نیسانهفته نامه

با قیمت یک میلیون دلاری نیسان GT-R50 چه خودروهایی می‌توان خرید؟

بازار خودروهای یک میلیون دلاری طی سال‌های اخیر بسیار رشد کرده و حالا در این بازار انتخاب‌های بسیار بیشتری نسبت به یک دهه پیش وجود دارد. نیسان GT-R یکی از نام‌هایی است که انتظار نداریم آن‌را در لیست خودروهای یک میلیون دلاری ببینیم اما این اوضاع به‌تازگی تغییر کرده است زیرا نیسان نسخهٔ تولید محدودی از این خودرو را با نام GT-R50 معرفی کرده که تنها ۵۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود و با قیمت ۹۹۰ هزار یورو معادل ۱.۱ میلیون دلار آمریکا در اروپا عرضه خواهد شد. این مدل ویژه که به مناسبت پنجاه‌سالگی GT-R ساخته شده، توسط ایتال‌دیزاین بر اساس GT-R نیسمو طراحی شده است.

کسانی که حاضر به پرداخت بیش از یک میلیون دلار برای خرید یک GT-R باشند، در این نسخهٔ ویژه بدنه‌ای منحصربه‌فرد و کابینی دقیقاً مطابق با سلیقهٔ خود را دریافت می‌کنند اما ویژگی‌های خاص GT-R50 به این دو مورد ختم نمی‌شود زیرا پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی GT-R برای استفاده در این نسخه، به‌صورت ویژه توسط نیسمو تیون شده و حالا ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا GT-R50 را به پکیج بسیار ویژه‌ای تبدیل کند؛ اما با همهٔ این‌ها، آیا ۱.۱ میلیون دلار برای یک نیسان GT-R نیسموی قوی‌تر با طراحی ایتالیایی بدنه خیلی زیاد نیست؟ این سؤال باعث شد با این فکر بیفتیم که با این مبلغ چه خودروهای دیگری می‌توان خرید. در لیست زیر تعدادی از این گزینه‌ها را مشاهده می‌کنید. هرچند این لیست جامع نیست اما سعی کرده‌ایم مدل‌ها و انتخاب‌های متنوعی را در آن جای دهیم.

آستون‌مارتین V12 اسپیداستر قیمت ۹۳۸ هزار دلار

کسانی که برچسب قیمتی ۱.۱ میلیون دلاری را برای یک GT-R خیلی گراف می‌دانند و می‌خواهند با این پول خودروی بسیار خاص‌تری داشته باشند می‌توانند سراغ آستون‌مارتین V12 اسپیداستر بروند. این خودروی ویژه‌ای است که توسط بخش سفارشی‌سازی آستون‌مارتین ساخته شده و تنها ۸۸ دستگاه از آن تولید می‌شود که هرکدام ۷۶۵ هزار پوند معادل ۹۳۸ هزار دلار قیمت دارند. این ماشین نه‌تنها کاملاً خاص به نظر می‌رسد بلکه می‌تواند جایگزین مقرون‌به‌صرفه‌تری هم برای اسپیداسترهای رقیب یعنی مک‌لارن الوا و فراری مونزا SP2 باشد. در سینهٔ آستون‌مارتین اسپیداستر یک نیروگاه ۵.۵ لیتری V12 توئین توربو با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که تقریباً هم‌اندازهٔ خروجی موتور GT-R50 است اما به نظر شما اگر نیسان کنار این آستون‌مارتین پارک شده باشد توجه کسی را به خود جلب می‌کند؟

 

مک‌لارن سنا قیمت ۱.۰۵ میلیون دلار

هرچند برای یک نیسان خیلی غیرمعمول است اما قیمت GT-R50 حتی از هایپرکار مک‌لارن سنا هم بیشتر است. قیمت این هایپرکار بریتانیایی از ۱,۰۵۰,۰۰۰ دلار آغاز می‌شود که این یعنی خریدار می‌تواند نزدیک به ۵۰ هزار دلار را هم در جیب خود نگه دارد. با پرداخت این مبلغ می‌توان مالک یک هایپرکار با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو شد که ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سنا همچنین توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را دارد و نام آیرتون سنتی افسانه‌ای را هم یدک می‌کشد. چه چیزی بیشتر از این می‌خواهید؟

 

اونتادور SVJ قیمت ۵۱۸ هزار دلار + اوروس ۲۱۱ هزار دلار + اوراکان اوو اسپایدر ۲۸۷ هزار دلار

این سه‌گانهٔ رؤیایی که کل محصولات لامبورگینی است، بیش از یک میلیون دلار قیمت دارند. با قیمت GT-R50 می‌توان به‌طور هم‌زمان از پرفورمنس کهکشانی رکورددار نوربرگ‌رینگ یعنی اونتادور SVJ، کارایی و قابلیت‌های آفرود اوروس ۶۵۰ اسبی و لذت ناب رانندگی با اوراکان اوو اسپایدر ۶۴۰ اسبی در هوای آزاد لذت برد. آیا این ترکیب بی‌نظیری نیست؟

 

فراری ۸۱۲ سوپرفست قیمت ۳۳۹ هزار دلار + SF90 استراداله قیمت ۶۲۵ هزار دلار

کسانی که طرفدار فراری هستند با پول GT-R50 می‌توانند دو اسب سرکش را از مارانلو خریداری کنند. این خودروها ۸۱۲ سوپرفست موتور جلوی ۸۰۰ اسب بخاری و SF90 استراداله موتور وسط ۱۰۰۰ اسب بخاری پلاگین‌هیبریدی هستند. با خرید این دو فراری حتی ۱۲۶ هزار دلار هم اضافه می‌آید که رقم چشمگیری است و با آن می‌توان یک سدان لوکس آلمانی برای استفاده‌های روزانه خرید.

 

بالاترین نسخهٔ همهٔ محصولات پورشه

با ۱.۱ میلیون دلاری پولی که برای خرید نیسان GT-R50 نیاز است می‌توان گران‌ترین نسخهٔ همهٔ محصولات پورشه را خریداری کرد. این خودروها شامل ۷۱۸ اسپایدر با قیمت ۹۷,۶۵۰ دلار، ۷۱۸ کیمن GT4 با قیمت ۱۰۰,۵۵۰ دلار، ۹۱۱ توربو S کابریولت با قیمت ۲۱۷,۶۵۰ دلار، تایکان توربو S با قیمت ۱۸۸,۹۶۰ دلار، پانامرا توربو S هیبریدی اسپرت توریسمو با قیمت ۱۹۳,۰۵۰ دلار، ماکان توربو با قیمت ۸۵,۹۵۰ دلار و کاین توربو S هیبریدی کوپه با قیمت ۱۶۵,۷۵۰ دلار می‌شود. مجموع قیمت کل این مجموعه ۱.۰۵ میلیون دلار است همهٔ نیازهای خودرویی از ماشین‌های اسپرت سدان گرفته تا استیشن و کراس‌اوور و همین‌طور قوای محرکهٔ مختلف بنزینی، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی را پوشش می‌دهد.

 

اکنون نوبت شما است، اگر ۱.۱ میلیون دلار داشته باشید ترجیح می‌دهید چه خودرو یا خودروهایی را خریداری کنید؟

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. صدرا

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    یه sf90 بر میدارم با یه بنتلی کانتیننتال gt ??
    بقیشم میزارم تو بانک سودشو میخورم?

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا