پورشهدوجنیسان

نبرد فرهنگ‌ها؛ دوج چلنجر هلکت در برابر پورشه 911 توربو S و نیسان GT-R

اگر دنبال این هستید که ببینید کدام یک از این ابرخودروهای عصر مدرن در خط مستقیم سریع‌ترین است، مسابقه‌ی درگ ۴۰۰ متر می‌تواند قطعاً یک حقه باشد.

Dodge Challenger Hellcat vs Porsche 911 Turbo S vs Nissan GT-R
Dodge Challenger Hellcat vs Porsche 911 Turbo S vs Nissan GT-R
دوج چلنجر هلکت نمی‌تواند خیلی متفاوت‌تر از دوتای دیگری باشد. از طرف دیگر، پورشه ۹۱۱ توربو S و نیسان GT-R به‌طور قابل‌توجهی مشابه هستند، از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربو گرفته تا گیربکس‌های DCT و سیستم‌های چهارچرخ محرک.

Dodge-Challenger-vs-Porsche-911-vs-Nissan-GT-R-01
در حسی وسیع‌تر، هلکت بیش از آنکه ابزاری مربوط به جراحی باشد، یک خودروی رک و بی‌پرده است که به نظر می‌رسد شبیه راهی زیبا برای توصیف پرفورمنس عظیم ارائه شده توسط این سه خودرو می‌باشد.

خب به‌هرحال در بحث شتاب گیری انتخاب شما کدام هیولا است؟ خب، با ۷۰۷ اسب بخار قدرت، هلکت می‌تواند به آسانی مطمئن‌ترین خودروی حاضر باشد اما درباره‌ی وزن خالص ۲۰۱۴ کیلویی حرفی برای گفتن نداریم.

۹۱۱ توربو S با ۱۶۰۵ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین عضو این مقایسه است و پس از آن نیز گودزیلا با وزن ۱۷۳۰ کیلویی قرار می‌گیرد. هر دو خودرو در تست صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت سریع‌تر از خودروی عضلانی آمریکایی هستند اما در همان زمان گشتاور کمتری دارند.

به لطف پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار، چلنچر هلکت گشتاور عظیم ۸۸۰ نیوتون متری را ایجاد می‌کند که معمولاً کمک می‌کند تا این خودرو در زیر ۱۱ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی کند.

Dodge-Challenger-vs-Porsche-911-vs-Nissan-GT-R
پس‌ازاین همه سخن، اجازه دهید تا با دیدن نتایج این مسابقه همه با هم سورپرایز شویم!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه‌ها

  1. Mahmood

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    هخامنش جان من مثل شما با کلاس و به حساب خودت بچه مایه نیستم که در خارج از کشور مشغول تحصیل باشم اما در همین کشور مشغول تدریس دروس دوره ی کارشناسی رشته ی مهندسی مکانیک جامدات هستم اینها را گفتم که بدانی با سواد و مثلا تحصیل کرده مثل شما هم در اینجا کم نیست چیزی که الان با مدارک کیلویی دانشگاه ها و موسسات مختلف وجود دارد تحصیل کرده و مثلا به حساب خودشون مهندس و دکترهای کیلویی است و در دوره زمانه ی الان که هر کس و ناکسی راه خود را به خارج از کشور پیدا کرده و می کند این که شما بگویی که من در خارج از کشور مشغول تحصیل هستم هیچ چیز جدید و اعجاب انگیز و باعث افتخاری نیست ضمنا به قول یکی از دوستان که در بالا این مطلب را ذکر کرده کسی که در خارج از کشور و در یک دانشگاه یا کالج معتبر در حال تحصیل است وقت سر خاراندن ندارد چه برسد به این که بخواهد در اینجا و یا حتی شبکه های اجتماعی دیگر با گذاشتن کامنت و جدال و بحث به قول شما با ما بی سوادان وقتش را تلف کند مگر این که شما غیر از این باشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. kk47

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      تاجائیکه من میدونم تمامی شبکه های اجتماعی رو همین دانشجوهای بقول شماکه فرصت سرخاروندن ندارن تاسیس کردن دوست عزیز.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    ای بابا چرا انقد عقب افتاد هلکت .نیسان چرا عقب افتاد اون که با بوگاتی کل میکنه.ای بابا پورشه چرا اول شد :\

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. DRIFT

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    توی 800 متر به بالا هیچ شکی نیست هلکت اوله این رانندش هم چرا اینطوری شروع میکرد هیچی بلد نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. hosein sh

    ۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان فکر نکنم واقعیت باشه فکر کنم میخان توجهارو به پورشه جلب کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ناهید

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میشه لطفا بگید قیمت دوج چلنجر هلکت چقدر است و آیا در ایران وجود دارد واگر هست از کجا میشه خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SRT

      ۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (605 ديدگاه)

      سلام، خیر توی ایران موجود نیست و قیمت پایه ش هم توی آمریکا 62 هزار دلار هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. من

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بهتره یه بررسی بین قیمت این ماشینا هم بزارید
    دوج چلنجر یه ماشین سطح متوسط هستش که قیمت پایه اون 60000 دلار آمریکا تموم میشه
    ولی نیسان gt-r و پورشه هردو تو دسته ی سوپر ماشین ها قرار دارند و به خصوص پورشه با اون قیمت بالاش.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. مهندس تبریزی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط یه نکته ریز بگم که هندا ژاپن موتور زده که کات آفش 15000 دور هست اهل دلاش میفهمن این یعنی چی و خدروهای امریکایی اکثرا دورموتورشون 6500 بالاتر نمیره چون بیشتر بره میل سوپاپ بای بای میکنه از کاپوت بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Halcet

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    معلومه چه gtr و چه پانامرا توربو حریف هلکت نمیشن مخصوصا تو دور.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا