نیسان

افزایش قیمت نیسان فرونتیر 2020

نیسان فرونتیر دایناسوری است که ارزش بیشتری پیدا کرده است. این خودرو پیش از این با قیمت پایه ۱۹۲۹۰ دلاری مدل سال پیش ارزان‌ترین وانت بازار آمریکا محسوب می‌شد و همین موضوع باعث فروش و محبوبیت آن بین کاربران می‌شد. اکنون ارزان‌ترین نسخه از فرونتیر، ۷۵۰۰ دلار گران‌تر شده است اما ببینیم موضوع چیست.

مدل ۲۰۲۰ نیسان فرونتیر با پیشرانه‌ای جدید عرضه می‌شود. موتور V6 جدید ۳.۸ لیتری بسیار کارآمدتری همراه با یک گیربکس ۹ سرعته خودکار برای آن در نظر گرفته شده است. مدل پایه جدید را باید با قیمت ۲۶۷۹۰ دلار بعلاوه ۱۰۹۵ دلار هزینه حمل سفارش داد. بالاترین نسخه یعنی مدل Pro-4X نیز قیمتی ۳۸۵۸۵ دلاری آن هم قبل از افزودن آپشن‌ها دارد که برای این خودروی بسیار قدیمی حتی باوجود ارتقای موتور و گیربکس بسیار گزاف به نظر می‌رسد.

قدرت موتور مدل جدید ۳.۸ لیتری ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور آن ۳۸۱ نیوتن‌متر است. به گفته نیسان بازده و راندمان سوخت این موتور افزایش یافته است.

در مقایسه باید گفت که مدل پایه قبلی موتوری ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۵۲ اسب بخار و گشتاور ۲۳۲ نیوتن‌متر و گیربکس دستی ۶ سرعته داشت. انتخاب گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قیمت را تا ۲۳۳۶۰ دلار بالا می‌برد. نسخه V6 قبلی هم که ۲۵۹۲۰ دلار قیمت داشت تنها ۲۶۱ اسب بخار قدرت داشت. بنابراین به گفته نیسان افزایش قیمت نسبت به مدل مشابه سال گذشته باوجود ارتقای پیشرانه حدود ۲ هزار دلار است.

متأسفانه هیچ ارتقای قابل توجه دیگری در این خودرو به چشم نمی‌خورد و تنها باید به سردنده چرمی و دکمه استارت دلخوش کنیم.

در بازار وانت یا پیکاپ‌های آمریکا اکنون می‌توان شورولت کلرادوی V6 را با قیمت پایه ۲۶۲۸۵ دلار و تویوتا تاکومای V6 را نیز با قیمت ۲۸۳۱۰ دلاری پیدا کرد که هر دو به‌مراتب جدیدتر و پیشرفته‌تر از فرونتیر محسوب می‌شوند. اما اکنون عنوان ارزان‌ترین پیک آپ به فرد رنجر تعلق می‌گیرد که با موتور ۴ سیلندر توربو خود و قیمت پایه ۲۴۴۱۰ دلار به فروش می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    داشتم فکر میکردم یه زمانی چقدر ماشین در ایران مفت بود و نگاش نمیکردیم .
    یادم میاد حدود سالهای ۱۳۸۹ ، قیمت پارس خودرویی نیسان پیکاپ حدود ۲۱ میلیون بود که اتفاقاً قدرت خریدش خوب بود و درآمد مردم خوب بود و پول در میومد ، اما این روزها قیمتها فاجعه ، قدرت خریدش هم فاجعه‌تر .
    فکر کنم این ماشین در آمریکا به کار تازه گواهی‌نامه گرفته‌های روستایی بخوره که ارزان هست اما عجب موتوری روش سوار کردن ،.
    اگر تجربه سواری با موتور ۲۴۰۰ cc پارس خودروش را داشته باشین ، متوجه میشید که قدرت خوب و شتاب بالایی داره و حالا با این موتور اعجوبه شده نسبت به قبلش اما ای کاش یه فکری برای اتاقش و آپشنهاش کنند تا اینکه دلخوش نکنیم به سردنده چرم و دکمه استارت .

    خودم به شخصه انتخابم در این کلاس تویوتا تاکوماست اما موتور قدرتمند نیسان با گیربکس ۹سرعته حرف نداره و ظاهر قدیمیشو کم‌رنگ‌تر میکنه .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. meysam

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    از سر بی پولی و مشکلات مالی نمیتونه نسل جدید بده بیرون.
    وگرنه نیسان شرکتیه که ماشینای افسانه ای کم نداره تو کارنامش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نامجو

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    نیسان مشکل و ضعفی در مهندسی نداره اما در بازاریابی عجیب نسبت به رقبا ضعف داره. 39درصد افزایش قیمت بدون تغییر نسل و حتی یه فیس لیفت کوچک مشتری رو نا امید میکنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ارش

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به گمانم فاصله تویوتا با نیسان داره زیاد میشه و عملا نیسان از رقبا عقب میمانه دهه گذشته نیسان عالی کار میکرد ولی الان ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Farzad

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    واقعا عالیه این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا