نیسان

وقتی گیربکس گودزیلای تیون شده به فنا می‌رود!

اگرچه استارت زدن یک سوپرکار در هوای سرد از نظر لذت شنیداری می‌تواند کاملاً جذاب باشد اما بهتر است صبر کنید مایعات گوناگون در سراسر قطعات مکانیکی جریان یافته و دمای پیشرانه نیز به حد ایده‌آل رسیده و سپس آتش‌بازی خود را شروع کنید.


به همین دلیل است که تعدادی از خودروهای اسپورت از جمله محصولات بخش M ب‌ام‌و دارای چراغی ویژه در پشت آمپرها به منظور نمایش رسیدن دمای قطعات گوناگون به حد مناسب هستند.

ظاهراً مالک این نیسان GT-R توضیحات یاد شده را نمی‌دانسته و یا اینکه اهمیتی به آن‌ها نمی‌داده است بنابراین اوضاع درست پیش نرفته و گیربکس ترکیده است!

وجود یا عدم وجود مشکل قبلی در گیربکس تفاوتی برای مالک ایجاد نمی‌کند زیرا او باید بودجه‌ای سنگین برای بازسازی و تعمیر این بخش کنار بگذارد تا شاید روزی دیگر با گودزیلای خود روی پیست جولان دهد.

حتی با انجام سرویس‌های کامل و گرم کردن پیشرانه، گیربکس همه‌ی خودروها یک روز می‌تواند از کار بایستد مخصوصاً اینکه خودروی موردنظر دارای قدرت و گشتاور بالایی باشد. در واقع احتمال از کار افتادن گیربکس خودروهایی همچون این گودزیلا که احتمالاً قدرتی در حدود ۷۵۰ اسب بخار دارد بیشتر است زیرا گیربکس تحت‌فشار بسیار بالاتری قرار دارد.

در نهایت باید گفت دلیل از کار افتادن گیربکس استفاده از لانچ کنترل است. همان‌گونه که گفته می‌شود استفاده از این سیستم می‌تواند طول عمر گیربکس را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد.

نیسان GT-R یکی از اولین خودروهای استفاده کننده از سیستم لانچ کنترل بوده است. این ویژگی که امروز حتی در سوپرمینی هایی همچون فورد فیستا ST هم وجود دارد اگرچه باعث بهبود چشمگیر شتابگیری می‌شود اما استفاده ممتد از آن قطعاً به گیربکس آسیب خواهد رساند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. بی تو

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب دیگه از لانچر خودرو های داخلی استفاده نمی کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      این شکار دیشبم تقدیم به بچه های پدال

      http://uupload.ir/files/ffpp_20180603_220524.jpg

      و

      http://uupload.ir/files/9cq9_20180603_220731.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. M

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (227 ديدگاه)

      گفتی خودروهای داخلی یاده یکی از دوستان اوفتادم اونم با پژو پشت چراغ قرمز از لانچ کنترل(! ) استفاده میکرد به قول خودش ! دستی رو میکشید ، میزد تو دنده ، نیم کلاچ میکرد تا 4 هزار دور ! ته ماشین می نشست پایین چراغ که سبز میشد دستی رو رها میکرد و گازش رو میگرفت … البته بنده خدا هر سه چهار هزار تا یه صفحه کلاچ نابود میکرد ، البته خوده ماشینم دیگه نابود بود …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ساسان

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    در نهایت باید گفت دلیل از کار افتادن گیربکس استفاده از لانچ کنترل است. همان‌گونه که گفته می‌شود استفاده از این سیستم می‌تواند طول عمر گیربکس را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد
    کسی دلیل فنیشو میدونه چه اتفاقی میفته که باعث آسیب میشه این سیستم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1166 ديدگاه)

      اگه دقت کرده باشی میبینی که لامبو موقع لانچ دور موتورش از 3 بیشتر نمیره بالا. البته بصورت استوک و کارخونه ای
      واس همینه که مراعات میکنه وگرنه خوب میدونیم موتور ده و دوازده سیلندری خیلی قویه واس انتقال ناگهانی قدرت به گیربکس. اینو میشه تو مدل های مورسیه لاگو دید که لانچ وحشتناکی داشتن اما بعد از این مدل دیگه همچین برنامه ای نداشته لامبو
      جی تی آر هم تا حدی میتونن ازش قدرت مفید بکشن بیرون. اون گودزیلاهای الفا و امگا معلوم نیست چند صد هزار دلار خرجش کردن تا شده گودزیلا که قطعا چند بار مصرف هستن و باید سرویس بشن حتما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. datsun

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3480 ديدگاه)

    دوستان همین مطلب رو تو سایت خودرو بانک بخونید ببیند نویسنده خودرو بانک حتی از تیون بودن ماشین هم خبر نداشته و چطور با تعصب دست به قلم شده .
    واقعا ممنون آقا شاهین بابت توضیحات

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      خودروبانک و اسب بخار که مقاله هاشون یا کپی برداری از پداله و یا زومیت
      هیچکدوم زحمت ترجمه از سایتای خارجی رو بخودشون نمیدن
      بین این دوتا باز اسب بخار از خودروبانک یه مقدار بهتره
      ولی هردو زیر پدال هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. emad1990

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        اینم اضافه کنم که فقط یه نویسنده هست که دوست دارم به جمع پدال اضافه شه اونم اقای فرهاد کاشانیه
        نویسنده خوبی که پارسال با خودروبانک کار میکرد و نمیدونم امسال شرایط ش چجوریه؟
        پدال اقای کاشانی رو بیار

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ardalan

          ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (80 ديدگاه)

          اقای کاشانی از نویسنده های خوب مجله ماشین هم هستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Silver

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (226 ديدگاه)

          مهندس فرهاد کاشانی چند سالی هست که با هیچ مجله ای همکاری ندارن
          قبل از اون هم فقط با مجله ماشین همکاری داشتن .
          با خودرو بانک هم همکاری نمیکردن بلکه خودرو بانک از ارشیو مقالات ایشون صرفا با ذکر نام استفاده میکرد که این هم بعد ها خود مهندس فهمیدن!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    خاک برسرت حیف این گودزیلا
    حتما دور موتور 8000دادی به چرخ دنده های گیربکس یخ زده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب خدمت مخاطبین و تحریریه سایت پدال.ممنون بابت مطالب بروز و آموزشی.
    چند سال پیش توی همین سایت پدال در مورد نسخه نیسموی نیسان جی تی آر مطلبی نوشته شده بود و نکته جالب اون مطلب این بود که مالک خودرو باید پس از ۵ بار استفاده از لانچ کنترل خودرو رو جهت سرویس به نمایندگی ببره .دیگه بماند خودرو های تیون شده از این دست احتیاج به مراقبت خیلی بیشتری از این بابت دارند.
    به نظر هوا خیلی سرد نیست. چون نه بخاری از اگزوز خارج میشه و همچنین لباسی که تن افراده رو اگه تو ویدئو اگه دقت کنید انگار هوای بهاریه
    به نظر میاد این اتفاق تو کشور انگلیس رخ داده باشه.به خطر پلاک خودروها و همچنین اون خودروی استیشن نقره ای ولکس واگن که راننده سمت راست نشسته و با یذره دقت میشه متوجه فرمون شد.
    ممنون پدال عزیز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فتنه گوساله سامری

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    توی خبر اصلیش گفته که gtrمثل پورشه ۹۱۱نیست که توان لانچ های پی درپی روداشته باشه واین نشان از مهندسی بالای گیربگس ۹۱۱دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بیژن

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (255 ديدگاه)

    چه جالب….لابد گیربکس این گودزیلا نازک نارنجی تر از گیربکس پرایده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شاهین

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    سلام
    اینکه گفته میشه خودروهای تیون شده طول عمر کمتری دارن بخاطر همین فشار زیادی هست که وارد خودرو میشه.
    یه خودروساز با در نظر گرفتن تمامی جوانب اقدام به ساخت خودرو میکنه و واسه همین شاید قدرتش تیلی چشمگیر نباشه اما طول عمر خودروی استوک کارخونه بیشتره.
    پ.ن: توی ترجمه و تالیف نوشته ها سعی بر اینه اصلا نظر شخصی اعمال نشه و البته سعی میشه مطالب دقیق و تخصصی باشن.
    ارادتمندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid.Hellcat

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      علت با ارزش بودن دیمن هم همینه که افزایش قدرت بصورت علمی و اصولی انجام شده نه با استفاده از لوازم افترمارکت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        (( شاید فکر می‌کنید که این‌کار برای جعبه دنده و بطور کلی برای خودرو مناسب نیست، اما اشتباه می‌کنید. تیم مهندسی دوج هدف از طراحی دیمون را همین کار می‌داند. در تست دیمون، بدون حتی تعویض یک قطعه (البته به جز تایر)، ۵۵۰۰ بار استارت درگ انجام شد و هیچ مشکلی پیش نیامد. نیسان GT-R با حدود سه بار استارت درگ، با مشکل دیفرانسیل روبرو و مرخص شد.))

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ساسان

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      دقیقا”درسته…من جرعت نمیکنم حتی از شمع4پلاتینه استفاده کنم.میگم اگر سوخت دقیقتر بسوزه حرارت تولیدی بیشتر شاید یزنه پدر سرسیلندرو دربیاره اگر سیستم خنک کننده حریفش نشه.یعنی تا اینحد به آلیاژهای ماشینهای وطنی اعتماد ندارم…ولی تو درگ تایم روسیه طرف گالاردو رو رسونده بود به2000اسب بخار!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا