نیسان

شک و تردیدهای نیسان درباره بازگرداندن X-Terra به آمریکا

نیسان در حال به‌روزرسانی کامل سبد محصولات خود بوده و در آینده شاهد عرضه محصولات جدیدی همچون شاسی‌بلند الکتریکی آرییا، Z پروتو و فرونتیر جدید خواهیم بود. همچنین نسخه به‌روز شده نوت هم در ژاپن عرضه شده و کیکس و آرمادا نیز بهبود یافته‌اند.

فرونتیر و پث فایندر ۲۰۲۲ بازار آمریکا ۴ فوریه معرفی می‌شوند و چند ماه بعد نیز نسل جدید روگ اسپورت یا همان قشقایی پدیدار خواهد شد. نمایندگی‌های نیسان حداقل در آمریکا خواهان محصولی هستند که به اعتقاد آن‌ها در سبد محصولات ژاپنی‌ها دیده نمی‌شود. این خودرو X-Terra است. این شاسی‌بلند که بر پایه پیکاپ بنا شده بین سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ در آمریکا عرضه شده و دو نسل آن با کدهای WD22 و N50 در دسترس بوده است.

شایان ذکر است این نام در نوامبر ۲۰۲۰ به عنوان X-Terra بازار خاورمیانه احیا شده و دارای پلتفرم ناوارا و سه ردیف صندلی است. خودرویی که مشاهده می‌کنید اساساً نسخه فیس لیفت شده ترا است که اواسط سال ۲۰۱۸ در چین معرفی شد و در واقع می‌توان آن را جایگزین معنوی X-Terra قدیمی محسوب کرد.

آیا X-Terra هم در آمریکا عرضه خواهد شد؟ نیسان گفت‌وگوهای داخلی برای عرضه احتمالی این خودرو در آمریکای شمالی داشته اما به نمایندگی‌ها گفته که فعلاً تصمیمی گرفته نشده است. نمایندگی‌ها می‌گویند یک خودروی خشن می‌تواند فروش سالیانه حدود ۸۰ هزار دستگاهی داشته باشد.

آن‌ها می‌گویند نیسان باید دست به کار شده و فورد برانکو، لندروور دیفندر و جیپ رانگلر را مشاهده کرده و سریعاً به دنبال کسب سهم از این بازار باشد. یکی از افراد مرتبط با نمایندگی‌های نیسان گفته که حاشیه سود بالایی وجود داشته و یک دستگاه رانگلر دو برابر حاشیه سود روگ را دارد.

با این وجود مقامات رده‌بالای نیسان در ژاپن احتمال معرفی X-Terra در آمریکا را زمان معرفی نسخه چینی آن در سال ۲۰۱۸ رد کرده بودند. آن‌ها گفته بودند:

در حال حاضر تصمیمی برای این کار وجود ندارد. بازار آمریکا نه تنها از نظر تست‌های تصادف بلکه از نظر انتظارات مشتریان یکی از سخت‌ترین بازارهاست.

هنوز مشخص نیست که وضعیت این خودرو از آن زمان تاکنون تغییر کرده یا خیر اما تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    پاترول سافاری خیلی پتانسیل بالایی جهت رقابت با رانگلر ، دیفندر ، برانکو دارد که میشه حتی ماژولارش کرد ولی نیسان حال‌و‌روز این کار را نداره !

    تویوتا هم که فعلاً Fj کروزر را برده تو کما و فقط تو برخی کشورهای عربی عرضه‌اَش میکنه در حالی که امروزه در آمریکا در نمونه‌های کارکرده ارزشش از زمان صفرکیلومتر بالاتر رفته که یعنی نیاز به یه Fj جدید دزده میشه و تویوتا تمرکزش به روی اتاق لندکروز ، تویوتا سکویا و تاندرو و لکسوس LX و GX هست و مطمئناً بازار این کلاس از خودروهارو به برانکو و رانگلر میبازه !

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. خوشنام

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (215 ديدگاه)

      خودروسازهای ژاپنی دیگه دارن کم میارن.
      تا سه چهار سال دیگه خودروسازهای کره ای و بعد آن کم کم خودروهای چینی از ژاپنی جلو میفتند.

      موافقم 3
      مخالفم 8
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        آقای خوشنام
        ما آتش‌بس را اعلام کردیم تا بهتر تبادل نظر داشته باشیم و این قضیه بچه‌گانه به پایان برسه !!!
        اما نه بحث کره و نه ژاپن و نه آلمانی آمریکایی هست ، بلکه اژدهای چین همه را میبلعه به جزء خاص‌سازها و تکساخت‌های ایتالیایی که خریدارانش با همه فرق دارند و انحصاری هستند که چین هم نمیتونه با برند آن‌ها رقابت کنه ، مثل لامبورگینی فراری مازراتی پاگانی یا حتی کوئنگزگ سوئدی .

        بخواهیم نخواهیم ، چین میبلعه ، مطمئناً تنها راه مقابله هم ، روش‌های مدریتی ترامپ و تعرفه گذاشتن هست چون هیچ‌کجای دنیا مثل چین پتانسیل ارزان‌سازی نداره چون دیکتاتوری مدرن را داره اجرا میکنه و هدف چین به دست گرفتن نبض بازار جهانیست و نه فقط خود کشور چین که با تمام دیکتاتوری‌ها متفاوت هست !

        کارگر مُفتی ، مواد اولیه مفتی (( به استعمار گرفتن و بدهکار کردن کشورهایی مثل ایران و آفریقایی‌ها و… که خیلی زیر پوستی داره منابع را میبره و یه جورایی قانونی داره پوست میکنه )) !

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. Reza.M

          ۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (309 ديدگاه)

          این به درد نمیخوره کاش نیسان یه شاسی بلند افرودر از بیس با شاسی نردبونی معرفی میکرد…مثل کاری که فورد با معرفی برانکو انجام داد…تویوتا هم همینطور…به جای توسعه دادن fj کروز که خواهان داشت و واقعا ماشین با پتانسیلی بود زد تولیدشو کامل متوقف کرد و به جاش لندکروزو که کسی نمیخرید گذاشت تولید شه :/

          موافقم 0
          مخالفم 6
        2. MOHAMMAD.n.r

          ۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          Reza
          داداش این ماشین شاسی مستقل(نردبانی)هست و یه جورایی نوه رونیز حساب میشه.

          موافقم 4
          مخالفم 0
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          یه چیز جالبی که متوجه شدم و همیشه برام سئوال بود که چرا پرادو دو در ، در اتاق j150 فقط با موتور چهارسیلندر عرضه شد و دیگه موتور ۶سیلندر کار نکردن ، تا اینکه متوجه شدم میخواستن fj را در بازار جا بیندازند و رقیبی خانوادگی نشه برای fj !!!

          ای کاش در نسل جدید پرادو دو در ، شاهد یه موتور قدرتمند ۶سیلندر باشیم و وضع کشور خوب بشه تا شاهد وارداتش باشیم ، پرادو دو در ۶سیلندر عجیب نازنین و بدون تاریخ مصرف هست !!!

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. $ÃЪŦÏЛ$

        ۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        خوشنام بقول نوید ما آتش بس گفتیم انگار شما دست بردار نیستید….

        موافقم 6
        مخالفم 0
      3. MOHAMMAD.n.r

        ۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        میشه توضیح بدید چجوری به این نتیجه رسیدید که تا 3-4 سال دیگه کره ای ها جلو میوفتن؟؟؟
        اون زمانی که وای اف اومده بود همه میگفتن دیگه کار کمری و اکورد تمومه و… ولی الان نزدیک ۱۰ سال گذشته و هیچی عوض نشده.
        در حال حاضر هیوندا چه محصولی در سگمنت اکسترا داره؟؟؟ اصلا شما بگو چه محصول شاسی مستقلی داره که کمک سنگین و… داشته باشه .

        موافقم 6
        مخالفم 0
    2. Hadi

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      اگه با قیمت منطقی راهی بازار آمریکا بشه میتونه موفقیت بزرگی داشته باشه…
      حتی با وجود آرمادا این ماشین میتونه فروش خوبی داشته باشه ?

      موافقم 5
      مخالفم 0
  2. ツSAMURAIツ

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    اگه میخواد موفق بشه باید با موتور V6 تو آمریکا عرضه بشه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. Zakaria

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    اگر اوضاع درست بود میتونست تو ایران راه رونیز رو ادامه بده. نسخه چینیش یعنی terra قیمتش تو خود چین از 26200 دلار آمریکا شروع میشه ولی توی فیلیپین از 32000 دلار. نسخه خاورمیانه یعنی xterra توی امارات قیمتش از 27200 دلار شروع میشه و توی قطر هم از 31900 دلار. (اختلاف قیمت هارو نیمیدونم دقیقا برای چی هست ولی به نظرم اگر تو ایران مونتاژ بشه میتونه حداقل مثل رونیز توی ارگان های دولتی و ادارات استفاده بشه و بدن دست اون نماینده ای که شاسی بلند میخاست)

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Sina

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    بنظرم اگر همین موتور دو نیم لیترشو (نه یه دو لیتری نکبت ) یه توربو بندازه روش کفایت میکنه و کاملا عالیه و واقعا فروش میکنه
    بازار شلوغه شاسی بلند های متوسط تشنه یه اس یو وی بدنه روی شاسی کارامد واسه آفروده خصوصا با آپشن ۷نفره
    بغیر از رکستون برند دیگه ای نیست نمیدونم فورچونر توی آمریکا هم هست یا نه

    نیسان باید اینو سه چهار سال زودتر میداد بیرون
    بنظرم اگر اینو چندین سال زودتر میداد بیرون مجالی برای سانتافه و سورنتو و رکستون و رواو۴ و… نمیگذاشت خصوصا توی بازار کشورهای مثل ما یا وضعیت جغرافیای مشابه
    اتفاقا داشتم دیشب عکسهاشو توی سایت فروش خودرو امارات میدیدم خیلی خوشگله

    https://www.dubicars.com/2021-nissan-xterra-titanium-25p-at-my2021-black-vc-b4d-388079.html

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      فورچونر تو امریکا عرضه نمیشه و اونجا فوررانر خیلی طرفدار داره.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Sina

        ۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (811 ديدگاه)

        فوررانر suv سایز بزرگ با حجم موتور بالاییه
        من در حد سایز متوسط مثل سانتافه و سورنتو و ب ام و ایکس ۵ و…منظورمه
        شاسی بلند نردبانی آفرودش مناسب باشه توی این سگمنت خیلی کم داریم

        موافقم 2
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا