نیسان

پسرفت ایمنی نیسان تایتان 2021!

دومین نسل پیکاپ نیسان تایتان برای مدل سال ۲۰۲۰ فیس لیفت شد. این پیکاپ دارای تغییرات خوبی در ظاهر و تکنولوژی بوده هرچند طبق گفته IIHS، این خودرو نسبت به مدل ۲۰۱۹ از نظر ایمنی پسرفت داشته است. این موسسه اظهار داشته مدل ۲۰۲۱ تایتان در تست تصادف سمت سرنشین لغزش داشته و رتبه پذیرفتنی را به دست آورده است. این در حالی است که مدل سال ۲۰۱۹ تایتان امتیاز خوب را در این تست کسب کرده بود.

اگرچه نیسان تایتان به تازگی به‌روز شده اما IIHS آن را برای حفاظت از تصادف اورلپ کوچک سمت سرنشین تست نکرده است. البته تست‌ها نشان داده نفوذ به بخش صندلی سرنشین جلو بیشتر شده و همین امر باعث کاهش رتبه ایمنی خودرو شده است. طبق گفته IIHS، نیسان ساختار فریم جلو، ستون، ریل سقف و رکاب پایینی را تغییر داده و درعین‌حال کیسه‌های هوای زانوی سمت راننده را به این پیکاپ افزوده است. تایتان ۲۰۲۱ همچنین در بخش چراغ‌های جلو امتیاز ضعیف را کسب کرده درحالی‌که مدل قبلی امتیاز مرزی را داشت.

در سپتامبر ۲۰۲۰ بود که این برند ژاپنی کیسه‌های هوای زانوی سمت سرنشین را به تایتان افزود هرچند پس از آن هم تایتان امتیاز پذیرفتنی را کسب کرد. البته نیسان تجهیزات ایمنی استاندارد بیشتری را به پیکاپ خود افزوده تا بتواند در تست‌های برخورد خودرو به عابران و خودرو به خودرو امتیازات عالی را کسب کند. تایتان ۲۰۱۹ فاقد هرگونه تکنولوژی پیشگیری از برخورد بوده است. این پیکاپ به‌روز شده همچنین دارای بسته سپر ایمنی ۳۶۰ نیسان بوده که شامل ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، هشدار خروج از مسیر، نوربالای خودکار و… می‌باشد.

این خودرو نسبت به قبل تغییرات زیادی داشته و پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری آن نیز کمی قوی‌تر شده و قدرت ۴۰۰ اسبی و گشتاور ۵۵۹ نیوتون متری دارد. نیسان همچنین نمایشگر ۸ اینچی استاندارد را به تایتان فیس لیفت افزوده است. یک نمایشگر ۹ اینچی نیز در دسترس می‌باشد. قیمت مدل پایه تایتان از ۳۶۱۹۰ دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (188 ديدگاه)

    عجب !!! یادم باشه این رو هم به اون لیست ۷۰ تاییم اضاف کنم ??

    موافقم 8
    مخالفم 27
    1. اشکان

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (188 ديدگاه)

      انگار یه بنده خدایی “همونی که خودش میدونه” دوباره راه دستکاری لایکها و دیسلایکها رو پیدا کرده !!!! خجالت بکش

      موافقم 7
      مخالفم 12
  2. AHMAD

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    تایتان کپی فورد رپتور کابین و عقبش که همونه جلوش رو یکم تغییر دادن ضایع نباشه ?

    موافقم 9
    مخالفم 38
    1. Zakaria

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (310 ديدگاه)

      کاش پدال بیاد واژه “کپی” رو فیلتر کنه هیچ نظری با این کلمه مزخرف منتشر نشه. به شدت از این کلمه متنفرم. آخه کجاش شبیه رپتوره لامصب؟ برای طراحی نمای جلو همچین ماشینایی چالشای زیادی وجود داره. باید ارتفاع زیادی داشته باشه تا پیشرانه و سیستم انتقال قدرت بزرگ توش جا بشه. ساعت کاری ماشین زیاده پس رادیاتور و اینترکولر بزرگی داره پس به جلو پنجره بزرگی نیاز داره، ماشین کار هست پس به چراغ های بزرگ و پرنور احتیاج داره. سپرا باید جوری طراحی بشن که تجهیزاتی مثل وینچ با کوچکترین تغییرات روش نصب بشه. کل اجزاء باید جوری طراحی بشن که توی نمونه های پایه، هزینه تولید پایین باشه و از طرفی نباید خیلی ساده باشه تا بشه مدلهای پریمیم هم ازش ساخت. یعنی باید یه طراحی داشته باشی که هم چراغ های هالوژنی قدیمی برای نمونه پایه رو پشتیبانی کنه هم چراغای led نمونه های پریمیوم. حالا جنابعالی بفرما روی کاغذ چندتا اسکچ بزن و نگاش کن امکان نداره تمام المان هاش منحصر به فرد باشه.

      موافقم 31
      مخالفم 3
      1. !!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!!

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (335 ديدگاه)

        زکریا من و تو هر دوتامون سابقه های دیدگاه نویسی مون یکی شد!
        البته اگه این یدونه ای که برات نوشتم رو حساب نکنیم!!!

        موافقم 11
        مخالفم 4
      2. datsun

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3500 ديدگاه)

        دقیقا ۸۶ سال پیش یعنی ۱۹۳۴ اولین پیکاپ نیسان تولید شده و بی وقفه تا ۲۰۲۱ تولید شده دقت کن ۸۶ سال! واژه کپی واسه کمپانی های اصالت دارن خنده داره.

        موافقم 21
        مخالفم 3
    2. ?Ali Hossein?

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (494 ديدگاه)

      من با احمد موافقم خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی شبیه رپتوره!(یه قول زکریا از کلمه ی کپی استفاده نکردم!خب نتیجه اش شد این!)

      موافقم 2
      مخالفم 6
    3. Pa

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      داش یکم تحقیق کن تایتان پیر تره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    ایمنی اش کمه ، عب نداره! بیان نیسان جونیور دیزل را بخرند کمتر از 11 هزار دلار!
    تازه 3 برابر اینم بار بش بزنن!
    فقط قبلش بیمه عمر بخرن!

    موافقم 18
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا