نیسان

افزایش 40 درصدی تولید نیسان در چین

ظاهراً نیسان و شریک چینی‌اش دانگ فنگ در حال سرمایه‌گذاری حدود ۹۰۰ میلیون دلاری در تأسیسات ساخت خود هستند تا ظرفیت تولیدشان را به‌طور چشمگیری افزایش دهند. این موضوع تنها بخشی از برنامه‌های نیسان ژاپن برای قرار گرفتن در میان سه خودروساز پرفروش بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان می‌باشد.


این سرمایه‌گذاری جدید باعث افزایش ۴۰ درصدی تولید نیسان در چین تا سال ۲۰۲۱ خواهد شد. نیسان تا آن زمان خواهد توانست سالانه ۲.۱ میلیون دستگاه خودرو در چین تولید نماید.

رویترز به نقل از یک منبع مطلع گزارش داده که نیسان تلاش دارد تا سال ۲۰۲۲ تعداد ۲.۶ میلیون دستگاه خودرو تولید کند. شایان ذکر است این خودروساز سال پیش ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو در این کشور تولید کرده بود.


برنامه‌ی ۵ ساله نیسان برای افزایش سهم خود در بازار چین روی خودروهای الکتریکی، برند ارزان‌قیمت چینی نیسان یعنی ونوسیا و ون‌ها و تراک های تجاری سبک تمرکز دارد.


جنرال موتورز و فولکس‌واگن حدود دو دهه است که بازار خودروی چین را در قبضه داشته و هر یک در سال حدود ۴ میلیون دستگاه خودرو در این کشور می‌فروشند. نیسان به همراه تویوتا، فورد و هوندا پشت سر این دو غول جهانی قرار داشته و هر یک در سال یک‌میلیون و چند صد هزار دستگاه خودرو به فروش می‌رسانند.


نیسان از ظرفیت تولید افزایش یافته خود برای ساخت خودروهای الکتریکی و بنزینی با هر دو برند نیسان و ونوسیا استفاده خواهد کرد. نیسان و دانگ فنگ تأییدیه‌ی دولت چین برای افتتاح خط تولید جدید در ووهان را دریافت کرده‌اند. این شرکت دو تأسیسات ساخت دیگر هم دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مانی

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    چه بازاری شده این چین
    چه رشدی میکنه
    فردوسی پور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    این عکس اخری — پشت ه همون ماشین اولیه ؟ خداوکیلی؟ ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نه داداش.نگاه به آینه ها بنداز تفاوت داره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا