نیسان

تجربه رانندگی با نیسان پاترول 8 سیلندر پریمیوم

اگر در صنعت خودرویی که همه‌روزه در حال تکامل است برندهای سطح بالایی همچون فراری، پورشه و استون مارتین با کسب مقام‌های اول در مسابقات موتوری ارزش قابل‌توجهی را با محصولات خود به دست آورده‌اند، در دنیای آفرود این میراث و تاریخچه برندها است که نقش قابل‌توجهی در جذابیت برای خریداران ایفا می‌کند.

نیسان پاترول جدید
این داستان درباره نیسان کاملاً صدق می‌کند. درحالی‌که برندهایی همچون جیپ و لندروور از سال ۱۹۴۵ و ۱۹۴۷ وارد میدان شاسی بلندهای آفرودر شده‌اند، اما مدل‌های بسیار موفق تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول هم‌اکنون شصت و هفتمین سال تولید خود را جشن گرفته و البته به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهند.

نیسان پاترول جدید
نسل Y62 پاترول که ۸ سال است در حال تولید بوده و البته فیس لیفت هم شده است در برخی بخش‌ها از پسرعموی QX80 خود الهام گرفته است. با در نظر گرفتن اینکه بازار خودروی آفریقای جنوبی بیشتر به برند نیسان علاقه داشته و با محصولات لوکس اینفینیتی چندان آشنا نیست و همچنین به دلیل اینکه محصولات نیسان قیمت کمتری دارند، انتظار معقول این است که پاترول می‌تواند در بازار موفق‌تر QX80 ظاهر شود.

نیسان پاترول جدید
پاترول جدید بر پایه همان پلتفرم اینفینیتی ساخته شده و ابعاد مشابهی دارد. با این وجود نیسان پهن‌تر از پسرعموی خود بوده اما همان استایل ساده شده پاترول در مقایسه با QX80 ماندگاری بیشتری دارد. دیگر نکته درباره پاترول اورهنگ های کوتاه‌تر در عقب و جلو و همچنین هماهنگی بیشتر این خودرو با رینگ‌های ۱۸ اینچی کاربردی‌تر است. بد نیست بدانید اینفینیتی از رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی استفاده می‌کند.

نیسان پاترول جدید
با در نظر گرفتن ابعاد ماموت مانند پاترول، جای تعجبی ندارد که فضای کافی برای ۸ سرنشین بزرگ‌سال در این خودرو وجود دارد. صندلی‌های ردیف دوم و سوم که از چرم مرغوبی استفاده می‌کنند به‌صورت ۶۰/۴۰ تا می‌شوند تا بر منعطف بودن خودرو افزوده شود. همچنین در صندلی‌های ردیف دوم و سوم نیز فضای سر بسیار زیادی وجود دارد. با تا کردن صندلی‌های ردیف سوم این نیسان بزرگ فضای بار قابل‌توجه ۹۲۰ لیتری را ارائه می‌کند.

نیسان پاترول جدید
اگرچه تریم چوب براق بکار رفته در کنسول مرکزی و تونل گیربکس موردپسند همه افراد نیست اما کلیت دکمه‌ها و سوئیچ‌های نصب شده در این بخش‌ها مشابه دیگر محصولات این خودروساز بوده و البته شامل کنترل‌های صندلی‌های گرم و سرد شونده، دوربین‌های پارک ۳۶۰ درجه، تهویه مطبوع چند ناحیه‌ای و سیستم اطلاعات سرگرمی می‌باشد. همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی پاترول که دارای صفحه لمسی ۸ اینچی می‌باشد از ناوبری ماهواره‌ای استاندارد سود می‌برد.

نیسان پاترول جدید
علاوه بر تمامی موارد یاد شده، کنسول مرکزی بزرگ این شاسی‌بلند دارای سردکن و دوربین عقب جاسازی شده در آینه وسط است. ورود و استارت بدون کلید، درب پشتی برقی (با عملکرد بسیار کند) و… از دیگر تجهیزات این خودرو هستند.

نیسان پاترول جدید

نیسان پاترول جدید
اگرچه برخی از جنبه‌های کابین پاترول سن نسبتاً بالای این خودرو را نشان می‌دهند اما بزرگ‌ترین ویژگی سنتی این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری تنفس طبیعی آن است. البته علیرغم آزاد کردن ۳۳۴ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر، این قلب آهنین ۴۰۰ اسب بخاری کاملاً سرحال و قوی بوده و البته ۵۶۰ نیوتون متر هم گشتاور دارد.

نیسان پاترول جدید
با استفاده از سیستم زمان‌بندی سوپاپ‌ها که به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شود، پیشرانه پاترول کاراکتر خاص خود را داشته و اگرچه حس خاص خودروهای عضلانی آمریکایی را تداعی نمی‌کند اما چندان دست‌خالی هم نیست. پیشرانه پاترول به یک گیربکس ۷ سرعته نرم متصل شده است. این قوای محرکه در کل هماهنگی خوبی با یکدیگر داشته و ۴ حالت رانندگی گوناگون (از رانندگی در جاده‌های باز تا خزیدن از روی صخره‌ها) را ارائه می‌کند. این غول ۲.۶ تنی با بر جای گذاشتن شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۷۷ ثانیه‌ای ما را کاملاً سورپرایز کرد!

نیسان پاترول جدید
البته نقطه‌ضعف این ماجرا مصرف سوختی است که پاترول نشان می‌دهد. اگرچه ما به مصرف سوخت متوسط ۱۵.۱ لیتری دست یافتیم اما اکثر اوقات باید مصرف نزدیک به ۲۰ لیتر را در نظر داشته باشید. این خودرو از باک سوخت ۱۴۰ لیتری استفاده می‌کند بنابراین باید انتظار محدوده حرکتی حدود ۸۰۰ کیلومتری را داشته باشید.

نیسان پاترول جدید
اگرچه پاترول هرگز احساس بسیار سریع بودن را تداعی نمی‌کند اما روش هندل کردن این وزن زیاد رضایت‌بخش است. قطعاً لاستیک‌های دیواره بلند در ایجاد سواری نرم تأثیر زیادی دارند اما نیسان همچنین روی سیستم تعلیق نیز کار کرده است. این سیستم تعلیق وظیفه‌ای سخت بر عهده دارد زیرا هم راحتی مناسبی در جاده‌ها ایجاد کرده و هم باید حرکات بدنه را کنترل نماید.

نیسان پاترول جدید
به عنوان بخشی از برنامه حمل‌ونقل هوشمند نیسان، پاترول با سیستم‌های ایمنی جدیدی همچون پایش نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد جلو با ترمز اضطراری عرضه می‌شود.


اگرچه یک نیسان پاترول بدون وجود ویژگی‌های آفرود اصلاً پاترول نخواهد بود اما این خودرو نیز همانند لندکروزر مدرن بیشتر همچنان توانا بوده و اگر با پاترول در جایی گیر کنید این کار احتمالاً به دلیل اشتباه شما در انتخاب حالت رانندگی مناسب بوده نه توانایی‌های کم پاترول. ولی با این وجود هم شانس زیادی برای بیرون آمدن خودرو از حالت بد خود وجود دارد.


ما از رانندگی با نیسان پاترول لذت بردیم زیرا جدای از حمل راحت و بی‌دغدغه‌ی ۸ نفر، پاترول یک شاسی‌بلند کاملاً سنتی و دوست‌داشتنی است. بسیار بزرگ، بسیار تشنه و برای برخی افراد بسیار زشت!

نیسان پاترول جدید
نیسان تبحر زیادی در ساخت خودروهای خوش ساختی که قلب خریداران را به دست می‌آورد داشته و البته که باید پاترول بزرگ را هم یک خودروی جذاب بدانیم. اگرچه اینفینیتی QX80 قبلی برخی تشابهات را با پاترول دارد اما در این کلاس خودرویی باید همانند قضیه تویوتا لندکروزر و لکسس LX گزینه اصلی را برگزینید. نیسان پاترول با پیشرانه‌ای دیزلی عرضه نمی‌شود اما امیدواریم همین نسخه ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری نیز خوب بفروشد. ما قطعاً هر بار که این خودرو را ببینیم لبخند خواهیم زد…

  • امتیاز از ۱۰۰: ۷۳

مشخصات نیسان پاترول ۸ سیلندر پریمیوم

  • قیمت: امارات: ۲۶۷,۷۵۰ درهم – نسخه تیتانیوم: ۲۸۰,۳۵۰ درهم – نسخه تیتانیوم: ۳۳۱,۸۰۰ درهم
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: اعلام نشده
  • قدرت: ۴۰۰ اسب بخار در دور ۵۸۰۰
  • گشتاور: ۵۶۰ نیوتون متر در دور ۴۰۰۰
  • حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت ادعایی: ۱۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: carmag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. عاشق خودروهای ۱۲ سیلندر

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (195 ديدگاه)

    140 لیتر
    قیمت هم بر حسب راند؟

    در کل دوستش دادم

    موافقم 5
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    تو کشور امارات پاترول و لندکروزر حُکم پراید تو ایران رو داره .
    من بشخصه با ظاهر استخونی لندکروزر بیشتر حال میکنم ، ولی مطمعناً در لذت رانندگی نرم و لذت بخش این پاترولِ که بهتر عمل میکنه .
    فضای داخلیش هم از لندکروزر لوکستره ، ولی لندکروزر جذابتره .
    از نظر موتوری تقریباً با لندکروزر تو یه مایه هستن .
    مصرف سوختشون هم نوش جونش ، هنرشو داره .
    ولی خدایی نیسان آرمادا رنگ تریاکی (( همون پاترول به سفارش بازار آمریکا )) جذابتره و من عاشق اون بیرون زدگی سپر عقب آرمادا هستم .

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. اعتمادیان

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (257 ديدگاه)

      اون تشخیص رنگتو خیلی حال کردم ( رنگ تریاکی )

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. فورد

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (853 ديدگاه)

      داداش تریاکی چه رنگی میشه

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. net

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (3061 ديدگاه)

        گرکدن زشت ?.یه مدل اینفینیتی زشت هست دقیقا کپی همین نیسان هست حالا نمیدونم کدومشون از هم کپی کردن واقعا طراحی داخلی و بیرونی زشتی داره این کرگدن

        موافقم 3
        مخالفم 2
    3. ford

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (68 ديدگاه)

      داداش چرا جوک میگی حکم پراید اتفاقا اونا خیلی برند نیسان دوست دارن مخصوصا پاترول و تمام تیون هاشون روش انجام میدن بیشترین تیونر پاترول و تویوتا تو عربستان دبی امارات هست من توتوتا لندکروز مدل 1997 fzj80 داشتم تو افرود اشغال بود تو برف گل مثل خر دست پا میزد اما وقتی پاترول سافاری y60 گرفتم افرود دیوانه واری داشت جایی نبود که نره گیر هم میکرد با یه عقب جلو در میومد پاترول معمولی هم که سوار شدن 2400 تو افرود خیلی خیلی قویتر از لندکروز عمل میکنه اول امریکایی بعد ژاپنی ولی سافاری جاهایی رو میرفت امریکایی یه عده ماشین امریکایی هم سطح خودش اولش هم نمیتونستن بیان واقعا پاترول خیلی قویه نقطه قوتش به تویوتا طراحی پر قدرت موتور گیربکس دفرانسیل که عملکرد عالی داره تو افرود نویسنده محترم از نظر ابعاد هم از خیلی ماشین امریکایی ها قویتره اخرین نسل پاترول نسیمو طناب کشی شو ببینید سابربن جدیدو به راحتی میکشه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. Hossein

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (149 ديدگاه)

    از صبح نگران بودم نکنه به سرنوشت تاینی موویز گرفتار شدید که هیچ خبری تو سایت نبود
    چشممون ترسیده ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام
      الحمدلله در خدمتتون هستیم و با تمام قدرت به کارمون ادامه خواهیم داد ان شالله…

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. اعتمادیان

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (257 ديدگاه)

        درود بر همت شما آقا شاهین و بقیه عزیزان پدالی
        واسه شخصی مثل من که جوونیم رو ندیدم که بخوام جوونی کنم و الان هم که سنم به مرز 50 نزدیک میشه اینجا تو جمع شما جوونها واسه من یک دلخونه ی دنج و آرامش بخش محسوب میشه .
        خوشحالم که می بینم دارید با انرژی ادامه میدین ،
        همتون عزیزان من هستید
        خدا پشت و پناهتون .

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          سلام جناب اعتمادیان
          خوشحالم که توی پدال با افرادی همچون شما هم صحبت هستیم. من خودم به شخصه دوستدار خودرو، تحرک، جنب و جوش و هیجان هستم و امیدوارم که با همراهی شما عزیزان بتونیم لحظات خوبی رو هرچند بصورت مجازی داشته باشیم.
          امیدوارم یه روزی طعم واقعی لذت و هیجان مخصوصا با خودروهای روز و ایمن را بچشیم.
          خیلی ارادتمندم

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. Khan

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (362 ديدگاه)

    ده روز پیش یکیش دیدم اصلا یه وضعی، هیبتی بود واسه خودش. نزدیک بود بزنم به ماشین جلویی از بس حواسم پرت شده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایمان

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    تویوتا لندکروزر : لایک ????
    نیسان پاترول : دیسلایک ????????

    موافقم 0
    مخالفم 2
  6. شاهین

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    پاترول رو فقط باید از نزدیک دید!
    هیبتش ادمو به فکر فرو می بره، ورای ماشینای دیگه اس…

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      آقا شاهین یه مقاله راجع به تریاک و رنگ تریاکی بنویسید بی زحمت

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        سلام
        مقاله کوتاه بود و واضح!
        اینم تقدیم به شما:
        “تریاکی (به انگلیسی: Coquelicot) نام رنگی تیره‌تر از قهوه‌ای سوخته و به رنگ تریاک است. از این رنگ در صنعت قالیبافی ایران استفاده می‌شود.”
        دوستمون کاملا دقیق به رنگ پاترول اشاره کردن!
        ارادت :)

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          ممنون آقا شاهین .
          ارادت از ماست بابت زحمات شما و پدالیهای نازنین .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. emad1990

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (999 ديدگاه)

          ممنون آقا شاهین از پاسختون
          البته قصد من شوخی با کامنت دوستمون بود ولی از دیسلایکا متوجه شدم عده ای به دل گرفتن
          کلا الان جو فضاهای مجازی طوری شده که مردم فکر میکنن یا داره به خودشون و دیدگاهشون توهین میشه یا اونو حمله از طرف دشمنای مجازی میدونن که قصد تخریبشون رو دارن ولی کسایی منو با ۱۸۶تا کامنت قبلیم دیدن شاید بدونن قصد من هیچکدوم از اینا نبوده
          امیدوارم روزی برسه که ما ایرانیا سعی کنیم شوخی رو جدی نگریم
          در آخر هم تشکر میکنم از خودت و زحمات ت برای سایت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شاهین

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          سلام اقا عماد عزیز
          منم فهمیدم قصدتون مزاح بود ولی یه کمی گشتم دیدم همون رنگ وجود داره!
          البته من خودم اون ماده رو اصلا از نزدیک ندیدم! :))))

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (599 ديدگاه)

    توصیه میکنم افرودشو تو آپارات ببینید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. علی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام. توی اهواز چندتا پلاک منطقه هست. شکل ظاهری از نظر من لندکروز جذاب تره. ولی از نظر هیبت نیسان پاترول واقعا یه چیز دیگه هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاس ی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری، قدر پاترول را کسایی میدونن که قبلا تجربه یکیشو داشتن، پاترول ماشینی نیست که بشه به راحتی از کنارش گذشت، سالهای خیلی خوبی را پشت سر گذاشته تا شده اینی شده که الان میبینیم، سخته ایراد گرفتن ازش، همین الان مدلهای تولید شده داخلی خواهان زیادی داره و کمتر کسی هست که با واژه پاترول نا آشنا باشه، در زیبایی و آفرود وامکانات رفاهی و ایمنی چیزی کم نداره، به نظرم مقایسه پاترول با لندکروزر یک مقایسه بدون برنده هستش، هردو از بزرگان این بخش از دنیای خودرو هستند و برتری خاصی نسبت به هم ندارن مگر در سلیقه افراد.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. forx

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (68 ديدگاه)

    بعد هم از نظر هیکل از 70 تا 75 درصد ماشین امریکایی بزرگتره تو افرود هم از 40تا 60 درصد امریکایی ها قویتره تجربم میگه نه حرف علکی نیسان واقعا تو افرود بعد امریکایی حرف اولو میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ثنا

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وای من عاشق این ماشینم هستم کلا برند نیسان پاترول خیلی برند خوب و راحتی است. لذت واقعی رانندگی و سفر فقط با این ماشین.
    مخصوصا سفر تو کویر. من که باهاش زندگی می کنم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. بابک

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اکثر مدل های نیسان چه سواری و چه شاسی ، مزیت‌شان، دوام گیربکس و موتور نسبت به دیگر رقبا است
    تعمیر راحت و ارزان تر بودن خدمات و قطعات نیسان نسبت به رقیب نزدیکش یعنی تویوتا از نکات مهم در زمان خرید و نگهداری یک خودرو در ایران است
    تویوتا نسبت به نیسان ، معمولا چابک تر هستند اما خرابی موتور و دف آنها بیشتر و گران تر برایتان تمام می شود…گفتم در ایران اینطور است
    نمونه بابت ادعای حرفم موتورهای راوفور و بعضی مدل های کمری…مقایسه کنید با ماکسیما و رونیز و سافاری
    یکی دیگر از نقاط قوت نیسان نسبت به تویوتا ، سیستم برق نیسان است…ساده تر و بادوام تر است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا