نیسان

انتقادات صریح نمایندگی‌های نیسان در حضور مدیرعامل!

ماکوتو اوچیدا مدیرعامل جدید نیسان با گروهی از نمایندگی‌های این خودروساز در آمریکا دیدار کرد تا با نقطه نظرات آن‌ها آشنا شود. اوچیدا از آن‌ها خواست که کاملاً صادقانه نظرات خود را بیان کنند و البته آن‌ها هم از خجالت مدیرعامل جدید درآمده و گفتند که نیسان محصولات ضعیفی تولید کرده و به خاطر برندی با محصولات ارزان‌قیمت شناخته می‌شود.

اولین دیدار مدیرعامل جدید نیسان با نمایندگی‌های آمریکایی روشنگری زیادی برای او داشته است. نمایندگی‌های نیسان از اوچیدا خواسته‌اند چندین موضوع را در اولویت خود قرار دهد.

طبق گزارش اتوموتیونیوز، اوچیدا با ۹ نمایندگی برتر این خودروساز در مقر نیسان آمریکای شمالی در نشویل دیدار داشته تا خبرهای دست‌اول از مشکلات آن‌ها و خود شرکت را به دست آورد.

یکی از مدیران نمایندگی حاضر در این جلسه به نقل از اوچیدا گفته است:

من می‌خواهم همه‌ی نظرات منفی را بدانم. من اینجا هستم تا نظرات شما را بشنوم. هیچ‌چیز را نگه ندارید، حتی اگر شنیدن آن برای من بسیار سخت باشد.

نمایندگی‌ها نیز پس از شنیدن این سخنان به بیان مشکلات خود پرداختند. یکی از نمایندگی‌ها گفته است:

ما یک و نیم ساعت واقعیت را به او نشان دادیم. هیچ‌چیزی را پنهان نکردیم و بسیار صادق بودیم.

این جلسه پس از انتشار برخی نگرانی‌های نمایندگی‌های نیسان درباره استراتژی این خودروساز در بزرگ‌ترین بازارش برگزار شده است. فروش این خودروساز ژاپنی در آمریکا با کاهش ۹.۹ درصدی به ۱.۳۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ رسید. این در حالی است که کل بازار تنها ۱.۲ درصد افت فروش داشت.

نیسان می‌گوید بخشی از افت فروش این برند به خاطر تصمیم درباره توقف فروش ناوگان اجاره‌ای است اما نمایندگی‌ها همچنان نگران هستند. اوچیدا می‌داند که بازار آمریکا می‌تواند باعث پرش یا سقوط شرکت شود. یکی از نمایندگی‌های نیسان اظهار داشته است:

او می‌گفت نیازمند دسته‌ای از افراد برای راست و ریس کردن اوضاع خواهد بود.

یکی از درخواست‌های نمایندگان این برند به‌روزرسانی سریع‌تر محصولات بود زیرا نیسان یکی از قدیمی‌ترین سبد محصولات در صنعت خودرو را داراست. نیسان می‌گوید در ۱۸ ماه آینده ۷۰ درصد محصولات خود را نونوار خواهد کرد. نمایندگی‌ها تا آن زمان از اوچیدا درخواست پیشبرد سریع‌تر امور و حمایت مالی و بازاریابی بیشتر را داشته‌اند.

یکی دیگر از مدیران نمایندگی‌های نیسان به مدیرعامل این شرکت گفته است:

اگر شما تمامی منابع را امروز تأمین نکنید، در آینده باید هزینه بیشتری انجام دهید.

دیگر مشکل اشاره شده نیاز به جایگزینی برنامه مشوق نمایندگی موجود با نمونه‌ای دیگر است تا به این ترتیب در صورت دست‌یابی نمایندگی فروش به اهداف فروش جوایز مالی اعطا شود. نمایندگی‌ها چندین سال است از این موضوع انتقاد می‌کنند چرا که دست‌یابی به اهداف فروش کارخانه و درعین‌حال سوددهی پایدار بسیار مشکل می‌باشد.

آگاهی از برند نیز جزو دیگر مسائل بررسی شده بوده زیرا برخی نمایندگی‌ها از اوچیدا خواسته‌اند تا استراتژی بازاریابی نیسان را تغییر دهد زیرا کمپین کنونی که روی تکنولوژی تمرکز کرده جواب نمی‌دهد. اوچیدا گفته است:

پیام تکنولوژی ما در ترجمه دچار بحران شده است. خودروهای خودران شاید در ژاپن یا دیگر بخش‌های جهان بسیار خوب باشند اما مردم آمریکا به آن جواب نمی‌دهند.

نمایندگی‌ها با خوش‌بینی جلسه را ترک کرده‌اند زیرا اوچیدا تأثیر خوبی روی آن‌ها گذاشته است. یکی از این افراد گفته است:

اوچیدا با گلوله نقره‌ای نیامده و درمانی هم برای سرطان ندارد؛ اما او خودش را نشان داد. او گفت به من یک فرصت بدهید. من می‌خواهم در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات را حل کنم.

شرکت‌کنندگان در این جلسه حتی استایل اوچیدا را با مدیرعامل اسبق یعنی کارلوس گوسن مقایسه کرده‌اند:

اوچیدا فروتن است و نظرات افراد بسیار علاقه نشان می‌دهد. او ذهنیت کارلوس گوسن در منیت گرایی را ندارد. هیچ‌یک از افراد حاضر در جلسه جرات نداشتند چیزی خلاف میل و علاقه کارلوس گوسن را بگویند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    اصن دلم نمیخواد نیسان تو شرایط بد بببینم اسم نیسان حس خاصی برام داره خیلی از بچگی حس خاصی به اسم نیسان داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرشاد

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    نیسان بحث طراحیشو یکم بهبود ببخشه قدم بزرگی برداشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آرش وان

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (307 ديدگاه)

    وکلای مدافع ژاپنی کارلوس گون به بلومبرگ گفته اند که کارلوس گون معتقد بوده است که عملکرد مدیران کنونی نیسان باعث میشود تا در ۲ تا ۳ سال آینده و درحوالی سال ۲۰۲۲ ؛ نیسان ورشکست شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MOHAMAD.n.r

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    پاراگراف اخر شخصیت واقعی موسیو کارلوس رو نشون میده.
    از چهره مدیر عامل جدید خیلی خوشم میاد به نظرم کاردرسته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا