نیسان

بررسی نیسان ایکس تریل 2017 فیس‌لیفت

نیسان قشقایی از زمان عرضه در سال ۲۰۰۹ تاکنون یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده این خودروساز ژاپنی بوده اما مدل ایکس تریل نیز ثابت کرده موفقیت بالایی را نصیب کمپانی نی کند. سال پیش بیش از ۱۹ هزار دستگاه از این مدل در بریتانیا فروخته شده و آمار فروش جهانی این خودرو به حدود ۷۶۰ هزار دستگاه می‌رسد.

Nissan X-Trail 2017 facelift
نسل فعلی ایکس تریل که سومین نسل آن است در سال ۲۰۱۳ معرفی شده و هم‌اکنون پس از ۴ سال نیسان فیس لیفتی را روی آن اعمال می‌کند. دست‌اندرکاران نشریه اتو اکسپرس برای اولین بار پشت فرمان رقیب به روز شده اشکودا کودیاک در بریتانیا نشسته‌اند.

نیسان ایکس تریل 2017 فیس‌لیفت
نیسان می‌گوید خریداران همچنان مدل‌های لوکس‌تر ایکس تریل را به مدل‌های پایه ترجیح خواهند داد. انتظار می‌رود مدل‌هایی همچون نسخه تکنای حاضر در این تست حدود ۴۷ درصد فروش بریتانیا را تشکیل دهند و مدل‌های میان رده N-Connecta نیز عهده‌دار ۳۹ درصد دیگر باشند.

نیسان ایکس تریل 2017 فیس‌لیفت
مدل ۱.۶ لیتری dCi ارزان‌تر از دو پیشرانه دیزلی دیگر بوده و البته مدل بنزینی ۱.۶ لیتری نیز در دسترس است. پیشرانه‌های جدید بخشی از پکیج به‌روز شده نیسان نیستند بنابراین قدرت، مصرف سوخت و آرامش و رفاه آن‌ها همچون گذشته است.

نیسان ایکس تریل 2017 فیس‌لیفت
البته تفاوت قدرت قابل‌توجهی بین پیشرانه‌های ۱.۶ و ۲ لیتری دیزلی وجود دارد. این پیشرانه قدرتمندتر ۱۷۵ اسبی در رنو کولئوس نیز ارائه شده و زمانی که با گیربکس CVT سفارشی همراه شود، بسیار نرم‌تر و قوی‌تر از مدل مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری خواهد بود. مالکان مدل‌های ۱.۶ لیتری در زمان حمل اشیای سنگین خواهند فهمید که چقدر به مدل قدرتمندتر احتیاج دارند.

نیسان ایکس تریل 2017 فیس‌لیفت
در پشت فرمان نیز سورپرایزی وجود ندارد. ایکس تریل تکان‌های زیادی در بدنه داشته و فرمان بیش از آنکه تیز باشد نرم است. این خودرو در زمان حرکت راحتی خوبی داشته و سواری آن قابل‌قبول است اگرچه که در سرعت‌های پایین ناهنجاری داشته و دست‌اندازها و ناهمواری‌ها را به کابین منتقل می‌کند. مدل‌های مجهز به سیستم چهارچرخ محرک توانایی خوبی داشته و سیستم‌های جدیدی چون دستیار حرکت در سربالایی نیز به آفرود سبک خودرو کمک می‌کنند.

نیسان با تغییراتی که در صندوق‌عقب ایجاد کرده حجم آن را با افزایش ۱۵ لیتری به ۵۶۵ لیتر رسانده است. البته صندوق ایکس تریل نمی‌تواند با حجم ۷۲۰ لیتری اشکودا کودیاک برابری کند.

نیسان ایکس تریل 2017 فیس‌لیفت
اما بد نیست سری هم به داخل کابین بزنیم. صفحه‌نمایش خودرو کوچک بوده و گرافیک از مد افتاده‌ای دارد اما روان و پاسخگو است. متریال جدید به همراه غربیلک فرمان به‌روز شده از تغییرات دیگر کابین هستند اگرچه که کودیاک تازه‌تر احساس می‌شود. محصول اشکودا ارزان‌تر نیز هست. هنوز هم نیسان برخی پیشنهاد‌های جذاب بدون سود را در خصوص اجاره چندساله ارائه می‌کند.

نیسان ایکس تریل فیس لیفت هنوز هم خودروی راحتی بوده و گزینه‌ای قابل‌اعتنا برای خریدارانی محسوب می‌شود که خواهان شاسی‌بلند جادار و کاربردی هستند. البته یک فیس لیفت میانه عمر نمی‌تواند معجزه کند و با وجود رقبای جدیدتری چون اشکودا کودیاک، ایکس تریل نمی‌تواند این حقیقت را که محصولی قدیمی‌تر است پنهان کند. این خودرو روی کاغذ نیز گران به نظر رسیده اگرچه که پیشنهادهای اقساطی و لیزینگی مناسبی برای خریداران وجود دارد.

نیسان ایکس تریل 2017 فیس‌لیفت

مشخصات نیسان ایکس تریل تکنا ۱.۶ dCi 130 4WD

قیمت: ۳۴۷۱۰ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری دیزل

قدرت/گشتاور: ۱۲۸ اسب بخار/۳۲۰ نیوتون متر

گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۸۶ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

 

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. کارل شلبی

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    مصرف سوخت فقط ۵/۴لیتر برای این غول!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sj

      ۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      این غوله؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد رضا

      ۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (82 ديدگاه)

      مصرف سوخت گازوییل از بنزین کمتره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه اشکودا بازم ارزون تره همونه کل اروپا رو قبضه داره میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نت

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    نیسان جلو پنجره مسخره ای داره جالبه تو تمام مدلهای2017 و 218 ماشینش از سدان تا کراس اور و وانت همش از این جلو پنجره استفاده کرده و خیلی زشته=فقط هیوندای سانتافه اسپرت2018 خوبه که کسی نمیتونه از طراحی داخلی وبیرونی این ماشین ایراد بگیره در حال حاضر زیباترین کراس اور جهان هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amin

      ۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (91 ديدگاه)

      پناه بر خدا
      سانتافه زیبا ترین کراس اور جهان:|
      قیافه ی ماکان،ایکس 3,ان ایکس،جی ال ای و سایر دوستا ن بهد از این کامنت شما دیدنیه حقیقتا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Nissan...japan

      ۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (208 ديدگاه)

      یا چشم و سلیقه شما مشکل داره که طراحی جدید نیسانو زشت میبینی یا چشم ملیونها ادم که میپسندن!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Sam

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    ظاهرش توی این کلاس اکیه به نظرم قدیمی نمیاد اما طراحی داخل کابینش قسمت کنسول میانی قدیمی جلوه میکنه و باید دستی به سر و روش میکشید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mahdi.mp

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    واقعا برام عجیب بود از سانتافه این همه تعریف..حالا قبول نسبتا ماشین خوبیه ولی اینکه بهترین کلاس خودش باشه به گوش خوده رئیس هیوندای برسه خندش میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا