آئودینیسان

مهندسی آلمانی در برابر جادوی ژاپنی: نبرد آئودی R8 و نیسان GT-R

در مقایسه‌ای سخت و فشرده به بررسی دو خودروی اسپرت و محبوب یعنی آئودی R8 V10 Plus و نیسان GT-R Track Pack خواهیم پرداخت. این خودروها به‌صورت بی‌رحمانه‌ای اشک هر رقیبی را در کف خیابان درمی‌آورند!

2014-Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack

تأمین نیروی مداوم و بی‌وقفه در این خودروها به همراه سیستم چهارچرخ متحرک و سیستم گیربکس دو کلاچه حس دلپذیری از رانندگی را به وجود می‌آورد. در این میان اگر خواستار خودروی AWD سریع‌تری هستید گزینه‌های پیش روی شما لامبورگینی آونتادور ۴۰۰ هزار دلاری و بوگاتی ویرون میلیون دلاری هستند. بنابراین دلیلی ندارد تا این دو خودرو را با توجه به سابقه و عملکرد و صد البته قیمتشان، متواضع و فروتن ندانیم.

2014-Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack

GT-R با موتور ۵۴۵ اسبی و قیمت ۱۱۶.۷۱۰ دلاری، به نظر معاملهٔ خوبی به نظر می‌رسد. این‌طور نیست؟! پکیج Track دارای موارد اضافی شامل مجراهای خنک‌کنندهٔ سیستم ترمز، سیستم ضربه‌گیرهای اصلاح‌شده و… می‌باشد. در این مدل همچنین صندلی‌های عقب حذف شده و چرخ‌های فورج کاری شدهٔ آن نیز از مدل Black Edition به عاریت گرفته شده‌اند. اما موارد جدید برای R8 نیز شامل سیستم انتقال قدرت ۲ کلاچه و مدل V10 Plus است. برای هرچه کمتر شدن وزن این خودرو آئودی تمهیداتی اندیشیده است که دربردارندهٔ مخزن سوخت کوچک‌تر، ضربه‌گیرهای اصلاح‌شده، صندلی‌ها با تنظیم دستی و استفاده از قطعات فیبر کربنی می‌باشد. مجموع این موارد باعث کاهش ۵۹ کیلوگرم وزن خودرو شده است که در ترکیب با افزایش ۲۵ اسب بخاری قدرت موتور عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد.

2014 Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack

نوع عملکرد موتور این دو خودرو و همچنین تفاوت بازهٔ قیمتی آن‌ها قابل توجه است اما ما نمی‌توانیم در برابر وسوسهٔ مقایسهٔ این دو خودرو مقاومت کنیم! پس برای یک مقایسهٔ جانانه به دل جاده و پیست می‌زنیم!

2014 Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack

ابتدا با یک درگ موافق هستید؟ سریع راندن برای این دو خودرو بسیار آسان است. هر دو خودرو دارای روش لانچ کنترل هستند اما جان کلام این است: ترمز، گاز، ناپدید شدن! در زمان حدود ۱۱ ثانیه، مسابقه تمام است. نیسان با اختلاف ۰.۳ ثانیه برنده می‌شود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۷ ثانیه‌ای نیسان، آن را در ردیف بزرگانی همچون ویرون و پورشه ۹۱۱ توربو قرار می‌دهد.

2014 Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus and Nissan GT-R Track Pack

کدام‌یک سریع‌تر است؟! خب به جواب این سؤال رسیدیم اما سؤال اساسی‌تر این است: کدام یک بهتر است؟ برای مشخص شدن پاسخ به چیزی بیش از یک مسابقهٔ درگ نیاز داریم. پس راهی جاده و پیست می‌شویم.

2014 Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Nissan GT-R Track Pack
در جاده‌های کوهستانی ما به همراه آقای Edward Loh تلاش می‌کنیم تا سرعت خودروها را از حد مجاز فراتر نبریم. R8 در اینجا اصرار می‌کند که شما به‌صورت تدریجی از هر پیچ عبور کنید ولی GT-R هرگز از سرعت کم ابراز رضایت نمی‌کند و شما را به خاطر این کار سرزنش می‌کند.

آقای Loh می‌گوید: من فکر می‌کنم در پیچ‌های تند،GT-R آئودی را شگفت‌زده می‌کند. نکتهٔ جالبی که دیده می‌شود دودهای خاکستری است که از اگزوز GT-R خارج می‌شود.

2014 Nissan GT-R Track Pack
۲۰۱۴ Nissan GT-R Track Pack
تایرهای دانلوپ به GT-R اجازه می‌دهند که با سرعت بالا وارد پیچ شود و به نظر می‌رسد این خودرو به طور مداوم طالب سرعت بیشتری است. شما می‌توانید همیشه زودتر از آن چیزی که فکر می‌کنید پایتان را بر روی پدال گاز فشار دهید البته چالش واقعی پیدا کردن زمان این کار است. پاداش این کار نیز شتاب گیری مسلسل‌وار و دیوانه کنندهٔ آن است که همراه با صدای خشن موتور و نالهٔ گیربکس، لرزه بر اندام هر رقیبی می‌اندازد.GT-R نیروی g چشمگیری را تولید می‌کند بنابراین باید منتظر خوشامدگویی صندلی‌های محکم مناسب و آبی و خاکستری رنگ آن باشید! در موقع رانندگی، حتی با وجود مجموعهٔ Bilsteins و همچنین حالت Comfort، به نظر می‌رسد که هر گونه نقص و عیب جاده به شما منتقل می‌شود.

2014 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus
حال به سراغ آئودی R8 می‌رویم. در رابطه با این خودرو شما احساس فراگیری از تصفیه و پالایش را پیدا می‌کنید. این خودرو به طرز عالی هنر و مهارت خود را نشان می‌دهد و در برابر خشونت موجود در GT-R می‌تواند موفق‌تر باشد. نمای ظاهری و بیرونی آن و احساس کنترل و تو دست بودن آن به نظر می‌رسد که بهتر و مستقیم‌تر است. تقسیم وزن R8 بهتر احساس می‌شود و شما به آسانی خواهید فهمید که چگونه بتوانید خود را با قدرت موتور و پدال گاز هماهنگ کنید. ضربه‌گیرهای اصلاح‌شدهٔ آئودی رانندگی نسبتاً راحتی را در مقیاس یک سوپرکار ارائه می‌دهند. راندن R8 شما را از محیط بیرون ایزوله نمی‌کند و شما هنوز احساس می‌کنید که خودرو در حال انجام چه کاری است اما باید ذکر کرد که از صداهای ناخواسته خبری نیست.

آقای Loh متذکر می‌شود که: آئودی احساس خاص‌تری دارد و همچنین مرغوب‌تر دیده می‌شود.

2014 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۴ Audi R8 V10 Plus
در نبرد سیستم‌های انتقال قدرت،R8 احساس به‌مراتب بهتری دارد. تعویض دنده‌های آن سریع‌تر و روان‌تر احساس می‌شود و بهترین صدای موتور V10 را ارائه می‌دهد. گیربکس GT-R نیز چیزی از رقیب کم ندارد اما شیفت‌های آن در برابر آئودی قدری کم می‌آورد.
پس از آزمایش‌های جاده‌ای که با محدودیت سرعت همراه بود به پیست می‌رویم، جایی که آقای Randy Pobst بسیار مشتاق تست این دو خودرو بدون هر گونه محدودیت غیرعادلانهٔ سرعت است.
او ابتدا سوار R8 می‌شود. زوزه‌های موتور V10 آئودی حتی پس از ناپدید شدن و از فواصل دور به گوش می‌رسد. پس از این تست، Randy مجموعهٔ فنی و موتور خودرو را ستود اما از مقداری بیش فرمانی در خودرو گله‌مند بود.
شما باید دربارهٔ قدرت بیش فرمانی فکر کنید، این مورد کنترل‌پذیر است و می‌تواند لذت زیادی را به ارمغان آورد اما اگر بخواهید که سریع حرکت کنید باید دقت کافی را دراین‌باره به خرج دهید.

2014 Nissan GT-R Track Pack Interior
۲۰۱۴ Nissan GT-R Track Pack Interior
اما در رابطه با نیسان GT-R مزیتی وجود دارد. ورای نشان “Track Pack” که بر کنسول مرکزی آن نقش بسته است، تنظیمات خاص نیسان در این مدل قرار داده شده است. پس از طی چندین دور در پیست،Randy این چنین می‌گوید:

من آرزو می‌کنم که خودروی مسابقه‌ای خودم همانند GT-R باشد. او این گونه ادامه می‌دهد: بیش فرمانی وجود ندارد. هنوز هم این خودرو خیلی خوب وارد پیچ‌ها می‌شود. شما می‌توانید لحظه‌های قطبی و متضاد بیشتری را در این خودرو احساس کنید اما این نیسان بالانس شده است و قسمت عقب آن دقیقاً در جایی که به آن تعلق دارد باقی می‌ماند.

در حالی که زمان ۱:۲۱.۹۵ ثانیه طی یک دور پیست برای R8 بسیار قابل احترام است (۰.۴ ثانیه سریع‌تر از فراری ۴۵۸) اما زمان ۱:۱۹.۵۵ ثانیه‌ای نیسان GT-R حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. این زمان حتی ۰.۱۷ ثانیه سریع‌تر از دوکاتی ۱۱۹۸s است.

2014-nissan-gt-r-track-edition-front-end
۲۰۱۴ Nissan GT-R Track Pack
اما راز GT-R چیست؟! تورک و کشش، آن هم به مقدار زیاد! برای این خودرو بسیار سهل است که از پیچ‌ها با سرعت خارج شود و در این میان هیچ زمانی را تلف نمی‌کند. در نتیجه این خودرو سطحی از اعتماد و اطمینان را به وجود می‌آورد که به شما اجازه می‌دهد بیشتر بر روی پدال گاز بفشارید.
Randy به شوخی بیان می‌دارد که شما برای طی یک دور پیست با آئودی فقط به یک دست نیاز دارید ولی ما در موقع راندن آن خیلی لبخند نمی‌زنیم! پس از اندکی تفکر عمیق به این نکته پی می‌بریم که راندن آن لذت زیادی دارد.
یک مباحثهٔ متقاعدکننده برای هر دو خودرو وجود دارد. GT-R مشخصاً احترام زیادی را به خاطر برتری چشمگیر در سرعت برمی‌انگیزد اما در رابطه با دقت و لطافت کمی غفلت کرده است. البته عناصر لذت رانندگی را داراست ولی جاده را از دست می‌دهد. R8 عمیق‌تر است. استفاده از این خودرو آسان است و راحتی بیشتری دارد به این معنی که شما می‌توانید هر روز با آن رانندگی کنید و هنوز هم زمانی که با آن سریع برانید مانع لذت شما نخواهد بود. نکتهٔ مهم این است که برخلاف نیسان شما مجبور نیستید که در محدودیت مطلق باشید تا از آن لذت ببرید.

streets-of-willow-springs-map-track
R8 برنده است، نه به خاطر اصلاحات فنی بیشتر و صدای جذاب‌تر و نمای زیباتر، بلکه به خاطر این که همهٔ ما می‌خواهیم آن را برانیم…

axle-answers-front-rear-chart
مشخصات

آئودی R8

موتور وسط،AWD، مجهز به لانچ کنترل
قدرت: ۵۵۰ اسب بخار در ۸۰۰۰ rpm
تورک: ۵۳۵ نیوتن متر در ۶۵۰۰ rpm
شتاب صفر تا ۹۶: ۳.۲ ثانیه
مسافت یک چهارم مایل (۴۰۰ متر): ۱۱.۳ ثانیه با سرعت ۲۰۲.۴ کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی: ۰.۹۹ g
قیمت پایه: ۱۸۲,۵۹۵ دلار
قیمت در زمان تست: ۱۸۸.۹۹۵ دلار

نیسان GT-R

موتور جلو، AWD، مجهز به لانچ کنترل
قدرت: ۵۴۵ اسب بخار در ۶۴۰۰ rpm
تورک: ۶۲۷.۷ نیوتن متر در ۳۲۰۰ rpm
شتاب صفر تا ۹۶: ۲.۷ ثانیه
مسافت یک چهارم مایل: ۱۱.۰ ثانیه با سرعت ۲۰۱.۳ کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی: ۱.۰۴ g
قیمت پایه: ۱۱۶,۷۱۰ دلار
قیمت در زمان تست: ۱۱۶.۷۱۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷۹ دیدگاه‌ها

  1. HaMiDrEzA

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    انتخاب من که GTR است، چون نسبت به قیمت یه اسپرت تمام عیار هست.
    البته اگه از نظر مالی مشکل نداشته باشم آئودی رو انتخاب می کنم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      جی تی آر غول کشه..پس پرچمش بالاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. reza

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    هر دوشون خوبن یکی المانی یکی ژاپنی

    ولی اختلاف قیمت زیاده ، با این اختلاف قیمت میشه دوتا چلنجر خرید :)
    بلاخره ائودیه دیگه :)

    در کل جفتشون خوبن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Arash66

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (87 ديدگاه)

    دست بالا دست زیاده …
    بد نیست این کلیپ رو ببینید !

    https://www.youtube.com/watch?v=pwyF8NGBrIs

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد ، عشق ژاپن

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    نامردیه ، R8 حدود 70 هزار دلار گرون تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    R8 برنده نیست. GT-R برنده ست چون اولا با سابقه تره، دوما همون قدرت رو تو دور خیلی پایینتر تحویلت میده، سوما گشتاورش خیلی بالاتره اونم تو دور خیلی پایینتر، چهارما قیمتش خیلی پایینتر و به صرفه تره.
    مورد پنجم اینکه خود نویسنده اذعان کرده که نیسان پیجها رو خیلی راحت تر رد میکنه و تورک و کشش بالاتری هم داره و…
    اما باز آخرش اومده نتیجه گیری کرده که حالا با همه این توضیحات اما بازم آئودی برنده ست چون به نظر ظرایف رانندگی رو رعایت کرده!
    واضحه که نیسان تو همه موارد برتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      خب شما برو تست کن و بگو . ددیگه چرا کار اون کارشناس هارو بی ارزش میکنی ؟؟؟

      یددفعه بگو نمیخوام قبول کنم .

      سابقه ددلیل بر برندده بودنه ؟؟؟

      پس الان که هیوندای سابقش کمه ، همیشه و ددر همه جا بازنددست ؟؟؟

      اونوقت شما با این ددلیلت میخواهی ماشین هارم کارشناسی بکنی ؟؟؟

      جالبه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (165 ديدگاه)

        دوست عزیز میلاد جان من این ماشینا رو تست نکردم چون امکانشو ندارم و در حدی هم نیستم که بخوام نظر خبره های ماشین رو بی ارزش کنم. فقط میتونم بگم که قبول دارم یا قبول ندارم.
        من کارشناسی رو قبول میکنم که واقعا با دلیل باشه. نه اینکه یک خط در انتها بگه : “R8‌ برنده ست.” هر چی گشتم نتونستم توضیحات درستی پیدا کنم برای این قضاوتشون.
        واقعا رو هوا نگفتم GTR. در مورد این ماشین تحقیق کردم. علاوه بر مواردی که گفتم خدمات پس از فروش نیسان و مخصوصا این ماشین عالیه، پتانسیل تیونینگ بالاتری از R8 داره، و همچنین هزینه سرویس و نگهداری موتورش اگر پایینتر از موتور R8 نباشه بالاتر نیست. درسته که توربو داره و توربو کمی هزینه نگهداری یک موتور رو بالا میبره، اما چون موتورش 6 سیلندره به هر حال هزینه نگهداری پایینتری از موتور 10 سیلندر آئودی داره. همچنین گیربکس R8 روغن خیلی گرونی میطلبه.
        ضمنا جا داره اینجا بگم که R8 بخش زیادی از لذت رانندگیش رو مدیون موتور ایتالیاییش هست، اما تمام قطعات GTR مال خود نیسانه.
        قبول کنین که از لحاظ پرفورمنس، هزینه اولیه و هزینه نگهداری GTR‌ برنده بلامنازع هست و از لحاظ زیبایی و آپشن و لوکس بودن R8 برنده ست. (GTR ماشین لوکسی نیست اما با وجود سیستم صوتی قدرتمند باس، بلوتوث، و نویگیشن پیشرفته جدا چیزی هم کم نذاشته.)
        همچنین GTR‌ با فضای پای بیشتر برای سرنشین جلو، فاصله بین دو محور بیشتر، و فضای صندوق بار خیلی بزرگتر، در طولانی مدت آسایش بیشتری رو فراهم میکنه و برای استفاده شهری مناسبتر از R8 هست.
        این مهندسی ها رو بذارین کنار مهندسی آلمانی. انصافی قضاوت کنین. میبینین که ژاپن خیلی به آلمان نزدیک شده دوستان. هر چند هنوز جا داره تا بهش برسه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. maxima

        ۲۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (19 ديدگاه)

        با سلام خدمت دوستان ، واقعاً کارشناسی جالبی بود نیسان تو همه موارد برتر بود(استارت،سرعت در مسافت طولانی ، ورود به پیچها و از همه مهمتر قیمت بسیار مناسبتر آن) واقعاً روی چه حسابی باید R8 برنده باشه ….؟؟؟؟؟
        ضمناً خواهش می کنم برندهای ژاپنی رو با کره ای ها مقایسه نکنید . خوبه یه نفر آلمان رو با فرانسه مقایسه کنه ؟ نه خوبه ؟ بس کنید دیگه !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . اومدی اینجا که مطالب رو قبول نکنی . ددر ضمن توربو گشتاور نیسان رو

      زیادد کرده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد ، عشق ژاپن

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        اپل که خز شده کلا گفتم بخندیم :)
        نیسان GTR با سابقه تر از R8 هست و این نسلش حالا حالاها از چشم نمیوفته ، من تو کیش سوار جفتشون شدم ، هر دو عالیند ، GTR تو شتاب رقیب هارو له میکنه ، ولی R8 هم خب آلمانیه و خیلی کلاس داره

        راجع به اون جمله ی اپل هم که گفتی والا باید بگم الآن دیگه اپل به قدری خز شده که دیگه جذابیت واسه کسی نداره ، من رفتم آیفونم رو فروختم چون دیدم که همه تقریبا اپل دارند و خیلی خز شده ، رفتم یه سونی Z خریدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. لانتا

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      نیسان gt-r با سابقه تر این نشنیده بود تا حالا. همه میدونن r8 چه مهندسی توش به کار رفته . نیسان gt-r ماشینی مثل گوشی های سامسونگ بعد از یه مدت از چشم ادم میفته اما اپل همیشه برای ادم جذابت دارن R8 به همین شکله…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (165 ديدگاه)

        دوست من راجع به کلمه “سابقه” لطفا درباره عبارات زیر تحقیق کن تا معنای حرف من رو بیشتر متوجه شی :
        سری C
        سری S
        R30 تا R34
        skyline
        Nismo
        240
        z-car

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. mt amre

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    فقط نیسان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    مکانیک ذاتا تو خون آلمانیاس اما ژاپنی ها الکترونیک شون خوبه!به نظر من مقایسه درستی نبود چون این دو ماشین از لحاظ قیمت و کیفیت ساخت در یک رده نیستند و قطعا آئودی سر تره…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. interceptor

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    متاسفم برای منبع این مطلب که چرا R8-GT رو مورد مقایسه قرار نداد و از مدل ضعیف تر R8 استفاده کرد. توی بازی بسیار با کیفیت need for speed – most wanted که می شه اون رو یک simulator خوب ارزیابی کرد R8 -GT هم شتاب گیری و حداکثر سرعت بهتری داره هم فرمانپذیری و اینکه ماشین بعد از پیچ گیج نمی زنه ولی نیسان gt R جالب نبود.
    راستی چرا شرکت نیسان این محصول خودش رو توی ایران عرضه نمی کنه مطمئنا با نظر به فروش بالای پورشه می تونه فروش خوبی داشته باشه. بجاش محصولات قدیمی مث پیکاپ خشک بدرد نخورش که برخلاف انتظار از پراید تو دست انداز ضعیف تر عمل می کنه و قشقایی کم توانش رو عرضه کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Arash66

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (87 ديدگاه)

      دوست عزیز مدل GT آر 8 برای سال 2011 هست و این مدل برای سال 2014
      ولی درسته مدل GT وزن و قدرت بیشتری داره ولی پلاس جدید تر و بروز تر شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. interceptor

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (108 ديدگاه)

        خیر ، R8-GT تا 2013 هم تولید می شده حالا هر چند شاید مدل 2014 هنوز رونمایی نشده باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. Arash66

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (87 ديدگاه)

    یک موردی هم هست که بهش اشاره نشد
    ببینید یکی از دلایل بالا بودن قیمت آر 8 به خاطر پلتفرمش هست که با گالاردو مشترک هست البته با تغییراتی که آئودی بهش میده. خب پلتفرم آئودی در آلمان و ایتالیا ساخته میشه ولی نیسان در زاپن همه این ها باعث اختلاف قیمت میشه.
    البته من اطلاعی ندارم که نیسان از این پلتفرم در مدل های دیگه هم استفاده کرده یا نه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Nissan GTR

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    مقایسه ناعادلانه است طرف با سلیقه شخصی برنده رو انتخاب کرد
    (NISSAN GTR) پرچم بالاست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یاسین

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    عشق است نیسان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. MSADRAG

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط و فقط NISSAN GTR R34 :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رضا

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ائودی با بوگاتی متواند مقایسه ی خوبی داشته باد از ذظر ظاهر این جور به ذظر می اید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا