نیسان

معرفی فیس‌لیفت 2017 نیسان روگ، با ظاهری بهتر و نسخهٔ هیبریدی

نسل نخست نیسان روگ برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد. این نسل ظاهر متمایزی داشته و بین مدل‌های قشقایی و X-Trail قرار می‌گرفت؛ اما نسل دوم آن‌که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد کاملاً با نسل جدید نیسان X-Trail یکسان شده بود؛ یعنی درحالی‌که نسل‌های قبلی هر دو مدل روگ و X-Trail کاملاً باهم متفاوت بودند، در نسل جدید عیناً مشابه هم شدند و در برخی بازارها با نام روگ و در برخی با نام X-Trail عرضه می‌شوند.

Nissan-Rogue-2017-1024-01

حال نیسان کراس‌اوور محبوب خود، روگ را برای سال ۲۰۱۷ مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار داده است. به‌روزرسانی‌های این خودرو شامل تغییرات ظاهری، ارائهٔ یک نسخهٔ هیبریدی جدید و ارتقاء تکنولوژی‌های ایمنی می‌شود. روگ جدید هنوز هم با همان موتور ۲.۵ لیتری با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۷ نیوتن متر گشتاور عرضه می‌شد اما خریداران هم‌اکنون می‌توانند یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر را به همراه سیستم نیروی کمکی هیبریدی انتخاب کنند.

قدرت خروجی کلی نسخهٔ هیبریدی برابر با ۱۷۶ اسب بخار است و به سیستم‌های توقف/حرکت و احیاکنندهٔ انرژی ترمزها نیز مجهز شده است. نیسان مصرف سوخت نسخهٔ دیفرانسیل جلوی روگ هیبریدی ۲۰۱۷ را ۷.۱ لیتر در شهر، ۶.۷ لیتر در جاده و ۶.۹ لیتر به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر اعلام کرده است درحالی‌که این اعداد در نسخهٔ چهارچرخ محرک به ترتیب به ۷.۶، ۶.۹ و ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر افزایش پیدا می‌کند. هر دو نمونه در حدود ۱.۳ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف کمتری نسبت به همتای بنزینی خود دارند. قیمت نسخهٔ هیبریدی جدید روگ ۲۰۱۷ هنوز اعلام نشده است اما نیسان این نمونه را تنها به‌صورت پنج‌نفره و در دو تیپ SV و SL ارائه می‌کند و تیپ S برای آن ارائه نمی‌گردد.

روگ ۲۰۱۷ مجهز به نمونه‌ای جسورانه و بزرگ‌تر از جلوپنجرهٔ V شکل نیسان شده است که آن‌را به برادر بزرگ‌ترش مورانو شبیه کرده است. همچنین نه‌تنها جلوپنجره بزرگ‌تر شده بلکه پایین‌تر هم کشیده شده است. جهت تطابق با جلوپنجرهٔ جدید، در لبهٔ چراغ‌های جلو به‌صورت واضح ردیفی از LED کارشده که بازهم به شکل V بوده و بر سبک طراحی V شکل نیسان تأکیددارند. ویژگی جدید چراغ‌های عقب نیز شامل به‌کارگیری نوار LED بومرنگ شکل در داخل آن‌ها می‌شود درحالی‌که دسترسی به فضای بار هم به لطف تجهیز به درِ صندوق بار برقی با سیستم حرکت فعال، آسان‌تر شده است.

در داخل اما شاهد به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای نیستیم. استفاده از یک فرمان جدید D شکل به همراه تغییراتی جزئی در کنسول وسط از به‌روزرسانی‌های داخلی روگ ۲۰۱۷ هستند. همچنین تغییراتی در رودری‌ها و تریم صفحه آمپر صورت گرفته که مجموعهٔ این تغییرات، کابین خودرو را کمی لوکس‌تر از گذشته کرده است. علاوه بر این، می‌توان در تیپ SL، پکیج داخلی پلاتینیوم را سفارش داد که شامل صندلی‌های چرمی می‌شود.

Nissan-Rogue-2017-1024-15

باوجود به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی که سال گذشته روی روگ انجام گرفت نیسان بازهم فناوری‌های ایمنی بیشتری را برای روگ جدی ارائه کرده است. کروز کنترل هوشمند، هشدار خروج از خط و سیستم پیشگیری از خروج از خط، سیستم‌های ایمنی جدید این کراس‌اوور هستند. سیستم ترمز اضطراری نیز در حال حاضر قابلیت تشخیص عابر پیاده را هم پیداکرده است. سیستم هشدار نقاط کور و همین‌طور هشدار ترافیک عقب هم جزء تجهیزات استاندارد تیپ SV شده‌اند.

نیسان انتظار دارد که روگ ۲۰۱۷ به لطف طراحی خارجی بهبودیافته، گسترش گزینه‌های قوای محرکه و تکنولوژی‌های ایمنی بیشتر، به پرفروش‌ترین محصولش تبدیل شود. این درحالی‌که است که روگ در حال حاضر در بازار ایالات‌متحده پس از سدان آلتیما دومین محصول پرفروش نیسان محسوب می‌شود درحالی‌که در فروش تنها ۲ هزار دستگاه با آلتیما اختلاف دارد.

Nissan-Rogue-2017-1024-04

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    ماشین خیلى خوبیه
    از ظاهرش هم داخل و هم بیرون خیلى لذت بردم
    البته رقباى بسیار سرسختى هم داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      باید دید رقبا چی کار خواهند کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. audi sq7

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (95 ديدگاه)

      مخصوصاً هموطنش راو فور که تو آمریکا خیلی پر فروشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Shahryar

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    دوستان من همیشه حس میکنم،ماشینای نیسان اینفینیتی روح دارن،
    من به شخصه حس خاصی نسبت به نیسان، اینفینیتی دارم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      والا بقیه خودروسازان ژاپنی هم خوب دارن کار میکنن مثل سوبارو-مزدا-تویوتا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sunmartin

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    در بین ژاپنی ها نیسان و هوندا فقط قبول دارم طرلحی های ماندگاری ارائه میدن مثل :روگ: که واقعا عالی شده مشخصات موتوری و عملکرد گیرباکس بنظر شما درخور نام و این کلاس است یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parker

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      یعنی بقیه رو قبول نداری ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      نظر شما محترم ولی شما قیمت خودروهای ژاپنی هم بررسی کن که خیلی کمتر از خودروسازان دیگست مثل المان و ایتالیا و انگلیس که گرونترین ها هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حميد

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    نیسان داشت یک روز ورشکست میکرد یک مدیر خوب ببین چیکار کرده الان دیگه فروشش خوب شده
    این ماشین هم بیرونش طراحی خوبی داره و داخلش یکم کسل کننده هست مثل رافور میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا