نیسان

اخراج بیش از 10 هزار نفر از کارکنان نیسان

ظاهراً نیسان در حال برنامه‌ریزی برای تعدیل نیروهای خود است. گفته شده میزان کارکنانی که از کار بیکار خواهند شد بیش از دو برابر میزانی است که در ابتدای سال اعلام شده بود. دلیل این کار نیز کاهش تأثیرات مربوط به افت درآمد این خودروساز می‌باشد.


بنا به گزارش رویترز، این خودروساز ژاپنی طبق انتظارات افت سود حدود ۹۰ درصدی طی سه‌ماهه ابتدایی سال جاری را اعلام خواهد کرد و این عملکرد به عنوان یکی از بدترین رکوردهای نیسان در ۱۰ سال اخیر محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود اخراج بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان این شرکت که شامل ۴۸۰۰ نفر تعدیلی اعلام شده در ماه می‌باشد اعلام شود. اکثر این کارکنان در کارخانه‌های خارج از ژاپن مشغول به کار هستند.


نیسان از اشاره به اخراج کارکنان خود امتناع کرده اما تائید نموده افت ۹۰ درصدی میزان سود عملیاتی خود طی سه‌ماهه ابتدایی سال جاری تا حد زیادی صحیح است. این خودروساز تا چند ساعت دیگر و به‌صورت رسمی نتایج عملکردی خود را منتشر خواهد نمود.

افزایش تعداد کارکنان اخراجی نیسان میزان نگرانی نیروهای کاری تأسیسات ساندرلند این شرکت در بریتانیا را افزایش داده است. این کارخانه با توجه به شرایط بریتانیا و خروج آن از اتحادیه اروپا آینده‌ی مبهمی داشته و نیسان نیز تصمیم گرفته نسل بعدی ایکس تریل را در این تأسیسات نسازد.


نیسان همچنین با بهبود حاشیه سود ضعیف خود در آمریکا نیز دست‌وپنجه نرم می‌کند. تخفیف‌های زیادی که نیسان ارائه کرده باعث ایجاد تصویر ذهنی نه‌چندان خوب از این شرکت شده و اکثر محصولات این برند افت فروش را تجربه کرده است.

موتو ناگای به عنوان یکی از مدیران ارشد نیسان گفته است:

افت عملکرد ما در آمریکا مشکل بزرگی است که با آن مواجهیم. زمان زیادی ما درباره‌ی افزایش تولید خود نگرانی داشتیم و به آمار و ارقام توجه می‌کردیم اما حالا زمان بهبود تصویر برند ما فرا رسیده است.

از جمله سایر کارخانه‌هایی که می‌توانند تحت تأثیر برنامه‌ی نیسان برای اخراج کارکنان قرار گیرند می‌توان به کارخانه‌های موجود در کشورهای هند و برزیل اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. farhad

    ۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (134 ديدگاه)

    عدم درک صحیح از قدرت اتحاد با رنو نتیجه ای بهتر از این بار نمیاره!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مانی

    ۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    ارزش برند اینجا مشخص میشه
    نیسان با اینکه ماشینهاش اینقدر از تویوتا زیباتر هست و از نظر
    دوام و خرج هم خیلی‌ نزدیک به رقیبش هست به چنین مشکلی‌ خورده
    و تویوتا داره مثل نقل ماشین میفروشه و مشتری‌ها اولین چیزی که به ذهنشون میاد تویوتاست
    یا مثلا پژو که ماشین‌های به اون خوشگلی‌ میسازه که انصافا هم ماشینهای خوبی‌ هستن با قیمت مناسب
    سالی‌ ۲میلیون ماشین میفروشه اما دایملر سالی‌ ۳میلیون مرسدس میفروشه
    به این خاطر تویوتا و مرسدس رو مثال زدم که با ارزشترین برند‌های خودروسازی دنیا هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    حالا قدر گوسن رو بدونین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا