نیسان

بررسی اولیه نیسان سنترا ۲۰۱۶

با فروش ۴ میلیونی نیسان سنترا در ایالات متحده تاکنون، این مدل به معنای واقعی، در همه جا حاضر است و مطابق گفته نیسان، در حال حاضر ۹۳ درصد از مدل‌های بعد از ۲۰۰۵ از این خودروی ساده و با دوام، هنوز هم در جاده‌های امریکا تردد می‌کنند. این مدل در ابتدا رقبایی مانند تویوتا کرولا و هوندا سیویک داشته، امّا امروز دیگر مدل سطح اول نیسان محسوب نمی‌شود و این جایگاه را به ورسا واگذار کرده است. نیسان در نسل هفتم سنترا برای ۲۰۱۳، این خودرو را تبدیل به یک «مینی-آلتیما» کرده است.

2016 Nissan Sentra SR
۲۰۱۶ Nissan Sentra SR
همانند آلتیما، سنترا نیز برای مدل سال ۲۰۱۶ دچار یک دگرگونی میان‌دوره‌ای گسترده شده تا ظاهر کلی خانواده سدان‌های نیسان، ظاهری برجسته‌تر و مطابق با ماکسیما ۲۰۱۶ پیدا کند. همه‌چیز از ستون A بدنه به طرف جلو و از جمله گل‌گیرهای جلو، چراغ‌ها جلو، کاپوت و جلوبندی، با طراحی جدید همراه شده و در بسیاری از موارد، بهبود پیدا کرده‌اند. در عقب، سپر صاحب یک فرم جدید شده و همین‌طور چراغ‌های عقب با طراحی LED کامل استفاده شده‌اند. همچنین طرح تازه‌ای برای چرخ‌های ۱۷ اینچی به کار گرفته شده که در نسخه سنترا SR ظاهر بسیار جالبی ایجاد کرده‌اند.

2016 Nissan Sentra SR
۲۰۱۶ Nissan Sentra SR
به منظور ارتقای حالت شلختگی و حال‌ و هوای قدیمی کابین، نیسان از طرح‌های جدید برای وسط داشبورد، کنسول و درها استفاده کرده و غربیکل فرمان سه پره‌ای را از ۳۷۰Z به کار گرفته است. همه مدل‌ها به جز مدل پایه S و FE+S با یک مجموعه‌ نشانگرها جدید در یک نمایشگر قائم با قابلین نمایش اطلاعات مختلف همراه می‌شوند. همچنین یک دسته دنده جدید برای سیستم گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته در اختیار قرار گرفته و البته هیچ‌گونه محلی برای «کنترل دستی دنده» درنظر گرفته نشده است.

2016 Nissan Sentra SR
۲۰۱۶ Nissan Sentra SR
اولین رانندگی با سنترا نشان می‌دهد که این سدان از نیسان، بالغ‌تر از قبل شده است. این در حالی است که سیستم فرمان هنوز هم کُندی خود را دارد و تمایلی به ادامه حرکت در وسط خط حرکت جاده، پس از عبور از یک پیچ ندارد. با این حال، یاتاقان‌های جدید و تنظیمات دستیار الکترونیکی فرمان باعث شده‌اند که شرایط برای حرکت در مسیر مستقیم در بزرگراه، آسان‌تر شود. همچنین یکی از مزایای سنترا ۲۰۱۶، تنظیمات جدید سیستم تعلیق آن هستند که اثرات سطح جاده را با آرامش در خود هضم می‌کند؛ موضوعی که به لطف ۱۰ درصد سختی بیشتر برای فنربندی و تیونینگ دوباره شوک‌ها حاصل شده است. عایق‌های صوتی بیشتری به داشبورد و درها اضافه شده و همچنین محل قرارگیری موتور به گونه‌ای تنظیم شده که صدای کمتری را به داخل کابین منتقل کند. به گفته نیسان، سنترای جدید چسبندگی بیشتری در شرایط رانندگی سخت در جاده نشان می‌دهد و در جاده‌های پر پیچ و خم، لغزش بدنه کمتری به همراه دارد.

در عین حال، سواری ساکت‌تر باعث می‌شود که صدای موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۳۰ اسب‌بخار واضح‌تر از قبل به گوش برسد. البته این موضوع علی‌رغم تنظیماتی است که برای سیستم CVT درنظر گرفته تا در هنگام فشردگی پدال گاز بیش از یک‌چهارم، شرایط یک گیربکس اتوماتیک معمولی تداعی شود. در آخرین تست سنترا ۲۰۱۳، این مدل رکورد ۹/۲ ثانیه را برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت از خود به جای گذاشته و با توجه به اینکه مدل ۲۰۱۶ نیزا پیشرانه مشابه بهره می‌برد، انتظار ارتقای قابل‌توجهی را در این زمینه نباید داشت.

2016 Nissan Sentra SR
۲۰۱۶ Nissan Sentra SR
سنترا ۲۰۱۶ با شروع قیمت ۱۷ هزار و ۶۱۵ دلار برای مدل پایه S با گیربکس دستی (تنها تریمی که با گیربکس دستی ارائه می‌شود)، به بازار عرضه شده است. این در حالی است که حداکثر قیمت آن به ۲۳۰۰۵ دلار برای مدل سطح بالای SL می‌رسد و در این بین، سه سطح تریم دیگر نیز قرار دارند. مدل SR تست‌شده در اینجا با استایل اسپورتی و مجموعه‌ای نسبتاً گسترده از تجهیزات استاندارد، با قیمت ۲۱۲۴۵ دلار در دسترس قرار می‌گیرد. هنگامی که پکیج SR پرمیوم ۲۵۹۰ دلاری با تجهیزاتی چون صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی Bose، سانروف و سیستم راهبری و پکیج تکنولوژی ۱۲۳۰ دلاری با مواردی مانند کروز کنترل انطباقی، ترمز اتوماتیک و سرویس‌های نیسان کانکت به آن اضافه شوند، قیمت کلی خودرو برابر ۲۵ هزار و ۲۴۵ دلار خواهد بود. البته این قیمت چندان چشمگیری به شمار نمی‌آید، ولی برای مدلی مانند سنترا که به این اندازه در زمینه کیفیت و کارآیی پیشرفته کرده، قیمت بسیار منصفانه‌ای است.

2016 Nissan Sentra SR
۲۰۱۶ Nissan Sentra SR
شاید خیلی‌های سنتراهای دهه ۸۰ میلادی را به خاطر داشته باشند، ولی اینکه کسانی در ۳۰ سال دیگر، باز هم به یاد مدل ۲۰۱۶ سنترا باشند، چیزی است که نمی‌توان انتظار زیادی برای آن داشت. امّا همان‌طور که مدل‌های گذشته سنترا نیز نشان داده‌اند، احتمالاً نسخه‌های کارکرده این خودرو باز هم برای مدت زیادی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

2016 Nissan Sentra SR
۲۰۱۶ Nissan Sentra SR
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت پایه:
    • S با قیمت ۱۷۶۱۵ دلار.
    • FE+S با قیمت ۱۸۸۶۵ دلار.
    • SV با قیمت ۱۹۳۸۵ دلار.
    • SR با قیمت ۲۱۲۴۵ دلار.
    • SL با قیمت ۲۳۰۰۵ دلار.
  • نوع موتور: DOHC چهار سیلندر در یک ردیف با ۱۶ سوپاپ، توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۱۷۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۳۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۱۷۳/۵ نیوتن‌متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی یا سیستم CVT.
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۲۵ – ۴/۶۳۶ متر.
  • عرض: ۱/۷۶ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۹۶ متر.
  • وزن کلی(تخمین): ۱۲۹۳- ۱۳۳۸ کیلوگرم.
تخمین عملکرد:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ – ۹/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۷ – ۳۲/۳ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۶/۶- ۱۷/۲ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۱۹۳/۱۲ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۸/۷۴ – ۸/۷۱ لیتر در شهر و ۵/۸۸ – ۶/۵۳ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    تو منطقه آزاد مدل 2013 با کارکرد 25000 هزار 39 میلیون . هعی ….

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. نیما ناصری

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (336 ديدگاه)

      پس اگه بیاد ایران میشه حدود 90
      بدک نیست از الانترا بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد حسین

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (34 ديدگاه)

        این ماشین در حدو اندازه یاریسه قابل مقایسه با الانترا نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فرید آبادان

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (308 ديدگاه)

      صفر 2015 منطقه ازاد 57 تومن میشه ملیش اگه وارد بشه بین 100 تا 120 تومنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. moein

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    قطعا همانند نسل های قبیل با کیفیت و راندمان بالا خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بنتلی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    نمیدونم چرا نیسان فک میکنه این فرمون هنوزم جذابه!بابا تو ک فرمون ب اون خفنی برا ماکسیما طراحی کردی ی فکری هم برا این بکن،ی چیز دیگه الان پاسات با ی کلاس بالاتر دنده اتومات دوربین عقب ترمز خودکار و…از 21 هزارتا شروع میشه،توی کلاس خودش هم گزینه های خوبی هس مثلا سویک و مزدا3و جتا و کروز و کرولا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      و مالیبو که امسال رتبه 2 خودرو سال رو آورد
      و راستى این چرا از موتور 1.8 فقط 130 اسب گرفته؟!؟!؟!؟!
      واقعا براى نیسان زشته(الان لیفان 620 با موتور 1.8 توان 131 اسبى داره)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (307 ديدگاه)

        توربو هم هست تازه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. محسن

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اگه همون مدل SR و بجای پژو تولید میکردن به نظرم خیلی بهتر میشد ، 21000 دلار با ارز دولتی میشه 63 میلیون ( به شرط تولید داخل و حذف گمرکی ) ، اگه 70 میلیون هم دست مردم میدادن خیلی انتخاب منطقی تری نسبت به پژو بود.
    اصلاح میکنم منطقی تر چیه ؟ عااااالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. اشکان

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (106 ديدگاه)

    همسایه بالایی ما فول 2014 رو 61 تومن خرید از ارس…..ارزشش رو داره….یعنی یه جورایی مفده…..الان النترا 2014 فول با گرم کن صندلی عقب کارکرده 48 تومنه….ولی حیف که نمیشه خیلی جاها رفت…..???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mohammad

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    خوبه ها….. تا برسه حدود صد تومن میشه رقیب خوبی برای الانترا میشه البته نیسان اگه روی ماشینش کارکنه هنوز خاطره ی مورانو یادم نرفته ماشین پر از باگ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خوبیه. از فروشش معلومه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیرحسین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    تا حرف ازین شد که میتونه رقیب النترا باشه دوستانی گوهرفشانی کردن که این ماشین رقیب یاریس هست!!!!البته برای النترا جز مرسدس بنز هیچ رقیبی برای النترا وجود نداره!!!
    برادر من شما مقاله رو نمیخونی؟؟؟با طول 4.6 متر و عرض 1.76 همکلاس یاریس هست؟؟؟
    باز دوستانی گفتن چرا موتور 1.8 لیتری و 130 اسب بخار و نتیجه گرفتن که ضعیفه!!!اگر موتور درست طراحی بشه یعنی جوری که گشتاور تو دورهای پایین و بازه طولانی تولید بشه و گیربکس و موتور هماهنگ باشن جوری لذت میبری که انگار ماشین 160 اسبی سوار شدی.کما اینکه مزدا3 با 20 اسب بخار کمتر از سراتو شتاب و لذت بیشتری داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. نادر

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت اصل نیسان سنترا 2014 48 میلیونه ولی یه نفر تصادف کرده 41 میلیون خسارت گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. F@R

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام نیسان سنترا ۲۰۱۶ بیسیک سفارش امریکا
    کاپوت و گلگیر رنگ با قیمت ۴۲ میلیون تومن به نظرتون خوبه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا