نیسان

آزمایش رانندگی رایگان نیسان روگ جدید برای دارندگان تویوتا رافور!

نیسان اطمینان دارد که نسل جدید کراس‌اوور روگ به‌مراتب از تویوتا رافور بهتر است و به همین دلیل نمایندگی‌های این شرکت برای دارندگان رافور، آزمایش رانندگی رایگان با روگ جدید را ارائه می‌کنند. نیسان انتظار دارد حدود نیمی از ۱۰۷۴ نمایندگی خود در آمریکا از این استراتژی غیرمتعارف استفاده کنند. البته این برنامه چندان بدون ریسک نخواهد بود زیر قطعاً برخی از خریداران تفاوت‌های میان دو خودرو را آن‌طور که نیسان انتظار دارد ارزیابی نمی‌کنند.

بااین‌حال، معاون ارشد فروش و عملیات منطقه‌ای نیسان «جودی ویلر» در پیامی ویدئویی که برای نمایندگی‌ها ارسال کرده گفته است:

ما میدانیم هنگامی‌که خریداران، نسل جدید روگ را در کنار رافور بررسی می‌کنند از تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ استاندارد، طراحی پریمیوم و از همه مهم‌تر ارزش کلی فوق‌العاده خوب ما شگفت‌زده خواهند شد. هنگامی‌که با خودروی ما در برابر رقبای اصلی رانندگی می‌کنید، درنهایت قصد خرید این خودرو را خواهید داشت زیرا بسیار بهتر است

تویوتا نیز که از این استراتژی نیسان برای افزایش فروش روگ در برابر رافور مطلع شده است این کار را درواقع چاپلوسی می‌داند. رئیس فروش تویوتا «باب کارتر» دراین‌باره گفته است:

ما اطمینان داریم که نمایندگی‌ها و خریداران آن‌ها از کیفیت، ارزش، انعطاف‌پذیری و ویژگی‌های ایمنی که رافور را به پرفروش‌ترین شاسی‌بلند در ایالات‌متحده تبدیل کرده‌اند قدردانی خواهند کرد

این برنامهٔ نامتعارف نیسان که با عنوان Rogue Gone Rogue شناخته می‌شود، بخشی از برنامهٔ تبلیغاتی چهارماهه‌ای است که ویلر آن‌را قوی‌ترین کمپین بازاریابی در تاریخ نیسان توصیف کرده است. نسل جدید روگ صرفاً با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه می‌شود درحالی‌که از سوی دیگر، تویوتا برای رافور علاوه بر موتور پایهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور، نسخه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی را هم ارائه می‌کند. قیمت پایهٔ روگ در آمریکا از ۲۵,۶۵۰ دلار و قیمت رافور از ۲۶,۵۰۵ دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. حالا یکی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    برای روشن شدن تفاوت تویوتا و نیسان به طور ملموس، فقط کافیه پرادو ۲۰۰۸ و مورانو ۲۰۰۸ را از هر لحاظ از جمله دوام، کیفیت، قیمت، بازار و …. مقایسه بکنید.

    موافقم 26
    مخالفم 59
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10176 ديدگاه)

      کاملا درسته
      تویوتا که قابل بحث در مورد کیفیت نیست و پرچمدار در دنیاست ، اما نیسان هم خودروساز کمی نیست و به نظر من تنها عیب نیسان گیربکس مضخرف cvt هست که ای کاش بِکِشه بیرون از این گیربکس که در اون صورت برخی محصولات نیسان را حتی به تویوتای نازنین هم ترجیح میدهم ، مثل ماکسیما ، آرمادا ، ایکس‌تریل نسبت به همرده‌هاش در تویوتا .

      اما تویوتا از چیزی برخوردار هست که نه نیسان ، بلکه هیچ خودروسازی هنوز نتوانسته به جَنگِش بره و اون هم جدایه از خدمات و سرویس ارزان‌تر ، قیمت بسیار ارزانترِ قطعات هست با کیفیت بسیار بالا که هیچ شرکتی تا به حال نتوانسته انجامش بده (( باز هم میگم ، دوستان لطف کنند بازار جهانی را در نظر بگیرند و هیچگاه دیدشون بازار ایران نباشه که در اینجا بحث بی‌مورد و کدورت پیش بیاد )) .

      موافقم 72
      مخالفم 11
    2. Ali_x76

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      چرا باید در انتهای سال ۲۰۲۰، معیار و مبنای بررسی‌مون تولیدات ۲۰۰۸ باشن؟
      ضمن اینکه مورانو هم اصلا حریف دست و پا بسته‌ای نیست و دلیل فروش کمش، ضعف نمایندگی، کمبود عرضه، قیمت گذاری بالا و استایل خاص بود.
      مورانو نسبت به پرادو دارای شتاب و مصرف بهتر، سواری راحت تر و پایداری و هندلیگ بهتر و امکانات بیشتر بود، ضمن این‌که مورانو اصلا رقیب پرادو نیست.

      موافقم 68
      مخالفم 6
    3. کیان

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      بنظرم منطقی تر هست ک مورانو با هایلندر و یا 4رانر مقایسه بشه، بیشتر هم با هایلندر، در کل نیسان داخل ماشینهاش نسبت به هوندا و تویوتا یکمی حس پریمیومی انتقال میدن، در حد یکم نه خیلی بیشتر ، اون هم نه همه مدلها.
      ولی بنظرم کار نیسان هم واسه تویوتا تبلیغ هست هم برای خودش، تویوتا هم بدون هیچ هزینه بیشتر از پیش دیده میشه و اینکه سنگ محک این کلاس هست برای همه مشخص تر میشه.
      نیسان روگ جدید یا ایکس تریل واقعا خوب عمل کرده، صفحه کیلومتر تمام دیجیتالش خیلی جذاب هست از لحاظ گرافیکی تو یوتیوب ببینید حتما، بنظر شخصی خودم جلوی ماشین و چراغهاش فقط یکمی گنگ و گیج هستن، البته شاید از نزدیک ادم ببینه خوشش هم بیاد.
      در کل بین سی ار وی ، راوفور، سی ایکس 5 مزدا، روگ یکی از یکی بهتر و جذابتر
      فکر نکنم کسی از داشتنشون پشیمون بشه به هر علتی

      موافقم 48
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (10176 ديدگاه)

        البته کیان جان
        منظور دوست عزیزمون کیفیتی و خدماتی هست و نه رقیب بودن پرادو و مورانو .

        اتفاقاً مورانوهای ۲۰۰۷ با اینکه سواری بینظیری داشتند ، اما به شدت گیربکس مشکلدار و پراستهلاکی داشتند و همینطور مصرف سوختشون عجیب بالا بود ، اما من تجربه سواریشو در بوشهر در نمونه صفر داشتم و قدرتش عالیه ، صندلی‌هاش عالیه ، دیزاین داخلیش جالب و به نظرم توپه بخصوص صفحه کیلومتر متفاوتش با رنگ پشت زمینه و جای داشبورد جلوش که میگفتند به درد شکارچی‌ها میخوره که تفنگ دولولشون را اونجا جایگذاری کنند ? .

        اما با تمام این اوصاف ، ماشین وارداتی برای ایران فقط تویوتا و از تویوتا هم اول پرادو j120 چهار در vx و سپس اوریون ۲۰۱۱ که تمیزش را یا نمیفروشند یا یه قیمتی میگن که نپرسیم بهتره ? (( تو روخدا نَکُشیدم فقط نطر شخصی دادم )) .

        موافقم 21
        مخالفم 4
        1. کیان

          ۲۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1433 ديدگاه)

          اریون واقعا واقعا واقعا ماشین خوبیه، تو هر زمینه با توجه به بازار ما، شرایط قطعات و نمایندگی و بنزین و … اریون پاسخگوی هر سلیقه ای هست.

          نکته بعدی چیزی ک در مورد cvt میگن دوستان ک خیلی تو مخ و … ، ایرادات تینا و مورانو مربوط به نسل اول بود، من یادمه در این حد خدمات ضعیف بود و گیربکس هم بد قلق ایراد داشتن سفارش یه گیربکس کاملا جدید داده میشد، چیزی به اسم تعمیر برای cvt های پارس خودرو معنای چندانی نداشت.

          cvt کلا روحش بی روح هست، اما فکر کنم الان نسل سه یا چهار هستن، خیلی از ایرادات رفع شده، تو ماشینهای زیادی هم الان cvt استفاده میشه، در کنار انتقاداتی ک بهش وارد هست باید مزایاش رو هم در نظر گرفت

          موافقم 11
          مخالفم 1
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10176 ديدگاه)

      اون وقت‌ها که خودرو ارزان بود و شرایط خوب ، همیشه برای خرید خودرو به نمایشگاه یه عزیزی که بامرام بود میرفتم و خودروهای همکلاس را تست کوچیکی میکردم و سپس اقدام به خرید که ، با اینکه حتی تجربه بلند مدت از خودروهایی همچون سانتافه هم داشتم اما وقتی همه رقبا را در کنار هم تست و بررسی میکردم ، راحت متوجه درست‌ترین انتخاب میشدم و خودرو را میخریدم .

      این عمل نیسان باعث میشه بقیه شرکت‌ها هم چنین کاری انجام دهند و اتفاقاً بهترین ایده بازاریابی هست .

      (( حالا خودشیرین‌ها پیداشون میشه ، مثل اون شخصی که عاشق پراید ۹۰ هست و در جنونش میسوزه ? )) ، جداً چطور برخی‌ها خودرو را اینقدر بزرگ میبینند که براشون رویاست وقتی از اقتصادی‌ترین خودروهای روز دنیا تعریف یا نقد میکنیم .
      والا من عاشق بنز S هستم اما هیچگاه فکر نکنم در ایران بتوانم بخرم و سوار بشم ، البته اگر روزی شرایط خوب بشه ، مطمئناً به دستش میارم و به نظرم پرچمدار تمام خودروهای جهان اول بنز S هست و سپس بقیه دنباله‌رویِ تکنولوژی‌های این خودروی بی‌نظیر .

      موافقم 25
      مخالفم 9
      1. کیان

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        این جمله شما
        “جداً چطور برخی‌ها خودرو را اینقدر بزرگ میبینند که براشون رویاست وقتی از اقتصادی‌ترین خودروهای روز دنیا تعریف یا نقد میکنیم”
        جوابش این هست بنظرم خیلی ها شاید اصلا راننده نشده باشن هنوز، یا اگرم باشن بر اساس شنیده و نقل قولهای دیگران یا دلیل محکمتر صرفا بر مبنای خوندن مشخصات فنی و آپشن یه خودرو و میبینن ، خودرو علاوه بر یه کاتالوگ مشخصات، کیفیت سواریش خیلی مهم هست، چیزی ک نمیشه حسش و بدون نشستن و روندن فهمید، بعد از اون استهلاک و نگداری و پشتیبانی و گارانتی هست ک اینم مسئله مهمی هست، واسه همین من قبلا هم نوشتم اینجا، مثلا برای جایی یا کسی ک شرایط تست درایو نیست، بهترین ملاک خرید و انتخاب خودرو خوندن و بررسی فیدبک دیگر استفاده کنندگان هست، نه نقد و بررسی سایتها و … .

        موافقم 15
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (10176 ديدگاه)

          اما به نظرم کیان جان ، بیشتر مردم ما اینقدر خودشون را دست‌کم میگیرند و یه چیزهایی را رویا می‌پرورانند که با تلاش و کار کردن میشه بِهِشون رسید اما برای خودشون تابو میکنند .

          این یه قانون هست در جهان که اگر چیزی را بخواهید و با نیَت پاک تلاش کنید ، بِهِش میرسید .

          مورد بحثم کسی نیست ، اما حسادت در بین مردم ما به سبب این اقتصاد خراب داره خانواده‌ها و مردم را نابود میکنه و همه اختلافات همیشه از حسادت میاد که ای کاش وضع مالی همه مردم و کشور اینقدر خوب باشه تا هیچگاه این اخلاق حسادت را نداشته باشیم .

          موافقم 12
          مخالفم 4
      2. علی آقا

        ۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (572 ديدگاه)

        شما هم که اینقدر تجربه و علم دارید باید بدانید که با یه تست رانندگی یکی دو ساعته قرار نیست کیفیت کامل خودرو دستتون بیاد. قرار نیست دوام موتور و گیربکس دستتون بیاد. قرار نیست سطح خدمات نمایندگیها دستتون بیاد.
        وگرنه پاشنه آشیل ماشینای نیسان گیربکس cvt اوناست. نه به این خاطر که بی روحه بلکه به این دلیل که بی کیفیته و قبل از ۱۵۰ هزار کیلومتر باید تعویض شوند. این موضوع با یک تست رانندگی فاش نمیشه و باید با جهان خودرو و اخبارش آشنا باشی که این رو بدونی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. MOHAMMAD.n.r

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      از کی تا حالا پرادو و مورانو داخل یک سگمنت قرار گرفتن؟؟؟؟؟!!!!
      شما ماکسیما و کمریxv30 (گرند) رو با هم مقایسه کن دیگه حرفی باقی نمیمونه…
      تو ایران نیسان تیانا رقیب کمری xv50 هست درحالی که در بازار جهانی رقیب کمری xv40 محسوب میشه(تیانا سال ۲۰۰۸ رونمایی شد و کمری سال ۲۰۰۷) یه نگاه به طراحی داخلی و امکانات و چرم صندلی و راحتی و بی صدایی و شتاب بهتر و… تینا بنداز تا متوجه بشی نیسان هم خیلی دست و پا بسته نیست.
      مشکل نیسان فقط گیربکس هست که طی سال های اخیر مشکلاتش تا حدی رفع شده و داره بهتر میشه.

      موافقم 22
      مخالفم 0
      1. فرشاد

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1107 ديدگاه)

        اخ تیانا ک من عاشقش بودم اون زمان میشد همچی ماشینی داشت ولی حیف

        موافقم 16
        مخالفم 0
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۲۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          حیف که گذشت اون دوران.
          اون اوایل که اومده بود حدود ۶۰ میلیون قیمت داشت، سال ۹۲ قیمت مدل فولش تا ۱۷۰ م هم رسید. بعدش دیگه تحریم شدیم و تولید نشد.
          هعییییی…

          موافقم 14
          مخالفم 1
      2. datsun

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (3477 ديدگاه)

        صد در صد نیسان خودروساز دست و پا بسته ای نیست و ما نیسان رو با همین تعداد اندک مدلهای وارداتی میشناسیم. اولین خط تولید تاریخ خودرو ژاپن توسط کمپانی نیسان ساخته شد و خیلی کمپانی ها باید در محضر نیسان درس پس بدن.

        موافقم 20
        مخالفم 0
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۲۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          Datsun جان کجایی؟؟
          چرا کم پیدایی؟

          موافقم 9
          مخالفم 0
    6. مزدا

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      این روگ خیلی جذاب شده به دور از مقایسه انتخابم روگ هست

      موافقم 9
      مخالفم 0
    7. Hadi

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      واقعاً انتخاب بین این دوتا خیلی سخته…
      راوفور:لایک
      روگ(ایکس تریل): دیسلایک

      موافقم 16
      مخالفم 12
    8. Dr.Ahmadreza2002

      ۲۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      حالا چی باعث شده که شما کراس اوور رو با suv مقایسه کنی خدا داند

      موافقم 4
      مخالفم 4
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (10176 ديدگاه)

    اتفاقاً این کار نیسان چاپلوسی نیست و رقابت را با رقبا شدیتر میکنه که نهایتش برنده این رقابت‌ها مشتری هست .

    توجه کردید
    قابل توجه آن بندگان خدایی که فقط یا توهین میکنند یا مسخره که چرا توسان و… را رقیب نمیدانید !
    بازارهای رقابتی دست این دو خودرو هست که از فروش ماورایی برخوردارند و خودروهایی مثل توسان و اسپورتیج هستند که فقط تنوع بدهند به بازار ? .

    موافقم 24
    مخالفم 4
  3. ali

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (775 ديدگاه)

    ضعف روگ قدرت موتور کمتر و گیربکس سی وی تی هست در مقابل راو 4 … کیفیت تویوتا هم همیشه بالاتر از نیسان بوده…روگ طراحی داخلی خوبی داره ..البته تویوتا هم زیباست…مطمعنن نیسان فروشش خوبه ولی به پای تویوتا نمیرسه..

    موافقم 10
    مخالفم 5
  4. سامورایی از قله فوجی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    به شخصه هر دو رو دوست دارم و واقعا انتخاب بینشون خیلی سخته

    موافقم 16
    مخالفم 0
  5. Ali

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    بنظر من یه خودرویی با گیربکس cvt هر کاریش هم کنی بازم نمیتونه به گیربکس اتوماتیک راوفور برسه دلیلش هم مسئله نگهداری و مراقبت های احتمالا حوصله بر از گیربکس cvt هست و این در تضاد با یک ماشینی هست که قرار هست بی دردسر و کم خرج باشه واسه مصرف کنندش
    فقط حیف و صد حیف که کرولا هم cvt شده..
    نیسان اگر از گیربکس cvt دست بکشه خیلی عالی میشه

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. Dr.Ahmadreza2002

      ۲۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      البته CVTهم پیشرفت هایی داشته

      موافقم 3
      مخالفم 2
  6. سعید تویوتا

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    هههههه چه کار خنده داری داره انجام میده!تویوتا عظمته!تاحالا بصورت عینی ندیدم کسی اینجوری حسادت کنه!نیسان شرکت خیلی بزرگ و قویه من بهش احترام میزارم اما تمام محصولات تویوتا ثابت شده ن!نیسان هم باید همینکارو بکنه باید خودشو بیش ازاین ثابت کنه نه اینکه اینجوری بازاریابی کنه!
    نیسان روگ طراحی بیرونی و داخلی خوبی داره ولی باید یه جور دیگه بازایابی کنن واسش!

    موافقم 4
    مخالفم 10
  7. sina

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (811 ديدگاه)

    خیالت راحت اگر تویوتا کوچکترین خطری احساس میکرد چنان فیست لیفتی به راو فور میداد که انگار طراح های آئودی رفتن اونجا…اگر چه همین الانشم راو فور از ایکس تریل سرتره
    طراحی داخل ایکس تریل عالیه ولی بیرونشو بایدساده تر و شیکتر انجام میداد مخصوصا چراغ هاش
    یکی از گزینه هایی که خریداران راو فور رو میبرد سمت ایکس تریل گزینه 7نفرش بود که اونو حذف کرده(اگرچه میدونم واسه بهتر کردن بازار پث فایندره)
    ایکس تریل ماشین خوبیه ولی من دلیل و گزینه ی محکم واسه اینکه به راو فور ترجیحش بدم نمیبینم
    راوفور قدرتش بیشتره خوشگل تره حتی نسخه آفرودی trdهم واسه بهبودی جزئی آفرود داره

    موافقم 8
    مخالفم 9
    1. datsun

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز آمار فروش این دو ماشین چند ساله که برابر و سالهای هم بوده که ایکس تریل بیشتر هم فروخته آمار فروش ایکس تریل و روگ جداگانه حساب میشه ولی مجموع فروش حساب بشه حتی در برخی سالها بیشتر از راوفور هم فروخته.

      موافقم 13
      مخالفم 0
  8. (Saeed(peugeot

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    سالهاست که تویوتا و نیسان تو آمریکا با هم رقابت دارند …. و این احتمالا اولین سالی نیست که نیسان خودشو داره به آب و آتیش زده که به تویوتا برسه ….. چون تویوتا یه جورایی سنگ محک خودروسازهای دیگه تو آمریکا هست ….

    پس نیسان هرچی داشته ریخته تو دایره و علنی هم اعلام کرده ، از نظر خودش که روگ بهتره ….
    در صورتی که تویوتا همیششششه کارش ۲۰ بوده ، مطمئنا این دفعه هم به تویوتا نمیرسه .

    موافقم 7
    مخالفم 9
  9. Amin-mc20

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    خخااااااکک تویوتا خاااااااااااااااااککککک
    این چه فیس مزخرفیه برای راو4

    موافقم 7
    مخالفم 12
  10. Sina

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    واقعا انتظار نداشتم نیسان این کار آماتور و عجیبی رو انجام بده!
    کسی ماشینش واقعا خوب باشه مشتری خودش میفهمه نیاز به این کارا نیست .
    نیسان هم ضعیف تره و از لحاظ کابین چندان بالاتر نیست ، قیمتش هم خیلی ارزون تر نسبت به تویوتا نیست ، از لحاظ دوام یا کمی آفرود تویوتا بسیار بالاتر از نیسانه.
    وقتی ماشین ضعیف تری میسازی چرا باید رقیبت رو تخریب کنی!

    موافقم 6
    مخالفم 10
    1. Dr.Ahmadreza2002

      ۲۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      افرود با CVT که کلا جوکه اما همین چند دلار کمتر میتونه برا خانواده ها تایین کننده باشه مخصوصا اونایی که اولین خریدشون از این دوتا کمپانیه

      موافقم 1
      مخالفم 2
  11. mahdi-abdi

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    این ژاپنیا خیلی خوبن ولی تو بخش طراحی… خودتون میدونید البته کلی نمیگم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. ehsan

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (61 ديدگاه)

    مشکل بزرگ نیسان روگ گیربکس cvt هست البته الان جدیدا همه خودروسازهای اقتصادی ژاپن دارن استفاده میکنن از این گیربکس
    حتی کرولاهای جدید هم اینطوری شده

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا