نیسان

تست تصادف نیسان لیف جدید در یورو انکاپ

دومین نسل نیسان لیف الکتریکی در تست‌های تصادف موسسه ایمنی یورو انکاپ توانست ۵ ستاره ایمنی کسب نماید. پیش از این نیز محصول محبوب نیسان در تست‌های تصادف انکاپ ژاپن همین امتیاز را به دست آورده بود.


نیسان لیف جدید اولین خودروی تست شده بود که توسط پروتکل جدید سال ۲۰۱۸ در یورو انکاپ آزمایش می‌شد. این خودرو توانست امتیاز ۹۳ درصد برای سرنشینان بالغ، امتیاز ۸۶ درصد برای سرنشینان خردسال، امتیاز ۷۱ درصد برای عابران پیاده و امتیاز ۷۱ درصد را برای سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی دریافت کند.


این خودرو توانسته با استفاده از ترمز اضطراری خودکار از وقوع برخورد جلوگیری نماید.


در بیانیه مربوط به تست‌های تصادف این خودرو توسط یورو انکاپ آمده است: “لیف اولین خودرویی است که تحت قوانین و پروتکل‌های گسترش و بهبود یافته سال ۲۰۱۸ آزمایش می‌شود. پروتکل سال ۲۰۱۸ شاهد معرفی تست‌های جدیدی بوده که باعث بررسی مقاومت خودرو در سناریوهای برخورد کلیدی، عابران پیاده و البته رانندگان و موتورسواران بیشتر می‌شود.


در این تست‌ها لیف توانسته امتیاز ۹۳ درصد برای ایمنی سرنشینان باغ و ۸۶ درصد برای سرنشینان خردسال را کسب نماید. این رتبه‌بندی ایمنی توسط برخی تست‌های تصادف به دست می‌آید و نشان دهنده سناریوهای تصادف واقعی که منجر به جراحت می‌شوند است.


رتبه‌بندی ۵ ستاره‌ای نسل جدید نیسان لیف منعکس کننده سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته‌ای بوده که در این خودرو نصب شده است. تکنولوژی‌هایی مثل دوربین و رادار باعث ایجاد مزیت‌هایی همچون تشخیص عابران پیاده شده و فونداسیون سیستم پروپایلوت نیسان را برای رانندگی امن‌تر و مطمئن‌تر تشکیل می‌دهد.


یکی از مدیران نیسان اروپا نیز درباره عملکرد قوی لیف در تست‌های تصادف گفته است:

بیانیه منتشر شده توسط یورو انکاپ تاریخچه طول و دراز ما را ثابت می‌کند. نیسان لیف جدید استانداردهای ایمنی استثنایی داشته و در بحث خودروهای الکتریکی یک پیشروی واقعی است. این امر نشان می‌دهد که مشتریان کاملاً می‌تواند به دید هوشمند نیسان اعتماد کنند. ما در راهی هستیم که رانندگی و زندگی‌مان را تحت تأثیر قرار داده و آن را دگرگون می‌کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من نمیدونم جهان نوین چرا باتعرفه 5درصدی اینو وارد نمیکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (17 ديدگاه)

      احتمالا به خاطر نبود زیرساخت های مربوط به خودرو های برقیه.
      البته به نظرم اگه نیسان میکرا یا آلتیما رو هم وارد کنه بسیار موفق میشه البته شاید دلایل سیاسی جلوی اینکار رو گرفته…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    آفرین به نیسان و محصولاتش که تو همه کلاس ها حرفی برای گفتن دارن و البته ماشین الکتریکی لیف که حسابی ترکونده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا