نیسان

به‌روزرسانی نیسان قشقایی با پیشرانه‌ای قوی‌تر

نیسان نسخه‌ای جدید از پرفروش‌ترین خودروی خود در اروپا یعنی قشقایی را معرفی کرده است. این خودرو از پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری دیزلی قوی‌تری استفاده می‌کند که ۹۰ درصد قطعات آن به‌روز شده است.


پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری dCi قشقایی هم‌اکنون ۵ اسب بخار قوی‌تر بوده و خروجی آن به ۱۱۵ اسب بخار رسیده است. البته گشتاور قشقایی همان ۲۶۰ نیوتون متر باقی مانده است. شایان ذکر است این قلب آهنین هم‌اکنون از عملکرد اوربوست جدیدی سود می‌برد که با فشار کامل پدال گاز و به مدت ۱۵ ثانیه اقدام به تولید ۵ اسب بخار قدرت و ۲۵ نیوتون متر گشتاور اضافی می‌کند.


بسته به سایز رینگ انتخابی، قشقایی به‌روز شده با این پیشرانه در هر صد کیلومتر ۳.۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند و آلایندگی دی‌اکسید کربن آن در هر کیلومتر نیز ۱۰۰ گرم اعلام شده است.

قطعات به‌روز شده‌ی این پیشرانه شامل مواردی همچون خنک‌کننده و فیلتر روغن، فلایویل دو جرمی، پمپ مکش و پمپ سوخت پرفشار می‌باشد. نیسان همچنین از تکنولوژی کاتالیتیک انتخابی استفاده کرده و مخزن ادبلو نیز باعث کاهش آلایندگی نیتروژن اکسید می‌شود. این پیشرانه توانایی پاس کردن استاندارد آلایندگی یورو ۶d-Temp را دارد.


مدیر خودروهای شاسی‌بلند نیسان اروپا می‌گوید:

استفاده از پیشرانه‌ی ارتقا یافته‌ی ۱.۵ لیتری در نیسان قشقایی باعث بهبود پرفورمنس آن در جاده شده و جذابیت بیشتری برای مشتریان ایجاد می‌کند.


از دیگر شاخصه‌های برجسته‌ی این شاسی‌بلند کامپکت می‌توان به سیستم نیمه خودران پروپایلوت اشاره کرد که ترکیبی از تکنولوژی‌های ایمنی فعال همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل هوشمند و… می‌باشد. این خودرو از ماه جاری وارد بازارهای اروپایی همچون بریتانیا خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سید

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    چه طراحیه خوبی داره…حیف که تو ایران نمیبینیمش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. michael

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    برای جوان ها خیلی ماشین خوبیه , افسوس که ما فقط باید حسرت بخوریم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    اونهایی که پشت فرمون خودروهای با حجم موتور ۱/۵ یا ۱/۶ لیتری نشستن میدونن که واقعاً با گیریبکس اتوماتیک و یا cvt واقعاً کُند عمل میکنن و راننده بعد از مدتی خسته میشه از رانندگی با این حجم موتور ، اما با گیربکس دستی خیلی بهتر عمل میکنه .
    اما چه هِیف شد ، تا اومدیم با شرکت جهان نوین آریا آشنا بشیم و به مدلهای بیشتر نیسان در ایران دست پیدا کنیم ، در کمتر از ۶ ماه همه چیز از هم پاشید و خودرو شد رویا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    بهترین ماشین نیسان از دید من قشقایی هست و البته بهترین ماشین این کلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا