نیسان

تکنولوژی خلاقانه ارتباط مغز با خودرو

نیسان به دنبال بازتعریف روش تعامل انسان با خودروها بوده و می‌خواهد خودروها سیگنال‌های مغز انسان را به‌طور مستقیم دریافت کنند.


این تکنولوژی جدید که مغز به خودرو یا B2V نامیده می‌شود باعث سریع‌ترین شدن زمان واکنش رانندگان خواهد شد و همچنین خودروها را تطبیق‌پذیرتر خواهد کرد.


نیسان این تکنولوژی جدید و انحصاری را در رویداد الکترونیک مصرف کننده یا همان CES معرفی خواهد کرد. CES 2018 از هفتم ژانویه آغاز بکار می‌کند.


معاون اجرایی نیسان می‌گوید:

زمانی که اکثر مردم درباره رانندگی خودکار فکر می‌کنند، دید بسیار شخصی از آینده دارند، جایی که انسان‌ها توسط ماشین‌ها کنترل می‌شوند؛ اما تکنولوژی B2V دقیقاً عکس این موضوع عمل می‌کند به گونه‌ای که سیگنال‌های مغز انسان باعث می‌شود رانندگی جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد.


او ادامه می‌دهد:

ما از طریق حمل‌ونقل هوشمند نیسان در حال هدایت مردم به دنیایی بهتر و از طریق خودکارسازی، الکتریکی سازی و ارتباط بیشتر هستیم.


این تکنولوژی جدید بر پایه پیش‌بینی و تشخیص ساخته شده است. این سیستم با دریافت نشانه‌هایی که مغز انسان با آن حرکات را آغاز می‌کند پیش‌بینی‌های خود را انجام می‌دهد. سیستم مورد بحث همچنین از نظر تشخیص می‌تواند ناراحتی راننده و تغییر استایل رانندگی را ارزیابی نماید.

بنا به گفته محقق ارشد نیسان در مرکز تحقیقات این کمپانی در ژاپن، تکنولوژی B2V می‌تواند از واقعیت افزوده برای تنظیم آنچه راننده می‌بیند استفاده کند و بدین ترتیب محیط آرام‌تری را خلق نماید.


محقق نیسان می‌گوید:

کاربردهای احتمالی این تکنولوژی باورنکردنی هستند. این تحقیق یک پل ارتباطی برای نوآوری‌های بیشتر نیسان در آینده خواهد بود.


رانندگان در خلال تست‌ها وسیله‌ای را می‌پوشند که فعالیت امواج مغزی را اندازه‌گیری کرده و سپس توسط سیستم‌های خودران تحلیل می‌شود. این سیستم می‌تواند ۲ تا ۵ دهم ثانیه زودتر از راننده عملکرد مربوطه همانند فرمان یا کاهش سرعت را به دست گیرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    از رویای بچه گی های پدرمه …??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد حسین

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (489 ديدگاه)

      خواهشنا سعی کنید فارسی رو درست بنویسید.
      باور بفرمایید کار سختی نیست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Raha

        ۱۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (288 ديدگاه)

        بچه گی؟؟؟😀😀😀
        درست میگید ببخشید با چشم خواب آلود تایپ کردم البته بدبختانه به تایپ فینگلیش هم عادت دارم که خوب نیست!!
        ممنون بابت تذکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Saeed Boroomand

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    چند تا مشکل هست، زیر اون الکترودها ژل تزریق میکنن که کانتکت مستقیم با پوست سر ایجاد شه ، و فعلا جایگزین بیسیم یا راحت تری واسش پیدا نشده .
    مشکل دوم دشواری تفسیر پترن های خروجی مغزه، این سیگنال ها واسه افراد مختلف متفاوت هستن و صعیفن و تا الان هم کاربردش به کارهای ساده ای مثل حرکت یه نشان گر با چشم محدود بوده.
    اینتل حدود یک دهه و بیشتره که روش کار میکنه و خیلی تیک های دیگه هم همینطور توی دانشگاه ها اما خروجی قابل تکیه و تحاری سازی اش سخته.
    بعدشم به درد کنترل ماشین و ترمز گیری سریع تر و ری اکشن بهتر نمیخوره چون خود سنسور ها و اکچویتر تا میتونن سریع تر عمل کنن اما خیلی مفیده واسه تماس واسه کنترل دکمه های ماشین و چت کردن و غیره.
    ایده آل ترین حالتس واسه من قدیما این بود که این تکنیک مکمل جوی استیک شه واسه گیمر ها … :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر.عارف

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    زنده باد فکر برتر. البته بنظر من کار بزرگتر را کسانی که بر روی این ایده ها سرمایه گذاری برای به ثمر نشستن میکنند را انجام میدهند. ولی با تاسف باید بگم که تو کشور ما این اهمیت به فکر و ایده داده نمیشه. و میشه فرار انسانهای اندیشمند از کشور

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا