نیسان

موافقت نیسان با ادغام احتمالی رنو و فیات-کرایسلر

نیسان اعلام کرد هیچ‌گونه نقطه منفی بزرگی در ادغام احتمالی رنو و فیات-کرایسلر نمی‌بیند.


رویترز گزارش داده مدیران ارشد نیسان، رنو و میتسوبیشی هفته‌ی جاری در مقر این خودروساز ژاپنی در یوکوهاما گردهم آمده‌اند تا درباره‌ی اوضاع اتحاد بزرگ دنیای خودرو گفت‌وگو کنند. ژان دومنیک سنارد مدیرعامل رنو روز سه‌شنبه وارد ژاپن شده تا درباره‌ی معامله‌ی احتمالی با نیسان گفت‌وگو کند.


هیروتو سایکاوا مدیرعامل نیسان نیز به خبرنگاران گفته است:

در کل ما جنبه‌ای منفی در این معامله نمی‌بینیم.

منابع خبری ادعا می‌کنند ژاپنی‌ها از گفت‌وگوهای ادغام رنو و فیات-کرایسلر آگاه نبوده‌اند. رنو در طول ۲۰ سالی که از عمر اتحاد با نیسان می‌گذرد مکرراً خواهان ادغام با این شریک آسیایی بوده اما همواره به در بسته خورده و البته به خاطر عدم توازن این دو خودروساز در اتحاد موردبحث تنش‌هایی وجود داشته است. شایان ذکر است نیسان تنها ۱۵ درصد از سهام رنو را در دست داشته و حق رای هم ندارد. همچنین نگرانی‌هایی درباره‌ی چگونگی حضور نیسان در شرکت احتمالی فیات-کرایسلر/رنو وجود دارد چراکه ۴۳.۴ درصد آن در تملک فرانسوی‌ها می‌باشد.


اما اوضاع درباره میتسوبیشی که سال ۲۰۱۶ به این اتحاد پیوسته چگونه خواهد بود؟ اوسامو ماسوکو مدیرعامل میتسوبیشی گفته رنو روز چهارشنبه و تنها چند روز پس از انتشار اخبار درباره‌ی ادغام با فیات-کرایسلر با آن‌ها صحبت کرده است.


جان الکان مدیرعامل فیات-کرایسلر هم در مصاحبه با نشریه ژاپنی نیکی اعلام کرده این ادغام می‌تواند برای همه مفید باشد.
او گفته است:

با پیشنهاد ترکیب با رنو، سازوکاری به وجود می‌آید که مزیت‌هایی برای تمامی شرکت‌ها از جمله نیسان و میتسوبیشی به عنوان شرکایی باارزش و قابل‌احترام خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    و به این ترتیب
    بزرگ ترین گروه خودرو سازی دنیا تشکیل میشود
    با تولید سالانه 15 میلیون ماشین
    جالبش اینه که خیلی کم محصولات این شرکت ها در بازار رقیب مستقیم هم میشن
    در پیکاپ ها فقط نیسان و کرایسلر محصول هم سگمنت رقیب برای هم دارن
    من که خوش بینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    و خبر خوش حال کننده برای امریکایی بازان
    به احتمال زیاد جنرال موتورز رقیبی برای رانگلر بسازه
    شایعاتی که کم کم داره بوی واقعیت میگیره
    قبلا جنرال موتورز گفته بود ارزش نداره بخوایم رقیبی برای رانگلر در بازار بسازیم
    ولی جدیدن انگار نظرشون عوض شده ( احنمالا با برند gmc )
    بدین ترتیب هم فورد هم جنرال موتورز هم کرایسلر در اینده
    در سگمنت suv میان ساز مخصوص افرود به رقابت میپر دازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      و خبر خوش حال کننده دیگه
      جنرال موتورز ظرفیت تولید پیکاپ های شورلت و جی ام سی رو افزایش میده
      با تزریق 25 میلیون دلار دیگه به خط تولید کارخانه های جدیدی که سال پیش ساخته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    سلام به پدالی ها
    این نتایج دوئل ها چی شد نمیزارید نتایج رو؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. SAEED

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (279 ديدگاه)

    ادغام برندهایی که عاشقشونم با برندی که ازش متنفرم؟!??
    به شخصه اصلا این ترکیبو دوست ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      تقریبا خیلی از ایرانیا دل خوشی از فرانسوی ساز ندارن و خوششون نمیاد با آمریکایی اونم کرایسلر ترکیب شه!! ولی اونا افق دیدشون مثه ما محدود نیس! هر روز دنبال ایده های بهتر و محصولاته به روز تر و درنهایت سود بیشترن. و خب همینم هست که هر روز پیشرفت محسوس میکنن.
      وگرنه اگه به نظرات و ایده های ما بود که دنیای خودروسازی میشد در حد خودروسازای داخلیمون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SAEED

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (279 ديدگاه)

        دوست عزیز به صورت بولد شده گفتم نظر شخصیم که کاملا براساس سلیقست
        اصلا ربطی به افق دید هم نداره چون خودم یه فن متعصب PSA هستم
        دوستان میتونین نظر شخصیتونو به نظرات شخصی با همون لایک و دیسلایک بدین
        مرسی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mad.z.Max

          ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          اعلام نظر شخصی بصورت عمومی، میتونه جواب عمومی رو هم همراه داشته باشه، تو دفترچه خاطرات که چیزی مرقوم نکردی که حالا از یه ریپلای آشفته شی.
          منم از رو عکس پروفایلتون متوجه بودم فن فرانسوی هستی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. me84

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بنظرم فورد و فولکس با هم و جنرال موتورز با تویوتا هم با هم یه یاعلی بگن و بقیه شرکتا رو هم تقسیم کنن بین خودشون. ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (14 ديدگاه)

      ??????

      من من…. تو تو ….کشیدم….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. shahrukh

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    بی ربطه به متن ولی به نظرم اگه سوبارو و مزدا و میتسوبیشی با هم یکی میشدن خیلی خوب میشد
    الان هرکدوم،به تنهایی,خیلی کاری از پیش نمیبرن مثلا مزدا تو سگمنت سدان اقتصادی،با اینکه مزدا ۳ خیلی خوب و باکیفیت وزیباس ولی نمیتونه پابه پای سیویک و کرولا بیاد،چون هم تولیدش محدودتره و هم به طبع فروشش یا مثلا سوبارو لگاسی یا ایمپرزا:: با اون انجین تخت و بادوام؛؛و۴چرخ متحرکش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      البته سوبارو حسابی توی آمریکا شمالی و استرالیا و یسری کشورای آسیایی و آفریقایی تر.ک.ونده ها!
      از اونطرفم میتسوبیشی دیگه اون اعجوبه ساز دهه 90 نیست. انجین چهار سیلندر 400 اسبی میتسوبیشی و انواع گالانت و لنسر های معمولی گرفته تا اوولوشن که واقعا دل هر عشق ماشینی پیششون بود و توی سطح اول پرفورمنس و زیبایی بودن، الان جاشونو دادن به یسری کراس اوور خسته کننده. میتسو رو من عاشقانه دوست دارم (میتسوبیشیه امروزی رو نه ولی) اما الان بخار خاصی ازش درنمیاد غیر از پاجرو.
      مزدا هم از اونطرف داره راه خودشو خوب میره، و میشه گفت الان توی شروع دوباره عصر طلاییشه (بازم بعد از دوره خاص میاتا ها و rx7 هاش)
      واسه همین اتحادی که میگی خیلی دور از ذهن هست فکر میکنم، حتی از منظر خیال ?

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا