نیسان

مصاف هیجان‌انگیز نیسان پاترول و مرسدس SLR!

نیسان پاترول ۲۰۰۰ اسب بخاری که با شکست دادن پورشه ۹۱۸ اسپایدر در گرند تور خبرساز شد همچنان به مسخره کردن سوپرکارهای مشهور دنیا در دوبی ادامه می‌دهد.


دست‌اندرکاران مجله اتوبیلد آلمان اخیراً به این شهر رفته‌اند تا برای اولین بار پشت فرمان شاسی‌بلند ساختارشکن ژاپنی بنشینند. آن‌ها فهمیده‌اند پاترول مورد بحث یک حیوان وحشی است که روی چهار چرخ قرار گرفته و به هیچ خودرویی رحم نمی‌کند!


واضح است که پاترول با قوای محرکه استاندارد خود نمی‌تواند چنین عملکردی داشته باشد بنابراین کمپانی مسئول ساخت این هیولا از پیشرانه VR38DETT گودزیلای معروف یعنی نیسان GT-R R35 استفاده کرده است. به منظور رسیدن به چنین خروجی احساس‌برانگیزی، پیشرانه حجم ۴.۱ لیتری پیدا کرده و دارای قطعات داخلی جدید و همچنین توربوهای بزرگ‌تر است. نهایتاً ۱۸۰۰ اسب بخار روی چرخ‌ها حس می‌شود.


به منظور نشان دادن میزان سریع و خشن بودن این شاسی‌بلند، اتوبیلد آن را در برابر مرسدس بنز SLR تیون شده قرار داده است. بدون هیچ‌گونه تعجبی نیسان پاترول با کمترین زحمت پیروز شده و باعث شده حس کنیم این سوپرکار آلمانی انگار حرکتی نکرده است!

موضوع جالب اینکه پاترول تنها از قوای محرکه GT-R استفاده نمی‌کند بلکه اکثر بخش‌های کابین از جمله فرمان و داشبورد نیز از گودزیلا به عاریت گرفته شده‌اند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (893 ديدگاه)

    هیچوقت فکرش رو نمیکردم پاترول اینقدر بتونه مثل خرس گریزلی باشه?

    موافقم 5
    مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    پاترول رو تو سگمنت خودش به لندکروزم میشه ترجیح داد.واقعا ماشین غولیه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. فقط انگلستان

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    در مورد بنز SLR مکلارن این رو بگم که مرسدس بنز مدلی از SLR رو با کد 722 و به یاد اسطوره انگلیسی و راننده SLR 300 یعنی استرلینگ ماوس و دنیس ینکینسون که تو مسابقات Mille Miglia در سال 1955 مسابقه رو راس ساعت 7:22 آغاز کردن نامگذاری کرد تا از زحمات این دو راننده حرفه ای تیم رالی مرسدس قدر دانی کرده باشه
    در مورد این مسابقه هم بگم شبیه اینه که یه پراید رو بیاری و موتورش رو تقویت بکنی و قدرتی حدود 300 اسب بخار ازش بگیری بعد ببریش با یه تویوتا آوالون مسابقش بدی بعد که پیروز شد کلی زوق بکنی دقیقا مثل کاری که دوج با تقویت چلنجر انجام داد و چلنجر دیمون رو به وجود آورد و دم به دقیقه می بردش در برابر لامبورگینی اونتادور و فراری F 12 و … قرارش می ده
    خب این کار چه معنی داره؟
    آیا جز یه هیجان چند ثانیه ای فایده دیگری هم داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. Mohamad

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      آقا هزینه میکنن واسه کلکل و هیجان
      قرار نیست منطقی پشت هرکاری باشه که
      اما خدایی نیسان عجب موتورهایی طراحی میکنه رو دستش ندیدم.

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. datsun

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3494 ديدگاه)

      ۱.تاسف که سوپر سافاری رو پراید مقایسه کردی
      ۲.اسم مکلارن رو آوردی یاد انجین vrh نیسان افتادم انجین v8 که مکلارن از نیسان خرید و هنوز داره توسعه اش میده ،

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        datsun جان
        اسم مکلارن رو آوردم یاد انجین vrh نیسان افتادی؟
        انجین v8 که مکلارن از نیسان خرید و هنوز داره توسعه اش میده؟
        نخندون مارو
        اومدی از مکلارن بد بگی یا اومدی پیروزی های نیسان رو توی مسابقات زیر سوال ببری؟
        فکر کنم خواستی یکم به ضرر خودروساز مورد علاقت یعنی نیسان حرف بزنی درسته می گم یا نه؟

        یعنی نمی دونی همون موتوری که داری در موردش حرف می زنی و به نیسان مربوطش می دونی ساخت شرکت انگلیسی Tom Walkinshaw Racing یا همون TVR هستش؟
        رابطه این موتور طراحی و ساخته شده توسط شرکت انگلیسی TVR رو با موفقیت های نیسان تو مسابقات رو برام توضیح بده؟

        فکر کنم وجه اشتراک این موتور منسوخ شده و با تکنولوژی قدیمی که اسم بردی با موتورهای M838T و M840T مکلارن این باشه که فقط اسم هر سه تاشون موتور هستش وگرنه وجه اشتراک دیگه ای با موتورهای مکلارن نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. datsun

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (3494 ديدگاه)

          ساخت انگلیس!!
          ممنون که موجبات شادی رو فراهم کردی
          فکر کنم اوایل دهه هشتاد وقتی مکلارن تو تخم بود نیسان داشت این انجین رو با کد vk و vh تولید میکرد اواخر دهه نود این انجین رو به مکلارن فروخت

          موافقم 1
          مخالفم 0
    3. MAHDI CHEVROLET

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      فقط انگلستان چلنجر دیمن تولید انبوه و ساخت خود کارخانه داج هست اصلا این مقایسه درست نبود
      اگه با حرف شما حساب کنیم یه ماشین بسازن با موتور معمولی و دیگه هیچ کس ماشین قوی نخواد اخه این چه کاریه شتاب بالا داشته باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. MOBINPOURMAMD

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (93 ديدگاه)

      اسم دیمون میاری برا مثال داداچ؟
      وقتی یه ماسل رو به یه سوپر ماسل تولید انبوه تبدیل کنی میشه بهت گفت غوووووول،لذتش اینجاس ک رکورد بشکنی اونم نه برای چند ثانیه برای چند سال
      قرار نی جو الکی بدی اگه میخوای سرگرم بشی برو تو کوچه

      موافقم 3
      مخالفم 0
    5. Artin

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیزم بوگاتی هم اومد یه گرون ترین ماشین دنیارو داد زیاد چیزی هم نیست اون چرا ؟ همین پاتروله اونو میزنه امکاناتشم شاید بیشتر باشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. hamid

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (280 ديدگاه)

    اگه خیلی مرده بره با این مسابقه بده:
    Golf mk2 boba motoring
    کلیپای این ماشینو پیشنهاد میکنم ببینین تو یوتیوب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hamid

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (280 ديدگاه)

    درگش با دیمن هم باید قشنگ بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI CHEVROLET

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      1800 اسب شوخی نیست
      کیه بتونه جلوشو بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    صاحب این پاترول رو باید زندانی کنن / مسخره و بیهوده / بره دریاچه نمک با موتور جت مسابقه بده / کاملا خطرناک — غیر قانونی — غیر اخلاقی و پوچ ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mohamad

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    عین فشنگ میره
    اونوقت این نیروگاه 1800 اسبی 4.1 لیتری مصرف سوختش چقدره؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ایمان

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    قلب GT_R اسطوره ای و خدای تیونینگ تو پاترول غوغایی بِپا کرده و همه رو شرمنده خودش میکنه ؛ چه حس قشنگیه که با یک ماشین آفرود مثل سوپر اسپرت شتاب بگیری و تو آینه بغل نظاره گر نقطه شدن رقیبت باشی ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سورنا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    ااااااا
    عاقا نکنید خدا درست نیست نکنید آقا خوب نیست حداقل با slr نکنید این عشق منه نکنید :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. پرهام

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    تیونینگ اصول داره برا خودش اما کارش شکستن مرز هاست از دید خیلی ها هم منطقی نیست اما قرار نیست تو چیزی که همش علاقه و هیجانه منطقی در کار باشه . آدما با هم متفاوتن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا