میتسوبیشینیسان

توسعه مدل هیبریدی اروپایی نیسان با کمک میتسوبیشی

خریداری ۳۴ درصد سهام میتسوبیشی توسط اتحاد رنو-نیسان می‌تواند نویدبخش خبرهایی خوش برای توسعه‌ی بیشتر خودروهای الکتریکی و هیبریدی در اروپا باشد. اگرچه که کمپانی به تلاش‌های خود برای تولید محصولات کاملاً الکتریکی در سال‌های آینده ادامه می‌دهد، نسل جدیدی از خودروهای پلاگین هیبریدی می‌توانند در اروپا به عنوان یک “پل” عمل کنند.

Nissan Gripz Concept
Nissan Gripz Concept
رئیس بخش تحقیق و توسعه‌ی نیسان اروپا در خلال مصاحبه با اتواکسپرس گفته که مدل پلاگین هیبرید نیسان می‌تواند با تکنولوژی قرض گرفته شده از میتسوبیشی اوت لندر PHEV وارد بازار اروپا شود. اوت لندر PHEV از پیشرانه‌ی ۲ لیتری احتراق داخلی و واحدی الکتریکی بهره می‌برد.

Nissan's Gripz Concept
Nissan’s Gripz Concept
این مدیر ارشد نیسان گفته است:

ما ورود میتسوبیشی موتورز به خانواده‌ی نیسان را خوشامد می‌گوییم. آن‌ها مدل اوت لندر PHEV را دارند. شاید نسل بعدی محصولات ما زیرساخت یا قوای محرکه‌ی خود را با این خودرو به اشتراک بگذارند اما این موضوع تنها بحث‌های آغازی را پشت سر گذاشته و هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

اولین آگاهی ما از مدل پلاگین هیبریدی نیسان کانسپت gripz است که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ نمایش داده شد. البته جزئیات فنی دقیقی در زمان معرفی این خودرو در دسترس نبود اما ما می‌دانیم Gripz از پیشرانه‌ی کوچک بنزینی و واحد الکتریکی نیسان لیف استفاده می‌کند و بنا به گفته‌ی شرکت شتاب گیری نرم و سریع و خطی را به همراه راندمانی فوق‌العاده و صدایی بسیار کم ارائه می‌کند.

Nissan's Gripz Concept
Nissan’s Gripz Concept
اگرچه که به احتمال زیاد این کانسپت به خط تولید راه نخواهد یافت اما همکاری با میتسوبیشی می‌تواند باعث تولید مدل پلاگین هیبریدی کوچک مشابه با Gripz در اروپا شود. در آخر مدیر نیسان می‌گوید: “اکثر مصرف‌کننده‌ها به داشتن خودروی الکتریکی کوچک‌تر علاقه دارند.” تا به اینجا هیچ زمانی برای تولید خودروی موردبحث اعلام نشده اما انتظار می‌رود در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری از پروژه‌ی نیسان و میتسوبیشی مشخص شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. KING 918

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    نیسان و میتسوبیشی خیلی جالب شد … اصلا از این همکاری ها خیلی لذت میبرم …
    یادمه چند سال پیش یه طراحی مشترک از پورشه و فراری هم درست شد خیلی زیبا بود …

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Scuderia italia

      ۱۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      پورشه و فراری ؟؟
      چه شود …

      خودروسازی یعنی فراری و پورشه…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. علیرضا .م

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    فرمونش رو چه جوری باید گرفت تو دست خوب نمیشینه .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Scuderia italia

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    امیدوارم میتوسوبیشی زودتر به دوران اوجش برگرده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Tadano

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (176 ديدگاه)

    یه روزگاری زبان دنیا به واسطه کمی جمعیت یکی بود با پراکنده شدن انسانها زبانها و فرهنگهای مختلفی بوجود اومد ولی امروزه باتوجه به ارتباطات گسترده و آسان بوسیله اینترنت پیش بینی من یکی شدن زبان کل دنیا نهایتا ظرف ۳۰۰ ساله برخلاف سیاستمداران که دائما در فکر تجزیه کشورها هستند اقتصاد دانان در حال متحد شدن هستند و در آینده کشورها نیز راهی جز اتحاد ندارن مخصوصا در حوزه آبریز و مذهب و فرهنگ.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا