نیسان

تست دوام رنگ محصولات نیسان با شبیه‌سازی نور آفتاب

تاکنون مقالات زیادی درباره‌ی خودروها و از دیدگاه مشتریان منتشر شده است. واضح است که هر نوع تحقیق و توسعه‌ای برای عبور از مرحله کانسپت به تولید انجام می‌شود اما برخی افراد واقعاً ریزبین هستند و دوست دارند به کوچک‌ترین نکته‌ها نیز توجه کنند. نیسان به‌صورت تصادفی پنجره‌ای به این جهان بی‌انتها باز کرده و اخیراً اقدام به انجام تست دوام رنگ محصولات خود کرده است.


این فرایند آسان به نظر می‌رسد. خودرو را رنگ کرده و آن را کنار بگذارید و به طبیعت اجازه دهید کار خود را انجام دهد! متأسفانه این کار زمان‌بر بوده و داستان متفاوتی دارد. به منظور سرعت بخشیدن به کارها نیسان دستگاهی ساخته که سنجش آب‌وهوای زنون یا به اختصار XWO نام دارد. هدف این دستگاه شبیه‌سازی محیط‌های مملو از ماورا بنفش همچون تابش نور آفتاب روی سطح رنگی گوناگون می‌باشد. این دستگاه می‌تواند در هر بار ۱۰۰ نمونه را تست کند و از آنجایی که نور آفتاب به‌صورت ۲۴ ساعته در دستگاه می‌تابد نیسان می‌تواند تأثیرات نور را تقریباً در نصف زمانی که قبلاً صرف می‌شد بررسی کند.


XWO دستگاه نسبتاً ساده‌ای است که از لامپ زنونی ۴ هزار واتی استفاده می‌کند تا همان طول‌موج‌های آفتاب را بتاباند. نمونه‌های رنگی روی نگه‌دارنده‌ی توپی شکلی که به آهستگی می‌چرخد قرار می‌گیرند و چرخش زمین را شبیه‌سازی می‌کنند.

داگ ریتولا تکنسین تست‌های بدنه و شاسی نیسان در آمریکای شمالی می‌گوید:

علاوه بر تست‌های واقعی سخت، این دستگاه به ما اجازه می‌دهد محیط‌های خشن را شبیه‌سازی کنیم. این فرایند یک پله‌ی دیگری برای اطمینان از استانداردهای کیفی بالای نیسان می‌باشد.


دستگاه XWO اقدام به شبیه‌سازی باد، آب یا دیگر فاکتورهای محیطی نمی‌کند اما صرف‌نظر از شرایط آب و هوایی، تمامی خودروها زیر نور آفتاب شبیه‌سازی شده قرار می‌گیرند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    اینا همش به خاطر رقابته!
    وگرنه خودرو سازان معروف در هند ، برزیل ، مکزیک و … خودرو های خوبی ارائه نکردن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Muty

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    آه …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا