نیسان

جریمه 40 میلیون دلاری نیسان به خاطر گوسن!

نیسان احتمالاً با جریمه‌ی ۳۷ میلیون دلاری به خاطر گزارش نادرست و دروغین دستمزد کارلوس گوسن مدیرعامل اسبق این شرکت روبرو خواهد شد.


کمیسیون بورس و اوراق بهادار ژاپن طبق انتظارات جریمه‌ی هنگفتی را به خاطر گزارش کمتر از حد واقعی حقوق کارلوس گوسن وضع خواهد کرد و این امر تأثیر قابل‌توجهی روی تصمیمات سرمایه‌گذاران نیسان خواهد داشت.

نه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ژاپن و نیسان واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند اما منابع ناشناس ادعا می‌کنند مقامات ژاپنی بازرسی‌های ابتدایی را پیش از پایان ماه جاری میلادی شروع خواهند کرد و آخرین گزارش‌های سالانه‌ی نیسان را راستی آزمایی خواهند نمود.

اگر نیسان اسناد مربوطه را پیش از شروع بازرسی‌های مقدماتی ارائه کند و تشخیص داده شود که گزارش‌های قبلی مربوط به درآمد گوسن درست نبوده‌اند شاید مبلغ جریمه به حدود ۲۲ میلیون دلار تقلیل یابد.


گوسن از نوامبر ۲۰۱۸ تاکنون به خاطر اتهامات گوناگون در بازداشت به سر می‌برد. از جمله اتهامات سنگین این مدیر اسبق نیسان می‌توان به گزارش کمتر از میزان واقعی دستمزد در حدود ۸۴.۷۱ میلیون دلار اشاره کرد که این میزان دستمزد در حدود ۱۰ سال به‌صورت نادرست گزارش شده است. او همچنین به انتقال غیرمجاز ضررهای شخصی به حساب نیسان، خیانت‌درامانت و حیف‌ومیل اموال شرکت متهم شده است. اگر این اتهامات اثبات شود گوسن احتمالاً تا ۱۵ سال روانه‌ی زندان خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    خدایش خیلی حال کردم با این قانون!!تو مملکت ما طرف ۵۰ میلیون حقوق میگیره ولی انکار میکنه اینقد حقوق میگیرم و اب از اب هم تکون نمیخوره !!حالا ببینید در کشور کافر ها چقد به عدالت اهمیت میدهند .با اینکه اقای گوسن یک مدیر کار کشته هست ولی قانون برا همه یکسانه(به جز ایران)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      یه فرق بزرگ هم هست. این بنده خدا فقط مالیات کمتری داده. بقیه موارد بین خودشه و یه شرکت خصوصی.
      اما این جا حقوق نجومی از بیت المال و خون زن و بچه مردم میگیرن. رانت عمومی استفاده میکنن. سود بانکی که میگیرن هم از سود وام مردم بدبخته.
      دم اونا گرم با قانونشون. و دم ما گرم که با این هردمبیلیمون ادعامون گوش فلک رو کر کرده و هنوز سرپاییم. یک صدم ک هیچ. یک هزارم این مواردی که ما داریم رو هر کشوری داشت ده بار نابود شده بود. عجیبه ما همه اینا رو داریم و نترکیدیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    طفلی گوسن رو له کردن / ادمها همینن / همیشه خوبی و زوایای مثبت رو فراموش میکنن / اگر حقوق زیادترازحقوق اعلامیش گرفته تقصیر جای دیگس / چقدر سود رسونده به نیسان؟ / دنبال اونم برید تهاترکنید ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا