نیسان

شایعات جذاب درباره جانشین نیسان 370Z!

دو ماه پیش نیسان پنجاهمین سالگرد تولید خودروی اسپورت Z را گرامی داشت و حالا بهترین زمان برای صحبت درباره جانشین ۳۷۰Z فرا رسیده است. برخی رسانه‌ها اطلاعاتی درباره کوپه جدید نیسان کسب کرده‌اند و به جرات می‌توان گفت نسل جدید Z فرایندهای توسعه‌ای را به خوبی پشت سر می‌گذارد.

محصول جدید و اسپورت Z در طراحی خود از ۲۴۰Z قدیمی الهام خواهد گرفت و البته فرم و ابعاد کلی آن نسبت به نسل فعلی ۳۷۰Z تغییر چندانی نخواهد داشت. یکی از منابع نزدیک به نیسان گفته که این خودروساز به ریشه‌های Z توجه خواهد کرد.

انتظار می‌رود در کابین اسپورت Z جدید ترکیبی از شاخصه‌های طراحی محصولات اخیر نیسان از جمله آلتیما و سنترا دیده شود. مهم‌ترین تغییر کابین هم اضافه شدن یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید خواهد بود.

از نظر قوای محرکه هم باید گفت جانشین ۳۷۰Z طبق شنیده‌ها به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی اینفینیتی Q50/Q60 رد اسپورت استفاده خواهد کرد. این پیشرانه در ابتدا با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد اما گزینه گیربکس دستی نیز در آینده قابل انتخاب خواهد بود. همچنین گفته می‌شود نسخه داغ‌تر نیسمو با قدرت نزدیک به ۵۰۰ اسب بخار هم تولید خواهد شد.

اگرچه از شنیدن اینکه جانشین نیسان ۳۷۰Z در دست توسعه است خوشحال می‌شویم اما هنوز برای تعیین زمان معرفی آن زود است. احتمالاً یک تا دو سال با ظاهر شدن این خودرو فاصله داریم اما نکته مهم اینکه نیسان اطلاعات یاد شده را فعلاً تائید نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3425 ديدگاه)

    خبر خوبیه
    اسمش رو چی میزارن تا حالا همه سری زد ها بر اساس حجم موتور اسم گذاری شدن حالا این اگه ۳ لیتری باشه که میشه ۳۰۰z که قبلا اسم گذاری شده شاید بزارن ۳۰۰۰z

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. F22RAPTOR

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2590 ديدگاه)

    امیدوارم نسل جدیدش به خوبی ساخته شه واقعا ماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Malt hill

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    رقیب ژاپنی برای سوپرا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمدهادی

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    من اسمشو میذارم ۳۹۰ زد
    احتمالا با ترتیب نام گذاری های سالهای اخیرش میخونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا