نیسان

تمدید بازداشت کارلوس گوسن!

داستان دراماتیک کارلوس گوسن قطعاً سوژه‌ی خوبی برای فیلم‌سازان مطرح جهانی بوده و به نظر می‌رسد این داستان طولانی‌تر هم خواهد شد!


درحالی‌که همه انتظار داشتند مدیر اجرایی اسبق نیسان از زندان آزاد شود و کل داستان را به جهانیان بگوید، مقامات ژاپنی مدت‌زمان بازداشت این مدیر اسبق را ۱۰ روز دیگر اضافه کرده‌اند. بازرسان این بار اتهام خیانت در امانت را به گوسن وارد کرده‌اند.

این خبر کاملاً سورپرایز کننده است چراکه دادگاهی در توکیو پیشنهاد دادستان برای بازداشت گوسن به مدت ۱۰ روز دیگر را رد کرده بود و به همین خاطر وکلای گوسن در حال آماده شدن برای ارائه‌ی درخواستی بودند که باعث می‌شود او از زندان آزاد شود.

اتاق بازداشتگاه کارلوس گوسن در توکیو
اتاق بازداشتگاه کارلوس گوسن در توکیو
البته با بازداشت دوباره‌ی گوسن، وکلا قادر نخواهند بود وثیقه تأمین کنند و انتظار می‌رود این مدیر ارشد خودرویی در زندان بماند. ظاهراً طبق اتهامات وارده به گوسن، او از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ زیان ۱۶.۶ میلیون دلاری خود را به حساب نیسان نوشته است. در صورت اثبات چنین اتهام سنگینی، گوسن می‌تواند تا حداکثر ۱۰ سال زندانی شود.

Carlos Ghosn
بنا به گزارش بازرسان، مقامات مسئول در آن زمان از این کار اطلاع پیدا کرده و درباره‌ی قانونی بودن آن بررسی می‌کردند. البته گفته می‌شود گوسن انجام چنین کاری را رد کرده است. دادستان‌ها همچنین مدیرعامل اسبق نیسان را به انتقال حدود ۱۵ میلیون دلار به حساب‌های شخصی متهم کرده‌اند.

این در حالی است که همدست نزدیک گوسن یعنی گرگ کلی در وضعیت بهتری قرار گرفته است. برخلاف گوسن، وکلای کلی قادر بوده‌اند درخواست وثیقه را ارائه کنند. احتمالاً مدیر اسبق نیسان ۲۱ دسامبر از زندان آزاد خواهد شد.

دی کلی همسر گرگ کلی نیز ویدئویی به وال‌استریت ژورنال فرستاده و ادعا کرده این بازداشت‌ها به خاطر کودتای مقامات شرکت از جمله محافظ اسبق گوسن و مدیرعامل کنونی نیسان یعنی هیروتو سایکاوا می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ahmad

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    این ژاپنیا خیلی مشکوک رفتار میکنن ، یه ریگی تو کفششون هست ، که اجازه نمیدن این بدبخت بیاد بیرون ، نمیخوان دهنشو باز کنه ، میدونم که الان باز دوباره یه عده ژاپنی پرست ، میان میگن ، ژاپن فلانه ، بهمانه ، ژاپنیا خداین ، سیستم قضایی ژاپن مثل رباته ، از اینجور حرفهای بی سر و ته ، ولی دارم میگم اینا دنبال سهم خواهی بیشترن ، همه این فیلمارو در اوردن بخاطر اینکه ، یکی از خودشونو بزارن به جای این اقا .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا