نیسان

چرا خودروهای خودران به حمایت‌های انسانی نیاز دارند؟

خودروهای خودران در راه هستند اما به نظر برخی افراد این خودروها هرگز به‌صورت واقعی خودران نخواهند بود.


زمانی که خودروهای خودران واقعاً به ما اجازه‌ی برداشتن دست‌ها از روی فرمان را دهند، آیا خواهند توانست از عهده‌ی تمامی موقعیت‌های پیش رو بربیایند؟ این مطلب یکی از موضوعاتی بوده که هفته گذشته و در خلال کنفرانسی که توسط فاینشنال تایمز ترتیب داده شده بود مطرح و بررسی شده است.


یکی از افرادی که توجه زیادی را در این کنفرانس به خود جلب کرد Maarten Sierhuis بود که سرپرستی مرکز تحقیقاتی نیسان در سیلیکون ولی را بر عهده دارد. شاید شما از کسی که یک‌بار نرم‌افزاری برای ناسا نوشته انتظار داشته باشید که معتقد سرسخت هوش مصنوعی و قدرت پردازنده باشد؛ اما در حقیقت Sierhuis و تیمش می‌گویند ویژگی کلیدی خودروهای خودران توانایی درخواست از انسان برای حمایت خواهد بود.


در خاتمه، رابطه موجود شاید مشابه رابطه بین خدمه‌ی هواپیماها و کنترلرهای ترافیک هوایی باشد که آن‌ها دستورالعمل و هدایت را تهیه کرده و آن‌ها را به خدمه انتقال می‌دهند.


از نظر Sierhuis، اگر خودرویی خودران مثل پروتوتایپ نیسان لیف که نشان دهنده‌ی حمل‌ونقل خودران این برند در اوایل سال جاری بوده به مانعی برسد که نداند چگونه با آن روبرو شود، اطلاعات و تصاویر را به مرکز فرماندهی خواهد فرستاد تا انسان بتواند آن را تشخیص داده و هدایت کند.
سپس اپراتور می‌تواند طیفی از اعمال مناسب را روی نقشه‌ای با جزئیات زیاد پیاده کرده و آن‌ها را به خودرو و همچنین خودروهای خودران زیاد دیگر در آن منطقه بفرستد و به آن‌ها اجازه دهد تا آمادگی بیشتری برای همان سناریو داشته باشند. Sierhuis می‌گوید:

راندن خودروهای خودران در جاده‌ها بدون نیاز به کمک غیرممکن است.


این موضوع تخیل کمتری نسبت به آن چیزی که تاکنون شنیده‌اید دارد؛ اما این روش احتمالاً باعث قوت قلب بیشتر برای افرادی خواهد بود که درباره‌ی ورود این تکنولوژی جدید به جاده‌ها تردید دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا