نیسانهوندا

دولت ژاپن خواهان ادغام نیسان و هوندا بوده است!

ظاهراً دولت ژاپن در سال ۲۰۱۹ به دنبال ادغام کمپانی‌های نیسان و هوندا بوده است. گفته می‌شود مشاوران شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن جزو افرادی بوده‌اند که برنامه‌های مربوط به ادغام این دو خودروساز را مطرح کرده‌اند.

مقامات دولت ژاپن نگران وضعیت شراکت رنو و نیسان پس از دستگیری کارلوس گوسن بوده‌اند. اگر اتحاد رنو و نیسان از هم فرو می‌پاشید نیسان در وضعیت خطرناکی قرار می‌گرفت.

البته هم نیسان و هم هوندا ایده‌ی دولت ژاپن را رد کرده‌اند. ظاهراً این پیشنهاد هرگز حتی به مرحله بحث و گفت‌وگو هم نرسیده است. مدیران هوندا طبق شنیده‌ها از ساختار اتحاد رنو و نیسان رضایت نداشته‌اند. مقامات نیسان نیز ترجیح داده‌اند اتحاد کنونی خود با فرانسوی‌ها را حفظ کنند.

در می ۲۰۲۰ بود که رنو، نیسان و میتسوبیشی برنامه تجاری دگرگون شده خود برای تمرکز روی بازارهای خاص را اعلام کردند. تمرکز کمپانی نیسان روی بازارهای چین، آمریکای شمالی و ژاپن خواهد بود.

این خودروساز ژاپنی برنامه‌ای چهار ساله برای احیای خود تدارک دیده که شامل کاهش ۲۰ درصدی تولید جهانی و کاهش محصولات از ۶۹ به ۵۵ مدل می‌باشد. نیسان همچنین به دنبال معرفی ۱۲ خودروی جدید در ۱۸ ماه آینده است که از جمله این خودروها می‌توان به کراس اوور الکتریکی آریا، آرمادا، فرونتیر، کیکس، ناوارا، نوت، پث فایندر، قشقایی، روگ، ترا، ایکس تریل و Z اشاره کرد.

اگرچه هوندا در سال‌های آینده به اندازه نیسان محصولات جدید نخواهد داشت اما خب بیکار هم نخواهد بود. نسل جدید سیویک در سال ۲۰۲۱ و بصورت سدان و هاچبک عرضه خواهد شد اما خبری از مدل کوپه نخواهد بود. به‌روزرسانی آکورد و ریجلاین نیز در دستور کار هوندا قرار دارد. ظاهراً قرار است HR-V جدید هم در سال ۲۰۲۲ از راه برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    طراحی های جدید نیسان دیگه مثل قبل دوست داشتنی نیستند

    موافقم 18
    مخالفم 28
  2. محمد

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    اینم نتیجه کودتااا علیه کارلوس گوسن

    موافقم 20
    مخالفم 8
  3. Mohammad

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    ادغامم بشه مالی نمیشه ژاپنی ها و نیسان با این بلایی که سر گوسن اوردن فقط نیسانو خراب کردن

    موافقم 13
    مخالفم 13
  4. بی ریا

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    نیسان خیلی با روزای اوجش که تا سال۲۰۱۷ ادامه داشت فاصله داره ، ولی با خبرهای خوبب مثل تولید نیسان آریا نشون داده اروم اروم عزمش رو واسه بدست اوردن جایگاه بهترین خودروساز ژاپن جزم کرده
    البته فعلا تویوتا دست نیافتنی شده و در مقایسه برندهای لوکس نیسان و تویوتا باید بگیم خوشبختاته نیسان با اوردن مدیرعامل حدیدی به نام اقای کارگر سعی در احیای برند اینفنیتی داره تا دوباره مثل قبل با لکسوس رقابت سختی رو واسه بدست اوردن جایگاه بهترین لوکساز ژاپن شروع کنه
    در کلام اخرباید بگم نیسان کمپانی هست که با ساختن جی تی آر نقطه عطفی در سوپراسپورت سازی ژاپنی بااتکا به دانش بومی خودش بوجود اورد چیزی که تویوتا حتی با ال اف ای و ال سی بهش دست پیدا نکرد

    موافقم 16
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا