندتا از اون آر 8 های کپک زده عراق بیار ما هم استفاده کنیم خدا خیرت بده
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Carbonado Aventador

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4468 ديدگاه)

    بابا این جا چرا اینجوری شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    هم چی به هم ریخته!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مصطفي

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بچه ها می شه کمکم کنید؟؟؟ تویوتا سفارش عمان بهتره یا عربستان؟ یعنی کدوم فابریک تره ژاپنه؟ کمکم کنید ممنون می شم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي اقا

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      من از یه نمایشگاه دار پرسیدم گفت عمان از همه بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      سفارش عمان موتور و گیربکسش مال ژاپنه ولی عربستان تحت لیسانس ژاپنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. محمد ، عشق ژاپن

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    شتاب که فقط GTR
    صدای اگزوز R8
    طراحی که سلیقا ایه سلیقه ی منم GTR اونم رنگ قرمز اوووف
    کیفیت بنظر من هر دو
    یکم تو این مقایسه در حق GTR نامردی شد من تو کیش سوار هر دوی این ماشین ها شدم ، درسته صدای R8 رو نداره ولی واقعا تو درگ حریف رو له و لورده میکنه
    نیسمو که بیاد دیگه خیلی چیز ردیفی میشه 2.4 ثانیه 0 تا 100 اوووه
    من که GTR را بیستر از R8 دوست میدارم ، اصلا یعنی چی؟؟؟ شاهین جون داشتیم؟؟؟ تو یه مقایسه طرف برنده باید ژاپنی باشه :) شوخی ولی جدی هر دوتاشون در یک سطحند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      محمد جان من انتظار ندارم که این کامنت من رو درک کنی چون در باره برند مورد علاقه ات نوشتم!!!!!
      فرض کن جای این دوتا , آونتادور و F12 باشه!
      حالا اگه بخواهم همین کامنتو من بنویسم:
      دقت کن!
      شتاب فقط آونتادور
      صدای اگزوز آونتادور
      کیفیت آونتادور و F12
      F12 صداش قشنگه ولی نه به اندازه آونتادور!
      آونتادور تو درگ همه رو لوله می کنه!
      آونتادور SV اگه بیاد خیلی چیز ردیفی می شه!
      من که آونتادور رو بیشتر از F12 دوست دارم
      برنده باید لامبورگینی باشه!
      راستی محمد جان شما پنل کاربری ات رو راه انداختی؟؟؟؟؟
      یه پیام خصوصی برات دارم!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهرداد دریفت

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      صدای جی تی ار که خداس من عاشق همین صداشم و اون شتاب بالای دور موتورش که عین شبح امپر میره بالا والا دوستان همچین میگن کیفیت سواری نداره انگار تاحالا بالاتر از کیفیت پراید پژو و نهایتا ماشینای اشغال کره ای رو تجربه کردن ,! این ماشین کیفیت عالی و بالایی داره مخصوصا واسه ما ایرانی ها کیفیتش مثه خواب میمونه درپای چیزی که تاحالا با ماشینهای دیگه تجربه کردیم , ول کنید این حرفای بچه گانه رو , بازم میگم انتطار من از ماشین شتاب و سرعتشهد رکنار کیفیت و قیمت عالی که جی تی ار حرف اولو میزنه , شما برو کلی پول بده لامبو بخر بعد بیا یا کل بنداز با جی تی ار وقتی تو اینش نقطه شدی جز پشیمانی و سرخوردگی چیزی واست باقی نمیمونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مجتبی (ساروی)

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    اقا ائودی 72000دلار گرونتره اصلا کسی به این قضیه فکر کرده با 72000دلار بنز و بی ام میشه خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Arash66

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (87 ديدگاه)

    با توجه به موتور تنفس طبیعی آئودی و موتور توربو نیسان
    GTR تایم 0 تا 30 مایل = 1.0 ثانیه 0 تا 100 مایل = 6.9 ثانیه
    R8 تایم 0 تا 30 مایل = 1.4 ثانیه 0 تا 100 مایل = 7.2 ثانیه

    شتابگیری ثانویه اینجا میشه 30 تا 100 مایل که برای GTR میشه 5.9 ثانیه و برای R8 میشه 5.8 ثانیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mahdi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    پدال جون چرا نظرات جابجا میشه؟
    من نظر برای یکی دیگه نوشته بودم اومده پایین نظر کربنادو جان
    درصورتی که نظر چیز دیگه بود
    بعد فکر کنم یه نظرم رو فیلتر کردی
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. صادق

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    چرا کامنتا اینقد بی سرنخ و بدون مقصدن؟؟؟؟؟

    نمیدونم پدال کامنتا رو برداشته؟؟

    پدال، داداش
    چون من یا کامنتا رو برندار یا همه ی یه موضوع رو با هم بردار

    کامنتا خیلی درهم شدن!!!!! :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نیسان غول کش

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    رفقا تورو خدا جی تی آر رو اصلا با بقیه مقایسه نکنید. زیرا اینقدر این خودرو عالی هست که دیگه جای هیچ حرف و حدیثی رو باقی نمیزاره. خودرویی با قیمت مناسب-سوخت کم-کیفیت بالا-شتاب و سرعت و درگ عالی و …پس لطفا دیگه اینو با خودروهای با قیمت نجومی مقایسه نکنید یه خواهش دیگه هم که ازتون دارم اینه که بیشتر در مورد این خودرو مطالعه کنید چون قراره تا اواخر سال 2014 جی تی آر با نشان نیسمو بیاد که 600 اسب قدرت داره و شتابش 2.5 ثانیه میباشد و پوزه بیشتر ای سوپر اسپرت های گران قیمت رو به خاک میماله. پس درود بر نیسان مخصوصا مدل جی تی آر و به آرزوی اینه که زمانی وارداتش آزاد بشه ما هم بتونیم یکیشو سوار بشیم. انشاالله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. m.a

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلطان فقط GT-R
    GTR 72000 دلار ارزونتره r8 رو شکست میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ali-gtr

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (493 ديدگاه)

    Nissan

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Ahmad..F12

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    شاهین جان مطلبت مثل همیشه عال و عالی و عالی بود
    درود بر تو داداش گلم :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ادریس( ♪♫Edi سابق)

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    شاهین جان بازم عالی…

    من نیسان رو میپسندم . عاشق فریاد موتورشم .

    این سامورایی قیمتشم به نسبت آئودی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. sorena scirocco

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (745 ديدگاه)

    هیچ وقت نتونستم بین این دوتا یکی رو بیشتر دوست داشته باشم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. datsun

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3480 ديدگاه)

    اینا که میگن gtr هویت نداره جدش اسکای لاین رو فراموش کردن داداش برو یکم تحقیق کن ببین چند ساله نیسان اسپرت سازه 240z ،350z سیلوا 370z

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. بهزاد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    نیروی گشتاور هر2 خودرو اشتباه نوشته شده.
    گشتاور آئودی 398
    گشتاور نیسان 463
    کربونادو جان از اونجایی با تاریخچه ی محصولاتی مثل z و اسکای لاین آشنایی ندارید یا با آکادمی و تیم های فنی نیسمو در سرتاسر گیتی بیگانه هستید فکر کنم دادن اطلاعات برای بالا بردن سطح دانش منجر به دروغ گویی و ژاپنی پرستی بنده خواهد شد پس فایده ای برای طرح اون به خاطر نداشتن محصولاتی که جهانی نیستند ندارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      اون اعدادی که گفتی واحدش پوند فوت هستش نه نیوتون متر!
      در ضمن اینو هم یادت نره که من با ماشین هایی مثل 350z و اسکای لاین بزرگ شدم!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. بهزاد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    درسته دقت نکرده بودم.
    کربونادو مثل اینکه اینبار شما میخوای یک پروژه ی دیگه راه بندازی! اطلاعاتت با علایقت و نظرات با هم همخونی ندارند و فی البداهه عنوان میشن و البته سرگرمی خوبی هم هست هم دیگران اذیت میشن هم کامنتا 3 رقمی میشه هم روزگار سپری میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. qiasi206

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    R8 فقط. همه چیز که شتاب و قدرت نیست. کیفیت و راحتی و از همه مهمتر لذت رانندگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ali-gtr

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (493 ديدگاه)

    فقط نیسان چون هم قیمتشم کمتره نسبت به audi

    موافقم 0
    مخالفم 1
  24. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    گذشته از مشخصات فنی، بیشتر R8 رو دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. غمگین

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (143 ديدگاه)

    نیسان با 5 اسب کم تر شتاب بیشتری داره خیلی عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    محمد حسین داداش گلم این چه طرز صحبت با دوستمون احمده ؟؟؟حالا احمد نباشه

    هرکسی . حتی مخالف . به جون جفتمون باورم نشد که تو نوشتی !!!!!

    شاس ؟؟؟؟ ادم حسابی ؟؟؟؟

    احمد درست میگه موتورشون یکیه . ولی خروجی هاشون و برنامه نویسی های ECU انها

    با هم فرق داره . این حرف شما هم درسته که فولکس هیچ وقت نمیاد برای محصول

    خودش رقیب بذاره . یعنی ائودی رو مقابل لامبو قرار نمیده .

    نا سلامتی نویسنده هستی !!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    وحید داداشم تعصبی برخورد میکنیا . یا میگین نویسنده المانیه . یا میگین مطلب

    فلانه . بس کنید تورو به خدا . اون هایی که ایراد میگیرن برن این مطلبو خودشون

    ترجمه کنند ببین دروغه یا نه !!!! پس ما هم بگیم جی دی پاور چون ماشین ژاپنی

    انتخاب میکنه ، غلطه !!!!!!!!!!!

    مگه کسی اومد نیسان بده ؟؟؟ مگه کسی به قابلیت هاش منکره ؟؟؟

    هر ماشینی معایب و محاسن خودشو داره . اگر میتونی یدونه ماشین بی عیب و نقص

    به من بگو . فقططططط یدونه .

    داداشم حالا چون نیسان ، بوگاتی و خیلی ماشینای دیگرو زده تو شتاب و سرعت ،

    نباید عیب هاشو ببینیم و بگیم عالیه ؟؟؟؟

    یا چون ائودی المانیه و برند لوکس هست بگیم بی عیبه ؟؟؟

    نه داداش . این ماشین ها توسط کارشناس ها و مهنددس ها تست میشه . روزی هم 5

    تا برندد گوناگون سوار میشن . پس بپذیریم که مهنددسی بی عیب و نقص نیست .

    هر دوی این ماشین ها عالی هستن . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    با دیدگاه اقای CIFEX حال کرددم . عالی بود . البته از حق نگذریم که این دفعه

    دداش وحید شروع کرد مساله ی المانی و ژاپنی بودن رو .

    ولی خب خداییش هنوز یکسری فرق موتور تنفس طبیعی و توربو را نمیددونند .

    دوست عزیز ، ما میاییم اینجا که 4 تا مطلب یاد بگیریم و بدونیم از خوددروهایی

    که رنگ خیابون های ایرانو نمیبینند . شما به جای کل کل کرددن ، بپرس فرق

    موتور تنفس طبیعی با توربو چیه !!!!

    تا ددیروز که فراری موتور تنفس طبیعی دداشت ، عالی و توپ بوددد ، حالا موتور

    تنفس طبیعی شدده بدده !!!!!

    اینهارو نمیگم که فکرکنیدد نظرم روی ائوددی است نه . فقط گفتم که بددونید .

    یک افقای دیگه اومده گفته 95 درصدد مربوط به شتابه .

    من هم نمیدونم که توربو گشتاور ماشینو زیاد نمیکنه و تاثیری در شتاب نداره .

    ددوست عزیز این نشون میده که شما هنوز فرمول هارو و کارایی دستگاه هارو خوب

    نمیدونی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درودد .

    اگر بنا به تعصب باشه من هم بلدم . هر وقت نیسان جی تی ار تونست با موتور

    1600 سی سی 545 اسب بخار بکشه بیرون و شتاب 2.1 رو برای خوددش ثبت کنه ، بیاییدد

    از شتاب و موتور حرف بزنید . تا وقتی متعصبانه حرف بزنی ، من هم با این مشخصات

    دنبالتم . که هیچ حرفی نداری مقابلش بزنی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mamasovic

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      مثل اینکه خبر نداری !‌از دنیا عقبی. جدید ترین شاهکار نیسان موتور 1.3 لیتری 3 سیلندره که بیش از 500 اسب بخار اگه اشتباه نکنم البته تولید میکنه. یعنی شاهکار نیسان و تمام.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        تو مثل اینکه خبر نداری اون موتور برای چه ماشینهایی و چه مسابقاتی

        است . اطلاعات غلط هم نده .

        موتور فولکس با 100 سی سی بیشتر 140 اسب بخار بیشتر داره . اطلاعات غلط

        نده .

        این لینک موتور نیسان . برو ببین ، بعد اظهار نظر کن .

        http://www.pedal.ir/%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D9%84%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86/

        موافقم 0
        مخالفم 0
  30. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    ددرودد .

    اقای مهرداد دریف شما که ددیگه ته اطلاعاتی !!!!!!!!!!

    شما هنوز نمیدونی که علت گرون بودن ائودی نسبت به نیسان خاطر لوکس بودنشه ….

    شما فرق برند لوکس و برند معمولی رو نمیدونی ؟؟؟

    اخه یکی نیست به این اقا بگه اگر المان تکنولوژیش به نیسان نمیرسه ، پس چرا

    اینفنیتی که زیر مجموعه ی نیسان هست داره از پلت فرم های مرسدس بنز استفاده

    میکنه ؟؟؟؟

    چرا دوست دارید به این کش دادن اینکه المان بهتره یا ژاپن دامن بزنید .

    همه بلدن متعصبانه حرف بزنندد .

    مهم اینه که هردوی اینها که از ایران کوچکترند ، درصد بیشتری از اقتصاد

    دنیارو گرفتن .

    اقا وحیدد کسی نخواست ارزش ژاپن و بیاره پایین . مطمئن باش ارزش هی کشوری .

    ارزش هیچ صنعتی و … با این حرفا نمیاد پایین .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا