نیسان

قیمت و مشخصات نیسان لیف با باتری بزرگ‌تر 60 کیلووات ساعتی

نیسان لیف با باتری ۶۰ کیلووات ساعتی کم‌کم به واقعیت تبدیل می‌شود و بر پایه‌ی خبرهایی که منتشر شده، این خودرو قیمت بسیار مناسبی خواهد داشت.


کارز دایرکت ادعا می‌کند اسناد قیمت‌گذاری ابتدایی این خودرو نشان می‌دهند که لیف با محدوده حرکتی بیشتر E-Plus نام داشته و حدود ۵۵۰۰ دلار گران‌تر از نسخه‌ی مجهز به باتری ۴۰ کیلووات ساعتی خواهد بود.


اگر این خبر درست باشد مدل پایه‌ی لیف ۶۰ کیلووات ساعتی در تریم S قیمتی حدود ۳۶ هزار دلاری خواهد داشت. این در حالی است که لیف S با باتری ۴۰ کیلووات ساعتی قیمت ۳۰۸۸۵ دلاری دارد. شاید قیمت لیف ۶۰ کیلووات ساعتی در تریم SL به حدود ۴۲۵۰۰ دلار نیز برسد.


موضوع مهم اینکه تمامی این قیمت‌ها بدون احتساب ۷۵۰۰ دلار مشوق مالیاتی در آمریکا اعلام شده‌اند. با در نظر گرفتن این مشوق‌ها، قیمت لیف ۶۰ کیلووات ساعتی به حدود ۲۸ هزار کاهش پیدا می‌کند. به این ترتیب لیف نه تنها قیمتی در حد هاچبک‌های مرسوم بازار پیدا می‌کند و یک جایگزین شایسته برای خودروهای احتراق داخلی محسوب می‌شود بلکه قیمت بسیار کمتری در مقایسه با تسلا مدل ۳ پایه دارد. شایان ذکر است مدل ۳ از مشوق کامل ۷۵۰۰ دلاری استفاده نمی‌کند.


نیسان همانند رقبای خود در صورت رسیدن به مرز فروش ۲۰۰ هزار خودروی الکتریکی با کاهش مشوق‌های مالیاتی به ۳۷۵۰ دلار روبرو خواهد شد. فروش لیف در آمریکا از ۱۲۳ هزار دستگاه فراتر رفته است.

لیف با محدوده حرکتی بیشتر علاوه بر رقابت با مدل ۳ به جنگ شورولت بولت هم می‌رود. قیمت مدل پایه‌ی این خودروی آمریکایی از ۳۷۴۹۵ دلار آغاز شده و به ۴۱۷۸۰ دلار هم می‌رسد. تمامی نسخه‌های بولت بُرد ۳۸۳ کیلومتری دارند اما محدوده حرکتی لیف ۶۰ کیلووات ساعتی حدود ۳۶۰ کیلومتر خواهد بود که ارتقای قابل‌توجهی در مقایسه با برد ۲۴۳ کیلومتری مدل استاندارد ۴۰ کیلووات ساعتی نشان می‌دهد.

گفته شده تولید این خودرو از ژانویه سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Mercede kaviani

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز شاهین احمدزاده
    وتشکر بی کران از مطلب فوق العاده عالی شما در مورد نیسان لیف با باتری بزرگ‌تر 60 کیلووات ساعتی

    اگر امکان دارد مطالب بیشتر در مورد قیمت تنها باتری اوموبیل الکتریکی مرسدس نیسان و تسلا نیز ارسال فرمایید
    باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مزدا

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    بُردش خیلی خوب شده .حداقل یه مشوق های تو ایران بزارن که مردم بتونن بخرن (اگه وارد بشه)
    حداقل یه کم الودگی کمتر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    متاسفانه نتایج تحقیقات جدید نشون میدن که خودروهای برقی اونطور که درموردشون گفته میشه پاک نیستن و برای تولید باتریهای اونها انرژی خیلی زیادی صرف میشه و آلودگی بسیار زیادی تولید میشه. یه مقاله تو سایت دیجیاتو در این مورد گذاشته که کامل این داستان رو شرح داده.
    شاید به این دلیله که شرکت تویوتا برخلاف 98درصد شرکتهای دنیا مدعی شده خودروهای هیبرید و الکتریکی راهکاری موقتی هستن و آینده صنعت خودرو با هیدروژن گره خورده.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۲۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3425 ديدگاه)

      در مورد بنزین هم همینه برای بدست آوردن بنزین باید به محیط زیست آسیب برسه نفت رو استخراج کنن بعد پالایشگاه تاسیس بشه که خودش کلی زیان آوره از یه طرف آلودگی پالایشگاه و اشتهای سیری ناپذیر آب پالایشگاه و بعد که بنزین تولید شد دوباره داستان شروع میشه احتراق و تولید گرما و دی اکسید کربن برای تولید برق میشه از راه های پاک تر استفاده
      هنوز در آینده مشخص نیست چه سوختی جایگزین سوخت فسیلیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. یانکی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    در عجبم یه عده مثل شما در خواب سیر میکنید.ایران . مشوق.کاهش آلودگی. تکنولوژی در خدمت مردم. آسایش. امنیت.بر خیز ای برادر برخیزید برخیزید برخیییزززییید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهراد

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    یادش بخیر عکس های نسل اول لیف رو یه زمانی میدیدم،مخصوصا با اون رنگ آبی معروفش
    تو ذهنم تصور میکردم بزرگ تر که شدم این ماشینو میخرم اگر بودجمم زیاد بود تسلا میخریدم
    خلاصه تو ابر ها زندگی میکردم
    دومی رو که یه قانون گذاشتن آسفالتش کرد، اولی رو هم نمی زارن که بیاد.لیاقت ما مردم جهان سومی با فرهنگ خیالی 2500 ساله ، تکنولوژی 40 سال پیشه.به لطف آقایان فقط در زمینه های بخصوصی پیشرفت می کنیم(دژمن حمله نکنه) بقیه در حال پسرفت یا از دست رفتن .کسانی که با یه خبر دلار 8 تومنی خوشحالی میکردن و به ده تومن راضین، باید گفت باریکلا آلزایمرتون خوب زده بالا 3750 رو با 13000 قاتی میکنی شایدم بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا