نیسان

نگاهی به خوبی‌ها و بدی‌های نیسان مورانو 2019

احتمالاً اکثر شما دوستان نیسان مورانو را فراموش کرده‌اید. شاسی‌بلند میان سایز نیسان (پث فایندر نیز جزو این کلاس محسوب می‌شود) با سایر رقبای دو ردیفه همچون شورولت بلیزر، فورد اج و جیپ گرند چروکی سرشاخ می‌شود؛ اما این شاسی بلندها قدرتی فراتر از ۳۰۰ اسب بخار (در مورد جیپ فراتر از ۷۰۰ اسب بخار!) داشته درحالی‌که پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری سری VQ مورانو از سال ۲۰۰۹ تاکنون تغییر چندانی نداشته است. مخلص کلام اینکه کل خودرو از سال ۲۰۱۵ تاکنون تغییر زیادی نکرده است.


با افزایش روزافزون رقابت در کلاس شاسی بلندها، ارائه‌ی محصولات به‌روز یکی از مهم‌ترین اقدامات برای خودروسازان خواهان بود و نیسان هم اقدام به فیس لیفت مورانو کرده اما آیا این کار برای حفظ موقعیت این خودرو در بازار آمریکا کافی بوده است؟ ما اخیراً پشت فرمان نیسان مورانو SL AWD 2019 نشسته‌ایم و پس از یک هفته رانندگی لیستی از خوبی‌ها و بدی‌های این خودرو را برای شما تهیه کرده‌ایم.


در این لیست ویژگی‌هایی که باید در نسل بعدی مورانو حفظ شده و ویژگی‌هایی که باید تغییر یابند را ذکر نموده‌ایم پس با ما همراه باشید.

  • عدم‌تغییر: طراحی ظاهری


در خلال تست‌ها واضح بود که مردم از به‌روزرسانی اخیر مورانو خوششان می‌آید. نیسان برای مدل سال ۲۰۱۹ مورانو اقدام به اضافه کردن جلوپنجره، چراغ‌های LED و رینگ‌های جدید کرده است. خودروی ما دارای رنگ جدید سانست بود که کاملاً چشم‌نواز بوده و یکی از جذاب‌ترین رنگ‌های این خودرو محسوب می‌شود. مورانو به سادگی یکی از شیک‌ترین شاسی بلندهای نیسان است.

  • تغییر: پیشرانه


پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری این خودرو کاملاً خسته است. این نیروگاه آهنین تنها ۲۶۰ اسب بخار قدرت داشته و تقریباً پشت سر همه‌ی رقبای خود قرار می‌گیرد. این همان پیشرانه‌ای است که از سال ۲۰۰۹ تاکنون در بازار حضور داشته و نیسان باید آن را با نمونه‌ی جدیدتری همچون نسخه‌ی VC توربوی نصب شده در آلتیما تعویض کند.


البته مصرف سوخت این پیشرانه حتی با وجود سیستم چهار چرخ محرک هم نسبتاً خوب بوده و عملکرد بسیار نرمی هم دارد. گیربکس CVT مورانو نیز جزو بهترین‌هایی است که ما تست کرده‌ایم.

  • عدم‌تغییر: صندلی‌های جاذبه صفر


بسیاری از محصولات نیسان به صندلی‌هایی که جاذبه صفر نامیده می‌شوند تجهیز شده‌اند. این صندلی‌ها دارای ۱۴ نقطه‌ی فشار متفاوت هستند که به منظور ایجاد موقعیت طبیعی بدن طراحی می‌شوند. توضیح این موضوع سخت است اما صندلی‌های مورانو در سفرهای طولانی بسیار راحت می‌باشند. ما شانس تست مدل فول پلاتینیم را نداشتیم. این خودرو از صندلی‌هایی با پوشش چرمی و دوخت الماسی و سیستم تهویه سود می‌برد.

  • تغییر: سیستم اطلاعات سرگرمی


ما صفحه لمسی سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خودروهای مختلف را به خاطر سادگی در استفاده دوست داریم اما سیستم نیسان عملکردهای گوشی‌های هوشمند را نمی‌تواند شبیه‌سازی کند. صفحه اصلی این سیستم دارای برنامه‌هاست اما خیلی کاربردی نبوده و گشت‌وگذار در آن‌ها به سختی صورت می‌گیرد. اندروید اتو و اپل کارپلی به‌صورت استاندارد وجود دارند اما خود سیستم اطلاعات سرگرمی مورانو که با همکاری گوگل توسعه یافته چندان چنگی به دل نمی‌زند.

  • تغییر: متریال کابین


آنچه که بیش از سیستم اطلاعات سرگرمی توی ذوق می‌زند متریال بکار رفته است. کابین پر از موادی همچون فلزات غیرواقعی، کروم، تریم مشکی و بژ است. طراحی یکدستی به چشم نمی‌خورد و برخی کنترل‌ها همچون دکمه‌های روی فرمان کاملاً قدیمی به نظر می‌رسند. شیفتر نیز یکی از ارزان‌ترین آیتم‌های کابین بوده و به نظر می‌رسد مستقیماً از خودروهای ۲۰ سال پیش گرفته شده است.

  • تغییر: مسیری واضح انتخاب کنید


حتی پس از یک هفته زندگی با مورانو ما نتوانستیم بهترین چیز درباره‌ی این خودرو را بفهمیم. مورانو در هیچ‌چیزی بد نیست اما خب از هیچ نظری هم نمی‌درخشد. این خودرو سواری راحتی دارد اما حس می‌شود که نیسان خواهان تزریق کمی حس اسپورت به مورانو بوده و در هیچ‌کدام هم موفق نشده است. ما امیدواریم نیسان برای چهارمین نسل مورانو مسیری را انتخاب کند: یا خودرویی راحت یا خودرویی اسپورت. مورانوی فعلی از نظر آنچه که می‌خواسته باشد کمی گیج به نظر می‌رسد و در این کلاس که رقبای سرسختی حضور دارند فراموش کردن مورانو کار تعجب‌برانگیزی نخواهد بود…

منبع: carbuzz

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    نیسانهای جدید طراحی بیرونی بدی داره مخصوصا جلوپنجره و چراغ جلو و چراغ عقب خیلی بد هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. CBR

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    کلا خودرو سازهای ژاپنی گیر دادن به گیربکس CVT
    ول کنم نیستن (البته به جز مزدا که دمش گرم داره)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MOHAMAD.n.r

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    شخصا طراحی داخلی کل نیسان ها رو خیلی دوست دارم و فکر میکنم کمی جلوتر هستند و دیر ادم ازشون زده میشه.
    در خودروهای داخل ایران از همه بیشتر طرح فرمون نیسان تیانا رو دوست دارم (قیمت زیر یک میلیار????)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی دهقانی فرد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خدایا نظرشون درباره این عروسک اینه بیان با ماشینای ایرانی رانندگی کنن چی میگن
    اقا کلا این ماشین سرتا پا عیب و ایراد بدینش من والا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    “مخلص کلام اینکه کل خودرو از سال 2015 تاکنون تغییر زیادی نکرده است”
    حرف آخرو اول زد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا