نیسان

روبرو شدن مدیرعامل نیسان با سهامداران عصبانی!

سهامداران نیسان در جلسه‌ای که با ماکوتو اوچیدا مدیرعامل جدید این خودروساز ژاپنی داشتند حسابی از خجالت او درآمدند! حتی برخی از سهامداران نگرانی‌های خود درباره‌ی احیای کند و آهسته‌ی این برند را ابراز داشتند.

رئیس نیسان که بنا به گفته‌ی رویترز با طعنه‌های مکرر سهامداران روبرو شده اعلام نموده برنامه‌ی بازسازی و احیای این شرکت در ماه می اعلام خواهد شد و این امر زمان لازم برای هماهنگی استراتژی جدید با شرکای دیگر یعنی رنو و میتسوبیشی را ایجاد خواهد کرد.

یکی از سهامداران نیسان درباره زمان‌بندی اعلام این برنامه گفته است: “اعلام برنامه‌ها در ماه می کمی دیر است، این‌طور نیست؟” اما اوچیدا در پاسخ به او گفته است: “اگر شما کمی بیشتر صبور باشید قادر خواهید بود تا در حال تغییر بودن نیسان را حس کنید.”

اوچیدا و تیمش در حال کار روی برنامه‌ی احیا هستند. این برنامه شامل کاهش هزینه‌های قابل‌توجه مخصوصاً در آمریکای شمالی می‌باشد. مرد شماره یک نیسان ادامه داده است:

این برنامه با سرعت بالایی به پیش می‌رود. جهتی که ما دنبال می‌کنیم اشتباه نیست. ما در حال کاهش هزینه‌های خود در آمریکای شمالی بوده و تابویی هم در کار نیست.

اوچیدا خاطرنشان ساخته است:

ما مطمئن خواهیم شد که نیسان را در راهی صحیح و مؤثر هدایت می‌کنیم و بینندگان هم باید چنین چیزی را ببینند. من به این موضوع متعهد هستم: اگر وضعیت شرکت قطعی نماند شما می‌توانید فورا مرا اخراج کنید.

برخی از سهامداران خواهان شفافیت بیشتر برنامه‌ی احیای اوچیدا شده و نگرانی‌های خود درباره مشکلاتی همچون وضعیت بررسی قضیه گوسن و استعفای مدیرعامل اسبق این شرکت یعنی هیروتو سایکاوا را ابراز نموده‌اند. این در حالی است که ارزش سهام نیسان به کمترین میزان در بیش از ۱۰ سال گذشته رسیده است.

یکی دیگر از سهامداران نیز گفته است:

در این لحظه قیمت سهام بازهم کاهش یافته و ارزش کل نیسان نیز افت کرده است. اگر ما دید بهتری از مسیر پیش روی کمپانی نداشته باشیم وضعیت نگران کننده‌ای به وجود خواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. آرش وان

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (304 ديدگاه)

    اکنون ارزش نیسان از سوبارو هم کمتر شده است !

    پس از بحران بی سابقه در نیسان پس از دستگیری و اخراج کارلوس گون ؛ ارزش نیسان در بازار بورس ??توکیو?? به زیر ۱۹/۸ میلیارد دلار سقوط کرده است و پس از تویوتا ؛ هوندا ، سوزوکی و سوبارو در مکان پنجم قرار دارد

    منبع: بلومبرگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    ای خدا
    چی بگم
    با اینکه تویوتایی هستم اما کلافه بابت مشکلی که به نیسان تحمیل شده .
    نیسان رو دارند میکُشَند ، دارند حروش میکنند ، سیاستی پشت این کار خوابیده که فقط خودشان میدانند چه خبره که حتی قانون هم از پسش بر نمیآید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Farzad

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    کار هر کس نیست خرمن کوفتن / کارلوس میخواهد و گوسن کهن
    ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا