نیسان

رونمایی از نسل جدید نیسان آلتیما در نمایشگاه نیویورک

نیسان در نمایشگاه نیویورک امسال نسل ششم سدان میان سایز خود یعنی آلتیما را به‌عنوان جایگزینی برای نسل پنجم که از سال ۲۰۱۲ در بازار حضور دارد رونمایی کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، طراحی آلتیمای جدید نشان دهند جدیدترین نسخه از زبان طراحی V-Motion نیسان است که مستقیماً تحت تأثیر کانسپت Vmotion 2.0 شکل گرفته که حدود یک سال پیش رونمایی شد. بااین‌حال طراحی بیشتر قسمت‌های نسل جدید آلتیما نسبت به نسل قبلی متحول نشده است.

بیشترین تغییرات ظاهری آلتیمای جدید در بخش جلویی آن صورت گرفته و نمای آئرودینامیکی به خودرو بخشیده است. در اینجا طبق زبان طراحی نیسان، جلوپنجرهٔ V شکل دیده می‌شود که طرفین آن‌را چراغ‌های تهاجمی احاطه کرده‌اند. در نمای عقبی نسل جدید آلتیما اما خطوط تیز کانسپت V-Motion کمتر دیده می‌شود ولی بااین‌حال طراحی این قسمت هنوز هم بسیار زاویه‌دارتر از نسل قبلی است. همچنین نسل جدید آلتیما ۲.۵ سانتیمتر کشیده‌تر، ۲.۳ سانتیمتر عریض‌تر و ۲.۸ سانتیمتر کم‌ارتفاع‌تر از قبل شده درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن‌هم ۴.۸ سانتیمتر رشد داشته است.

نسل جدید آلتیما با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه خواهد شد. موتور پایه مثل قبل همان واحد ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که البته اصلاح شده و بجای ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور قبل حالا ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ۸۰ درصد از قطعات این پیشرانه جدید هستند یا از نو طراحی شده‌اند.

تغییر بزرگ‌تر اما در پیشرانهٔ بعدی آلتیما صورت گرفته است یعنی جایی که پیشرانهٔ جدید ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ضریب تراکم متغیر که برای اولین بار توسط اینفینیتی در نسل جدید کراس‌اوور QX50 ارائه شد، در آلتیما جایگزین موتور ۳.۵ لیتری V6 نسل قبلی شده است. این موتور ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به گفتهٔ نیسان، این موتور جدید بهبود قابل‌توجهی در مصرف سوخت خواهد داشت. انتقال نیروی هردو موتور اما توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد.

نسل جدید آلتیما در پنج تیپ گوناگون به نام‌های S، SR، SV، SL و پلاتینوم عرضه می‌گردد که تمامی این پنج تیپ به‌صورت استاندارد به موتور ۲.۵ لیتری مجهز هستند اما تنها در تیپ‌های SR و پلاتینوم امکان سفارش پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو هم وجود دارد. موتور ۲.۵ لیتری در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود اما برای اولین بار برای آن امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم فراهم شده است. این سیستم در حالت عادی تمامی نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند اما در صورت لزوم می‌تواند تا ۵۰ درصد از قدرت را به چرخ‌های عقب ارسال کند. موتور ۲ لیتری اما صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود.

نیسان برای نسل جدید آلتیما طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمک‌رانندهٔ پیشرو را هم ارائه کرده به‌نحوی‌که تمامی تیپ‌های آن به ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، نوربالای خودکار، هشدار هوشیاری راننده و ترمز اتوماتیک عقب مجهز شده‌اند که آخری می‌تواند اشیاء ثابت را تشخیص داده و هنگام حرکت با دندهٔ عقب با سرعت‌های پایین، ماشین را متوقف کند.

علاوه بر این، نسل جدید آلتیما سومین محصول نیسان است که به جدیدترین نسخهٔ سیستم ProPILOT Assist مجهز شده است. این سیستم که به‌صورت استاندارد در تیپ‌های SV، SL و پلاتینوم ارائه می‌شود، می‌تواند ماشین را در یک خط ثابت نگه دارد و در ترافیک نیز قابلیت توقف و حرکت دوباره را دارد. همچنین این سیستم در شرایط خاص مثل حرکت در جاده‌های تک لاینه می‌تواند شتاب ‌گیری، فرمان و ترمزهای ماشین را کنترل کرده و وظایف راننده را کاهش دهد. تیپ پلاتینوم همچنین به دوربین دید اطراف هم مجهز است.

در داخل نسل جدید آلتیما نیز طراحی داخلی خاص نیسان بنام Gliding Wing دیده می‌شود که همراه با دو نمایشگر مختلف ارائه شده است. نمایشگر اول یک نمونهٔ هفت اینچی است که به‌عنوان صفحه آمپر عمل می‌کند و دومی یک نمونهٔ هشت اینچی چند لمسی است که برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی NissanConnect SM در نظر گرفته شده است. این سیستم از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی می‌کند و انجام کارهایی مانند باز کردن درها یا روشن کردن موتور نیز از طریق اتصال اپل واچ امکان‌پذیر است. علاوه بر این، یک غربیلک فرمان اسپرت و صندلی‌های جدید نیز از دیگر نکات برجستهٔ کابین آلتیما هستند.

معاون ارشد کمیتهٔ مدیریت نیسان آمریکای شمالی آقای «Denis Le Vot» در رابطه با نسل جدید آلتیما گفته است:

«آلتیمای جدید در تاریخ ۲۵ سالگی آلتیما و فروش بیش از ۵.۶ میلیون دستگاه از آن معرفی شده است. ولی برای ما این فقط یک نقطهٔ شروع است. به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم به بخش سدان‌های میان سایز از لحاظ تکنولوژی‌های پیشرفته و مقرون‌به‌صرفه، لذت رانندگی و طراحی شوک وارد کنیم».

نسل جدید آلتیما از پاییز امسال در ایالات‌متحده عرضه و قیمت‌گذاری آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. رامتین

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    بنظرم کار بسیار خوبی شد که موتور 2لیتری توربو اضافه شد به التیما. این ویژگی بیشک روی ماکسیما هم میتونه القا بشه و امیدوار باشیم که ماکسیما با چنین موتوری وارد کشور بشه. چرا که در حال حاضر موتور 6سیلندر ماکسیما نمیتونه وارد بشه و موتور 2.5 تنفس طبیعی 180 اسبی اصلا برازنده ابهت ماکسیما که سدان فول سایزه نیست. مثل اینکه یه روزی جنسیس کوپه هم با موتور 180 اسبی سوار بشی که هیچ لذتی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. shahryar

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (237 ديدگاه)

    الان من التیمارو به کمری اکورد مزدا6 (البته میدونم اون سه تا ژاپنی چیزی کم ندارن)سوناتا اپتیما ترجیح میدم،بنظرم التیما یه ماشین کاملی هست،
    و جاش تو ایران خالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Kian70

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    ماشین کاملی هست جاشم تو ایران خالیه واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. datsun

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3480 ديدگاه)

    این اولین موتور توربو ضریب تراکم متغیر دنیاست ،
    نیسان حدود بیست سال رو این موتور کار کرد و توسعه داد
    به نظرم آلتیمای جدید طراحی فوق العاده و خشنی داره به زودی فیس لیفت ماکسیما هم معرفی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      من تا قبل از این اگر ازم میپرسیدن بهترین مهندسی پیشرانه ماشین های معمولی رو چه برندی داره . احتمالا میگفتم بی ام و .
      اما الان بدون شک میگم نیسان و مزدا .
      موتور تراکم احتراق مزدا به علاوه ضریب تراکم متغییر نیسان موفقیت های بی سابقه ای هستن.
      بد نیست بدونید ایده ی این موتور ها برمیگرده به یک قرن پیش که توسط هری ریکاردو مطرح شده.
      .
      این موتورها که به اختصار بهش میگن vc_t
      طبق ادعای نیسان با حجم 4000سی سی راندمان و قدرت یک موتور 6000سی سی v6 رو داره.و 30درصد مصرف سوخت کمتری داره .
      و ضریب تراکم بین 8تا14متغیره .
      به جای میلنگ و شاتون معمولی،بازو های چند اتصالی داره. یعنی هر پیستون به یک بازو با قابلیت چرخش متصله ک انتهاش وصله به یک شفت و اون شفت با یک بازوی دیگه وصله به یک سیستم کنترلی به نام
      Harmonic drive
      و این سیستم کنترلی ارتفاع پیستون رو تغییر میده و به این صورت ضریب تراکم تغییر میکنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        ببخشید اشتباه نوشتم .
        موتور 2000سی سی نیسان قدرت 3500سی سی رو داره اونی ک نوشتم اشتباست .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sina

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (2643 ديدگاه)

          ممنون داتسون و علی عزیز بابت اطلاعات خوبتون?
          یاد گرفتیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. #ali.m#

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          لطف داری سینا جان
          ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. فرهاد كرمستجی

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (254 ديدگاه)

    فکر می کنم زیبا ترین سدان میددسایز دنیا باشه البته تو رده قیمتی خودش، و اولین ماشین نیسان که واقعا ازش خوشم اومده، البته ببه جز اس یو وی هاش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Nissan...japan

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    اوه اوه چه میکنه نیسان…فوق‌العاده شده…هم طراحیش هم چهار چرخ متحرک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Wrx

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (329 ديدگاه)

    واقعا دس خوش نیسان عالی بود همه جوره عالیه
    فقط کاش سیستم چهارچرخ متحرک تو نسخه توربو هم قابل سفارش بود☹️
    فک کنم این موتور نمیتونه مثله نسخه تنفس طبیعی در برابر سیستم چهارچرخ متحرک دوام بیاره از نظر اسطهلاک البته این چیزیه که من فکر میکنم و به نظرم میرسه وگرنه دقیقا نمیدونم چرا چنین کاری کرده!؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (477 ديدگاه)

      چطور مگه، گشتاور که عوض نمیشه تازه تقسیم میشه و تعادلش و تغییراتش ملایم تر میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. M3csl

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    واقعا این همه فروش و پیشرفت و نهایتاً رفاه حقشونه،
    گفته موتور دو لیتری قبلی صدوهشتاد اسب بخار و دویست و چهل نیوتن متر گشتاور داشته،،،که موتور دو لیتری جدید تنها ده اسب و پنج نیوتن متر قویتره،،،،اما بخاطرش هشتاد درصد موتورو تغییر دادن تا ب راندمان و مصرف بهتری برسن،،،یعنی تقریبا بخاطر این تغییرات ب ظاهر ناچیز کمپلت موتورو عوض کردن،،،
    وجدان کاری و شرافت آیا چیزی غیر از اینه،،،
    ما شعارهای زیبا میدیم،،،اونا زیبا فکر میکنن وزیبا عمل میکنن تا نهایتاً زیبا زندگی کنن،،،
    سودشم از فروش و خدمات و کیفیت بیشتر توی جیبشون می‌ره و خریدار و فروشنده هم راضی،،
    هرچه کنی ب خود کنی گر همه نیک و بد کنی،،
    اما کو گوش شنوا در مسئولان و صاحبان قدرت،،
    کی می‌خوایم بفهمیم:
    عبادت جز خدمت خلق نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پرهام

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    اونا دنبال پیشرفتن رقابت شدیدی تو ارائه تکنولوژی و پرفورمنس بهتر دارن دلیل اینه که واقعا خودروسازن نه مونتاژ کن عقب مونده سودجو !!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا