نیسان

لغو توسعه پیشرانه‌های دیزلی توسط نیسان

با تغییر خواسته‌های مشتریان و رویگردانی آن‌ها از پیشرانه‌های دیزلی و همچنین فشارهای روزافزون روی این خودروها و ممنوعیت ترددشان در برخی مناطق، خودروسازان نیز در حال شروع خداحافظی با این پیشرانه‌ها هستند.


جدیدترین خودروسازی که این روش را در پیش گرفته نیسان است که دیگر خودروهای دیزلی را در ژاپن عرضه نمی‌کند. همچنین آن‌ها به دنبال خاتمه عرضه محصولات دیزلی در اروپا نیز هستند.

و تنها موضوع این نیست زیرا بنا به گزارش منتشر شده توسط نیکی، ژاپن نیسان توسعه و تولید پیشرانه‌های دیزلی را به‌طور کامل در ۵ سال آینده خاتمه خواهد داد و بجای آن روی خودروهای الکتریکی تمرکز خواهد کرد.


اما هنوز هم علیرغم اتخاذ استراتژی مشابه با فیات-کرایسلر، تویوتا و دیگر نام‌های بزرگ صنعت خودرو، نیسان به‌طور کامل با این پیشرانه‌ها خداحافظی نخواهد کرد زیرا برخی محصولات تجاری سنگین خود را با پیشرانه‌های دیزلی عرضه خواهد کرد.


البته این پیشرانه‌ها داخل شرکت توسعه نخواهند یافت و از کمپانی‌های دیگر گرفته خواهند شد؛ و فکر نمی‌کنیم که منظور از شرکت‌های دیگر رنو باشد زیرا این برند فرانسوی نیز ظاهراً برنامه‌هایی برای خاتمه توسعه پیشرانه‌های دیزلی جدید دارد. (مثلا موتور دیزلی تیتان توسط کامینز تولید می‌شود.)

چنین حرکتی توسط رنو-نیسان می‌تواند شرکای آن‌ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد. فراموش نکنید که مرسدس بنز از نسخه اصلاح شده پیشرانه ۱.۵ لیتری dCi رنو در برخی محصولات کامپکت خود استفاده می‌کند.


همچنین داچیا نیز مجبور به توقف عرضه محصولات دیزلی خواهد شد اما خبرهای قبلی نشان می‌دهد که این برند ارزان‌قیمت هم درباره احتمال تولید محصولات الکتریکی شده صحبت کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    هر روز نزدیکتر از دیروز به مرگ دیزل نزدیک میشویم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. PARTHIAN

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    نیسان نمیتونه کاملا با دیزلی ها خدا حافظی کنه چون محصولات تجاری زیادی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا