نیسان

طول عمر باتری‌های نیسان لیف چقدر است؟!

نیسان می‌گوید باتری‌های بکار رفته در لیف الکتریکی طول عمر حدود ۲۲ ساله خواهند داشت.


مدیر سرویس‌های انرژی رنو-نیسان در کنگره‌ی اتوموتیونیوز اروپا که در گوتنبرگ برگزار شده اظهار داشت باتری‌های بکار رفته در این خودرو می‌توانند ۱۰ تا ۱۲ سال بیشتر از طول عمر خودرو دوام بیاورند. نیسان به دنبال ریکاوری کردن این باتری‌ها نیز خواهد بود.


این خودروساز ژاپنی در حال کار روی برخی از پروژه‌ها به منظور استفاده از باتری‌های جدید و قدیمی است. برای مثال نیسان سیستم ذخیره‌ی سه مگاواتی را در استادیوم فوتبال آمستردام افتتاح کرده است. این مجموعه از ۱۴۸ مجموعه باتری جدید و کارکرده استفاده می‌کند.

نیسان همچنین به دنبال امتحان برخی راه‌ها در خودروها به منظور ایجاد توانایی ذخیره انرژی و بازگرداندن آن به چرخه استفاده است. یک برنامه‌ی آزمایشی بکار گرفته شده توسط شرکت انرژی اِنِل در دانمارک نشان می‌دهد مالکان لیفت می‌توانند از انرژی بازگردانده شده توسط خودرو تا حداکثر ۱۴۵۴ دلار درآمد کسب کنند.


بیشترین محدوده حرکتی نسل فعلی نیسان لیف به مدل پلاس تعلق دارد که با قیمت پایه‌ی ۳۶۵۵۰ دلاری در آمریکا عرضه می‌شود. این خودرو از مجموعه باتری ۶۲ کیلووات ساعتی و برد ۳۶۳ کیلومتری استفاده می‌کند. لیف پلاس همچنین دارای قوای محرکه‌ی قوی‌تر با قدرت ۲۱۴ اسب بخاری و گشتاور ۳۳۸ نیوتون متری است که نسبت به نسخه‌ی استاندارد این خودرو بهبود ۶۷ اسب بخاری و ۱۹ نیوتون متری را نشان می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. LEWIS HAMILTON (مجید)

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    همین ریکاوری این باتری ها که دنبالشن فکر خیلی خوبیه
    ۲۲ سال دوام باتری ? یعنی بیشتر از عمری که اونجا از ماشین استفاده میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. arash

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (28 ديدگاه)

    خیل گرونه
    الان که بنزین ارزونه نمیصرفه
    با ٣۶ هزار دلار میشه ماشین های خفن خرید تازه این قیمت پایه هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مرتضی مقدم

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    گرونه.از قیمت پایه سی کلاس بنز و سری سه بی ام و بالاتره.طبیعی هست ک فعلا گرون باشه.این تکنولوژی هنوز خیلی راه داره برا رشد.و ضمنا خودروی برقی به معنای آلودگی کمتر نیست الزاما.در صورتی آلودگیش واقعا کمتره که منابع تامین برق برا این وسایل از منابع فاقد آلودگی و تجدید پذیر مث باد و سد های ذخیر آبی و خورشیدی و … تامین شده باشن نه از مازوت و ذغال سنگ.سوخت چ توی شهر بسوزه چ وسط بیابون فرقی ب حال محیط زیست نمیکنه هر دو تا ب ی اندازه مخربن.تبلیغات حول این خودروها تا حدی غیر واقعی و فریبکارانست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا