نیسان

آواز ایمنی نیسان برای عابران پیاده!

نیسان از سیستم صدایی جدیدی برای خودروهای الکتریکی خود در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ پرده‌برداری کرد.


این سیستم که Canto نام دارد زبان لاتین به معنی “من آواز می‌خوانم” بوده و برای بهبود ایمنی عابران پیاده با استفاده از نشان صوتی بهتر در حضور خودرویی الکتریکی طراحی شده است.

اولین بار نیسان، صوتی را در سال ۲۰۱۰ برای خودروهای الکتریکی ساخت و آن را در هاچبک الکتریکی لیف بکار برد.

میتسوبیشی نیز سیستم مشابهی را در مدل پلاگین هیبریدی محبوب اوت لندر PHEV استفاده کرده است.

سیستم Canto جدید البته کمی پیشرفته‌تر است. این صدا زمان شتابگیری، ترمز یا دنده‌عقب رفتن خودرو هشدار داده و به عابران پیاده اجازه می‌دهد تا فهم بهتری از حضور خودرو در اطراف خود داشته باشند.


قوانین فعلی بریتانیا می‌گویند صدای تولیدی باید در سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت فعال شود اما در برخی مناطق دیگر سیستم جدید نیسان تنها زمانی که خودرو تا سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند هشدار خواهد داد.


اگرچه این سیستم اساساً برای هشدار به عابران پیاده طراحی شده اما نیسان مجبور بوده بین قوانین ایمنی و قوانین مربوط به آلودگی صوتی یک توازن ایجاد کرده و جذابیت محصولات الکتریکی خود مخصوصاً در محیط‌های شهری را افزایش دهد.

Nissan-IMx-Concept
بنا به گفته این خودروساز ژاپنی، Canto برای استفاده در محیط صدای یک خیابان شهری عادی توسعه یافته است. این امر بنا به ادعای کمپانی با خلق صدایی که کاملاً واضح بوده و باعث حواس‌پرتی نمی‌شود به دست آمده است.

مدیر بازاریابی محصولات بدون آلایندگی نیسان می‌گوید:

Canto برای کمک به ایمنی عابران پیاده و همچنین ایجاد صدای متمایز نیسان توسعه یافته است. این صدا نشان دهنده موقعیت منحصربه‌فرد ما در بازار خودروهای الکتریکی می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا