نیسان

فراخوان 166 هزار دستگاهی نیسان در آمریکای شمالی

نیسان در حال فراخوان حدود ۱۶۶ هزار دستگاه از محصولات خود در آمریکا و کانادا است. دلیل این فراخوان مشکل احتمالی سوئیچ استارتی است که شاید باعث خاموش شدن خودرو در حال حرکت شود.


حدود ۱۵۳ هزار دستگاه از این خودروها در آمریکا تردد می‌کنند درحالی‌که ۱۳ هزار دستگاه باقی مانده نیز در کانادا حضور دارند. نیسان هم‌اکنون و با قید فوریت از رانندگان خواسته تا مواردی همچون کلیدهای اضافی را از داخل سوئیچ دربیاورند.


مشکل برخی خودروهای یاد شده به سیستم استارت کلید مکانیکی مربوط می‌شود. یک فنر در سوئیچ می‌تواند خورده و شکسته شود و همین امر باعث می‌شود حالت کلید از روشن به استفاده از لوازم جانبی تغییر یابد. این امر می‌تواند در حال حرکت باعث خاموشی پیشرانه شود و احتمالاً کیسه‌های هوا نیز کار نخواهند کرد. همچنین خاموش شدن پیشرانه می‌تواند باعث کاهش کارایی فرمان و ترمز شود و به این ترتیب ریسک تصادف و جراحت بیشتر شود.

هنوز مشخص نیست که آیا این مشکل منجر به تصادف یا جراحت و حتی مرگ شده یا خیر اما نیسان می‌گوید خبری از وقوع حادثه به دستش نرسیده است.


این فراخوان در بازار آمریکا شامل برخی مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از فرونتیر، جوک، سنترا، ورسا، ورسا نوت، میکرا، NV و NV200 تاکسی بوده درحالی‌که مدل‌های تحت تأثیر کانادا عبارت‌اند از فرونتیر، میکرا، ورسا نوت، NV200، NV1500، NV2500 و NV2500.

Nissan e-NV200
مالکان خودروهای یاد شده در ماه سپتامبر از چند و چون فراخوان آگاه خواهند شد و نمایندگی‌های مجاز نیسان نیز اقدام به بررسی خودروها و تعویض سوئیچ استارت در صورت نیاز خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. SEAT - AHVAZ

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (65 ديدگاه)

    این مدل فراخوان ها برای ما شبیه رویاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا