نیسان

تأیید توسعه نسل جدید نیسان Z

در چند سال اخیر شایعات فراوانی درباره عدم تولید نسل جدید خودروی Z نیسان به گوش رسیده است. حدود یک دهه از تولید کوپه‌ی دونفره و دیفرانسیل عقب نیسان ۳۷۰Z می‌گذرد و این خودرو به یکی از قدیمی‌ترین محصولات اسپورت بازار تبدیل شده است؛ اما شایعات منتشر شده درباره آینده‌ی مبهم این خودرو سرانجام به پایان رسیده است.


ویچ کار استرالیا گفت‌وگوی جالبی با آلفونسو آلبیسا، معاون طراحی نیسان داشته‌اند. این مرد بااستعداد که مدیر طراحی کانسپت برجسته‌ی اینفینیتی پروتوتایپ ۹ و Q Inspiration بوده سرانجام اعتراف کرده نسل جدید نیسان Z در حال توسعه بوده و خودش نیز مستقیماً در این پروژه حضور دارد.
او می‌گوید:

خدای من، خودروی Z! فشار زیاد. شما می‌توانید میزان هیجان من درباره این پروژه را تصور کنید.


بله نیسان تلاش‌های زیادی برای تولید جایگزین مورد انتظار ۳۷۰Z قدیمی را کلید زده است. ویچ کار معتقد است زمان زیادی تا معرفی این خودرو باقی‌ مانده و شاید نیسان تصمیم بگیرد این کوپه‌ی اسپورت را حداقل یک سال دیگر در فرایند توسعه نگه دارد. شاید نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹ یک رویداد عالی برای گرامی داشت نیم‌قرن حضور خودروهای Z در بازار و معرفی نسل جدید این خودروی اسپورت باشد.


اگر شایعات منتشر شده در محافل خودرویی ژاپن درست از آب درآیند، نیسان ظاهراً با مرسدس همکاری می‌کند اما به نظر ما این خبر خیلی اغراق شده است. گفته شده برنامه‌هایی برای قرض گرفتن پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری از مرسدس و پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری از اینفینیتی وجود دارد.

انتظار می‌رود قوی‌ترین نسخه‌ی نسل جدید نیسان Z قدرت حدود ۴۰۰ اسب بخار داشته باشد و شاید حتی در آینده نمونه‌ای هیبریدی نیز تولید شود. البته بازهم باید گفت خیلی نمی‌توان به این خبرها اتکا کرد اما خب باید اذعان کرد مشاهده‌ی همکاری نیسان و مرسدس و به نوعی رقابت با همکاری تویوتا و ب ام و بسیار جالب خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Mopar or No Car

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    نیسان هر کار میکنه فقط موتور از کمپانی دیگه نباید بذاره رو این ماشین. چون به اعتبار خودش ضربه زده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. saeed

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    موتور 2 لیتری AMG توربو بنز که قدرت حدودای 380 اسب بخار داره خوبه .هر چند موتور 6 سیلندر برای این ماشین یه حاله دیگه ای میده .اما واقعا الان بازار کوپه های غیر لوکس خیلی کم طرفداره و فروشش کمه به خاط همین کمپانیها قید نسل جدیدشو میزنن یا دیر به دیر معرفی میکنن.مخصوصا که نیسان تو محصولاتش GTR رو هم داره و طیبعیه شرکتها کمتر سرمایه گذاری کنن.بنابراین بهترین و منطقی ترین راهش همین اشتراکاته مثل Z4و سوپرا.اینجوری انگار با یه پلتفرم و موتور 2 مدل لوکس و غیر لوکس تولید میشه که هزینه ها عملا به خاطر اشتراکات کلی کم میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    آلمانی ها از نظر دوام، موتوراشون درجه کیفیت پایینتری نسبت به ژاپنی ها داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. datsun

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3478 ديدگاه)

    اسطوره پنجاه ساله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پرهام

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    درسته با پیشرفت تکنولوژی تغییرات اجتناب نا پذیره ولی بخش زیادی از لذت این ماشینا غرش انجینشونه و لی خوب کاریش هم نمیشه کرد این ماشینا اسپرت اقتصادی هستند و باید با توجه به شرایط روز خریدشون و یا اصلا ساختشون منطقی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا